Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
carlos
30.11.2010 00:45:37 (muokattu 30.11.2010 00:54:53)
leka: Toivottavasti La Liga tasoittuu jossain vaiheessa... Masentavaa että nämä kaksi vastenmielistä seuraa ostavat vuodesta toiseen parhaat pelaajat ja jyräävät parinkymmenen pisteen kaulan seuraaviin joukkueisiin.

Siitä olen samaa mieltä, että tasaisempaa saisi olla.. Mutta Barcelonan kohdalla olen eri mieltä siitä, että hyvin sujuva peli johtuisi vuotuisista parhaiden pelaajien haalimisesta. Ei varmaan tarvitse selittää enempää Piquen (jep tiedän kyllä hänen kuluttaneen ManUn vaihtopenkkejä), Puyolin, Xavin, Iniestan, Bojanin, Busquetsin tai Pedron taustoja? Messikin taisi muutaman vuoden Barcelonan junnuissa kehittyä. Viime kesänä ostetuista kolmesta pelaajasta (Mascherano ja Adriano ovat ne kaksi muuta) tasan Villa on tällä kaudella ollut minkäänlainen apu. Hän onkin sitten ollut erittäin hyvä. Joukkueesta häippäsivät muuan Zlatan (lainalle) ja Yaya Toure. Vuosi sitten Zlatanin tullessa Eto'o sai luvan häipyä. Ja sitä aiemmin taisi ainoa "tähtihankina" olla Dani Alves, koska Hleb'kin floppasi pahemman kerran. Vaihdossa meni nippu hiipuvia tähtiä, kuten Ronaldinho, Zambrotta ja Deco.
Pointtinani on kuitenkin se, että hyviä pelaajia on tullut ja mennyt, mutta nämä todelliset nykyiset vastuunkantajat eivät ole mitään ManCity-meiningillä haalittuja päähänpistoja. Pikemminkin on tuntunut siltä, että tähtihankinnat ovat paremminkin iskeneet kapuloita rattaisiin. Zlataniin viittaan juu.

EDIT: Real Madrid onkin sitten harjoittanut tuota pelaajakauppaa hieman toisella tavalla, joten kummastuttaakin kovasti, miksi laitat nämä joukkueet tässä suhteessa samalle viivalle.
Tällä hetkellä Realissa on mielestäni erittäin kehityskelpoinen sakki.
by the grace of God
leka
30.11.2010 06:39:49
carlos: Siitä olen samaa mieltä, että tasaisempaa saisi olla.. Mutta Barcelonan kohdalla olen eri mieltä siitä, että hyvin sujuva peli johtuisi vuotuisista parhaiden pelaajien haalimisesta.

Joo, olet oikeassa. Eihän Barca nyt mihinkään ryöstöihin ole syyllistynyt, mutta ei ne omat junioritkaan ilmaiseksi kehity. Jotenkin tuota sarjaa pitäisi vaan saada mielenkiintoisammaksi, koska nuo kaksi jättiläistä voittaa aina, eikä muilla joukkueilla ole mahdollisuutta kilpailla pelaajamarkkinoilla. Valencialla oli muutama tähtipelaaja, mutta isompiin seuroihinhan nekin lähtivät ja rahat meni ilmeisesti velkojen maksuun.
Det är farligt att leka i hissen
DJKaaos
30.11.2010 16:04:22
leka: Masentavaa että nämä kaksi vastenmielistä seuraa ostavat vuodesta toiseen parhaat pelaajat

Mitä helvettiä? Eihän näistä kahdesta seurasta/ideologiasta voi edes puhua samana päivänä. Tuossapa carlos jo kertoikin asiat aika hyvin.

Jos Realin touhulle pitää hakea vertainen, niin kyllä se taitaa Manchester City olla. Yhteistähän näillä seuroilla on myös se, että kumpikaan ei menesty.

Eilisestä Klassikosta sen verran, että oli kyllä mahtavaa katsella. Barcelonan pelinopeus, tempo ja rytmitys on jotain aivan käsittämätöntä. Isosti keskisormea Realin ripulipaskapelailulle ja Ramosille.
Minä olen minä.
Brian May jr.
30.11.2010 16:41:58
Piti lähteä baariin katsomaan. 5 minuuttia näin ensimmäisen erän lopusta, ja kovin yllättynyt olin että peli oli jo tuolloin 2-0. Toka erä oli ihan käsittämätön sekä Realin huonouden että Barcan parhauden vuoksi.
Vettä!
Scrobble
30.11.2010 17:03:46
Brian May jr.: Piti lähteä baariin katsomaan. 5 minuuttia näin ensimmäisen erän lopusta, ja kovin yllättynyt olin että peli oli jo tuolloin 2-0. Toka erä oli ihan käsittämätön sekä Realin huonouden että Barcan parhauden vuoksi.

Huom! tämä ei ole jääkiekkoa, tässä on puoliajat
Brian May jr.
30.11.2010 19:14:46
Scrobble: Huom! tämä ei ole jääkiekkoa, tässä on puoliajat

Aij perkele, iso anteeksipyyntö.
Vettä!
Simo78
30.11.2010 20:41:55
Scrobble: Huom! tämä ei ole jääkiekkoa, tässä on puoliajat

joo pitää munkin muistaa tää, ettei tule toistettua toisten virheitä.

Mä kanssa ihmettelen suuresti, miten real pystyi toisessa erässä pelaamaan noi huonosti ja miten se Ramos sillein toisessa erässä kilahti. Tosin espanjalaisilta voi toisessa erässä odottaa ihan mitä vaan. Surullinen tulos ei voi muuta, tosi vitun surullinen...
Secreterial
01.12.2010 07:42:10
Olipas taas menoa Carling-cupissa. ManU laulukuoroon 4-0 häviöllä West Hamille. No eipä tuo cup näyttänyt kovin korkealla olevan Fergusonin suunnitelmissa, kun miehistöä katsoi.

Juuri tuo on vähän meikää häirinny näiden muutaman kauden ajan, jolloin oon aktiivisesti seurannu ManU:n pelejä. Näihin cup-peleihin ei ilmeisesti suhtauduta tosissaan, eikä ne näytä olevan kovin korkealla tärkeysjärjestyksessä. Kentälle siis laitetaan vaihto- ja reservipelaajia. Mm. Bebe, joka oli muutaman hyvän juoksun jälkeen aika pihalla, vaikka reservijoukkueessa onkin pelannut hyvin. Edellisessä pelissä 2 maalia ja vielä teknisesti haastavasta volleysta. Kuitenkaan taso ei vielä riitä oikeisiin peleihin. Tähän kuvaukseen sopii myös J.Evans, joka on edelleen aivan liian epävarma puolustukseen. Smalling, joka on monta vuotta nuorempi ja kokemattomampi hoitaa tehtävänsä huomattavasti rauhallisemmin.
DJKaaos
01.12.2010 10:35:36
Secreterial: Olipas taas menoa Carling-cupissa. ManU laulukuoroon 4-0 häviöllä West Hamille.

Manchester Unitedin osalta aivan hävyttömän heikko esitys. Surkeaa touhua niin hyökkäyspäässä kuin puolustuksessakin.

Juuri tuo on vähän meikää häirinny näiden muutaman kauden ajan, jolloin oon aktiivisesti seurannu ManU:n pelejä. Näihin cup-peleihin ei ilmeisesti suhtauduta tosissaan, eikä ne näytä olevan kovin korkealla tärkeysjärjestyksessä. Kentälle siis laitetaan vaihto- ja reservipelaajia.

Toisaalta kun ajattelee, niin Manchester United on myös nyt voittanut tuon Carling cupin 2006, 2009 ja 2010, ja vielä niin että syyskaudella pääosassa ovat olleet nämä ressumiehet ja nuoret, kuten nytkin olivat. Ymmärrän kuitenkin sun ajatuksen tuosta välinpitämättömästä asenteenta, mutta jos tätä peliä ajattelee, niin tämä oli nyt kolmas peli kuuteen päivään, niin pakosti on jotain kierrätystä tehtävä. Ja tietysti vielä sekin, että jos näille nuorille halutaan antaa peliaikaa, niin tapahtukoon se sitten mieluiten näissä Carling cupin peleissä. Itse olen seurannut ja kannattanut Unitedia 90-luvun puolivälistä ja nykyään mua kaivertaa enemmänkin tuo FA Cup ja menestymättömyys siinä. FA Cupin osalta mun mielestä on havaittavissa ihan selvää välinpitämättömyyttä. Peleihin mennään välillä ihan millä porukalla sattuu tai kisasta jäädään kokonaan pois (1999).

Tähän kuvaukseen sopii myös J.Evans, joka on edelleen aivan liian epävarma puolustukseen. Smalling, joka on monta vuotta nuorempi ja kokemattomampi hoitaa tehtävänsä huomattavasti rauhallisemmin.

J. Evans on syntynyt muistaakseni -88 ja Smalling -89. Kokemus tietenkin eri luokkaa näillä kavereilla. Mä oon vahvasti sitä mieltä, että näitä kavereita ei pidä vielä laittaa topparipariksi keskenään, vaan toisen topparin pitää olla kokenut - käytännössä siis Vidic tai Ferdinand. J. Evans pelaa huomattavasti rauhallisemmin, kun siinä vierellä on jompikumpi noista kokeneista toppareista. Tuntuu typerältä neuvoa Fergusonia, mutta olisihan se Brownin ottaminen toppariksi pitänyt tehdä jo huomattavasti aikaisemmin, kun selvästi näki että keskuspuolustus on aivan kuutamolla.

Vähän vielä huomioita muista pelaajista. Obertan on saanut vastuuta nyt aika paljon, mutta se mikä pistää räikeästi silmään, on kaverin aivan järkyttävän huono viimeistely. Eilisessä pelissä hänellä oli kaksi selvää maalipaikkaa, mutta viimeistely oli kammottavaa. Samaan kategoriaan menee se taannoinen läpiajo liigapelissä. Brassikaksosten esitykset ovat myös aika kyseenalaiset. Häärätään ja sähelletään ylöspäin minkä keretään, mutta puolustaessa ollaan jatkuvasti myöhässä ja väärin sijoittuneina. Roikutaan ja revititään vastustajaa, kun muuta ei ole tehtävissä. Analyysi pätee kumpaankin Da Silvaan. Javier Hernandez näyttää olevan selvästi vahvempi vaihtopelaajana kuin aloituksen miehenä.
Minä olen minä.
Secreterial
01.12.2010 12:38:34
djKaaos: Manchester Unitedin osalta aivan hävyttömän heikko esitys. Surkeaa touhua niin hyökkäyspäässä kuin puolustuksessakin.

Toisaalta kun ajattelee, niin Manchester United on myös nyt voittanut tuon Carling cupin 2006, 2009 ja 2010, ja vielä niin että syyskaudella pääosassa ovat olleet nämä ressumiehet ja nuoret, kuten nytkin olivat. Ymmärrän kuitenkin sun ajatuksen tuosta välinpitämättömästä asenteenta, mutta jos tätä peliä ajattelee, niin tämä oli nyt kolmas peli kuuteen päivään, niin pakosti on jotain kierrätystä tehtävä. Ja tietysti vielä sekin, että jos näille nuorille halutaan antaa peliaikaa, niin tapahtukoon se sitten mieluiten näissä Carling cupin peleissä. Itse olen seurannut ja kannattanut Unitedia 90-luvun puolivälistä ja nykyään mua kaivertaa enemmänkin tuo FA Cup ja menestymättömyys siinä. FA Cupin osalta mun mielestä on havaittavissa ihan selvää välinpitämättömyyttä. Peleihin mennään välillä ihan millä porukalla sattuu tai kisasta jäädään kokonaan pois (1999)

Huomasin itekkin tuossa päivällä, että en viime kaudella tainnut noita Carling Cupin pelejä kattoa, joten puhuin vähän ohi. FA Cupista oli siis meikälläkin tarkoitus kirjottaa. Samoilla linjoilla sun kanssa tuosta välinpitämättömyydestä FA-cupissa. Pakko toki antaa lepoa ykkösmiehistölle, mutta just meikää häirittee tuo asenne. Paljon on tullu futista seurattua ja pelattuakin, niin on selvää, että pakko lepuuttaa. Ja nuoria on pakko kyllä ajaa sisään, mutta olisin kaivannut kuitenki vähän tasapainottavia pelaajia tohon. Kuitenkin 10-muutosta Wigan pelistä.

djKaaos: J. Evans on syntynyt muistaakseni -88 ja Smalling -89. Kokemus tietenkin eri luokkaa näillä kavereilla. Mä oon vahvasti sitä mieltä, että näitä kavereita ei pidä vielä laittaa topparipariksi keskenään, vaan toisen topparin pitää olla kokenut - käytännössä siis Vidic tai Ferdinand. J. Evans pelaa huomattavasti rauhallisemmin, kun siinä vierellä on jompikumpi noista kokeneista toppareista.

Juurikin tuota kokemusta tarkoitin, en niinkää ikää. Evans sai viime kaudellakin mukavasti vastuuta loukkaantumisien takia, mutta edelleen vähän hermostumisen näkymistä. Oot oikeassa, että pakko on toisen topparin olla kokeneempi. Smalling-Evans kaksikko on kuitenkin sen verran kokematon, että on aika riskialtista laittaa nämä kahestaan.

djKaaos: Vähän vielä huomioita muista pelaajista. Obertan on saanut vastuuta nyt aika paljon, mutta se mikä pistää räikeästi silmään, on kaverin aivan järkyttävän huono viimeistely. Eilisessä pelissä hänellä oli kaksi selvää maalipaikkaa, mutta viimeistely oli kammottavaa. Samaan kategoriaan menee se taannoinen läpiajo liigapelissä. Brassikaksosten esitykset ovat myös aika kyseenalaiset. Häärätään ja sähelletään ylöspäin minkä keretään, mutta puolustaessa ollaan jatkuvasti myöhässä ja väärin sijoittuneina. Roikutaan ja revititään vastustajaa, kun muuta ei ole tehtävissä. Analyysi pätee kumpaankin Da Silvaan. Javier Hernandez näyttää olevan selvästi vahvempi vaihtopelaajana kuin aloituksen miehenä.

Obertan on kyllä esiintynyt ihan hyvin, mutta viimeistely on pistäny meikällekkin silmään. Myös Aston Villaa vastaan kaverilla oli ihan ok paikka viedä ManU johtoon loppuvaiheessa, mutta ei saanut nostettua palloa maalivahdin yli. Rafael on meikän mielestä parantanut puolustuspeliä ihan hyvin. Pari varmaan maalipaikkaa on jo onnistunut pelastaaman. Paljon on toki vielä parannettavaa, mutta huomattavasti valmiimpi hän on kuin Fabio. Mun mielestä ykkös/kakkos valinta oikean laitapakin tontille, Brown ehkä kuitenkin se ykkönen. Hernandez on meikänkin silmään ollut "supersub". Saa hyvällä liikkeellä aikaan tilanteita väsyneitä vastustajia vastaan. Bebe on kyllä outo kaveri, reservipeleissä vakuuttanut, mutta oikeissa peleissä jäätyy.
DJKaaos
01.12.2010 13:37:46
Secreterial:

Obertan on kyllä esiintynyt ihan hyvin, mutta viimeistely on pistäny meikällekkin silmään.

Obertanin liike on tosi hyvä. Näyttää kankealta ja kolholta, mutta yhdellä käännöksellä saa luotua tilaa ja paikan tuosta noin vaan. Vielä jos sais tuon viimeistelyn kohdalleen, niin hyvä tulisi.
Minä olen minä.
Secreterial
01.12.2010 13:57:17
djKaaos: Obertanin liike on tosi hyvä. Näyttää kankealta ja kolholta, mutta yhdellä käännöksellä saa luotua tilaa ja paikan tuosta noin vaan. Vielä jos sais tuon viimeistelyn kohdalleen, niin hyvä tulisi.

Oot kyllä oikeassa. Kaveri näyttää välillä melko kömpelöltä, mutta liike on kyllä niin hyvää, että tuo mukavasti lisää voimaa hyökkäyspäähän. Mun mielestä Obertan on tällä kaudella ollut parhaimmillaan hyökkääjän alapuolella pelatessaan, laidalla ei oo mun mielestä ollut ihan niin hyvä. Viimeistelyä pitäs kyllä reenata, tainnut yhden maalin tällä kaudella tehnyt (Bursasboria vastaan?). Ehkä vois käydä nakkaamassa parit reservipelit ja hakea maalituntumaa sieltä. Fergusonin sokea hankinta, Bebe viettää varmaan kauden reservissä, kuten Obertankin teki edellisen kauden.

http://www.youtube.com/watch?v=jxeox4iaaKw

Tuollasia kun näkisi kaverilta "oikeissakin" peleissä.
DJKaaos
07.12.2010 12:52:47
Newcastlessa alkoi jälleen tutut sekoilut, kun manageri Chris Hughton sai kenkää. Nousijajoukkue Newcastle on sarjassa 11. ja esiintynyt kyllä varsin pirteästi ja kehityskelpoisesti tämän syyskauden. Mun on erittäin käsittämätöntä ymmärtää Newcastlen johtoportaan järjenjuoksua taas kerran. Oikeastaan en ole ymmärtänyt tuosta touhusta mitään sitten Bobby Robsonin manageriaikojen. Seuraavaksi nimitettävä manageri on varmaan jo kymmenes 2000-luvulla. Seuran taustaihmiset ovat läpeensä sakeaa paskaa.

YLEn tv-pelinä tänään FC Kööpenhamina - Panathinaikos. Hyvä valinta ja peukkua siitä, että milanolaisia tai espanjalaisia ei ole ruudussa!
Minä olen minä.
Secreterial
07.12.2010 15:03:46
djKaaos: Newcastlessa alkoi jälleen tutut sekoilut, kun manageri Chris Hughton sai kenkää. Nousijajoukkue Newcastle on sarjassa 11. ja esiintynyt kyllä varsin pirteästi ja kehityskelpoisesti tämän syyskauden. Mun on erittäin käsittämätöntä ymmärtää Newcastlen johtoportaan järjenjuoksua taas kerran. Oikeastaan en ole ymmärtänyt tuosta touhusta mitään sitten Bobby Robsonin manageriaikojen. Seuraavaksi nimitettävä manageri on varmaan jo kymmenes 2000-luvulla. Seuran taustaihmiset ovat läpeensä sakeaa paskaa.

Oli kyllä hemmetinmoinen yllätys nuo potkut. Joukkueella menny oikeesti ihan hyvin nousijajoukkueeksi. Tuolla yhellä foorumilla oli kans juttua tästä ja yksikään Newcastle-fanikaan ei ymmärtänyt potkuja. Kyllä on melkosta meininkiä johtoportaassa.

Martin Jol kenties uudeksi manageriksi?
Leatherman
08.12.2010 14:07:09
Jep, Castle pitää vanhaa kunnon managerirotaatiota yllä jolla tunnetusti on ennenkin tullut tuloksia. Huonoja tuloksia nääs. Pelaajille tuntuisi myös olevan vakaan varma tapa pilata uransa menemällä Castleen.

Anyway, jalkapallosta, että onkin hienoa seurata Premier Liigaa tällä kaudella kun on niin jännän tasainen kokoajan! Aivan loistavaa viihdettä.. Kunhan nyt Manu ei vain pääsisi liian kovaan vireeseen. Ferdinandin yllä leijuu pieni loukkaantumisen uhka joka voi heti kääntää manunkin pelin päälaelleen.
"Wisest men follow their own directions" -Euripides
Secreterial
12.12.2010 19:58:29
Huhhuh, olipahan melkonen loppu Tottenham - Chelsea pelissä!

Chelsea oli täysin munaton ilman Drogbaa, vasta sen jälkeen kun Drogba pääsi kentälle, alko Chelsea pääsemään paremmin peliin mukaan. Gomes taas hieman tunaroi, mutta täytyy sanoa, että kova jätkä kuitenkin kun nappas pilkun.

Tottenhamin peli miellyttää meikän silmää. Bale ja Lennon nopeina laitureina komeaa katseltavaa, varsinkin Balen meno on hienoa, kun mennään oikeesti juoksemalla ohi, eikä turhia kikkailla. Modric keskellä on välillä aivan ilmiömäinen.

Mutta hienoa, että Chelsea menetti taas pisteitä! Huomenna sitten luvassa jännitystä oikeen kunnolla, kun ManU- ARSEnal peli tulee.
TheBlackestEye
13.12.2010 22:08:47 (muokattu 13.12.2010 22:08:56)
ManU - Arsenal

Kovat odotukset tämän matsin suhteen ja hyvin on peli alkanukkin. Terävästi lähtenyt vastahyökkäykset molempiin suuntiin.
Secreterial
14.12.2010 08:34:55
Olipa jännittävä peli. Melko avointa oli välillä, ja päästä päähän mentiin vastahyökkäyksillä. Rooney alkaa olemaan kunnossa fyysisesti, liike alkaa olemaan hyvää, ja näyttää siltä, että kohta soi maaliverkot.

Park pelas taas hyvin, ja olipa melkonen puskumaali! Arsenalin peli kompastu mielestäni siihen, että oli pari kaveria, jotka halus pitää liikaa palloa itellä. Kovin luovaa ei saatu rakennettua. Parhaimmat paikathan oli ManU:lla, ja maalit olisi pitänyt niistä tehdä, varsinkin Rooneyn rankkarista.

19.päivä olisi vastassa Chelsea. Vaikka ManU häviäisi, nousisi Chelsea vain tasapisteisiin, ja ManU:lla peli vähemmän pelattuna. Ancelottihan lupasi Tottenham pelin jälkeen, että he voittavat seuraavan pelin. Tulee kyllä mielenkiintoinen ottetu. Paljon tulee olemaan ManU:n puolustuksen varassa, mutta se ei viimeaikasiten esitysten varjossa varmasti tuota ongelmia. Eilisessä pelissä puolustus oli kyllä todella pitävä. Vidic on melkonen kuningas niin ilmassa, kuin muutenkin. Ferdinand tuntuu päässeen taas todella hyvään iskuun. Rafael on tällä kaudella vakuuttanut meikät puolustusosaamisestaan ja pelas eilenkin muutaman tilanteen todella "kokeneesti", vaikka nuori pelaaja kyseessä. Tiukka paikka Chelsealle.

Howard Webbistä täytyy kyllä mainita, että on ihme tuomari. Vissiin miehen ajatuksena se, että pyritään mahollisimman kauan olemaan ilman kortteja? Eilenkin melkosia haastoja välillä, mm. Arshavinin kummatkin jalat ilmassa tehty taklaus. Samanlaisesta, toki hieman kovemmasta taklauksesta antoin Martin (?) Rodallegalle suoran punaisen. Myös Darren Fletcherille olisi pitänyt antaa kortti siitä, kun ryntäsi kohti tuomaria ja vähän tönäisi, mutta Webb tais siinä paikkailla sitä kämmiä, mistä koko homma johtui.

Mutta kokonaisuudessaan oli viihdyttävä peli.
DJKaaos
14.12.2010 14:44:56
Secreterial: Mutta kokonaisuudessaan oli viihdyttävä peli.

Arsenalin panos oli kyllä valtava pettymys, etenkin kun ottaa huomioon Nasrin vireen edellisissä otteluissa. Aivan loppuhetkiä lukuunottamatta, ei Arsenal saanut käytännössä ainoatakaan organisoitua hyökkäystä. Arsenalin hyökkäykset päättyivät hieromiseen 16-alueen edustalla tai Arshavinin vetoihin, jotka menevät yleensä 10 metriä ohi maalin ja perään se typerä ilme, että anna nyt edes kulmapotku.

Wengeriltä löytyi tappioon kuitenkin oma näkemys:

"- Intensiteetti oli korkealla, mutta kenttä oli todella huono, Wenger kommentoi BBC:lle.

- Ottelun tekninen laatu kärsi, ja näimme sen johdosta useita virheitä molemmilta joukkueilta. Kenttä oli liukas ja pomppuisa."

Kenttä oli liukas, mutta muuten kentässä ei ollut mitään vikaa. Wengerin kannattaa katsoa jälleen kerran peiliin. Arsenalin esityksellä ei yksinkertaisesti ollut mitään mahdollisuutta voittaa tätä peliä. Manchester Unitedin 4-0 oli paljon lähempänä kuin edes yksi Arsenalin maali.

Jos katsotaan isoa kuvaa, niin Arsenal polkee paikallaan jatkuvasti vuodesta toiseen. Wenger on nyt muutaman vuoden rakentanut tätä nykyistä luomustaan, eikä se ole tuloksellisesti kehittynyt eteenpäin lainkaan. Yksi merkittävä muutos on kuitenkin tapahtunut; joukkue pelaa paikoitellen todella rumaa taklauspeliä ja näiden ylilyöntien seurauksena joukkue on ottanut syyskaudella jo viisi ulosajoa. Homma muistuttaa jo hieman Wengerin 90-luvun Arsenalia.

Wengerin lapsenmielinen naivius ja tietyt sokeat pisteet takaavat sen, että Arsenal ei ole kykenevä taistelemaan liigamestaruudesta tänäkään vuonna. Näennäisesti Arsenal saattaa roikkua mukana kärkikahinoissa pitkin kautta, mutta silloin kun ratkaistaan mestaruus, pitäisi rutistaa ja suorittaa, niin joukkue on pumpulia. Näyttää vahvasti myös siltä, että Cesc Fabregasin aika Arsenalissa alkaa olla ohi. Pelillinen panos alkaa olemaan nollatasoa, mikä johtuu varmasti suurilta osin loukkaantumisista, mutta myös siitä, että mieli taitaa olla jo Barcelonassa. Fabregas on nykyisellään niin suuri hukattu voimavara, että hänestä kannattaisi suosiolla luopua viimeistään ensi kesänä.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)