Aihe: Uutta vahvaria etsimässä - Ehdotelkaa!
1 2
Hurja
10.12.2010 15:44:36
Tuo blackstar vaikuttaisi varteen otettavalta vaihtoehdolta.
Tietääkö kukaan, että myykö mikään liike pääkaupunkiseudulla näitä, että pääsisi kokeilemaan?
northern
10.12.2010 17:05:01

Mites tämä?:
http://www.youtube.com/watch?v=h764vM-2G5w&feature=related

Ite oon vähän miettinyt ton ostoa, ei olis hinnallakaan pilattu.
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
Aloittelijatuke
11.12.2010 20:58:10
H&K edition tubeahan saa t-kaupasta neljään sataan. Ihan hyvä vahvari ainaki mun mielestä hyvät cleanit ja säröt lähtee. Mut veikkaan että tää on kerrostaloon liikaa.
Miikathebest
11.12.2010 23:28:21

Aloittelijatuke: H&K edition tubeahan saa t-kaupasta neljään sataan. Ihan hyvä vahvari ainaki mun mielestä hyvät cleanit ja säröt lähtee. Mut veikkaan että tää on kerrostaloon liikaa.

Miksi se on kerrostaloon liikaa? Koska maksimiäänenvoimakkuus on niin suuri?
Johan se tuli aiemminkin todettua, että 5wattisestakin lähtee liikaa ääntä kerrostaloon nupit kaakossa.
Liikaa säröä!
Aloittelijatuke
12.12.2010 11:39:06
Miikathebest: Miksi se on kerrostaloon liikaa? Koska maksimiäänenvoimakkuus on niin suuri?
Johan se tuli aiemminkin todettua, että 5wattisestakin lähtee liikaa ääntä kerrostaloon nupit kaakossa.

Joo, no tottakai sillä voi soittaa kerrostalossakin, mikäs siinä. Mutta ainakin mun mielestä saa paremmat soundit, kun soittaa vähän isommalla. Jos haluu että särö avautuu kunnolla nii pitää sitä volaa vääntää vähän isommalle, joka voi olla kerrostalossa olla liikaa. Tarkotin tällä sitä, notta sillä vähän pienemmällä vahvistimella luultavasti saa paremmat soundit kerrostalo äänenvoimmakkuuksilla.
aristoteles666
12.12.2010 11:54:32 (muokattu 12.12.2010 11:55:03)

Aloittelijatuke: Joo, no tottakai sillä voi soittaa kerrostalossakin, mikäs siinä. Mutta ainakin mun mielestä saa paremmat soundit, kun soittaa vähän isommalla. Jos haluu että särö avautuu kunnolla nii pitää sitä volaa vääntää vähän isommalle, joka voi olla kerrostalossa olla liikaa. Tarkotin tällä sitä, notta sillä vähän pienemmällä vahvistimella luultavasti saa paremmat soundit kerrostalo äänenvoimmakkuuksilla.

totta, mulla on myös edition tube ja siinä puhdas soundi on paljon parempi, mutta kerrostaloon aivan liian kova, kun avaa vähänkin enemmän volumea, ja koska siinä ei ole ole masteria, et voi tehdä niin.

triamp toimii kotona paljon paremmin hiljaisilla volumeilla kuin edition tube.
(toisaalta toimii paremmin ihan missä vaan)
weelie
13.12.2010 08:06:20 (muokattu 13.12.2010 08:07:06)
Miikathebest: Miksi se on kerrostaloon liikaa? Koska maksimiäänenvoimakkuus on niin suuri?

Mulla oli aikanaan 5w Fender VibroChamp, jota soitin kerrostalossa täysillä ja tuli valitus. Sittemmin soitin sitä pääosin vain nelosella, tosin muutinkin siinä välillä ja vaihdoin järeimmän kajarin mitä löyty. Sillä sai mielestäni hienon kliinin ja kauniin overdrivenkin niin että korvat ei silti soi, mutta ongelma toisaalta oli että kympillä se olisi kuullostanut vielä paremmalta kuin nelosella. Mutta myin sen koska oli mielestäni liian kovaääninen vehje. Eli se voi juuri ja juuri mennä vielä kerrostalossa.

Mutta jos ostaa liian ison vehkeen niin voi olla että se ei kuullosta miltään, kun sitä ei saa edes "neloselle". Että vähintään pitää olla joku master-säätö, pedaaleja tms.
http://pickingjjcale.blogspot.com/
jkourula
13.12.2010 08:49:04
novo: No oli vähän kummallista tekstiä =) Mutta tuon Juccizen Edition Tuben kanssa rinnakkainen on aina ehdoteltu tuota Tech Trademark -sarjaa ja itsekin sit päädyin moiseen, koska niitä oli helpommin käytettynä tarjolla. 60-wattinenkin irtoaa alle neljään hunttiin käytettynä ja joku saattaa sen ystävällisesti tuoda kotiovelle asti niin kuin miun kohdala ystävällisesti toimittiin.

Minäkin suosittelisin ehdottomasti Tech 21 Trademarkia. Itsellä on Trademark 30 kerrostalosoitossa ja on käyttötarkoituksiini sopivin vahvistin koskaan. 15 wattinenkin toimii varmasti mainiosti.
Juzpe
13.12.2010 23:56:38

mulla on myös edition tube ja siinä puhdas soundi on paljon parempi, mutta kerrostaloon aivan liian kova, kun avaa vähänkin enemmän volumea, ja koska siinä ei ole ole masteria, et voi tehdä niin.

Kyllä mun edition tubessa vaan oli masteri.... onks ne myyny sulle jotai sekundaa?
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
Miikathebest
14.12.2010 15:53:21 (muokattu 14.12.2010 15:54:07)

Juzpe: Kyllä mun edition tubessa vaan oli masteri.... onks ne myyny sulle jotai sekundaa?

juuumm...

mulla on myös edition tube ja siinä _puhdas_ soundi on paljon parempi, mutta kerrostaloon aivan liian kova, kun avaa vähänkin enemmän volumea, ja koska siinä ei ole ole masteria, et voi tehdä niin.

Ainoastaan särökanavalla on kaksi volaa
Liikaa säröä!
-Cale
14.12.2010 17:04:58 (muokattu 14.12.2010 17:08:50)

Oletko koskaan kokeillut Edition Tubea? Siinä se mastervola on aika huonosti toteutettu kotisoittelua ajatellen, varsinkin kerrostaloon. Puhutaan varmaan jostain millin kymmenesosista paljonko masteria voi aukaista ettei mökää ole jo liikaa tai ettei saundi ole pelkää surinaa miltei nolla asennossa. Eikä sitä saundia kovin hyväksi voi kehua kerrostalovolilla. Kotisoitteluun katselisin jotain muuta. Statesmanissa on jo huomattavasti paremmin toteutettu mastervola.

Itselläni siis se vanha ruskeaverkkoinen malli, tiedä sitten onko uusissa parempi...

Edit: jkourula: Minäkin suosittelisin ehdottomasti Tech 21 Trademarkia. Itsellä on Trademark 30 kerrostalosoitossa ja on käyttötarkoituksiini sopivin vahvistin koskaan. 15 wattinenkin toimii varmasti mainiosti.

Oikeaa puhetta! Ja nimenomaan noita pienempitehoisia noista, hakkaa saundissa isoveljensä tm60:n mennen tullen, ainakin omasta mielestäni. Kun edelleen puhutaan siitä kotikäytöstä.
Aloittelijatuke
14.12.2010 19:30:37
Juzpe: Kyllä mun edition tubessa vaan oli masteri.... onks ne myyny sulle jotai sekundaa?

Joo onhan tuossa masteri mutta vain särökanavalle. Clean kanavalle vain volume.
hoganen
15.12.2010 17:01:33 (muokattu 15.12.2010 17:04:07)
Sinuna unohtaisin putkivehkeet kokonaan tai niistä korkeintaan 1 wattisia ajattelisin (voxin pikku ACn sai kytkettyä alle wattiin, Blackstarilta tuli HT-1 ja blackheart Killer Ant esim onhan noita muitakin)

Mutta nämäkin ovat sitten äänekkäitä kumminkin. Siis kerrostalo-volasta puhutaan.

Neljäänsataan kattelisin (niinkuin katsonkin) näitä uusia mallintavia. Saat POD HD 300sen (näistä paljon juttua thegearpagen foorumilla-pitävät axe-fxn jälkeen parhaana POD-500sta, itse en niele 11rää kuultuani) tai Fenderin Mustangeja joita saa alle parilla sadalla, näistä kehutaan kliinejä ja toimivat speduillakin.

Tech21 trademark on varmasti hyvä vaihtoehto käytettynä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)