Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 567 68 69 70 71122 123 124 125 126
Ziggy Bubba
12.12.2010 22:33:20 (muokattu 12.12.2010 22:44:46)

Mikko L: Joo tuo on perus puolustusmekanismi. Tyyliin: "onpas naurattavaa" Ehkä mulla on huono huumorintaju kun en tajua mikä tuossa oli se hassu kohta. Mä sanoin kuitenkin asian perustellen. Minä en hehkuta Axea. Jos kerron mitä ominaisuuksia tässä laitteessa käytän niin miten se on hehkuttamista? Seuraavaksi sanot että: "käännän Orangen treblenappia" onko se myös sitten hehkuttamista? Kai se sitten on.

Puhu sitten siitä Axesta äläkä opeta muita keskustelemaan. Kyllä minä osaan omasta uskottavuudestani pitää huolen, koita ihmeessä samaa. Tuommonen alentuva opettaminen on vaan tässä kohtaa musta huvittavaa.

Mikä on thiid? Thread lausutaan E:llä.

Ei mitään hajua. Tuossa lukee "thriidi", joka meinaa tällä palstalla hyvin yleisesti keskusteluaihiota. Leikkisää eikö totta, oikeaoppinen lausuminen huomioiden. Tiedän kyllä miten sana lausutaan, kirjoitin aiheesta kiitettävin arvosanoin ;)

E: Tämä oli mun kirjoitus tuota sun harrastamaa hypetystä koskien: Nyt alkaa taas menemään hype ja digiusko täysin yli äyräiden. Siis että Axe on lähempänä oikeaa vahvaria kuin oikea vahvari? Mieti vähän tuota väitettä, päätöntä etten sanoisi.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Snapo
12.12.2010 22:59:07 (muokattu 12.12.2010 22:59:25)
sikki-six: Ei mitään hajua. Tuossa lukee "thriidi", joka meinaa tällä palstalla hyvin yleisesti keskusteluaihiota. Leikkisää eikö totta, oikeaoppinen lausuminen huomioiden. Tiedän kyllä miten sana lausutaan, kirjoitin aiheesta kiitettävin arvosanoin ;)

Mun allekirjoitus todistaa pätevyytensä taas kerran.

Välistä vaan tuntuu siitä että Mikolle maksettais proviikkaa jokaisesta axehehkutuksesta..
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Mikko L
12.12.2010 23:11:29

Snapo: Mun allekirjoitus todistaa pätevyytensä taas kerran.

Välistä vaan tuntuu siitä että Mikolle maksettais proviikkaa jokaisesta axehehkutuksesta..

:D Mitä vit... hehkutusta? HEHKUTUSTA?! Näytä mulle missä on hehkutusta. Samuli Edelmann äänellä

Siis ymmärsinkö mä nyt oikein? Tämä kaikki lähti siitä että kerroin että Axe-Fx:ssä on "advanced settings" sivu jossa voi vaihtaa biaseja, bright cappia, tonestackia yms. Tämä on vain tietoa laitteesta. Tämä on teidän mielestä hehkutusta? Menkää itteenne jos kyse on tästä.

Vai lähtikö tämä siitä että sanoin että MINUN MIELESTÄ Axe-Fx on parempi livenä kuin oikea vahvistin. Tämä on minun mielipide kuten sen ilmaisinkin. Olen melko varma että olisitte asiasta samaa mieltä JOS OLISITTE kokeilleet juttua. Vaikka ette olisikaan asiasta samaa mieltä niin ette te voi kiistellä tästä asiasta ilman että olette asian kokeneet. Jälleen voi mennä itseensä jos on kyse tästä.

Älkää nyt ottako tätä väärin mutta tämä haiskahtaa tosi paljon siltä että "putkimiehet" tekevät kaikkensa ettei yleinen mielipide ole se että Axe-Fx:ää voisi verrata putkilaitteisiin. Oli tämä 100% totta tai ei niin jos teillä ei ole tietoa asiasta niin älkää esiintykö asian spesialistina. Minäkään en esiinny spesialistina ja mulla kuitenkin on asiasta paaaaaljon parempi kuva kuin teillä. Tämä on fakta. Sori.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mr. Speed
12.12.2010 23:18:58
Mikko L: :D Mitä vit... hehkutusta? HEHKUTUSTA?! Näytä mulle missä on hehkutusta.

Siis ymmärsinkö mä nyt oikein? Tämä kaikki lähti siitä että kerroin että Axe-Fx:ssä on "advanced settings" sivu jossa voi vaihtaa biaseja, bright cappia, tonestackia yms. Tämä on vain tietoa laitteesta. Tämä on teidän mielestä hehkutusta? Menkää itteenne jos kyse on tästä.

Vai lähtikö tämä siitä että sanoin että MINUN MIELESTÄ Axe-Fx on parempi livenä kuin oikea vahvistin. Tämä on minun mielipide kuten sen ilmaisinkin. Olen melko varma että olisitte asiasta samaa mieltä JOS OLISITTE kokeilleet juttua. Vaikka ette olisikaan asiasta samaa mieltä niin ette te voi kiistellä tästä asiasta ilman että olette asian kokeneet. Jälleen voi mennä itseensä jos on kyse tästä.

Älkää nyt ottako tätä väärin mutta tämä haiskahtaa tosi paljon siltä että "putkimiehet" tekevät kaikkensa ettei yleinen mielipide ole se että Axe-Fx:ää voisi verrata putkilaitteisiin. Oli tämä 100% totta tai ei niin jos teillä ei ole tietoa asiasta niin älkää esiintykö asian spesialistina. Minäkään en esiinny spesialistina ja mulla kuitenkin on asiasta paaaaaljon parempi kuva kuin teillä. Tämä on fakta. Sori.

Pointti on siinä, ettei sullakaan ole juuri mitään perspektiiviä sanoa tuota paremmaksi livekäytössä kuin "oikeaa vahvistinta", sillä olet testannut vain murto-osaa "oikeista vahvistimista". Sitä paitsi. Itsehän toteat, ettei Axe oli oikea vahvistin :D

Hauskaa tässä on lähinnä se, että lyttäät kaikki poikkeavat mielipiteet, koska ihmiset eivät ole testanneet laitetta. Vaikka samalla tavalla mielipiteesi vaikkapa ENGL:in tuotteista on yhtä arvokas kuin minun Axesta. Silti pidät asiassa omaa mielipidettäsi tärkeänä, mutta et päin vaston.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Ziggy Bubba
12.12.2010 23:34:33 (muokattu 12.12.2010 23:35:52)

Mikko L: :D Vai lähtikö tämä siitä että sanoin että MINUN MIELESTÄ Axe-Fx on parempi livenä kuin oikea vahvistin.

En mä tohon kohtaan kullä tarttunut, vaan siihen jossa sanoit Axen olevan lähempänä esikuvaansa kuin se ihka oikea putkivahvistin. Kun siinä putkarissa on niitä kuluneita putkia, lukemattomia eri osia ja kaikkea.

TUO menee mun mielestä jo rankasti todellisuuden tuolle puolle, hypen ja hekumoinnin osastolle. Pikkasen kulahtaneet putket ei muuta vahvarin ominaissoundia, jota on muuten pirun vaikea tarkasti mallintaa. Tämän olet tainnut itsekin todeta moneen otteeseen (eli mallinnukset ei ole yks yhteen tms.).

Se Axe voi olla sun mielestä soundiltaan jopa esikuvaansa parempi, mutta ei se enemmän esikuvaltaan kuulosta kuin esikuva itse.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
McNulty
12.12.2010 23:49:20
Mikko L: Älkää nyt ottako tätä väärin mutta tämä haiskahtaa tosi paljon siltä että "putkimiehet" tekevät kaikkensa ettei yleinen mielipide ole se että Axe-Fx:ää voisi verrata putkilaitteisiin.

Mua ei haittaa hehkutus eikä sekään, jos joku toinen saa jostain toisesta laitteesta itselleen mieluisamman soundin kuin joku toinen. Eihän putkin toteutettu vahvistin automaattisesti ole oikotie onneen tai autuaaksi tekevä asia, onhan sitä markkinoilla paljon surkeitakin putkikoneita.

Se vain, että mä en ole vielä saanut yhdestäkään "digietusesta" vastaavaa dynamiikkaa ja responssia kuin oikeasti hyvästä ja laadukkaasta putkivahvistimesta. Toki, kyllä miullekin tuo POD X3:n tarjoama soundimaailma kelpaa... eihän miulla muuten sellaista olisi omistuksessa. Se kelpaa kovasti myös demotukseen, kitararaitojen nauhoitukseen yms.

Olen myös kytkenyt kyseisen mallintavan digihärvelin VHT:n 2x50W putkipäätteeseen, muttei se silti vastannut dynamiikaltaan ja soundin "suuruudelta" samaa kuin esim. 65Amps London nuppi... vaikka VHT:n ansiosta volumea toki löytyi. Niin ja tuo London tais olla ~18W putkinuppi.

Kysymyshän on lopulta siitä, mikä kenellekin riittää ja mikä on se itseä miellyttävä yhdistelmä.

HUOM! Seuraava on minun omaa kokemusta asiasta... pätee minulle, ei välttämättä muille:
Mie olen huomannut että pärjään nauhoitellessa varsin hyvin PODilla, mutta reeniksellä perinteinen putkinuppi ja kaappi sen alla ovat toimivampi ratkaisu. Kuten sanoin aikaisemmin... soittaminen on paljon muutakin kuin pelkästään sitä soundin kuuntelemista. Tatsi, fiilis, reagointi, putkien tuottamat yläsävelsarjat/harmoniat... ne kaikki ovat vain juttuja joita ei välttämättä pysty minkään yksittäisen taltioinnin pohjalta välittämään muille. Tulee vain sellainen tunne, että se soundi on tosiaan omissa sormenpäissä ja sitä voi kosketella, siihen voi vaikuttaa. Vähän kuin ohjaisi 100-prosenttisesti hevoskärryä... sen vain tuntee niissä ohjaksissa ja persuksessa miten hepat käyttäytyvät ja miltä se kärrypolku tuntuu :) Hyvin vaikea pukea sanoiksi...

Kertaukseksi vielä: Kysymyshän on lopulta siitä, mikä kenellekin riittää ja mikä on se itseä miellyttävä yhdistelmä. Mitään yhtä "absoluuttista paremmuutta" ei ole, vaikka ehkä joku niin haluaisikin antaa ymmärtää.

Oli tämä 100% totta tai ei niin jos teillä ei ole tietoa asiasta niin älkää esiintykö asian spesialistina. Minäkään en esiinny spesialistina ja mulla kuitenkin on asiasta paaaaaljon parempi kuva kuin teillä. Tämä on fakta. Sori.

Johtamista se on se harhaanjohtaminenkin. Uskova on se vääräuskoinenkin. Jos kerran sinulla on asiasta paaaaaljon parempi kuva kuin meillä, niin silloinhan sinun täytyy olla todella kokenut ja rikas kamakeisari. Ilmeisesti olet omistanut satoja eri vahvistimia, soittanut niitä erilaisiin kaappeihin ja kaiuttimiin, olet tehnyt niin paljon keikkoja ympäri Suomea ja maailmaa että osaat kokemuksesi pohjalta kertoa miksi juuri se sinun valitsemasi tuote on absoluuttisen oikea, siis paras vaihtoehto kaikille muillekin?

Kuten tuossa aikaisemmin eräs toinen jäsen totesi, sinähän edustat tässä "ränttäämisessä" ainoastaan kolikon toista puolta. Samaan aikaan kun joku sanoo ettei se "kainalosuitsukebrändi-FX" ole putkilaitteiden veroinen, niin sie huudat että "onhan... itseasiassa yksikään putkivimpain ei ole axe-fx:n veroinen".
Functioning like the scissors... cut the tall ones!
ReBeat
12.12.2010 23:49:37

Mikko L: Jos nyt lähdetään siitäkin liikkeelle että esim. yksikään putkinuppi ei kuulosta täsmälleen samalle kuin toinen samanmerkkinen nuppi. Siihen vaikuttaa niin monta asiaa kuten helpoimmin ymmärrettävin asia: PUTKET, niiden ikä ja laatu. Myös vahvistimien muut komponentit vaihtelevat laadultaan samassa määrin koska valmistajat eivät tee näitä komponentteja itse vaan ne tilataan yleensä Aasiasta. Sitten butiikkivahvistimet jotka tehdään käsin vaihtelevat vieläkin enemmän sillä ne tehdään käsin.

En kyllä niele tota sun väitettä butiikkivahvistimista, jos tarkoitit jotain yhtä vahvistinta ja sen eri yksilöitä. Ei "käsin" valmistaminen tarkoita automaattisesti millään tavalla, että samaa mallia olevat vahvistimet soundaisivat keskenään erityisen erilaisilta. Väittäisin että päin vastoin, verrattuna tehdasvalmisteisiin liukuhihnapeleihin.

Butiikkivahvistimia valmistava paja todennäköisesti mittaa hankkimansa ja käyttämänsä komponentit aika tarkkaan, kun tavoitteena on valmistaa juuri tietynlainen vahvistin, sen jälkeen kun sen demoversio on saatu halutunlaiseksi soundiltaan. Ei olisi järkeä alkaa kopioimaan sitä demoversiota "vähän sinnepäin", isoilla toleransseilla.
aristoteles666
13.12.2010 00:00:55 (muokattu 13.12.2010 00:04:55)

jhietala: Niin ja Mikko L, minkäs takia olet noin fanaattinen, hohkaat täällä kuin omaa firmaa puolustaisit :) Saahan noi muut puhua mitä haluaa täällä, onko sillä mitään merkitystä jos omistat laitteen ja tiedät et se on sulle hyvä?

on, koska ihmiset puhuu vaikka ne ei ole edes kokeillut.
Mr. Speed
13.12.2010 00:01:57
aristoteles666: on, koska ihmiset puhuu vaikka ne ei ole edes kokeillut.

Sama pätee myös Mikkoon.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
aristoteles666
13.12.2010 00:08:27 (muokattu 13.12.2010 00:08:47)

Mr. Speed: Sama pätee myös Mikkoon.

kun ei päde, se on kokeillut kuitenkin monia noista vahvistimista mitä toi mallintaa,
se että olen kokeillut yamahan, rolandin, bossin, digitechin, behringerin, line 6: etc mallintavia, ei tarkoita että tiedän mitään axesta.

sitten kun kokeilen axea, tiedän jotain siitä.
Mr. Speed
13.12.2010 00:12:55
aristoteles666: kun ei päde, se on kokeillut kuitenkin monia noista vahvistimista mitä toi mallintaa,
se että olen kokeillut yamahan, rolandin, bossin, digitechin, behringerin, line 6: etc mallintavia, ei tarkoita että tiedän mitään axesta.

sitten kun kokeilen axea, tiedän jotain siitä.

Monia, mutta ihan yhtä paljon hän osaa sanoa tuon Axen paremmuudesta verrattuna putkareihin yleisesti kun mä osaan sanoa Axesta. Mikko ilmeisesti uskoo tietävänsä muutaman Mesan, ja parin muun nupin perusteella miltä putkari soundaa. Josset sinä Aristoteles pysty käsittämään asiaa, että putkistyget voivat käyttäytyä erilaisesti niillä soitettaessa, sun ei varmaan kannata ottaa osaa tähän väittelyyn.

Mä olen kokeillut ja omistanut Line6:sen ja VHT:n(Fryeten) tuotteita.

Mikko L on omistanut ja kokeillut Fractal Audion ja Mesan tuotteita.

Mikko L:n mielipide VHT/Fryette tuotteista on yhtä perusteltu kuin meikäläisen Fractal Audion tuotteista. Silti Mikko itse pitää omaa mielipidettään perustellumpana, vaikka lähtökohdat ovat täysin samat.
aristoteles666
13.12.2010 00:16:55 (muokattu 13.12.2010 00:17:15)

Mr. Speed: Monia, mutta ihan yhtä paljon hän osaa sanoa tuon Axen paremmuudesta verrattuna putkareihin yleisesti kun mä osaan sanoa Axesta. Mikko ilmeisesti uskoo tietävänsä muutaman Mesan, ja parin muun nupin perusteella miltä putkari soundaa. Josset sinä Aristoteles pysty käsittämään asiaa, että putkistyget voivat käyttäytyä erilaisesti niillä soitettaessa, sun ei varmaan kannata ottaa osaa tähän väittelyyn.

Mä olen kokeillut ja omistanut Line6:sen ja VHT:n(Fryeten) tuotteita.

Mikko L on omistanut ja kokeillut Fractal Audion ja Mesan tuotteita.

Mikko L:n mielipide VHT/Fryette tuotteista on yhtä perusteltu kuin meikäläisen Fractal Audion tuotteista. Silti Mikko itse pitää omaa mielipidettään perustellumpana, vaikka lähtökohdat ovat täysin samat.

juh, mutta se voi verrata niitä mesoja etc siihen axeen, mitä me ei voida tehdä koska emme ole testannut axea yhtään.
Mr. Speed
13.12.2010 00:21:07
aristoteles666: juh, mutta se voi verrata niitä mesoja etc siihen axeen, mitä me ei voida tehdä koska emme ole testannut axea yhtään.

Tuo on kyllä totta. Isoin juttu miehen puheissa on juurikin todeta Axen olevan enemmän vaikkapa AC30 kuin AC30 on, joka ei tietenkään voi pitää paikkaansa. Erilaiselta soundaa ainakin clipeissä, onko se parempi, on taas jokaisen omista mieltymyksistä kiinni.

Lisäksi loppupeleissä Mikko vertaa Axea kouralliseen vahvareita, ja tällä perusteella hän toteaa Axen paremmaksi kuin putkistyget livetilanteessa. Hänellä on toki jokin kosketuspinta putkistygeihin, mutta se "ylimielinen" hehkutus mitä kaiffari harrastaa tuon Axen kanssa vaan vie kaiken painon siltä vähäiseltäkin kokemukselta.
aristoteles666
13.12.2010 00:24:29

Mr. Speed: Tuo on kyllä totta. Isoin juttu miehen puheissa on juurikin todeta Axen olevan enemmän vaikkapa AC30 kuin AC30 on, joka ei tietenkään voi pitää paikkaansa. Erilaiselta soundaa ainakin clipeissä, onko se parempi, on taas jokaisen omista mieltymyksistä kiinni.

Lisäksi loppupeleissä Mikko vertaa Axea kouralliseen vahvareita, ja tällä perusteella hän toteaa Axen paremmaksi kuin putkistyget livetilanteessa. Hänellä on toki jokin kosketuspinta putkistygeihin, mutta se "ylimielinen" hehkutus mitä kaiffari harrastaa tuon Axen kanssa vaan vie kaiken painon siltä vähäiseltäkin kokemukselta.

musta olisi ihan hauska kokeilla axea.

en tule tekemään sen eteen voltteja kuitenkaan, koska painoa lukuunottamatta olen täysin tyytyväinen squier & triamp yhdistelmään.
Mr. Speed
13.12.2010 00:25:51
aristoteles666: musta olisi ihan hauska kokeilla axea.

en tule tekemään sen eteen voltteja kuitenkaan, koska painoa lukuunottamatta olen täysin tyytyväinen squier & triamp yhdistelmään.

Sama homma. Tietysti olisi mukava saada viettää jenkin verran aikaa tuon laitteen kanssa.
aristoteles666
13.12.2010 00:27:27

Mr. Speed: Sama homma. Tietysti olisi mukava saada viettää jenkin verran aikaa tuon laitteen kanssa.

hei, me puhutaan samaa kieltä, siistiä.
Mikko L
13.12.2010 01:18:15

ReBeat: En kyllä niele tota sun väitettä butiikkivahvistimista, jos tarkoitit jotain yhtä vahvistinta ja sen eri yksilöitä. Ei "käsin" valmistaminen tarkoita automaattisesti millään tavalla, että samaa mallia olevat vahvistimet soundaisivat keskenään erityisen erilaisilta. Väittäisin että päin vastoin, verrattuna tehdasvalmisteisiin liukuhihnapeleihin.

Butiikkivahvistimia valmistava paja todennäköisesti mittaa hankkimansa ja käyttämänsä komponentit aika tarkkaan, kun tavoitteena on valmistaa juuri tietynlainen vahvistin, sen jälkeen kun sen demoversio on saatu halutunlaiseksi soundiltaan. Ei olisi järkeä alkaa kopioimaan sitä demoversiota "vähän sinnepäin", isoilla toleransseilla.

Viittasin siihen että valmistajat kuten esim. PRS siirtyy enemmän ja enemmän hihnatuotantoon koska se takaa tasaisen laadun. Silti moni (kuten itse) pitää parempana niitä vanhoja käsintehtyjä PRS-kitaroita. Butiikkilaitteet on todellakin hyviä, mutta se että niissä on paljon käsin valmistettavia osia ei välttämättä tarkoita että ne on kaikki samanlaisia.
Mikko L
13.12.2010 01:18:29

sikki-six: En mä tohon kohtaan kullä tarttunut, vaan siihen jossa sanoit Axen olevan lähempänä esikuvaansa kuin se ihka oikea putkivahvistin.

En ole sanonut mitään tällaista. Outoa että vääntelet mun sanoja kun sä ymmärsit jo tuon mun tekstin kertaalleen oikein. Selitänpä vielä kertaalleen. Eli... olen huomannut että moni vahvistimista kuten esim. Bogner Ecstasy kuulostaa jo niin lähelle alkuperäistä Bogneria että jos alkuperäiseen Bogneriin vaihtaisi erilaiset putket niin se soundi muuttuisi radikaalimmin kuin mikä se ero oli tuon amp simin ja alkuperäisen Ecstasyn välillä.

Sitten vertasin asiaa siihen että monet käyttää pedaaleja omien nuppien kanssa joka muuttaa soundia paljon enemmän kuten esim. EQ-pedaalia Recton kanssa tai säröpedaalia tiukentamaan alapäätä. Tuollaiset vaikuttaa siihen soundiin paljon enemmän kuin mikä se ero tässä on mun mielestä.
Mikko L
13.12.2010 01:25:14

McNulty: Kuten tuossa aikaisemmin eräs toinen jäsen totesi, sinähän edustat tässä "ränttäämisessä" ainoastaan kolikon toista puolta. Samaan aikaan kun joku sanoo ettei se "kainalosuitsukebrändi-FX" ole putkilaitteiden veroinen, niin sie huudat että "onhan... itseasiassa yksikään putkivimpain ei ole axe-fx:n veroinen".

Olen sanonut että minun mielestäni on kätevämpää olla Axe-Fx ja jokaisella meillä on oikeus omaan mielipiteeseen. Jos joku täällä sanoisi: "olen omistanut Axe-Fx:n puoli vuotta mutta ei se ollut mun juttu joten myin sen pois" niin en varmasti vääntäisi siihen mitään vastaan. Niin kauan kuin teidän väitteet on tätä tasoa: "Line6 oli huono silloin 10 vuotta sittenkin niin tämä Axe-Fx on huono nytten" Niin ette ymmärrä mistä te puhutte.

Tämä on sama kuin esim. "kokeilin 10 vuotta sitten diesel BMW:tä ja se oli ihan surkea. Nyt on tullut diesel-moottorinen Audi Q7 niin sehän on itsestäänselvää että se on aivan paska."

Mä en älyä miten te ette älyä.

Ja jos lähetään tosiaan name-dropping kilpailuun siitä kuka on kokeillut eniten vahvistinmerkkeja (joka mielestäni on täysin turhaa) niin uskon että pärjään melko hyvin jo sillä mitä kaikkia putkivahvistimia olen soittanut Axe-Fx:n omistamisen aikana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)