Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Blasphemer
28.11.2010 19:45:42

Kikolaa: Miksei Paracletuksesta ole hiiskuttu täällä lainkaan?

Sen äärellä on sanaton. Käsittämättömän moniulotteinen ja -mutkainen teos. Edustaa minulle DSO:n paluuta loistavuuden äärelle, Fas... ja ep:t olivat kaikki henkilökohtaisia pettymyksiä SMRC:n jälkeen. Paracletus taistelee Enslavedin Axioma Ethica Odinin kanssa vuoden parhaasta levystä.
Plague upon Plague
thaav
12.12.2010 02:35:36
Deathspellin uudelta kipale "Have you beheld the fevers?" tuhoaa tajunnan.
Terho ei pitänyt jazzista, joten jumala tappoi hänet. - jäsen Räkkipeli
delarco
12.12.2010 11:16:18
En pidä. Melkoista pashaa on se.
Henri Henri Olavi
12.12.2010 13:32:17
Blasphemer: Sen äärellä on sanaton. Käsittämättömän moniulotteinen ja -mutkainen teos. Edustaa minulle DSO:n paluuta loistavuuden äärelle, Fas... ja ep:t olivat kaikki henkilökohtaisia pettymyksiä SMRC:n jälkeen. Paracletus taistelee Enslavedin Axioma Ethica Odinin kanssa vuoden parhaasta levystä.

Mulle toimii kyllä kaikki DsO:t SMRC:stä eteenpäin. Itse en osaa laittaa bändiä blackmetallin alle, tai oikein minkään muunkaan; jos pakko olisi, niin jazziksi kutsuisin. Yhtä mielenkiintoista kuin musiikki, on meditoida sanoituksia; hakea ja ymmärtää henkilökohtaisella tasolla mitä niissä on. Ei siis suinkaan niin, mitä bändi niillä mahdollisesti tarkoittaa, vaan peilaamalla niitä omaan ymmärrykseen ja kokemukseen esoteerisista opetuksista.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
emBBo
12.12.2010 14:37:56

Välillä on fiilistä, välillä ei. Niinkuin joku jo sanoikin: paljon paskaa mutta myös hyvää. Dimmu, Bathory, osa Burzumin tuotannosta ja Mayhem ovat ihan kovia. Onhan niitä muitakin ei kyllä nyt tule mieleen.
Morphia
12.12.2010 17:38:56
Mitäs tämä massa - BMää kuunteleva porukka tykkää Mayhemin Grand Declarations of War levystä? Rehellisiä mielipiteitä.
How far can they control my mind?
thaav
13.12.2010 01:35:39 (muokattu 13.12.2010 01:55:49)
Massa-BM? En tiedä lukeudunko joukkoon, mutta senverran voin kyllä avata sanaista arkkuani Mayhemista, että melkoista räpellystä on De Mysteriis poislukien koko Mayhem. Kulttiarvo ym. ei juuri omalla kohdallani paranna köppöistä biisimateriaalia.

Paracletus on tipahdellut melko tehokkaasti nyt viikon kestäneessä kuuntelussa. Kevyemmät ja kokeilevammat kappaleet (Epiklesis I+II, Apokatastasis) uppoaa erittäin hyvin.
LexaR
13.12.2010 03:08:55
DsOn uusin on kyllä aivan uskomaton lätty! Kuulin levyltä ekana Apokatastasis Pantónin ja ihmettelin, että onpas jätkät muuttanu genreä aika rohkeasti, mutta sitten kuuntelin loppulevynkin ja onhan se tuttua synkkää kaaosta mutta kuitenkin uudenlaisella otteella. Suosittelen.
"jättikokoiset torakat lentävät ulos kaivoista ja imevät ihmisten naamoista naamoista naamoista ne imee ihmisten naamoista mätää" - purenmetallia
thaav
13.12.2010 12:50:54
Apokatastasis todellakin kuulostaa melkeen joltain post-rock vedolta.
marke-
13.12.2010 17:16:28
Deathspell Omega on tajunnut mistä black metallissa oli ja on kysymys. Niinkun musiikillisesti.
-
carnation
13.12.2010 17:28:46
Morphia: Mitäs tämä massa - BMää kuunteleva porukka tykkää Mayhemin Grand Declarations of War levystä? Rehellisiä mielipiteitä.

Kikkaa, koukkua ja arvaamattomuutta riittää, joten toimii ainakin minulle paremmin kuin Chimera tai Ordo Ad Chao. Se nyt onkin sitten ihan eri asia onko kyseinen levy black metallia mutta eipä sillä nyt niin väliä ole. Mielestäni ihan hauska ja mielenkiintoinen levy, piristävä irtiotto totutusta - kaikessa "sekavuudessaan".

Deathspell Omegan uusi levy on todellakin erinomainen, toimii näin Fas.. -levyn ja noiden ep-levyjen jälkeen nämä astetta lyhyemmät rykäisyt, vaikka kokonaisuushan tämä ennen kaikkea on. Tiheää ja tiivistä, eikä aina tarvitse paahtaa sata lasissa, siitä esimerkillisenä osoituksena tuo jo mainittu Apokatastasis Pantón.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Morphia
13.12.2010 22:32:37 (muokattu 13.12.2010 22:38:13)
Osa black metallin kuuntelijoista edustaa sitä osastoa, jonka "edustajat" luulevat olevansa vitun kovia black metallisteja, kun kuunnellaan vain niitä tunnetuimpia bm bändejä. Tai luetaan blackmetal.fi foorumia vähän liian tosissaan; jos joku siellä kirjoittaa, että Mayhem ei ole "true" bändi, kun teki GDoW:n. Tämän jälkeen kaikki on yhtäkkiä samaa mieltä, ja on ns. muotia dissata Mayhemia. Tiedän, että puolelta niistä löytyy kyseinen levy hyllystä.

Mayhem ei ole oikeastaan koskaan ollut mikään niin merkittävä bändi minulle. Levyjä löytyy, De Mysteriis on täynnä pimeyttä ja GDoW on vitun hyvä albumi, eikä ole merkitystä onko ko. levy black metallia vai ei. On tavallaan huvittavaa seurata reaktioita, kun joku black metal bändi tekee hieman poikkeavan levyn.

Mauttomat cowboy ja joulupukki - teemat laskivat hieman kiinnostusta bändiä kohtaan. Mutta miksikäs ei? Jotta voisi olla aito black metallisti, pitää olla paljon, paljon muutakin.

Ohan Beheritkin...
thaapala
13.12.2010 23:02:56
Morphia: Osa black metallin kuuntelijoista edustaa sitä osastoa, jonka "edustajat" luulevat olevansa vitun kovia black metallisteja, kun kuunnellaan vain niitä tunnetuimpia bm bändejä. Tai luetaan blackmetal.fi foorumia vähän liian tosissaan; jos joku siellä kirjoittaa, että Mayhem ei ole "true" bändi, kun teki GDoW:n. Tämän jälkeen kaikki on yhtäkkiä samaa mieltä, ja on ns. muotia dissata Mayhemia. Tiedän, että puolelta niistä löytyy kyseinen levy hyllystä.

Eiköhän jätetä nämä turhan provosoivat heitot jonnekin muualle, ennen kuin joku prinssi uljas taas ilmestyy usvasta latelemaan faktoja aineistosta (mikä aiheuttaa puolestaan meikäläiselle harmaita hiuksia).
Morphia
13.12.2010 23:06:41 (muokattu 13.12.2010 23:09:23)
thaapala: Eiköhän jätetä nämä turhan provosoivat heitot jonnekin muualle, ennen kuin joku prinssi uljas taas ilmestyy usvasta latelemaan faktoja aineistosta (mikä aiheuttaa puolestaan meikäläiselle harmaita hiuksia).

Se ei ole provokirjoitus, vaan totuus, johon olen itse joutunut törmäämään vuosien varrella liian monta kertaa. Jos itselläni on tällaisia kokemuksia, mikse niistä saisi kirjoittaa?
Juicy
13.12.2010 23:14:44

*spit*

*gulp*

Itsellänihän löytyy hyllystä juuri niitä Dimmuja ja Filthejä, jotka varmaan saa paskamyrskyn aikaan blackmetal.fi:ssä. En oikeastaan jaksa välittää, onko joku bändi jotain tiettyä genreä vai ei, jos se kuulostaa hyvältä niin se on hyvää.

En oo vaan jaksanut enää pariin vuoteen aktiivisesti etsiä bläkkisbändejä, lähinnä jos nuo vanhat tuttavuudet julkaisee jotain uutta niin tulee tsekattua. Mm. Trollheim's Grott, Old Man's Child, Crionics, Vesania, Thyrane jne.

Aika moni vaan on muuttanut tyyliään DM:n puolelle, ei sekään väärin välttämättä oo.
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
thaapala
13.12.2010 23:31:58
Morphia: Se ei ole provokirjoitus, vaan totuus, johon olen itse joutunut törmäämään vuosien varrella liian monta kertaa. Jos itselläni on tällaisia kokemuksia, mikse niistä saisi kirjoittaa?

Juurikin siitä syystä, minkä edellisessä viestissä mainitsin.

En suinkaan sano, etteikö kokemuksista saisi kirjoittaa jos sellaisia on, kirjoitusasuun sen sijaan voisi kiinnittää huomiota sillä mun mielestä tuo edelleen on turhan provosoiva (been there, done that. Itse asiassa syyllistyin itse samaan juuri äsken). Lisäksi hämmensi se, että oliko tuo osoitettu jollekin viime aikoina ketjuun kirjoittaneelle ja pystyykö tuollaisen "massa-blackmetal-analyysin" tekemään vain siitä syystä, että kuuntelee tunnettuja bändejä (ei tarvitse vastata, kunhan väsyneenä tuumiskelen).

Jos kirjoittaisin välillä ihan aiheestakin, Paracletus on meikäläisenkin mielestä mahtialbumi ja ihmetys oli suuri, kun Apokatastasis Pantônin kuulin ensimmäistä kertaa youtubesta. Kutakuinkin hieno lopetus levylle (ja trilogialle).
Morphia
13.12.2010 23:42:48
Juicy: En oo vaan jaksanut enää pariin vuoteen aktiivisesti etsiä bläkkisbändejä

Aktiivisesti en minäkään uusia vartavasten etsi. Jos eteen tulee, syystä tai toisesta niin otan kyllä poikkeuketta kuunteluun, mikäli vähääkään vaikuttaa kiinnostavalta.

Sargeistin uusin on kova, odotan myös uutta EW:tä, Viimeisimpiin levytilauksiini kuuluu mm. Samaelin Above, Havohejn Kembatinan Premaster, Tiamatin Judas Christ, ja pari humina - ambient levyä.

Dimmujen uusimman olen kuullut, joka on levynä hyvä. Ehkä joskus alekorista voin sen omaksi ostaa, riemusta kiljuen en kuitenkaan ole menossa ostamaan. Cradle of Filthin tuotantoa en ole juuti seurannut Damnation And a Dayn jälkeen.

Tällä hetkellä iskee esim. Ordo Rosarius Equilibrio, Sephiroth, Runes Order, Undermathic, Shpongle, Infected Mushroom.....mitä vielä...ja pidän siitä huolimatta itseäni blackmetallistina.

Ja ei ole tarkoitus olla ilkeä. Asioita jotka vituttavat mutta samalla huvittavat black metallin parissa. Älkää olko niin olevinanne. ;D

Np. Ajattara: Noitumaa
Morphia
13.12.2010 23:47:07
thaapala:Lisäksi hämmensi se, että oliko tuo osoitettu jollekin viime aikoina ketjuun kirjoittaneelle.

Ei kenellekään henkilökohtaisesti. Jos kirjoitukseni tuntuu provolta, taisin iskeä suoraan totuuden kultasuoneen?

Miettikääpä sitä.
Nidhöggr
14.12.2010 01:43:52
Mayhem olisi voinut hajota Deadin kuoleman jälkeen. Viimeistään Euronymouksen kuollessa. En ole pahemmin edes kuullut De Mysteriis Dom Sathanasin jälkeistä materiaalia, pääosin siksi että Attila on säälittävä runkkari.
TÄMÄ on Mayhemia:
http://www.youtube.com/watch?v=2e7qs0bszLw&feature=related
"Joo tiede, heh. Matikka, heh. heh. Semmosta." -ruuvimeisseli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)