Aihe: Viimeksi pelaamasi peli ja sen arvosana
1 2 3 4 534 35 36 37 3867 68 69 70 71
ruusteri
09.11.2010 16:11:56
Thet: Alettiin tota myös serkun kanssa pelaamaan parisen viikkoa sitten. Ei kyllä itselle iskeny sitten yhtään kun just oltiin pelattu GoW2 läpi. Pelattavuus oli omasta mielestä tosi tahmeaa, esim. tähdätessä ei pysty liikkumaan sekä potkuja ja lyöntejä voi tehdä vaan tietyissä tilanteissa sun muita pieniä juttuja. Itseä vituttaa myös semmonen tilpehöörin keräileminen joka nurkasta. Tosin sitten ku ton mun serkun pikkuserkku tuli pelaamaan niin nää kaks oli ihan fiiliksissä, johtunee siitä, että olivat pelanneet aiemmat osatkin.

Turha postaus, mutta en liity kehujien joukkoon.

Njoo, ehkä se ohjaus on suurin asia, joka vetää porukkaa pois. RE-sarjan tavaramerkkihän se on melkein aina ollut. RE4-jälkeen viimestään niihin itse totuin.
"Damn good coffee, and hot!"
BondakeBunny
10.11.2010 16:30:10

Itteeni kanssa vitutti tuossa residentti vitosessa just tuo ku ei voi ampua ja liikkua yhtä aikaa. Vanhoihin residentteihin se käy, mutta pitäs kyllä nykysessä pystyä liikkumaan ja ampumaan. Oli aika kankeen tuntunen mgs nelosen jälkeen. Eipä huvittanu pelata alkua pitemmälle, mutta ehkä joku päivä jaksais alottaa alusta.
Minä olen itse jumala, synti ja se joka päättää mitä sillä tehdään.
Informaatiokameli
10.11.2010 17:17:18

BondakeBunny: Eipä huvittanu pelata alkua pitemmälle, mutta ehkä joku päivä jaksais alottaa alusta.

Toistan jo ennestään sanottua mutta kokeilehan ihmeessä kaksinpelinä tuota. Yksinpelinähän tuo ei toimi ollenkaan mutta kaksistaan on kiva karjahdella kaverin kanssa kiperissä paikoissa.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Milkop
10.11.2010 17:20:31

Informaatiokameli: Yksinpelinähän tuo ei toimi ollenkaan mutta kaksistaan on kiva karjahdella kaverin kanssa kiperissä paikoissa.

Ruutujen jako on vain tehty ihan päin permanenttia imo.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Thet
10.11.2010 17:27:23
Milkop: Ruutujen jako on vain tehty ihan päin permanenttia imo.

Niijjoo, unohdin tostakin kitistä.
"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth " - Barney Stinson
pirttari__
10.11.2010 18:28:57
Milkop: Ruutujen jako on vain tehty ihan päin permanenttia imo.

Kieltämättä vituttaa, että puolet televisioruudusta jää kunnolla käyttämättä, eikä tätä ihan pienimmästä matkateeveestä voikaan kaksin pelata ilman vihaista murahtelua. Yllättävän nopeasti se silmä aina tuntuu tottuvan tosin, vaikka alussa vaivaakin ahtaanpaikankammo.
bedlam
10.11.2010 18:45:53

Informaatiokameli: Yksinpelinähän tuo ei toimi ollenkaan mutta kaksistaan on kiva karjahdella kaverin kanssa kiperissä paikoissa.

Kyllä se yksinpelinäkin toimii. Toimis kyllä paremmin, jos sen partnerin sais yksinpelissä kytkettyä kokonaan pois. Mutta olihan tuo nelosen jälkeen jonkinasteinen pettymys kuitenkin.
BondakeBunny
12.11.2010 18:02:45

Informaatiokameli: Toistan jo ennestään sanottua mutta kokeilehan ihmeessä kaksinpelinä tuota. Yksinpelinähän tuo ei toimi ollenkaan mutta kaksistaan on kiva karjahdella kaverin kanssa kiperissä paikoissa.

Mitenkäs minä itekseen ja yhellä ohjaimella kaksinpelinä pellaan?
Minä olen itse jumala, synti ja se joka päättää mitä sillä tehdään.
Harvestman
12.11.2010 18:14:43
BondakeBunny: Mitenkäs minä itekseen ja yhellä ohjaimella kaksinpelinä pellaan?

No onhan sinulla jalat. Eijoo truugeimer eikä mikään jos ei jaloilla osaa.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
zorro
12.11.2010 19:13:47
BondakeBunny: Itteeni kanssa vitutti tuossa residentti vitosessa just tuo ku ei voi ampua ja liikkua yhtä aikaa.

Itse pidin tuosta. Käsitin että se on tarkoituksella olennainen osa pelimekaniikkaa, muuten se olisi juosten räiskimällä läpi ilman paniikkeja. En ole vielä yksinpelinä testannut, mutta kaksinpelinä todella hyvä peli.
saundi lähtee tukasta!
Meadow
12.11.2010 20:20:04 (muokattu 12.11.2010 20:28:57)
Kyllä sen liikkumatta ampumisen jotenkin ymmärtää, mutta se, että hahmoa ohjataan kuin tankkia, on pitkälti sietämätöntä. Varsinkin jos yritetään tehdä jonkinlaista lähitaisteluviritelmää, kuten Jill/Wesker-tappelu.

Kyllä se paniikki pitää osata luoda jollain muulla kuin heikolla ohjattavuudella. Kauhuhan tästä pelisarjasta kuoli jo ensimmäisen RE:n jenkkidubin myötä.
fuzz
22.11.2010 22:15:05
Halo Reach

Bungien viimeinen tuotos loistavaan pelisarjaan, ja oli ihan maukas paketti. Grafiikat ihan nätit ja tarina tuttua ja eeppistä kuten kuuluukin. Itse olin tyytyväinen monipuolisiin tehtäviin, kun sai jopa lennellä avaruudessa ja räiskiä ympäriinsä. Pelattavuus oli kohdillaan ja uudet ominaisuuden spartalaisten pukuihin olivat mukavaa piristettä tuttuun kaavaan.

Ainut miinus lyhyt kampanja, jonka pelasikin loppuun muutamassa tunnissa. Tämä tosin co-oppina ja easyllä, legendaryllä saakin jauhaa jo kauemmin.

Nettipeliäkin tuntuisi toimivan ihan jees, joskin zombie ei oikein tahdo toimia. Löytyy liikaa jumituspaikkoja.

"Anime is a prime example of why two nukes just wasn't enough"
Gleb91
25.11.2010 02:04:18
ADOM - Ancient Domains of Mystery

En ole päässyt kovin pitkälle joten huono arvioida mutta piti tulla sanomaan että tässä on sitten yks saatanan vaikea peli. Kuolin just johonkin typeriin monstereihin kymmenen kertaa. Sitten kuolin miljoona kertaa nälkään (tai sairauksiin kun söin väärää ruokaa). Sitten tein velhon, jonka tapoin itse vahingossa tehdessäni taikaa ilman riittävää manaa. Sitten päätin vielä kerran koittaa sisukkaana, ja olla huolellinen. Tein haltiavelhon ja kun olin alun Terinyo-kylässä valmistautumassa seikkailuun, luin kirjaa (joka oli valmiiksi inventoryssä) oppiakseni loitsun. Kirja räjähti. You die...

akuankkakomppi
29.11.2010 10:45:27
Gleb91: ADOM - Ancient Domains of Mystery

...tässä on sitten yks saatanan vaikea peli. Kuolin just johonkin typeriin monstereihin kymmenen kertaa. Sitten kuolin miljoona kertaa...
...
You die...

Heh, ihan kuulostaa Nethackiltä. Siinä mun typerin kuoleminen tapahtui, kun jossain syvällä olin "confused" -tilassa. Siitähän toipuu kun hetken huilaa - en vaan tajunnut, että olin pudonnut myrkkykaasumonttuun. You die.
sum ergo cogito
Ygäby
06.12.2010 20:52:13
Dragon Age: Origins (pc)

Jösses soikoon, kun osaa olla täydellisyyttä hipova paketti. Bioware on kyllä taasen osunut napakymppiin tämän suhteen! Peli on nyt tullut mätettyä läpi maagilla, soturilla ja roguella kertaalleen, joista kaksi edellämainittua on myös viety loppuun asti dlc:ineen. Yhteensä pelitunteja on siis 100+ eli uudelleenpelaamisarvoa on runsaasti. Jokaisen tehtävän suhteen ratkaisumalleja on useita ja näiden läpikäymiseen tarvitaan monta pelikertaa. Myös hahmojen kanssa käytyjä dialogeja on mukava latailla uusiksi ja koittaa erilaista lähestymistapaa.
Pelin lore on huippuluokkaa ja pitkiä kirjeitä tai erilaisten vihollisten taustatietoja ilmestyy journaliin vähän väliä. Niiden lukeminen ei ole millään muotoa pakollista tai tarpeellista, mutta ne tuovat hyvää syvyyttä peliin. Hahmojen väliset dialogit ovat hykerryttäviä ja kemiat muutenkin loppuun asti hiottuja.
Ylhäältä kuvattu, napin painalluksesta pysähtyvä taistelujärjestelmä on pelille omiaan ja näin strategiointi onnistuu helposti. Peli on juoneltaan onnistunut, joskin Awakening -lisäosa ei pääse originellin tasolle. Iso plussa pelissä, verrattuna esim. NWN, on pelin k-18 leima. Vakavuus ja gore tekevät tunnelmalle paljon, ja huumori ei sorru NWN-tyyliseen naurettavaan mukahauskuuteen.
Ainut miinus on, että peli on minusta turhan helppo nightmarellakin. Toisaalta kaveri on joutunut tuon tuosta vaihtamaan easylle, eli kokemuksella on merkitystä.
Jos on hakusessa rpg pc:lle niin tämän paremmaksi se ei mene. Oli genre sitten uusi tai vanha tuttavuus niin kylmäksi et jää.

DA2 odotellessa...

10/10
Feelings are boring, kissing is awesome! -anon
Teepussi
09.12.2010 23:28:17
Ygäby: Dragon Age: Origins

Ite en oikein innostunu koko pelistä..pelimaailma on niin perusfantasiakakin kierrätystä, että on sitten pitänyt ympätä mukaan miljoona codexia, jotta siihen saisi jotain "syvyyttä"..graafinen tyyli ei myöskään miellyttänyt, tämmönen "epic"-meininki ei vaan Witcherin jälkeen oikein sytytä..sekin vielä, että Biowaren pojat on näköjään Witcherinsä pelanneet, mutta eivät kyllä päässeet läheskään samalle tasolle...

Tällä hetkellä menossa sekä Arcanumin että Baldur's Gate 2:n peluu, aijai kun on namia..
New Genesis
10.12.2010 17:00:37 (muokattu 10.12.2010 18:33:34)
Medal of Honor (2010)

Olin kuullut tästä sekä hyvää että pahaa ennen ostamista. Nyt kun olen tässä hetken pelaillut niin aika ristiriitaset fiilikset on jääny. Dicen ja EA:n yhteisprojekti toimii, tosin EA:n nettipelaaminen on yhtä perseilyä aina joskus. Pelimoottori on BFBC 2 tuttu joten se toimii, ja grafiikat, no ne on sangen keskinkertaiset. Hienoa kuitenkin, että ilmestyi taas lupaavan oloinen MoH, kun edellisestä HYVÄSTÄ osasta kerkesi kuluakkin vain vaatimattomat 8 vuotta. Briteissä kohistiin siitä että moninpelissä voi pelata Taliban terroristinä, musta se on ihan jees lisä. Tuo on just tuota vitun spedeilyä et nuoriso sekaantuu terrorismiin jos ne pelaa jotain semmosta videopeliä.. Kokonaiskuvaksi moninpelistä jäi, että ei yllä joskus innostaneen MW2:sen tasolle, eikä vastaa edes ihan BFBC 2 tasoa, mutta lähelle mennään. Yksinpelin tarina on sopivan pitkä ja mielenkiintoinen, mutta tekoäly kusee satunnaisesti ja jotkut kentät on todella vittumaisia. Kolme tähteä viidestä.

E: muokkasin viestiä ymmärrettävämpään muotoon..
Teepussi
10.12.2010 17:28:04
New Genesis: Medal of Honor (2010)

Olin kuullut tästä sekä hyvää että pahaa ennen ostamista. Nyt kun olen tässä hetken pelaillut niin aika ristiriitaset fiilikset on jääny. Dicen ja EA:n yhteisprojekti toimii, tosin EA:n nettipelaaminen on yhtä perseilyä aina joskus. Pelimoottori on BFBC 2 tuttu joten se toimii, ja grafiikat, no ne on sangen keskinkertaiset. Hienoa kuitenkin, että MoH on herätetty henkiin kun edellisestä osasta kerkesi kuluakkin vain vaatimattomat 8 vuotta.

Eihän tuosta MoH: Airbornesta oo kun 3 vuotta ..
wil-le
12.12.2010 11:42:15

Call of Duty: Black Ops tuli viime viikonloppuna pelattua läpi ja täytyy sanoa että tykkäsin kovasti. Tarina oli hyvä, grafiikat pirun nättiä ja näyttelijät hyviä. Olisi tosin saanut olla vielä vähän pidempi.

Arvosanaksi annan 9/10.

Moninpeli vaikutti myös erinomaiselta.
"What I tell you? Hot girl. Volkswagen Jetta. It's a law! Like water. Or dinosaurs."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)