Kontiak 30.11.2010 22:50:52 (muokattu 30.11.2010 22:52:01) | |
---|
PRS:n sivuilla on Custom24, jossa on rotary switch, joillakin on taas sen paikalla kolmiasentoinen kytkin ja youtubessa Paul itse soittelee jollakin limited editionilla, jossa viisiasentoinen kytkin on istutettu volumen ja tonen väliin. WTF? http://www.truthinshredding.com |
Estranged 30.11.2010 23:01:04 | |
---|
Kontiak: PRS:n sivuilla on Custom24, jossa on rotary switch, joillakin on taas sen paikalla kolmiasentoinen kytkin ja youtubessa Paul itse soittelee jollakin limited editionilla, jossa viisiasentoinen kytkin on istutettu volumen ja tonen väliin. WTF? Rotary niissä on orkkiksena, paitsi tuossa limited editionissa, jossa on se blade-kytkin. Moni vaan tykkää vaihtaa kolmiasentoisen sen rotaryn paikalle, kun on ihan perseestä. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
oiva tumpeloinen 01.12.2010 01:11:26 | |
---|
Estranged: Rotary niissä on orkkiksena, paitsi tuossa limited editionissa, jossa on se blade-kytkin. Moni vaan tykkää vaihtaa kolmiasentoisen sen rotaryn paikalle, kun on ihan perseestä. Sen saa tilata joko rotarylla tai 3-asentoisella kytkimellä & nostopotikalla. Molemmat vaihtoehdot on siis ihan tehdaslähtöisiä. Tuo blade taas on joku limited-malliston varustus. Jos siis Customeista puhutaan. |
Estranged 01.12.2010 01:12:04 | |
---|
oiva tumpeloinen: Sen saa tilata joko rotarylla tai 3-asentoisella kytkimellä & nostopotikalla. Molemmat vaihtoehdot on siis ihan tehdaslähtöisiä. Tuo blade taas on joku limited-malliston varustus. Jos siis Customeista puhutaan. Taas PRS:n sivut pettää. Siellä kun ei specseissä moista mainita. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
oiva tumpeloinen 01.12.2010 01:14:00 | |
---|
Estranged: Taas PRS:n sivut pettää. Siellä kun ei specseissä moista mainita. Voihan se olla, että on systeemit muuttuneet. Ennen ainakin sai tilattua, kummalla halusi. Maahantuojalta saa listaa, mistä asioista voidaan tapella tilauksen yhteydessä. |
qak 01.12.2010 12:02:03 (muokattu 01.12.2010 12:04:20) | |
---|
Liitynpä minäkin tähän elitistikerhoon. Myin Les Paul Standardini pois ja ostin viime kuussa torilta CE 24:n vm. 1990 ja onpahan kitara! En nyt viitsi kummempaa analyysiä antaa, kun vasta äskettäin parani kädet jännetuppitulehduksesta/aitiopaineoireyhtymästä, joten vaan pari päivää pystynyt soittelemaan. Muutenkin kuherruskuukausi menossa. Tuota rotaryä pystyy kyllä vaihtelemaan lennosta, kun huitaisee kämmensyrjällä. Pitää vaan tietää missä kohdassa se on, että menee haluttuun asentoon. Muutenkin sen käyttö vaatii harjottelua. Tuo keskiasento (singlet sarjaan kytkettynä, muistaakseni) tuntuu vaan aika turhalta verrattuna muihin. EDIT: typoja __
Ostetaan romua, myydään antiikkia. |
Jii 01.12.2010 22:14:50 | |
---|
Kontiak: PRS:n sivuilla on Custom24, jossa on rotary switch, joillakin on taas sen paikalla kolmiasentoinen kytkin ja youtubessa Paul itse soittelee jollakin limited editionilla, jossa viisiasentoinen kytkin on istutettu volumen ja tonen väliin. WTF? Käväisin kurkkaamassa PRS:n sivuilta nykyisiä Cu24:n speksejä. Rotary-kytkin tulee vakiona ja tremolo-talla on kaikissa malleissa (ennenhän oli myös kiinteätallaisia). Valintamahdollisuuksina on sekä 5-asentoinen blade-kytkin, joka on omassa limitedissä (ja nyt siis myös sarjatuotannossakin, suosittelen!!!), sekä vanha tuttu 3-asentoinen kytkin painikkeella (6-tilaa). |
oiva tumpeloinen 02.12.2010 00:22:36 | |
---|
Jii: Käväisin kurkkaamassa PRS:n sivuilta nykyisiä Cu24:n speksejä. Rotary-kytkin tulee vakiona ja tremolo-talla on kaikissa malleissa (ennenhän oli myös kiinteätallaisia). Valintamahdollisuuksina on sekä 5-asentoinen blade-kytkin, joka on omassa limitedissä (ja nyt siis myös sarjatuotannossakin, suosittelen!!!), sekä vanha tuttu 3-asentoinen kytkin painikkeella (6-tilaa). Ai bladen saa nykyisin kaikkiin optiona. Sehän on positiivista. Nyt ei tartte enää kuin odottaa pari vuotta, niin niitä malleja on käytettynä paremmin liikkeellä. |
Kontiak 02.12.2010 06:31:59 | |
---|
Jii: Käväisin kurkkaamassa PRS:n sivuilta nykyisiä Cu24:n speksejä. Rotary-kytkin tulee vakiona ja tremolo-talla on kaikissa malleissa (ennenhän oli myös kiinteätallaisia). Valintamahdollisuuksina on sekä 5-asentoinen blade-kytkin, joka on omassa limitedissä (ja nyt siis myös sarjatuotannossakin, suosittelen!!!), sekä vanha tuttu 3-asentoinen kytkin painikkeella (6-tilaa). Siellähän se näköjään olisi lukenut. Kiitos uusavuttomuuteni paljastamisesta. ;) http://www.truthinshredding.com |
Frankster 08.12.2010 12:57:33 | |
---|
qak: Tuo keskiasento (singlet sarjaan kytkettynä, muistaakseni) tuntuu vaan aika turhalta verrattuna muihin. En itse omista rotarylla varustettua PRS:ää, mutta ainakin semmoisen omistava kaveri käyttää sinkut-sarjassa -asentoa aika paljon sooloa soittaessa. Kuvailee sitä näin: "riittävän ilmava, mutta silti riittävän kirkas". On vain aikaa kun oon semmoista viimeksi kokeillut niin muistikuvat ovat kehnonpualeiset.. -Frankster |
Perkkis 08.12.2010 20:58:01 | |
---|
Miten se mun mielestä siltikin kuulosti aika kovaa justiinsa Fenderin ja Gibsonin välimaastolta,ei sillä,helvetin hyvältä kuulosti mutta niin. |
oiva tumpeloinen 08.12.2010 21:05:59 | |
---|
Perkkis: Miten se mun mielestä siltikin kuulosti aika kovaa justiinsa Fenderin ja Gibsonin välimaastolta,ei sillä,helvetin hyvältä kuulosti mutta niin. No jos se kuulosti helvetin hyvältä, niin miks ihmeessä sitä pitää verrata johonkin muuhun? Tässäkin ketjussa on jauhettu samasta asiasta suuntaan ja toiseen. En tiedä, mistä on lähtöisin rinnastus noihin kahteen juuri PRS:n kohdalla. En ole ainakaan törmännyt samanlaiseen vertaukseen esim. Superstratojen kohdalla. Ei niitäkään verrata noihin kahteen mainittuun, niin miksi pitäisi PRS:ää. PRS soundaa omaltaan, ja jos se ei maistu, niin kannattaa sitten ostaa paremmin omaan korvaan soiva peli. Mä ainakin pidän PRS:n soundista, ja ne väliasennot on bändisoitossa just paras. Sieltä ei kukaan varmasti sokkona sano, onko mulla mikä leipälapio kädessä näkemättä sitä. PRS:stä irtoaa uskottavat bukkeri- ja sinkkusoundit (joojoo, siellä ei ole sinkkua, vaan puolitettuja kaksikelaisia), ja se riittää mulle. |
http://www.youtube.com/watch?v=Z9i5dcUNBi8 Tuossa videossa PRS loistaa saundillaan, ja on hyödynnetty todella hyvin standard tremolon suomat mahdollisuudet. Onko SE sarjan tremolot mistään kotoisin? Siis jos kunnolla äityy kampeamaan. |
Perkkis 09.12.2010 16:18:09 | |
---|
oiva tumpeloinen: No jos se kuulosti helvetin hyvältä, niin miks ihmeessä sitä pitää verrata johonkin muuhun? Muoto nyt on ainakin fenderistä,en minä näitä ensimmäisenä verrannut. |
Estranged 09.12.2010 16:26:08 | |
---|
Perkkis: Muoto nyt on ainakin fenderistä,en minä näitä ensimmäisenä verrannut. Mikä Fenderin malli vastaa Custom24:ää? Okei, onhan Cu24 ja Strato molemmat ns. doublecutteja. :) "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Perkkis 09.12.2010 17:12:41 | |
---|
Estranged: Mikä Fenderin malli vastaa Custom24:ää? Okei, onhan Cu24 ja Strato molemmat ns. doublecutteja. :) Hahahaaa,oletpas hauska tänään. |
Estranged 09.12.2010 17:25:44 | |
---|
Perkkis: Hahahaaa,oletpas hauska tänään. Ainahan minä. Mutta kerro toki vähän perusteluja tuolle "muoto on Fenderiltä"? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Mr. Speed 09.12.2010 17:34:21 | |
---|
Estranged: Ainahan minä. Mutta kerro toki vähän perusteluja tuolle "muoto on Fenderiltä"? Kato vibratalla, kuuskieltä, u know? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Jii 09.12.2010 19:21:22 | |
---|
|
Perkkis 09.12.2010 19:55:32 | |
---|
Mr. Speed: Kato vibratalla, kuuskieltä, u know? Nimenomaan, jos et nyt kuitenkaan vieläkään saanut kiinni jutusta niin mene toki miettimään asiaa itseksesi,itse menisin esimerkiksi keittiöön,ottaisin ja söisin kakkuhaarukalla 6 ja puoli unssia tonnikalaa suoraan purkista samalla kun katselisin kuusen oksien fruktaalisia muotoja keittiön ikkunasta. |