Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 528 29 30 31 32244 245 246 247 248
Stoalainen
07.12.2010 22:32:38 (muokattu 07.12.2010 22:51:11)
Olipa taas perseestä käydä jamittelemassa ja treenailemassa, mikään ei lähtenyt eikä onnistunut. Perseen sain kuitenkin kipeäksi(oikea pakara), pitäs vissiin harkita uuden rumpupenkin ostamista. Vanha alkaa jo ratketa liitoksistaan. Ja kai sitä vois välillä soittoasentoonkin kiinnittää huomiota, ja vaikka mielestäni sitä teenkin niin aina välillä lipsuu.
Too weird to live, too rare to die
-Dr.DW-
07.12.2010 22:43:12 (muokattu 07.12.2010 22:45:46)
kazaa: Olipa taas perseestä käydä yksin jamittelemassa, mikään ei lähtenyt eikä onnistunut. Perseen sain kuitenkin kipeäksi(oikea pakara), pitäs vissiin harkita uuden rumpupenkin ostamista. Vanha alkaa jo ratketa liitoksistaan. Ja kai sitä vois välillä soittoasentoonkin kiinnittää huomiota, ja vaikka mielestäni sitä teenkin niin aina välillä lipsuu.

Yksin on ihan hyväkin välillä soittaa!
Saa rauhassa zuumailla kaikki kikkoja... Kuvitella erilaisia komppikuvioita!
Mut, joo... Kyllähän siinä jossakin vaiheessa tuntuu että olispa upeeta kun ois muitakin...
...Resepti, mee 1-1.5t aikaisemmin ku muut. Jammailemaan vaan=D

E: Mut jos penkki on huono, niin ei se herkkua ole...
Esim. miun "royal ass" ei hyväksy kuin vain ja ainoastaan pyöreän penkin.

EE: Ass, arse, sama raha.
Stoalainen
07.12.2010 22:50:16
-Dr.DW-: Yksin on ihan hyväkin välillä soittaa!
Saa rauhassa zuumailla kaikki kikkoja... Kuvitella erilaisia komppikuvioita!
Mut, joo... Kyllähän siinä jossakin vaiheessa tuntuu että olispa upeeta kun ois muitakin...
...Resepti, mee 1-1.5t aikaisemmin ku muut. Jammailemaan vaan=D

E: Mut jos penkki on huono, niin ei se herkkua ole...
Esim. miun "royal ass" ei hyväksy kuin vain ja ainoastaan pyöreän penkin.

EE: Ass, arse, sama raha.

Nojoo, ehkä alleviivasin sanan "yksin". Mutta siis oli hanurista soitella kun ei vaan kompit ja treenit lähtenyt ollenkaan. Niih.
-Dr.DW-
07.12.2010 23:06:51
kazaa: Nojoo, ehkä alleviivasin sanan "yksin". Mutta siis oli hanurista soitella kun ei vaan kompit ja treenit lähtenyt ollenkaan. Niih.

Se on kyllä totta, oon itekkii huomannut tuon dilemman joskus... Silloin mie ainakin harjoittelen "independenssiä" ja kaikkia muita, mitkä menee vielä TODELLA "räpimällä"!
Jos tuntuu että ei kulje, niin kokeile kaivaa jokin juttu mikä kulkee, tai mee unille:)
Ruutikallo
08.12.2010 10:16:11
Epämuusikko: IBUPROFEENI ON NIIN HYVÄÄ!

ON, niiiin todella hyvää!!!
Kärsin "tenniskyynärpäistä" molemmissa käsissä muutaman viikon ja nyt ehkä viikon verran on ollut aika jees oloiset kyynärvarret.
Siinä sai kyllä vetää mobilattia sun muita aika perkeleesti.
Lopulta annoin periksi ja otin kortisonipiikit. Eihän ne vaivaa paranna, mutta kivun vie ja pystyin suoriutumaan keikoista.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Vallu-Veke
08.12.2010 10:52:10
Epämuusikko: IBUPROFEENI ON NIIN HYVÄÄ!

Kyllähän sitä usein tulee aamupalaksi syötyä. Ei mitään valittamista.
Ruutikallo
08.12.2010 11:01:55 (muokattu 08.12.2010 11:02:54)
kazaa: Olipa taas perseestä käydä jamittelemassa ja treenailemassa, mikään ei lähtenyt eikä onnistunut. Perseen sain kuitenkin kipeäksi(oikea pakara), pitäs vissiin harkita uuden rumpupenkin ostamista. Vanha alkaa jo ratketa liitoksistaan. Ja kai sitä vois välillä soittoasentoonkin kiinnittää huomiota, ja vaikka mielestäni sitä teenkin niin aina välillä lipsuu.

Suosittelen ehdottomasti kunnon jakkaraan sijoittamista.
Useampaan otteeseen olen täällä jo toitottanut hyvän penkin tärkydestä ja toki moni moni muukin. Nimittäin kokemusta on kun aikansa kitkuttaa paskalla notkuvalla muka-jakkaralla.

Selkä- ja lantiolihaksisto ovat kokoajan jännittyneenä, koittaen korjailla ja pitää asentoa siedettävänä, kun persiin alla on kiikun-kaakun-vaapun penkki.
Itselläni tuli pahoja hermojumituksia, tai miksi niitä kutsutaankaan moista liian kauan käyttäneenä.

Sitten oikeasti kyllästyin ainaiseen hierontaan ja niksauttajiin ja siloitin kunnon istuimeen, mulla satulamallinen.
Siihen loppui vaivat ja ryhti sekä soittoasento on todella hyvä.

Liian kauan kärsin, mutta nyt on jo vuosia asiat jakkaran ja asennon suhteen todella hyvät.

Tuntuuhan se aika kovalta sijoitukselta laittaa penkkiin 100-200€, mutta se kuitenkin on se tärkein. Sen päällä me harrastusta tai ammattia harjoitamme tunteja ja taas tunteja.
Joten miksei silloin panostaisi kunnon ergonomiaan.(?)

E. Nimim: Neljän setin humppatirallaakeikka kiikkustuolilla ei ole herkkua =)
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Stoalainen
08.12.2010 13:00:00
henydrum: Suosittelen ehdottomasti kunnon jakkaraan sijoittamista.
Useampaan otteeseen olen täällä jo toitottanut hyvän penkin tärkydestä ja toki moni moni muukin. Nimittäin kokemusta on kun aikansa kitkuttaa paskalla notkuvalla muka-jakkaralla.

Satulamallia olen itsekin harkinnut, veikkaan että mun takapuolelle se istuisi paremmin kuin pyöreä. Tällaista komboa olen miettinyt:

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13147&kategoria_id=655
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13227&kategoria_id=655

Kokemuksia?
Epämuusikko
08.12.2010 16:10:34 (muokattu 08.12.2010 16:12:18)
henydrum: ON, niiiin todella hyvää!!!
Kärsin "tenniskyynärpäistä" molemmissa käsissä muutaman viikon ja nyt ehkä viikon verran on ollut aika jees oloiset kyynärvarret.
Siinä sai kyllä vetää mobilattia sun muita aika perkeleesti.
Lopulta annoin periksi ja otin kortisonipiikit. Eihän ne vaivaa paranna, mutta kivun vie ja pystyin suoriutumaan keikoista.

mulla on ollu pari vuotta. kyllä niihin sopeutuu. nyt vaan viime viikolla vedetty (huom! Ensikänni tällä reissulla, kotopuolessa vedettyä välilaskua ei lasketa) humala + seuraavan päivän viiden tunnin bänditreenit eivät tehneet hyvää. tällä kertaa uhrina oli oikean käden rystynen.

eipa ainakaan iske samaan paikkaan kahdesti nuo vaivat. piikillä en oo käyny, enkä mene.

sinänsä hämyä: tulehduksen merkit ovat tipotiessään. kipu on vain yhdessä pisteessä. kai tuo on hermopinne tai jotain. normaali-ihminen kävisi lääkärissä, vaan kun olen kyllästynyt heihin ihmisryhmänä.

satulamallia. En tue.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
OPJ1974
08.12.2010 17:30:17

Epämuusikko: mulla on ollu pari vuotta. kyllä niihin sopeutuu. nyt vaan viime viikolla vedetty (huom! Ensikänni tällä reissulla, kotopuolessa vedettyä välilaskua ei lasketa) humala + seuraavan päivän viiden tunnin bänditreenit eivät tehneet hyvää. tällä kertaa uhrina oli oikean käden rystynen.

eipa ainakaan iske samaan paikkaan kahdesti nuo vaivat. piikillä en oo käyny, enkä mene.

sinänsä hämyä: tulehduksen merkit ovat tipotiessään. kipu on vain yhdessä pisteessä. kai tuo on hermopinne tai jotain. normaali-ihminen kävisi lääkärissä, vaan kun olen kyllästynyt heihin ihmisryhmänä.

. En tue.

Kiinalainen hoitomuoto, tulineulahoito on avuksi jännetupin- ja lihastulehduksissa.

Itselläni kävi kalpaten vajaa pari vuotta sitten: oikeaan käteen pamahti sekä tennis- että golfkyynärpää samaan aikaan.

Kolmeen päivään en kärsinyt liikuttaa kättä hyvää päivää -asennosta mihinkään. Särkylääkkeet eivät auttaneet mitään.

Varasin erään ystäväni suosituksesta ajan kiinalaiseen lääkehoitoon keskittyvältä yritykseltä. Tulineulahoitokerran jälkeen vielä seuraavana päivänä vihloili hieman, kolmen päivän jälkeen ei mitään oireita.

Samalla kertaa akuhoidettiin niskat ja hartiat, manipuloitiin selkä ja fiksattiin paskana ollut vasen polvi (nivelkalvot olivat luiskahtaneet pois paikaltaan). Reilu tunti ja neljisenkymppiä kustansi.

Jälkihoitanut olen tuon jälkeen säännöllisesti, vähintään kolmen kuukauden välein käynyt akupunktio- ja manipulaatiohoidossa (selkärangan rusauttelut sun muut). Lisäksi viime kerralla käsien tehohierota plus akuhoito, koska kädet ovat olleet tosi rajulla rasituksella viime aikoina ja jänteet on aika piukeina.

Suosittelen - Kannattaa ainakin kokeilla.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Epämuusikko
08.12.2010 18:13:59 (muokattu 08.12.2010 18:14:31)
OPJ1974: Kiinalainen hoitomuoto, tulineulahoito on avuksi jännetupin- ja lihastulehduksissa.

paljonko teki kokonaiskustannukset? akupunktioon piti mennä viime vuonna, vaan kun ei ollut yhtään arkista vapaata iltapäivä-iltaa. ever.
OPJ1974
08.12.2010 20:11:25

Epämuusikko: paljonko teki kokonaiskustannukset? akupunktioon piti mennä viime vuonna, vaan kun ei ollut yhtään arkista vapaata iltapäivä-iltaa. ever.

Toistan: Akupunktio, niska-hartiaseudun hieronta, selän manipulaatio, tulineulahoito ja polven kuntoon laittaminen kaikki yhdellä hoitokerralla. Reilu tunti ja neljäkymppiä :)
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Ruutikallo
09.12.2010 10:45:19
kazaa: Satulamallia olen itsekin harkinnut, veikkaan että mun takapuolelle se istuisi paremmin kuin pyöreä. Tällaista komboa olen miettinyt:

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13147&kategoria_id=655
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/13227&kategoria_id=655

Kokemuksia?

Soitinlaine päivittelee juuri sivujaan, ei pääse tarkastelemaan.
Ruutikallo
09.12.2010 10:52:59
Epämuusikko: mulla on ollu pari vuotta. kyllä niihin sopeutuu.

Juu, sopeutuu kyllä, toisinaan ne äityvät vaan mulla niin pahaksi, ettei esim. maitopurkkia kykene kantamaan.

piikillä en oo käyny, enkä mene.

Sitä kortisonia mäkin vältän aina viimeiseen asti, mutta nyt oli tehtävä ratkaisu jotta suoriutui edes hädin tuskin kunnialla.

sinänsä hämyä: tulehduksen merkit ovat tipotiessään. Hyvä juttu.
kipu on vain yhdessä pisteessä. kai tuo on hermopinne tai jotain.

Hermopinteet hoitaa pätevä hermorata-/ urheiluhieroja näppärästi.
Tai no, enpä tiedä kun aina samalla tyypillä käyn. Erikoistunut käsiin, niska-hartiaalueelle ja kyllähän nuo nikamalukotkin aukeilee mukavasti, ammattikuntansa tosin nimittää joksikin fasettilukoiksi, mutta ei tällainen pulliainen semmosista termeistä...
passe
09.12.2010 11:13:40 (muokattu 09.12.2010 11:14:14)
henydrum: ammattikuntansa tosin nimittää joksikin falsettilukoiksi, mutta ei tällainen pulliainen semmosista termeistä...

Joo, sun pitää vähentää sitä stemmojen vetämistä falsetissa.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Epämuusikko
10.12.2010 16:10:59
näyttää keskittyneen tuo juiliminen etu- ja keskisormen väliselle alueelle.
nuhankin sain. eikä kumpikaan cd-soitin toimi moitteetta. fuuuuuuuuuu!
Vallu-Veke
11.12.2010 21:02:55
En itse oikein usko noihin niksauttelijoihin sukkana. On jonkinlainen kokemus niistä. Aika monipuolinen kokemus kun olen hyödyntänyt työnantajan maksamat jutut. Työnantaja on maksanut ne mitkä Suomessa hyväksytään korvaksien piiriin.... Käyn niissä siksi, että pääsee lintsamaan töistä, en muuten. Osteopaatteja,... En usko niihin ollenkaan. Tuo mun viimeisin vakio-osteopaatti sanoi itsekkin, että tää on huuhaata. Hän hieroo parikytä minuuttia ja sitten jutellaan koirista, kun se yhdistää harrastuksia. Siitä on enemmän hyötyä, kuin siitä niksauttelusta. Pääasia, että rentoutuu.
En kuitenkaan ihan negatiivisesti suhtaudu niksauttelualaan.
Nuorempana yks jättiläinen heitti mut judoharjoituksessa niin rankasti, että en voinut niskaa liikuttaa mihinkään suuntaan. Hyvä kun pystyi hengittämään, kun sattui niin saatanasti, kun liikahti. Tulin olkapää ja niska edellä alas. Tärsky oli aika rankka. Joku niskanikamien välissä ollut juttu meni paikoiltaan kait. Lääkäri määräsi aikamoiset myrkyt ja makuuta. Oli siihen aikaan pakko päästä treeneihin, vaikka pää kainalossa. Turussa liikkui silloin juttua että Juhani Tevren Dr Kirop... saattaa saada tuollaiset jutut kuntoon, jos joku. Oli maankuulu kuulemma silloin. Kävin ko. hepun luona. Taju lähti, kun hän niksautteli ja väänteli. Niskat kuitenkin kääntyili, kun kävelin sieltä ulos. Kipu jäi muutamaksi päiväksi, mutta suurempi kipu olis ollut silloin, että olis joutunut makaamaan. Osteopaateilla on vähän samoja juttuja, kuin noilla kiropraktikoilla. Osteopaatit tuntuu mun mielestä kuitenkin amatööreiltä kiropraktikkoihin nähden, vaikka Suomen virallinen hyväksyntä oli ainakin joku aika sitten asiasta eri mieltä. Nyt taitaa olla joku virallinen kiropraatikkokin jo kelan korvaksien jne. listalla. En tiedä.
Suosittelen, jos Turussa liikutte, ko. jannu ei ole ihan turha heppu. Kipulääkkeet sai jo päivän päästä heittää mäkeen. Oikeilla lääkäreillä ei ollut mitään muuta antaa ko. vaivaan, kuin ne huumeet. Itse piti maksaa se Tevrenin lasku, mutta ei paljon haitannut, kun pystyi hengittämään ilman kolmiolääkkeitä.

Suosittelen kuitenkin ennalta ehkäisevää murtomaahiihtoa perinteisellä tyylillä, kuten tunti sitten itse vetelin. ----> ei niskavaivoja, kun kaikki kropan lihakset on tasapainossa ja kunnossa ;)
-Dr.DW-
11.12.2010 21:13:44
Mie en liiku millään suksilla jos ei ole telamattoa niiden välissä=D
Kestää muuten kunto kohdallaan siinäkin hommassa!
Liimis
12.12.2010 02:46:04
-Dr.DW-: Mie en liiku millään suksilla jos ei ole telamattoa niiden välissä=D
Kestää muuten kunto kohdallaan siinäkin hommassa!

Ja saa selän paskaks! ;)

Mää suosittelen niknaks-vaivoihin koulutettua OMT-terapeuttia! Vääntelee ja kääntelee ja jopa naksauttelee, mutta lähtee vaivat. ainakin joksisikin aikaa..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)