Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg X50 - Ruusuja ja risuja kuullaan!
1
Varjohukka
08.12.2010 22:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei te muusikkoystäväni siellä jossain. Olen ottanut muutaman lisäaskeleen kohti kosketinsoittimien kaunista äänimaailmaa ostaessani Korgin X50:n. Aiempaa kokemusta minulla ei ole mainitusta soittimesta kovinkaan paljoa, joten ilo olisi kuulla teidän mielipiteitänne. (Helppokäyttöisyys, soundit, yleiset plussat ja miinukset?)
 
Bändin kanssa tulee veivattua metallimusiikkia laidasta laitaan, joten siihen hommaan tämä(kin) korgin malli on passeli, right?
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Artias
08.12.2010 23:10:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistin moisen muutaman kuukauden soittohommia aloitellessani.
 
Helppokäyttöisyys ja soundit ovat samaa "turvallisen hyvää" -sarjaa mitä muutkin budjettikorgit ovat. Valitettavaa kuitenkin on että tuo on budjettimalli sanan todellisessa merkityksessä: muovimainen ja heppoinen rakenne, tuntuu että sen pystyisi vääntämään spiraaliksi päätykahvoista. Koskettimisto on huonoimmasta päästä mitä olen tavannut, löysä ja tunnoton, glissandoissa pelkäsi että koskettimet lentelevät.
 
Plussaahan tuossa toki on keveys, äärettömän miellyttävä roudata, olettaen että sille on case jossa vermestä uskaltaa kuskata. Soundipuolesta tuskin löydät hethätään valitettavaa, etenkään hevipuolelle, siinä tuossa on hintalaatusuhde kohdillaan. Myöskin näppärä favourites-toiminto tuosta löytyy, säästää paljolta vaivalta keikkakäyttöä ajatellen. Kumma ettei isoveljessään TRssä moista ole.
 
Jos pystyt elämään huonon koskettimiston kanssa eikä laite ole kovin raa'assa roudauksessa, kyllä se asiansa oikein hyvin ajaa.
 
Varjohukka
08.12.2010 23:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Jos pystyt elämään huonon koskettimiston kanssa eikä laite ole kovin raa'assa roudauksessa, kyllä se asiansa oikein hyvin ajaa.

 
Outoa, että minulla jäi tuosta lyhyestä kokeilusta mieleeni juuri tämän mallin koskettimet, jotka tuntuivat omissa sormissani hyviltä. Taitaa olla aika pitkälle tottumiskysymys? Tai sitten olin niin pahassa laitamyötäisessä missatakseni tämän heikkouden :)
 
Miten tuo favourites-toiminto käytännössä tapahtuu?
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Artias
08.12.2010 23:29:37 (muokattu 08.12.2010 23:29:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma mieltymyshän se loppukädessä määrää mikä on hyvä tuntuma ja mikä ei, itselleni ei vaan osunut, enkä juuri mistään muualtakaan ole positiivista palautetta ko. lerpakkeista kuullut :P
 
Favourites muistaakseni vaatii softapäivityksen soittimeen, onnistuu helposti tietokoneelta, tarviit vaan usb-kaapelin. './hold' -napin takaa selataan favourites-asentoon, sen jälkeen enter + haluttu nro tallentaa auki olevan saundin kyseiseen lokeroon. Favourites-tilassa numeronäppäimillä niiden valitseminen sitten. Ohjeessa pieni muistihäiriö-varaus, hetkonen jo tuon laitteen räpeltämisestä, mutta kutakuinkin noin se meni. :)
 
HK
09.12.2010 03:02:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

If it works don't fix it.
 
Peltikorva puupäässä.
muLperi
09.12.2010 08:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvät saundit, kohtuu ruma ja muovinen mutta kyllä sillä soittaa voi vallan mainiosti. Hintaluokassaan hyvä.
 
www.mulperi.net
Varjohukka
09.12.2010 22:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundeista on tullut plussaa, se on hyvä. Minkälaiset jousisoundit tässä on?
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Thomas Häggblom
09.12.2010 22:44:00 (muokattu 09.12.2010 22:45:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän noissa kaikissa HI-synteesiä hyödyntävissä vehkeissä ole aika hyvät jousisoundit, ainakin metallipuolelle käytettäväksi :)
 
Jos rehellistä mielipidettä haluat, niin itse en kovasti mieltynyt X50:aan. En oikeastaan edes ymmärrä että mihin markkinarakoon se soveltuu. Laitehan on periaatteessa Korg Tritonin karvalakkimallin, Korg TR:n karvalakkimalli.
 
Minulla on lähes samankokoinen ja -näköinen Korg X5D, jota pidän parhaana metallimusiikin soittoon soveltuvana pienenä syntetisaattorina. Sen soundit on ihan käsittämättömän hyvät, ainakin omaan korvaani, ei voi edes verrata.
 
En myöskään näe pointtia niissä kahvoissa, miksi ne ovat siinä?
 
Ja koskettimet ovat tosiaan aivan kamalat.
 
Se mikä tuossa on, on varmaan lähinnä se hinta/laatusuhde. Tosin mielestäni vielä paremman suhteen saa kun ostaa käytettynä hyväkuntoisen AI^2 -synan Korgilta.
 
www.myspace.com/loistavapolku
Varjohukka
10.12.2010 11:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastaajille :)
 
Minkälaisen muuntajan/virtapiuhan tämä soitin tarvitsee ja mistä sellaisen voi tilata?
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
ownar
18.12.2010 15:28:34 (muokattu 18.12.2010 15:30:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjohukka: Hei te muusikkoystäväni siellä jossain. Olen ottanut muutaman lisäaskeleen kohti kosketinsoittimien kaunista äänimaailmaa ostaessani Korgin X50:n. Aiempaa kokemusta minulla ei ole mainitusta soittimesta kovinkaan paljoa, joten ilo olisi kuulla teidän mielipiteitänne. (Helppokäyttöisyys, soundit, yleiset plussat ja miinukset?)
 
Bändin kanssa tulee veivattua metallimusiikkia laidasta laitaan, joten siihen hommaan tämä(kin) korgin malli on passeli, right?

 
Korg X50 on tosiaan aika passeli metalli/ambient presetti koneena. Samplet on prosessoitu sellaiseen tapaan.
 
Tosin... X50 elinikä ei ole kovin pitkä.
 
Miinuksena kyseisessä laitteessa onkin sitten miltein kaikki muu. X50 kun ei edes löydy 24db low pass filtteriä...
 
Tuon hintaluokan vehkeeksi tod näk. teit oikean valinnan =). Tuo AI^2 käytettynä olisi voinut myös olla hyvä valinta... Kuuluisat nightwish jouset siitä kun löytyy (Big strings).
 
Thomas Häggblom
18.12.2010 17:03:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ownar: Tuo AI^2 käytettynä olisi voinut myös olla hyvä valinta... Kuuluisat nightwish jouset siitä kun löytyy (Big strings).
 
.. ja vaikka kuinka paljon muitakin hyviä soundeja. Mielipidekysymys tietysti, mutta minusta AI^2 -vehkeissä on Korgin selvästi parhaimpia ja kirkkaimpia soundeja, jotenkin ne on niin käyttökelpoisia. Mitään huonoja soundeja en ole niistä löytänytkään paitsi pianot tietysti.
 
Niin ja eihän ne "analogiset" sounditkaan niin hyviä ole tietenkään kun ei ole va-syna kyseessä. Netissä tosin on esimerkkerjä siitä, että tuollaisella AI^2 -Korgillakin saa aikaan aika mahtavia va-soundeja jos vaan osaa tehdä :)
 
www.myspace.com/loistavapolku
Varjohukka
18.12.2010 22:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey, mitä minä tarvitsen ja mistä minä löydän tuon päivityksen, joka sisältää tuon näppärän favourites-toiminnon?
 
Tänään oli mukava selailla bänditreeneissä combien ja progien väliltä niin jousi-, kuin leadsoundeja. Oli muuten perseestä. Seuraavat treenit sovittiin keskiviikolle, joten jos joku ystävällinen sielu auttaisi minua tämän asian kanssa ennen sitä päivämäärää :)
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Artias
19.12.2010 15:07:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=uV1J7484scg
 
Varjohukka
19.12.2010 16:25:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Artias: http://www.youtube.com/watch?v=uV1J7484scg
 
Kiitos tuosta! Suuri apu!
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Varjohukka
20.12.2010 17:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä on kysyttävää liittyen tuohon USB-johtoon :) Minkälainen usb-piuha minun pitää ostaa, että pystyn kytkemään Korgin koneeseen? Tuo synassa oleva usb-portti on nimittäin erilainen, mihin olen tottunut.
 
Sata lasissa ja rapatessa roiskuu.
Leikari
20.12.2010 18:30:13 (muokattu 20.12.2010 18:32:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varjohukka: Vielä on kysyttävää liittyen tuohon USB-johtoon :) Minkälainen usb-piuha minun pitää ostaa, että pystyn kytkemään Korgin koneeseen? Tuo synassa oleva usb-portti on nimittäin erilainen, mihin olen tottunut.
 
atk-tarvikkeita myyvistä liikkeistä pitäisi kyllä löytyä sopiva sovitusvälijohto so. tietokoneen puolelle se "normaali"-usb ja toisessa päässä syntikalle sopiva liitin sen mukaan mitä näyttäisi sopivan.
 
mahtaisiko olla tämmöinen:
 
http://www.thomann.de/fi/pro_snake_usb3m.htm
 
Larry Kela
01.05.2011 13:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa etta taalla on asian tuntioita. Mulla on semmonen tilanne etta ma oon pari kuukautta sitten alottanu syntikan soiton ja olen suunitellut ostavani joko Korg N264 tai Korgin X50. En oikeen tieda paljoo kummastakaan synasta kun en oo viela koittanu. Metalli musiikin soittoon olis tarkotus ottaa eli Children Of Bodomia ja muuten sen tyylista tuun synalla soittamaan. Semmonen askarruttaa etta onko tuo X50 hyva syntikka alotteluun? Kiitoksia vastauksista jo etukateen.
 
Larry Kela
01.05.2011 13:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa etta taalla on asian tuntioita. Mulla on semmonen tilanne etta ma oon pari kuukautta sitten alottanu syntikan soiton ja olen suunitellut ostavani joko Korg N264 tai Korgin X50. En oikeen tieda paljoo kummastakaan synasta kun en oo viela koittanu. Metalli musiikin soittoon olis tarkotus ottaa eli Children Of Bodomia ja muuten sen tyylista tuun synalla soittamaan. Semmonen askarruttaa etta onko tuo X50 hyva syntikka alotteluun? Kiitoksia vastauksista jo etukateen!
 
pekka montin
02.05.2011 23:51:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Larry Kela: Kuulostaa etta taalla on asian tuntioita. Mulla on semmonen tilanne etta ma oon pari kuukautta sitten alottanu syntikan soiton ja olen suunitellut ostavani joko Korg N264 tai Korgin X50. En oikeen tieda paljoo kummastakaan synasta kun en oo viela koittanu. Metalli musiikin soittoon olis tarkotus ottaa eli Children Of Bodomia ja muuten sen tyylista tuun synalla soittamaan. Semmonen askarruttaa etta onko tuo X50 hyva syntikka alotteluun? Kiitoksia vastauksista jo etukateen!
 
Jos koskettimet ovat ongelma, niin 01/W mallissa ovat kohdillaan. Ko syna muutenkin ihan pätevä perinteisen nykyhevin soittamiseen ja luonnistuu myös kasarikamaan ihan fine, vaikka olenkin sitä mieltä että kasarikamaan kyllä sitten tarvii myös sen Polyn, DW:n tai Alpha Junon kaveriksi. 01/W löytyy Tarvittavat leadit sekä jouset + paljon muuta. Oma muija tuollaisen juuri osti koska ylläripylläri tykkää tuon ajan korgien saundista ja ajaa kyllä hyvin asiansa viimeistään bänditilanteessa. Modernimpaan kamaan metallibändit ovat myös käyttäneet Microkorgia mutta sitä en kyllä taas itse halua/voi suositella. N264 on hieno valinta myös, mutta siitä pyydetään ja maksetaan ylihintaa juuri sen takia että hevarit siitä tykkää joten menekki on aika hyvä noilla nykypäivänä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «