tomaattiorava 06.04.2010 16:24:47 (muokattu 06.04.2010 16:25:42) | |
---|
Juicy: Taitaa olla ko. mikin "ominaisuus", tai sitten on jotain muuta häikkää. Mullakin ujelsi niin maan perkeleesti kun oli RR5:n tallassa moinen. Ei muilla kitaroilla tuollaista ongelmaa ollut silloin. Riippuu kaiketi kitarastakin, se RR5 soi ihan tajuttoman lujaa akustisesti, ja oli erittäin ylämiddle-painotteinen normaalistikin. Ehkä se sitten lähtee kiertämäänkin herkemmin? No, erinomainenhan se oli vanhan liiton rässiin sellaisenaan, mutta Nailbombin kanssa taisi mennä vähän överiksi keskitaajuuksiensa kanssa. Jäi kaikki "liha" soundista pois, ja joutui tekemään melkoiset scooppiasetukset vahvarilla että sai normaalia junttasoundia modernimpaan metalliin. RR5 itelläkin =) Minkälaisia asetuksia sitten vahvarista aloit säätelemään? Ja mikä vahvari? |
Juicy 06.04.2010 18:19:30 (muokattu 06.04.2010 18:23:02) | |
---|
tomaattiorava: RR5 itelläkin =) Minkälaisia asetuksia sitten vahvarista aloit säätelemään? Ja mikä vahvari? Noi kamalistauksen vahvarit oli silloinkin. Mulla yleensä on hieman tummahkot soundit, yritän saada sellaista tiheää mutta leikkaavaa demppijyrä-soundia. Gainia lähinnä sen verran, että saa huiluäänet helpommin ja niihin pidemmän sustainin. Kyllä sitä siis on jonkun verran... Kotisoitossa mulla on hieman scoopatumpaa yleissoundia, bändin kanssa middlekkäämpää. Mulla tosin pitää hieman olla sitä "sirinää", kunhan se ei tule erottelevuuden kustannuksella ja ei ole mitään korvia raastavaa. Savagella yleensä on eq-potikat melkolailla keskivaiheilla, volumen tasosta ja fiiliksistä riippuen korjaillaan hieman suuntaan tai toiseen. Presence samoin, riippuen vähän kaikesta. Biisikohtaisesti pistän reeniksellä enemmän tai vähemmän jytinää komppeihin. =) Siinä on oikeastaan "mun" soundi ihan out-of-the-box. Mesassa mulla on yleensä aina se yks ja sama erittäin toimiva soundi, tosin sen särön luonne on ohuempi, kasarityylisempi ja vähemmän botnekas. Ainoastaan särön määrää ja volumea joutuu joskus vaihtelemaan. On siinä silti sitä "kolkkoa" sirinää jonkin verran, mutta sen päätettä reippaammin avaamalla soundi selkenee ja on yllättävän kivan kuulonen mahonkirunkoisella Ibanezilla (Warpig tallassa ja B-vire). Bugerassa on periaatteessa sama homma kuin Savagessa, tosin siinä toimii paremmin middlekkäämpi soundi, ja presencen kanssa pitää olla hieman tarkempi. Aika raaka ja ärjyvä soundi siinä verrattuna Savageen, joku voisi sanoa jopa että "brutaalimpi" (omalla tavallaan), mutta minusta Savage on vain "hifimpi", tiheämpi ja botnekkaampi. ... Siinä oli siis lähtökohdat ja soundimieltymykset. Seuraavaksi tarkemmin kokemuksia RR5:stä Naulapommi tallassa: Normiasetuksilla soundi oli alamiddle-osastolla jotenkin ponneton ja hieman honottava, ylemmillä keskiäänillä suorastaan ylikirkas ja hieman kirskuva. Sai ottaa reilusti trebleä ja middleä pois, mikä tuolla Mesalla on varsin v-mäistä kun siinä vaikuttaa kaikki potikat kaikkeen, ja tuntitolkulla hiotun soundin sai joka kerta arpoa uudestaan kun kitaraa meni vaihtamaan. Kitaran tonen säädölläkään ei ollut mainittavaa merkitystä, lähinnä erottelevuutta lähti sillä ja soundista tuli jotenkin "pyöreä". Niin ja se ujellus... Gainia joutui sen vuoksi ottamaan juuri sen verran pois, ettei enää saanut sellaista tuhtia soundia kuin olisin halunnut. Ihan ok:t kasarirässit kyllä irtosi. Toisaalta eipä se JB:lläkään mitenkään kovin lähellä ollut mun ihannesoundia, oli todella kirkas middlejyrä silläkin. Hieman helpommin kontrolloitavissa tosin, muttei se ollut mun peli siltikään. Se mun RR5 oli lähtökohtaisestikin aivan erisoundinen keppi kuin tää KV, vaikka periaatteessa ei ole muuta eroa kuin loimukansi, otelauta, rungon malli ja talla. Hmm... No olihan siinä niitä eroja sittenkin jonkun verran. =) Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
nutshell72 04.09.2010 00:13:16 | |
---|
Mr. Speed: Mahtaisiko toimia Warpig tallassa ja Nailbomb kaulassa? Vai onko toi sotapossu tarkoitettu juuri alavirejunttaan? Oisko toi Nailbomb sitten parempi rässimikki? itselläni oli kans keväällä sama dilemma. Halusin kitaraani talllamikiksi jotain mikä sopi rässin soitteluun ja vähän muuhunkin. Tim Mills bare knucklelta ehdotti naibombia, joten päädyin sitten siihen. Voin vain todeta että mikki oli juuri sellainen mitä olin halunnut ja enemmän. |
T.Jar 10.12.2010 22:39:47 (muokattu 10.12.2010 22:43:49) | |
---|
Onko kukaan noita BKP:n tuoreimpia "Aftermath" mikkejä ehtinyt kokeilemaan? E: Eipä mitiä, eihän noi oo vielä ees ilmestyneet myyntiin. "Osmo Soinivaara pitää vielä takaporttia auki"
- Osmo Soinivaara |
|
jussi1976 10.12.2010 23:48:35 | |
---|
Naulapommi lienee noin monipuolisuden kannalta paras BKP:n mikeistä? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Estranged 10.12.2010 23:59:13 | |
---|
jussi1976: Naulapommi lienee noin monipuolisuden kannalta paras BKP:n mikeistä? Mulle muistaakseni ihan BKP:ltä suositeltiin Rebel Yelliä kun kyselin sieltä übermonipuolista mikkiä. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
fox 11.12.2010 00:24:44 | |
---|
jussi1976: Naulapommi lienee noin monipuolisuden kannalta paras BKP:n mikeistä? Mitä haet monipuolisuudella? Nailbomb on suunniteltu kaiketi raskaampaan mättöön ja möyrästys-musiikkiin.. Keskialue - ylä-keskialuekorosteinen tehopakkaus. Toisaalta itse pidän X2N-mikkiä tuota parempana. |
jussi1976 11.12.2010 01:31:49 (muokattu 11.12.2010 01:56:04) | |
---|
Mättöön lienee enemmän Warpig? Mulle ainakin NB on tallassa hyvin equltaan tasapainoinen, sopivan tiukka, potkukas mikki, sustain kestää, hyvät puhtaat, ylläpitää kitaran omaa saundia ja tykkään siksi paljon. Sopii kaikkeen mihin itse tarvitsen. Rebel Yelliä en ole kokeillut mutta varmaan on laadukas kuten BKP`t yleensä. Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Kvesti 04.01.2011 18:00:55 | |
---|
|
Nacher 05.01.2011 15:25:10 (muokattu 05.01.2011 15:27:34) | |
---|
Itse laitoin parisne vuotta sitten Nailbombit Gibson SG Voodooseeni (suosaarnirunkoinen) alkuperäisten 500t/496r Gibsonin keraamisten tilalle. Kitara hyppäsi mielestäni jykeväsoundisesta mutta yksipuolisesta ja kiertoherkästä kitarasta suoraan sarjaan "Paras soundi ikinä". Tuossa skitassa on jo omasta takaa varsin jykevä sointi, joka on jopa yllättävää niin kevyeltä ja suosaarnista tehdyltä rungolta, mutta nailbombien myötä sinne mukaan tuli vielä todella orgaaninen ja laulava soundi, raskauden yhtään kärsimättä. Käytännössä kun tuolla soittaa, bassot on ruuvattava vahvarista pois täysin tai muuten basisti voi siltä istumalta lähteä kotiin. Siitä huolimatta koko soundi pysyy hyvin paketissa ja selkeänä, vaikka sitä bassoa olisikin paikat hampaista irrottavat määrät mukana. Dempit rusahtavat kuin kulkuset ruuvinpuoristimessa ja sellaista frettiä ei olekaan, josta ei saisi ujeltavaa pinch hamorniccia halutessaan irti. Lisäksi vielä leadsoundi on oikeasti laulava ja tuhti ja feedback kuulostaa julmetun hyvältä ja aina hallitulta. Mitään muuta mikkiä en ole saanut ujeltamaan noin komeasti pitkien soolonuottien lopuksi. Tuohon kun lisätään vielä hyvähköt cleanit ja oikein maittavat rokkisäröt, niin vaikea tuota mikkisettiä on olla ylistämättä. Itse vihaan sellaista EMG-tyylistä ohutta sirittävää soundia, joten tuollainen oikeasti rouhea ja muriseva soundi on kyllä silkkaa nannaa. Jos muutkin BKP:t ovat yhtä hyviä, niin eiköhän ennemmin tai myöhemmin tule kaikkiin kitaroihin sellaiset kiinni ruuvattua. Edit : Tässä ko. kitaralla ENGL SE läpi soitettu pätkä http://www.soundclick.com/bands/pag … fm?bandID=748769&songID=6794423 |
Christeraser 05.01.2011 19:49:57 | |
---|
Mättöön lienee enemmän Warpig? Kyllä se sopii paljon muuhunkin mielestäni. Tuhti on kyllä, mutta tallapaikallakin esim erinomaiset kliinit. Kaikki kokeilemani BKPt (Holy Diver, Black Dog, Warpig, Nailbomb, Sinner ja Rebel Yell) eivät ole olleet vain yhteen tarkoitukseen vaan niistä on moneksi. |
machinehead72 10.08.2011 19:58:44 | |
---|
Taas nostoa.... Tässä nyt lueskelin keskustelun läpi, ja kysyisin, että kumpi mielestänne sopisi paremmin Death/Thrash Mättöön? Nailbomb vai Warpig? Paljon hyvää ennalta olen tuosta WP:stä kuullut, mutta tämän keskustelun perusteella menin aika hyvin kahden vaiheille... Tarkoitus ei siis ole saada mitään sirkkelisoundia, vaan ennemminkin katujyrä/moottorisaha soundia... Outputtia tuossa Warpigissä näyttäisi olevan aika mukavasti enemmän Ja sitten vielä sellaista, että onko minkälainen prosessi hommata kotiin tuollainen palikka? http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta |
Mr.Rogers 10.08.2011 20:05:56 | |
---|
Ja sitten vielä sellaista, että onko minkälainen prosessi hommata kotiin tuollainen palikka? Joko suoraan BKP: n nettikaupasta tai suomen maahantuojan TubeSoundin kautta. |
Terry Pantheras 10.08.2011 20:11:44 | |
---|
machinehead72: Tarkoitus ei siis ole saada mitään sirkkelisoundia, vaan ennemminkin katujyrä/moottorisaha soundia... No ehkä se on WP sitten... |
Dominaattori 10.08.2011 20:39:16 (muokattu 10.08.2011 20:39:29) | |
---|
Mr.Rogers: Joko suoraan BKP: n nettikaupasta tai suomen maahantuojan TubeSoundin kautta. Tässä(kin) ketjussa on varmaan on jo mainintaa mutta sanonpahan vielä: TubeSound on kyllä ihan ykköspulju asiakaspalvelultaan. Suosittelen. Örp |
Terry Pantheras 10.08.2011 20:44:10 (muokattu 10.08.2011 20:45:43) | |
---|
Dominaattori: Tässä(kin) ketjussa on varmaan on jo mainintaa mutta sanonpahan vielä: TubeSound on kyllä ihan ykköspulju asiakaspalvelultaan. Suosittelen. Kyllä vain, Björn "Nalle" Nyman vastaa kiitettävästi kyselyihin ja pitää ajan tasalla tilauksista. MUOX: Viimeksi tuli aged nickel-kuoriset Black Dogit parissa viikossa. Hyvältä saundaa. |
Mr.Rogers 10.08.2011 20:44:39 | |
---|
Dominaattori: Tässä(kin) ketjussa on varmaan on jo mainintaa mutta sanonpahan vielä: TubeSound on kyllä ihan ykköspulju asiakaspalvelultaan. Suosittelen. Näin on, muutamat mikit tullu tilattua tubesoundin kautta. Hyvin on sujunut. |
machinehead72 10.08.2011 22:18:18 (muokattu 10.08.2011 22:23:38) | |
---|
Tuohan tulee halvemmaks ostaa tuolta tubesoundin kautta. Esim. Warpig on tehtaalta tilattuna 109 puntaa (vai mitä siellä nyt onkaan...) Ja tuolta tubesoundilta 116 euroa. Mitenkäs postikulut? Paljonko on tehtaalta tilatessa, ja paljonko TS:ltä? Ihan vaan suurinpiirtein... Edit: Mitenkäs tilaus tuolta tapahtuu? En löytänyt minkäänlaista lomaketta/vastaavaa... Pistänkö vain S-postia? http://maihinnousu.net/cherubs Death/Thrash Metallia Pohjanmaalta |
Terry Pantheras 10.08.2011 22:31:27 | |
---|
machinehead72: Tuohan tulee halvemmaks ostaa tuolta tubesoundin kautta. Esim. Warpig on tehtaalta tilattuna 109 puntaa (vai mitä siellä nyt onkaan...) Ja tuolta tubesoundilta 116 euroa. Mitenkäs postikulut? Paljonko on tehtaalta tilatessa, ja paljonko TS:ltä? Ihan vaan suurinpiirtein... Edit: Mitenkäs tilaus tuolta tapahtuu? En löytänyt minkäänlaista lomaketta/vastaavaa... Pistänkö vain S-postia? 109 puntaa on about 125 euroa. TubeSound lähettää postiennakolla, eli kuluineen muistaakseni reilun kympin luokkaa... Mun käsittääkseni et voita juurikaan tilaamalla suoraan BKP:lta, ellet jopa häviä... Ja joo, sähköpostia -> info@tubesound.fi. |