Aihe: Floyd Rose Ultimate Titanium Tremolo
1 2 3
Crossroad
11.12.2010 11:01:36
aristoteles666: tuossa 90 luvun puolivälissä oli pro centerissä myytävänä venäläisiä kopio- floikkia
jotka kyllä pesee kaikki floikat, oikeat kun on valettu, mutta ne venäläiset oli terästä, ja työstetty.

Varmaan pitää kutinsa tuo, se on vaan paljon isotöisempi/kuluisempi noin.
aristoteles666
11.12.2010 15:45:09

kimurantti1:Sama homma perus stratotallaan, ainakin tallapalojen kuluminen ja se, että niitä pitäisi olla hiomassa melkein muutaman kuukauden välein nakertaa välillä tosissaan.

??
mä olen soittanut 25 vuotta samaa kitaraa ja en ole koskaan hionut squierin tallapaloja, enkä heti keksi miksi pitäisi, ei niissä näy edes kulumia.
kimurantti1
11.12.2010 15:51:07
aristoteles666: ??
mä olen soittanut 25 vuotta samaa kitaraa ja en ole koskaan hionut squierin tallapaloja, enkä heti keksi miksi pitäisi, ei niissä näy edes kulumia.

En tiedä mitä syövyttävää paskaa mun hiki on, mutta viimeistään muutamassa kuukaudessa mulla kitaran kuin kitaran tallapalat kuluu niin, että ylänauhoilta soittaessa kuuluu ikävä särinä, joka voimistuu mitä ylemmäs mennään. On myös viimeisellä nauhalla, niin että vika ei voi olla nauhoissa vaan nimenomaan tallapaloissa. Tän on parikin soitinrakentajaa todennut ja sanonut, että joillakin vaan käy noin eikä siihen oikein ole muuta ratkaisua kuin hioa ne tallapalat. Siispä olisi älyttömän hienoa jos kehitettäisiin tallamateriaali joka ei kuluisi samaan malliin kuin nykyiset metallit.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Antroid
11.12.2010 16:41:37 (muokattu 11.12.2010 16:42:43)
kimurantti1: En tiedä mitä syövyttävää paskaa mun hiki on, mutta viimeistään muutamassa kuukaudessa mulla kitaran kuin kitaran tallapalat kuluu niin, että ylänauhoilta soittaessa kuuluu ikävä särinä, joka voimistuu mitä ylemmäs mennään. On myös viimeisellä nauhalla, niin että vika ei voi olla nauhoissa vaan nimenomaan tallapaloissa. Tän on parikin soitinrakentajaa todennut ja sanonut, että joillakin vaan käy noin eikä siihen oikein ole muuta ratkaisua kuin hioa ne tallapalat. Siispä olisi älyttömän hienoa jos kehitettäisiin tallamateriaali joka ei kuluisi samaan malliin kuin nykyiset metallit.

Ostappa Graphtechin tallapalat jos on moista ongelmaa.
aristoteles666
11.12.2010 16:52:11

Antroid: Ostappa Graphtechin tallapalat jos on moista ongelmaa.

totta, siinä ratkaisu.
Twinkle
11.12.2010 17:17:13 (muokattu 11.12.2010 17:17:29)
Dominaattori: onhan kitaristit tähänkin päivään asti pärjänneet "pelkällä" OFR:llä aivan hyvin.

Kieltämättä hyvä asenne kaikkea innovatiivisuutta ajatellen, ei nyt pelkästään kitaroissa vaan ihan kaikessa. Onneksi on olemassa vielä ihmisiä, jotka edes yrittää rikkoa rajoja: tulee hyviä tuotteita tai ei.
Dominaattori
11.12.2010 18:06:03
Twinkle: Kieltämättä hyvä asenne kaikkea innovatiivisuutta ajatellen, ei nyt pelkästään kitaroissa vaan ihan kaikessa. Onneksi on olemassa vielä ihmisiä, jotka edes yrittää rikkoa rajoja: tulee hyviä tuotteita tai ei.

Olisit lainannut koko kirjoitukseni. Lähinnä tuotaa hintaa tuossa kauhistelin ja sen yhteydessä mainitsin että onhan tuota ikäänkuin "pärjätty halvemmillakin tähän mennessä" vai mainitsinko jossain että uusia innovaatioita ei tarvita?
Örp
McNulty
11.12.2010 18:06:43
Twinkle: Kieltämättä hyvä asenne kaikkea innovatiivisuutta ajatellen, ei nyt pelkästään kitaroissa vaan ihan kaikessa. Onneksi on olemassa vielä ihmisiä, jotka edes yrittää rikkoa rajoja: tulee hyviä tuotteita tai ei.

Sinä puhut tuotteiden innovatiivisuudesta ja toinen puhui käyttäjistä. Jotenkin ei nyt oikein täsmää...

Tuotteiden innovatiivisuus ja progressio ei aina ole automaattisesti plus-etumerkkistä. Ja mie veikkaan että tuossa aikaisempi kirjoittaja tarkoitti nimenomaan sitä, että moni soittaja varmasti pärjää "tavallisellakin floikkarilla" jatkossa, aivan kuten on tähänkin asti selvinnyt. Innovatiivinen musiikki ei välttämättä kaipaa innovatiivisia työkaluja.
Shake-A-Bone-Capone!
Twinkle
11.12.2010 18:47:49
McNulty: Sinä puhut tuotteiden innovatiivisuudesta ja toinen puhui käyttäjistä. Jotenkin ei nyt oikein täsmää...

Käyttäjien halusta ja tarpeista kaikki innovatiivisuus lähtee, siitä huolimatta että ennen on pärjätty niin ei tarkoita sitä, etteikö asioita voisi kehittää. Joskus ne menee mettään, joskus ei mutta sillä ne ei ainakaan etene sillä että se vanha oli tarpeeksi hyvä. Floikka esimerkiksi on hyvä esimerkki sellaisesta tuotteesta jossa on parantamisen varaa, täysin titaaninen floikka on äärimmäinen esimerkki joka tuskin saa jalansijaa hintansa puolesta, mutta aikaisemmin esitetty titaaninen baseplate ja tolpat on jo pykälää realistisempi ajatus.

Tuotteiden innovatiivisuus ja progressio ei aina ole automaattisesti plus-etumerkkistä. Ja mie veikkaan että tuossa aikaisempi kirjoittaja tarkoitti nimenomaan sitä, että moni soittaja varmasti pärjää "tavallisellakin floikkarilla" jatkossa, aivan kuten on tähänkin asti selvinnyt. Innovatiivinen musiikki ei välttämättä kaipaa innovatiivisia työkaluja.

Varmasti pärjää, mutta jos kukaan ei ota yksinkertaisen laitteen kehittämistä asiakseen niin se ei kehity eikä se koskaan parane. Sen suuremmin siis kohdistamatta asiaa sen tarkemmin kehenkään kirjoittajaan tai asiaan, tuli vaan kyseisestä kommentista mieleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)