Aihe: PRS guitars
1 2 3 4 5 6 7
oiva tumpeloinen
09.12.2010 20:06:39
Perkkis: Nimenomaan, jos et nyt kuitenkaan vieläkään saanut kiinni jutusta niin mene toki miettimään asiaa itseksesi,itse menisin esimerkiksi keittiöön,ottaisin ja söisin kakkuhaarukalla 6 ja puoli unssia tonnikalaa suoraan purkista samalla kun katselisin kuusen oksien fruktaalisia muotoja keittiön ikkunasta.

Ihan rehdisti sanoen, mä en kyllä ymmärtänyt, mikä PRS CU:sta tekee Fenderin muotoisen. Tai kuten Estranged sanoi, onhan se DC-malli. Mitään muuta yhteistä niillä ei sitten olekaan. Lähempänä ollaan, jos otetaan SC PRS kiinteällä tallalla ja verrataan sitä lespaan.

Mut jos nyt kuitenkin halutaan vielä kärjistää asiaa, niin eroina CU:ssa Stratoon:

- puut
- talla
- mikit
- skaala
- muoto (lähtien kaarevasta kannesta)
- kaulan liitostapa

Tuossa on jo aika paljon eroja noiden kesken. Tikulla voisi kaivaa lisääkin, mut tulipa nyt nopeasti mieleen.
Jii
09.12.2010 20:11:51
ja oivan ylläoleva kiteyttää loistavasti, miksi prs:ää ei kannata verrata juuri mihinkään. ei se ole mikään niistä.
Perkkis
09.12.2010 20:24:21
oiva tumpeloinen: Ihan rehdisti sanoen, mä en kyllä ymmärtänyt, mikä PRS CU:sta tekee Fenderin muotoisen. Tai kuten Estranged sanoi, onhan se DC-malli. Mitään muuta yhteistä niillä ei sitten olekaan. Lähempänä ollaan, jos otetaan SC PRS kiinteällä tallalla ja verrataan sitä lespaan.

Mut jos nyt kuitenkin halutaan vielä kärjistää asiaa, niin eroina CU:ssa Stratoon:

- puut
- talla
- mikit
- skaala
- kaulan liitostapa

Tuossa on jo aika paljon eroja noiden kesken. Tikulla voisi kaivaa lisääkin, mut tulipa nyt nopeasti mieleen.

Nussikaamme pilkkua,siis. Tämä tokaisuni nyt oli vain kuolevaisten ei-kitaristien suusta kuultua,se muoto ny kun sattuu vähän sam mielestäni olemaan kyseisissä kitaroissa.Eli TURPA KIINNI JA HEDELMÄTÖN VATVOMINEN SEIS eli toisinsanoen että jos jättäisimme tämän kinaamisen näistä malleista rauhaan ja keskittyisimme johonkin vähän olennaisempaan.
Jii
09.12.2010 20:28:27
Perkkis: Eli TURPA KIINNI JA HEDELMÄTÖN VATVOMINEN SEIS

kitarakamapalsta kiinni? ej nyt sentään.
P-man
09.12.2010 20:40:44
oiva tumpeloinen: Ihan rehdisti sanoen, mä en kyllä ymmärtänyt, mikä PRS CU:sta tekee Fenderin muotoisen. Tai kuten Estranged sanoi, onhan se DC-malli. Mitään muuta yhteistä niillä ei sitten olekaan. Lähempänä ollaan, jos otetaan SC PRS kiinteällä tallalla ja verrataan sitä lespaan.

- puut
- talla
- mikit
- skaala
- kaulan liitostapa

En makaan.. PRS customilla ja Fenderilla ei ole muuta yhteista kuin kuuskielta, ja hyva niin!
LaMotta
09.12.2010 20:41:26

P-man: En makaan.. PRS customilla ja Fenderilla ei ole muuta yhteista kuin kuuskielta, ja hyva niin!

On. Molemmat palaa hyvin.
Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida?
Perkkis
09.12.2010 20:45:37
Jii: kitarakamapalsta kiinni? ej nyt sentään.

No en mä ny sitä tarkoottanu,meinasin että tuo hedelmätön jauhaminen tuosta muodosta on turhaa :D
Mr. Speed
09.12.2010 20:48:33
Perkkis: No en mä ny sitä tarkoottanu,meinasin että tuo hedelmätön jauhaminen tuosta muodosta on turhaa :D

Se nyt vaan on valitettavaa, että kun keskustelualueella tokaisee jotakin, on mahdollista että kyseisen tokaisun joutuu perustelemaan.

Muutenkin.. Herättää lähinnä hilpeyttä nämä "EN MINÄ SITÄ TEILLE KERRO, JOSSETTE ITSE SITÄ TAJUA", ja loppujen lopuksi käy ilmi, ettet itsekään tiedä. Lähinnä referoit jotain mitä joku "iso poika on sanonut".
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Tonski
09.12.2010 20:52:30

Mr. Speed: Se nyt vaan on valitettavaa, että kun keskustelualueella tokaisee jotakin, on mahdollista että kyseisen tokaisun joutuu perustelemaan.

Muutenkin.. Herättää lähinnä hilpeyttä nämä "EN MINÄ SITÄ TEILLE KERRO, JOSSETTE ITSE SITÄ TAJUA", ja loppujen lopuksi käy ilmi, ettet itsekään tiedä. Lähinnä referoit jotain mitä joku "iso poika on sanonut".

Mua huvittaa nää "höhö kaikki lyttää yhtä ulosanniltaan vähemmän tarkkaa kaveria, meenpä mukaan paskoo sen naamalle niin varmaan näytän tosi älykkäältä ja fiksulta"-ringit, lähinnä herättää myötähäpeää tommonen hedelmätön päteminen, mikä ei johda mihinkään.
Jii
09.12.2010 20:57:33
Tonski: Mua huvittaa nää "höhö kaikki lyttää yhtä ulosanniltaan vähemmän tarkkaa kaveria, meenpä mukaan paskoo sen naamalle niin varmaan näytän tosi älykkäältä ja fiksulta"-ringit, lähinnä herättää myötähäpeää tommonen hedelmätön päteminen, mikä ei johda mihinkään.

Tämä on toinen puoli ja olet oikeassa.

Takaisin PRS -kitaroihin. http://prsguitars.com/dc3/index.php kiehtoo kovin ja testailla haluaisin.
Mr. Speed
09.12.2010 20:59:40
Tonski: Mua huvittaa nää "höhö kaikki lyttää yhtä ulosanniltaan vähemmän tarkkaa kaveria, meenpä mukaan paskoo sen naamalle niin varmaan näytän tosi älykkäältä ja fiksulta"-ringit, lähinnä herättää myötähäpeää tommonen hedelmätön päteminen, mikä ei johda mihinkään.

Lähinnähän tuolla penättiin tätä perustelua, koska itse en ole moisia yhtäläisyyksiä PRS Custom24:sen ja Fenkun perus straton kanssa.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Perkkis
09.12.2010 21:03:23
Mr. Speed: Se nyt vaan on valitettavaa, että kun keskustelualueella tokaisee jotakin, on mahdollista että kyseisen tokaisun joutuu perustelemaan.

Niin,nimeni on Jonne
Mr. Speed
09.12.2010 21:11:45
Perkkis: Niin,nimeni on Jonne

Ja postaat tälle palstalle ES Energiajuoma-kännissä?
Perkkis
09.12.2010 21:15:08
Mr. Speed: Ja postaat tälle palstalle ES Energiajuoma-kännissä?

Kyllä,samassa leirisä olemme,minulla tosin vain pärisee....
Mr. Speed
09.12.2010 21:19:24
Perkkis: Kyllä,samassa leirisä olemme,minulla tosin vain pärisee....

Mä itse tykkään ennemmin käytellä kahveeta.
Jii
09.12.2010 21:43:47
Tonski: Haha! Itsellä on vuosia vuosia ollut jo unelma ostaa joku päivä upouusi PRS BC Birds 24, hinta on vaan opiskelijalle aika perkeleen suolainen.. :D Mutta on nätti ja pirun hyvä olis varmasti monenlaiseen tyylilajiin.

mikä malli tuo muuten on? tuo dc3 kiinnostaa itseäni, koska fenderit lähinnä sydäntä ovat ja olisi loistavaa nähdä prs:ltä kilpailija juuri twang-puolelle.
Gafa
09.12.2010 22:49:16
onko kellään kokemuksia starla/mira vehkeistä, dv247 myy jenkkipelin alle donalla, niin rumia et rupes
oikee himo jyllää.. Lähinnä toi kaula "wide fat" onkohan se lespan 50-luvun muotoinen? leveys varmaan jacksonin luokkaa?
onks kukaa ees vilkassu miten se menee??
pt_
09.12.2010 22:58:33 (muokattu 09.12.2010 23:03:01)
Otteko soittanu Prs Se Toreroa? Kokemuksia?
oiva tumpeloinen
10.12.2010 00:17:20 (muokattu 10.12.2010 00:19:55)
Perkkis: Nussikaamme pilkkua,siis. Tämä tokaisuni nyt oli vain kuolevaisten ei-kitaristien suusta kuultua,se muoto ny kun sattuu vähän sam mielestäni olemaan kyseisissä kitaroissa.Eli TURPA KIINNI JA HEDELMÄTÖN VATVOMINEN SEIS eli toisinsanoen että jos jättäisimme tämän kinaamisen näistä malleista rauhaan ja keskittyisimme johonkin vähän olennaisempaan.

Nyt kun sä mouhoat turhasta vatvomisesta ja käsket pitämään turpaa kiinni, sun kannattanee itse miettiä, mitä sä kirjoitat tänne. Luepa sivun verran taakse päin ja mietipä sit uudelleen, mitä tuli kirjoitettua, ja miksikähän sun kirjoituksiin vastattiin siten kuin niihin vastattiin. Samalla kannattanee vähän miettiä sen ajatuksen muotoilua. Ensinnäkään sä et vissiin toimi moderaattorina täällä, eikä ole sun asia huudella, mitä muut saa kirjoitella. Toisekseen, sun kannattanee miettiä lausemuotoiluasi. Jos otetaan esim. tämä:

Tämä tokaisuni nyt oli vain kuolevaisten ei-kitaristien suusta kuultua,se muoto ny kun sattuu vähän sam mielestäni olemaan kyseisissä kitaroissa.

Tässä sä samassa lauseessa sanot ei-kitaristeista (eli ilmeisesti eri henkilöistä kuin sinä) ja samaan lauseeseen saat laitettua sen olevan oma mielipiteesi. Ei liene kovin vaikea arvata, että lukijoilla voipi olla vähän vaikea arvata, mitä sä loppupeleissä haluat sanoa. Kukaan täällä ei kuitenkaan lue ajatuksia.

Perkkis: Muoto nyt on ainakin fenderistä,en minä näitä ensimmäisenä verrannut.

Tästäkin kovasti saisi semmoisen käsityksen, että tuo ajatus on ihan sun oma, eikä kenenkään muun. Ja kun sulle eroista huomauttaa, alkaa valitus epäoleellisesta vittuilusta. Kannattaa ensin miettiä oma ulosanti ja vasta sitten antaa palautetta muille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)