AngieRainbow 11.12.2010 21:29:05 | |
---|
Antti1: Kyllä se on ihan järkevä kytkis, jos siellä gaten omassa lenkissä homma tapahtuu parhaalla tavalla. Vain soundi ja laitteiden ehjänä pysyminen merkitsee, eikä jälkimmäisestä juuri ole huolta noilla kytkyillä. OK. Kiitosta vaan vielä jeesistä! Täytyy vaan hakea vielä yksi pitempi piuha niin nuo saa kaikki järkevästi riviin. Sitä voisin vielä kysyä, että voiko soundi huonontua sen takia, että se signaali menee sinne vahvistimeen sen kymmen piuhan ja pedaalin kautta. Nyt kun noita purkkeja on jo viisi ja niissä looppia loopin sisällä, niin voiko se soundi tästä kärsiä vai kulkeeko se toisiaan ihan hyvin ilman ongelmia? Nuo on mulla kyllä kaikki Bossin pedaaleita, joiden pitäisi olla aika hyviä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Antti1 11.12.2010 21:32:27 | |
---|
Kyllä mä väittäisin jokaisen ylimääräisen purkin ja piuhavedon huonontavan lähtötilannetta aina jonkin verran. Parhaimmillaan kuitenkin lopputulos on niin lähellä, ettei erolla ole mitään merkitystä. Toisaalta taas sähän hait noilla polkimilla jotain tiettyä muutosta tilanteeseen ja sen myös sait/saat --> eikö se ole positiivinen asia? PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
aristoteles666 11.12.2010 21:33:16 (muokattu 11.12.2010 21:33:31) | |
---|
AngieRainbow: OK. Kiitosta vaan vielä jeesistä! Täytyy vaan hakea vielä yksi pitempi piuha niin nuo saa kaikki järkevästi riviin. Sitä voisin vielä kysyä, että voiko soundi huonontua sen takia, että se signaali menee sinne vahvistimeen sen kymmen piuhan ja pedaalin kautta. Nyt kun noita purkkeja on jo viisi ja niissä looppia loopin sisällä, niin voiko se soundi tästä kärsiä vai kulkeeko se toisiaan ihan hyvin ilman ongelmia? Nuo on mulla kyllä kaikki Bossin pedaaleita, joiden pitäisi olla aika hyviä. niissä on bufferi joten ei sen soundin pahemmin pitäisi muuttua, enemmän se muuttuu jo siitä että laitat särön päälle. muutenkin ei tuolla asialla ole väliä, jos vain pidät soundista, on se sama miten se on tehty. |
AngieRainbow 11.12.2010 22:02:46 | |
---|
Antti1: Kyllä mä väittäisin jokaisen ylimääräisen purkin ja piuhavedon huonontavan lähtötilannetta aina jonkin verran. Parhaimmillaan kuitenkin lopputulos on niin lähellä, ettei erolla ole mitään merkitystä. Toisaalta taas sähän hait noilla polkimilla jotain tiettyä muutosta tilanteeseen ja sen myös sait/saat --> eikö se ole positiivinen asia? Joo, olin tyytyväinen säröihin ja puhtaaseen, mutta halusin säröpedaaleista ne suhinat ja vinkumiset pois. Se asiahan tässä järjesty. Jos se soundi siitä pikkasen muuttu huonompaan, niin on lopputulos silti parmepi, kun ei isoilla volyymeillä ole sitä kauheaa taustamökää. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
hevikukko 11.12.2010 22:28:33 (muokattu 11.12.2010 22:39:00) | |
---|
Oon muutaman kerran jo kirjoittanut Bossin NS2:sta. Mulla se kuuluu pedalboardiin kuin virtanappula vahvistimeen. Ei syö ääntä ja pistää kaikki klikkaus äänet pedaaleista pois. Se viimeinen hurina mikä jää jäljelle jo lähes äänettömästä Mark IV nupista hyvillä kaapeleilla, Boss hoitaa ne täydellisesti pois. Käytän toista noicegatea nupin takana olevassa efektiloopissa olevassa räkissä ja se pieni Loopin aiheuttama hurina poistuu lenkistä siis G-Major räkin omalla gatella, patch kohtaisesti säädettynä. Boss pedalboardiin ennen nupin inputtia. Toinen gate on hyvä olla vahvistimen Send Return loopissa, jos siellä on tavaraa kanssa. Näin saat varmasti ennen nuppia hurinat pois ja Loopin hurinat pois. Bossin Thresholdia ei kannata vääntää yli puolen päivän, muuten se syö soundia. Mulla on se klo 9 aamussa eli 25% mixtuuralla vaan ja Decay 0:ssa! Settini on ihan äänetön, vaikka kuinka paljon säröä boostatenkin laittaisin. Se miten rakennat settisi ratkaisee ja piuhat pitää kokeilla ilman noicegatea. Kun saat valmiiksi melko häiriöttömän setin, Boss kruunaa varmasti loput. Clean soundeissani en käytä Loopissa ollenkaan gatea, mutta Boss on päällä kokoajan "kuten virta nappula ON asennossa". =) Tämä pedaali on tullut jäädäkseen mulla. Miksi hommaisin toisenlaista, kun soundipolitiikassa ei tule eroja yhtään tämän osalta. NS2 = loistava hintalaatusuhde! Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
hevikukko: Oon muutaman kerran jo kirjoittanut Bossin NS2:sta. Mulla se kuuluu pedalboardiin kuin virtanappula vahvistimeen. Ei syö ääntä ja pistää kaikki klikkaus äänet pedaaleista pois. Se viimeinen hurina mikä jää jäljelle jo lähes äänettömästä Mark IV nupista hyvillä kaapeleilla, Boss hoitaa ne täydellisesti pois. Käytän toista noicegatea nupin takana olevassa efektiloopissa olevassa räkissä ja se pieni Loopin aiheuttama hurina poistuu lenkistä siis G-Major räkin omalla gatella, patch kohtaisesti säädettynä. Boss pedalboardiin ennen nupin inputtia. Toinen gate on hyvä olla vahvistimen Send Return loopissa, jos siellä on tavaraa kanssa. Näin saat varmasti ennen nuppia hurinat pois ja Loopin hurinat pois. Bossin Thresholdia ei kannata vääntää yli puolen päivän, muuten se syö soundia. Mulla on se klo 9 aamussa eli 25% mixtuuralla vaan ja Decay 0:ssa! Settini on ihan äänetön, vaikka kuinka paljon säröä boostatenkin laittaisin. Se miten rakennat settisi ratkaisee ja piuhat pitää kokeilla ilman noicegatea. Kun saat valmiiksi melko häiriöttömän setin, Boss kruunaa varmasti loput. Clean soundeissani en käytä Loopissa ollenkaan gatea, mutta Boss on päällä kokoajan "kuten virta nappula ON asennossa". =) Tämä pedaali on tullut jäädäkseen mulla. Miksi hommaisin toisenlaista, kun soundipolitiikassa ei tule eroja yhtään tämän osalta. NS2 = loistava hintalaatusuhde! Hevikukko puhuu vähän, mutta asiaa. Kuitenkin lähdin tekemään looppia loopin perään, kun tuo NS-2 päällä ollessaan hieman (just silleen vittumaisen vähän) söi soundia puhtaalla soitettaessa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Henkka-- 26.01.2011 22:14:31 | |
---|
Mitenkäs kun tossa on verkkovirralle ulostulokin niin sillä voi siis pyörittää muitakin speduja vetämällä vaan piuha seuraavaan pedaaliin? Onko kellään kokemusta että kuinka monta spedua se jaksais pyörittää? |
Humanoid 27.01.2011 08:48:26 (muokattu 27.01.2011 08:48:33) | |
---|
Henkka--: Mitenkäs kun tossa on verkkovirralle ulostulokin niin sillä voi siis pyörittää muitakin speduja vetämällä vaan piuha seuraavaan pedaaliin? Onko kellään kokemusta että kuinka monta spedua se jaksais pyörittää? TU-2:ssa on aivan samanlainen systeemi, ja kyllä se itsellä ainakin neljää muuta jaksoi pyörittää. Mitään virallista ylärajaa en tuolle kyllä tiedä. Miinusta muuntajan antamasta mA-määrästä pedaalien vastaavat? :) Sami / Ääniportti |
Jucciz 27.01.2011 10:52:03 (muokattu 27.01.2011 10:53:14) | |
---|
Henkka--: Mitenkäs kun tossa on verkkovirralle ulostulokin niin sillä voi siis pyörittää muitakin speduja vetämällä vaan piuha seuraavaan pedaaliin? Onko kellään kokemusta että kuinka monta spedua se jaksais pyörittää? Ei kai se NS-2 sitä virtaa tuota. Eiköhän virranjakokyky riipu lähinnä siitä, millaisen virtalähteen perässä itse NS-2 on ja minkä verran sen oman tarpeen jälkeen jää yli muille pedaaleille? Ja jos pilkkua viilataan: ei sieltä kyllä verkkovirtaa (onneksi!) tule ulos, vaan 9 voltin tasavirtaa. Verkkovirta on suomessa 230 volttia vaihtovirtaa, ja se on muutettu tasavirraksi jo muuntajassa. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
cr4b 27.01.2011 13:51:14 | |
---|
NS-2 ei sulkenut sitä salpaa riittävän nopeasti ainakaan mun tarkoituksiin. Lisäksi se muuttaa soundia hieman enemmän kuin mitä toivoisi. Toisaalta siinä on hyvää se tuplakytkentä ja kohtuullinen hinta. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |