Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 566 67 68 69 70122 123 124 125 126
efunkelist
12.12.2010 15:52:25

Twinkle: Perustuen mihin?

"Hyvää vehjettä ei tarvitse paljoa tuunata"
Itsekin olen saman huomannut monesti että paremmissa setupeissa ei tarvitse paljoa ruuvailla, ehkä ennemminkin EQ:ta on vahvareissa tullu tässä tapauksessa käytettyä kompensoimaan soittotilan korostuksia, useimmiten isolla volalla soittaessa bassoa pakkaselle ja porukalla soittaessa middleä plussalle jne
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
jipeeällä
12.12.2010 15:52:45
Sovitaanko niin, että se, jolle riittää Axe-fx, tyytyy siihen. Ja sille, jolle Axe-Fx ei riitä, voi sitten ostaa itse autenttisina ne n. 70 vahvaria ja 40 kaappia + mikkiä + efektit?
Ziggy Bubba
12.12.2010 15:57:00 (muokattu 12.12.2010 16:00:36)

Twinkle: Perustuen mihin?

Mun näkemykseen. Se on silloin kehnosti suunniteltu tai muuten vaan huono soundiltaan. Ei sen soundin tietenkään tartte täysin tasapainossa olla klo 12, mutta kyllä sen about järkevältä pitää kuulostaa. Jos käyttökelpoista soundia pitää erillisiä EQ:ita tai kaappivirityksiä tuunaten hakea, niin ei voi puhua lähtökohtaisesti kovin hyvästä soundista. Toki tuota kautta voi parantaa sitä valmiiksi hyvää soundia, mutta siitä fiilailusta en nyt puhu.

Lähinnä tuo perustuu omiin kokemuksiin XT Liven ja GT 8:n kanssa. Iso osa mallinnuksista on perussäädöillä aivan "perseen" kuuloisia, mutta kuulemma säätämällä saa ihan hyvän. Ja kyllähän ainakin Podista jopa saikin, mutta aikamoisen veivauksen jälkeen. Toivottavasti Axessa ei homma ole ihan tollaista.

Olettekos muuten Axe-hemmot käyttäneet ulkoisia pedaaleita (säröt ym.) Axen kanssa. Podin kanssa nuo toimi ainakin oikein hyvin.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Twinkle
12.12.2010 16:05:53
sikki-six: Mun näkemykseen. Se on silloin kehnosti suunniteltu tai muuten vaan huono soundiltaan. Ei sen soundin tietenkään tartte täysin tasapainossa olla klo 12, mutta kyllä sen about järkevältä pitää kuulostaa. Jos käyttökelpoista soundia pitää erillisiä EQ:ita tai kaappivirityksiä tuunaten hakea, niin ei voi puhua lähtökohtaisesti kovin hyvästä soundista. Toki tuota kautta voi parantaa jo sitä hyvää soundia, mutta siitä en nyt puhu.

okei. Mietin vaan sitä, että se eq on aika yksinkertainen sähköinen piiri joka aina leikkaa sitä soundia. Niin ikään se EQ12 ole yhtään sen merkitsevämpi asento kuin se, että ne potikat on käännelty täysin randomisti pitkin equa.
aristoteles666
12.12.2010 16:32:20

sikki-six: Jaa, no sitten Youtube-hemmot ovat kadottaneet ne "luonteet" johonkin hyvin monasti.

Tossa tulikin oleellinen. Säätövaraa löytyy pirusti, mutta soundi ei lähtökohtaisesti ole kohillaan. Aivan sama homma on Line 6:n vehkeissä. Rankasti erillistä EQ:ta, gatea, sun muuta rukkaamalla pääsi sinne päin. Axe on varmasti parempi jo preseteillä, mutta tuunata pitää silti reippaasti.

Esim. omalla Orangella voi heittää EQ:t klo 12 ja soundi on toimiva ja terve, ilman sirinöitä tai pörinöitä. Kyllä multa löytyy erillistä eq:ta, kompuraa sun muuta, mutta ei niitä tarvitse - ellei sitten haluaa niiden juttua narulle myös. Pohjasoundi on hyvä, eikä sitä tartte koko ajan olla säätämässä.

E: Jos mallinnus tai vahvari ei kuulosta fiksulta EQ:t keskellä, niin siinä on jokin vialla. Hyvää vehjettä ei älyttömästi tarvitse tuunata.

kyllä mä odotan ennekuin dumaan axea että kokeilen sitä ensin, kuulosti youtube miltä vain, sitä paitsi voi hyvin käydä niin etten voi dumata ollenkaan kun ei vain löydy syytä.

kyllä sitä sitäpaitsi käyttää niin kovia tyyppejä joiden ei tarvitse mitenkään olla tekemisissä axen kanssa jollei ne oikeasti haluaisi, että ihmettelen että millä lihaksilla täällä ollaan niin axea vastaan.
Illu
12.12.2010 16:39:44
sikki-six:Lähinnä tuo perustuu omiin kokemuksiin XT Liven ja GT 8:n kanssa. Iso osa mallinnuksista on perussäädöillä aivan "perseen" kuuloisia, mutta kuulemma säätämällä saa ihan hyvän. Ja kyllähän ainakin Podista jopa saikin, mutta aikamoisen veivauksen jälkeen. Toivottavasti Axessa ei homma ole ihan tollaista.

Olettekos muuten Axe-hemmot käyttäneet ulkoisia pedaaleita (säröt ym.) Axen kanssa. Podin kanssa nuo toimi ainakin oikein hyvin.

Asian sivusta, Podissa toi EQ on riippuvainen mallinnuksen kohteesta, eli ne eivät toimi kaikilla mallinnuksilla kovin loogisesti, ohjekirjasta löytyy miten missäkin toimii.
aristoteles666
12.12.2010 16:45:14 (muokattu 12.12.2010 16:45:31)

Twinkle: okei. Mietin vaan sitä, että se eq on aika yksinkertainen sähköinen piiri joka aina leikkaa sitä soundia. Niin ikään se EQ12 ole yhtään sen merkitsevämpi asento kuin se, että ne potikat on käännelty täysin randomisti pitkin equa.

juu, klo 12 on passiivisessa piirissä, ts kitaravahvistimissa yleensä, hyvin kaukana kitaravahvistimen oikeasta soundista joka olisi kaikkki täysillä jolloin eq on ikäänkuin ohitettu.
Ziggy Bubba
12.12.2010 17:06:25

aristoteles666: kyllä mä odotan ennekuin dumaan axea että kokeilen sitä ensin, kuulosti youtube miltä vain, sitä paitsi voi hyvin käydä niin etten voi dumata ollenkaan kun ei vain löydy syytä.

Luehan mitä tässä olen tänään kirjoittanut. Ei noita tartte toistella.

kyllä sitä sitäpaitsi käyttää niin kovia tyyppejä joiden ei tarvitse mitenkään olla tekemisissä axen kanssa jollei ne oikeasti haluaisi, että ihmettelen että millä lihaksilla täällä ollaan niin axea vastaan.

On taas niin vaikeaselkoista kieltä, että en ole varma mitä tarkoitat (missä muuten viipyvät ne isot kirjaimet, please?).

Jos meinaat noiden isojen nimien Axen listoilla meinaavan sitä, että täällä ei kannattaisi "tavisten" arvostella, niin hohhoijaa. Miten jonkun superstaran bisnekset tai kamat tähän keskusteluun liittyy? Millä lihaksilla sinä muuten tänne kehtaat kirjoittaa?

Rock-tähtien kamalöpinät ja diilit on mitä on:
"The MG sounds totally slamming-the overdrive is Crushing" -Zakk Wylde
Ziggy Bubba
12.12.2010 17:09:19 (muokattu 12.12.2010 17:09:53)

Illu: Asian sivusta, Podissa toi EQ on riippuvainen mallinnuksen kohteesta, eli ne eivät toimi kaikilla mallinnuksilla kovin loogisesti, ohjekirjasta löytyy miten missäkin toimii.

Mutta eivätkä kuulosta useimmat mallinnukset fiksuilta vaikka EQ:t olisi niissä Line 6:n hyväksi katsomilla kohilla. Oikeasti laadukasta soundia ei XT:stä saa suorilta kuin muutamasta mallinnuksesta, muista sitten ankaraa (kihinäleikkuria) EQ:ssa pitämällä. Se Blackface-mallinnus oli kyllä mieleen, se pörisi mukavasti OD-pedaalin kanssa.
Mikko L
12.12.2010 17:12:42 (muokattu 12.12.2010 17:13:38)

sikki-six: Tossa tulikin oleellinen. Säätövaraa löytyy pirusti, mutta soundi ei lähtökohtaisesti ole kohillaan. Aivan sama homma on Line 6:n vehkeissä. Rankasti erillistä EQ:ta, gatea, sun muuta rukkaamalla pääsi sinne päin. Axe on varmasti parempi jo preseteillä, mutta tuunata pitää silti reippaasti.

Eihän sulla oo mitään käsitystä tämän asian oikeasta laidasta kun et ole ikinä kokeillut Axe-Fx:ää. Älä sano mitään näin yleistävää laitteesta josta et tiedä mitään. 1) Joku voi luulla että tiedät mistä puhut ja tehdä siitä johtopäätöksiä Axe-Fx:n suhteen. 2) Ne jotka tietää että et tiedä mistä puhut ei enää osaa antaa painoarvoa sun mielipiteille jatkossakaan.

Et todellakaan voi perustella Axe-Fx:n kykenevyyttä sun kokemuksilla Line6:sta ja Boss GT-sarjalla.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Ziggy Bubba
12.12.2010 17:14:22 (muokattu 12.12.2010 18:05:22)

Mikko L: Eihän sulla oo mitään käsitystä tämän asian oikeasta laidasta kun et ole ikinä kokeillut Axe-Fx:ää. Älä sano mitään näin yleistävää laitteesta josta et tiedä mitään. 1) Joku voi luulla että tiedät mistä puhut ja tehdä siitä johtopäätöksiä Axe-Fx:n suhteen. 2) Ne jotka tietää että et tiedä mistä puhut ei enää osaa antaa painoarvoa sun mielipiteille jatkossakaan.

Tossa meni vika lause liian pitkälle, myönnetään. Lähinnä jatkoin keskustelua siitä tuunaamisesta jota niin kovasti Axen kohdalla hehkutit.

E: Hersyvä naurunremakka noille Mikon alentuville neuvoille. Minä keskustelen tällä palstalla muissakin thriideissä kuin tässä, ihan hyvin on mennyt kaiketi uskottavuudenkin suhteen, kiitos vaan ;)
Mr. Speed
12.12.2010 17:34:12
Mikko L: Eihän sulla oo mitään käsitystä tämän asian oikeasta laidasta kun et ole ikinä kokeillut Axe-Fx:ää. Älä sano mitään näin yleistävää laitteesta josta et tiedä mitään. 1) Joku voi luulla että tiedät mistä puhut ja tehdä siitä johtopäätöksiä Axe-Fx:n suhteen. 2) Ne jotka tietää että et tiedä mistä puhut ei enää osaa antaa painoarvoa sun mielipiteille jatkossakaan.

Et todellakaan voi perustella Axe-Fx:n kykenevyyttä sun kokemuksilla Line6:sta ja Boss GT-sarjalla.

Samaan tyyliin kun sä tiedät kaiken putkistygeistä Mesan Mark IV:n avulla? :) Okei.. Ei aloteta tätä tappelua taas.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
min
12.12.2010 18:55:50
Mikko L: http://soundcloud.com/clark-kent-job/clark-kent-bloodline

Tuossapa jälleen meikältä uutta kappaletta Axe-Fx:llä. Mesa Mark IV vahvistimena.

Soundeihin en tarkemmin puutu. Mutta anyways kuulosti hyvältä mun korvaan ja biisinäkin aikas hjuva.
Mikko L
12.12.2010 21:39:15

sikki-six: Tossa meni vika lause liian pitkälle, myönnetään. Lähinnä jatkoin keskustelua siitä tuunaamisesta jota niin kovasti Axen kohdalla hehkutit.

E: Hersyvä naurunremakka noille Mikon alentuville neuvoille. Minä keskustelen tällä palstalla muissakin thriideissä kuin tässä, ihan hyvin on mennyt kaiketi uskottavuudenkin suhteen, kiitos vaan ;)

Joo tuo on perus puolustusmekanismi. Tyyliin: "onpas naurattavaa" Ehkä mulla on huono huumorintaju kun en tajua mikä tuossa oli se hassu kohta. Mä sanoin kuitenkin asian perustellen. Minä en hehkuta Axea. Jos kerron mitä ominaisuuksia tässä laitteessa käytän niin miten se on hehkuttamista? Seuraavaksi sanot että: "käännän Orangen treblenappia" onko se myös sitten hehkuttamista? Kai se sitten on.

Mikä on thiid? Thread lausutaan E:llä.

Mr. Speed: Samaan tyyliin kun sä tiedät kaiken putkistygeistä Mesan Mark IV:n avulla? :) Okei.. Ei aloteta tätä tappelua taas.

Joo ei tässä oo tarkoituskaan tapella, mutta koitetaan pitää täällä asiat tietoperäisenä eikä ennakkoluuloisina kokemattomina mielipideväitteinä. (siis kokemattomuus Axe-Fx:n kanssa)

Myöskään sulla ei oo mitään käsitystä montako vahvistinta minä olen omistanut. Veikkaan että useamman kuin mitä monikaan teistä ja olen vasta 23-vuotias. Olen omistanut Marshallia, Orangea, Peaveytä ja viisi eri Mesan nuppia. Noh... kuitenkaan en missään vaiheessa ole väittänyt että tiedän kaiken putki"stygareista", joten en ymmärrä sun pointtia.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Mr. Speed
12.12.2010 21:45:45
Mikko L: Joo tuo on perus puolustusmekanismi. Tyyliin: "onpas naurattavaa" Ehkä mulla on huono huumorintaju kun en tajua mikä tuossa oli se hassu kohta. Mä sanoin kuitenkin asian perustellen. Minä en hehkuta Axea. Jos kerron mitä ominaisuuksia tässä laitteessa käytän niin miten se on hehkuttamista? Seuraavaksi sanot että: "käännän Orangen treblenappia" onko se myös sitten hehkuttamista? Kai se sitten on.

Mikä on thiid? Thread lausutaan E:llä.

Joo ei tässä oo tarkoituskaan tapella, mutta koitetaan pitää täällä asiat tietoperäisenä eikä ennakkoluuloisina kokemattomina mielipideväitteinä. (siis kokemattomuus Axe-Fx:n kanssa)

Myöskään sulla ei oo mitään käsitystä montako vahvistinta minä olen omistanut. Veikkaan että useamman kuin mitä monikaan teistä ja olen vasta 23-vuotias. Olen omistanut Marshallia, Orangea, Peaveytä ja viisi eri Mesan nuppia. Noh... kuitenkaan en missään vaiheessa ole väittänyt että tiedän kaiken putki"stygareista", joten en ymmärrä sun pointtia.

Mieltymykset kaikilla. Kannattaa nyt muistaa, että sä olet omistanut lähinnä kolmea valtamerkkiä, ja yhden "vähän eksoottisemman" :) Jos sä löydät sen jutun Axe FX:stä, niin sillon sä oot varmaan tyytyväinen tohon laitteeseen.

Kuitenkin, jos munaa lähetään mittaamaan, niin ite oon 21-w, ja omistuksessa on ollut muun muassa Mesaa, Diezeliä, Peaveytä, Randallia, VHT:ta, 3 eri ENGL:iä yms. :) Joten alkaapa mulla olla aikamoinen perspektiivi siihen millasesta nupista pidän. Lisäksi aika perusteellista testiä olen tehnyt aikas.. noh.. monella nupilla.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
12.12.2010 21:53:25

Minä soittelinkin Brand-X:llä silloin, kun Speedykin rassaili vaan mopoja takapihalla.

VOITIN!

Mikä oli palkintona?
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Mr. Speed
12.12.2010 21:54:41
Juicy: Minä soittelinkin Brand-X:llä silloin, kun Speedykin rassaili vaan mopoja takapihalla.

VOITIN!

Mikä oli palkintona?

Sua rassailin takapihalla. Voitit mallintavien "next best thingin" Axe FX:stä, eli Behkun V-ampin!
Twinkle
12.12.2010 22:06:36
aristoteles666: juu, klo 12 on passiivisessa piirissä, ts kitaravahvistimissa yleensä, hyvin kaukana kitaravahvistimen oikeasta soundista joka olisi kaikkki täysillä jolloin eq on ikäänkuin ohitettu.

Jjep, klo12 esim. Marshallilla se leikkaa middleen 800 hertsin kohalle yli 10 desibelin montun, siinä missä koko signaali on vaimentunut yleisesti ottaen kuusi desibeliä. Syö se kaikista alimpia bassojakin, ne on vaimentunut pahimmillaan yli 20 desibeliä. Fenderillä se 5-5-5 aiheuttaa sellaiset scoopit, että niillä soittaisi Bodomia iloiseen. Signaali on vaimentunut vähintään 12 desibeliä, pahimmillaan se on middlen kohdalla jossa sukelletaan yli 26 desibeliä pakkaselle.

Kuitenkaan se "kaikki täysillä" ei ole sekään oikein hyvä ratkaisu, taajuusvasteessa on vaikka mitä häröjä, Yleisin tapa on heittää middle täysille mutta bassot ja treblet nollaan, niin taajuusvaste on lähes vaakasuora. Marshallilla se on tosiaan vain -8 desibeliä, fenderin kytkiksellä yli 24 desibeliä vaimentunut.
jhietala
12.12.2010 22:30:31
aristoteles666: juu, klo 12 on passiivisessa piirissä, ts kitaravahvistimissa yleensä, hyvin kaukana kitaravahvistimen oikeasta soundista joka olisi kaikkki täysillä jolloin eq on ikäänkuin ohitettu.

Kyllä se "oikea" ns. perussoundi on yleensä tonestack keskiasennossa, tai näin yleensä suunnitellaan nuo. Komponenttien arvoilla sitten keplataan se käppyrä sopivaksi. Passiivinen eq vaimentaa myös soundia aikalailla ja kuulostaisi aika keskiäänihevletiltä ilman sitä.

Niin ja Mikko L, minkäs takia olet noin fanaattinen, hohkaat täällä kuin omaa firmaa puolustaisit :) Saahan noi muut puhua mitä haluaa täällä, onko sillä mitään merkitystä jos omistat laitteen ja tiedät et se on sulle hyvä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)