Aihe: Halpaa rhoads-mallista sähkökitaraa saatavilla
1 2 3 4 5
Mr. Speed
08.12.2010 21:09:17
Muuki: Enpähä usko.

No sepäs taas ei ole minusta kiinni.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
08.12.2010 21:13:59 (muokattu 08.12.2010 21:15:48)

Hetkonen, onko tää vielä siis se sama tilaus, jossa piti olla hieman varaa kustomoinnillekin? Hyvin jätkät kyllä osannut speksit valita, kun kivijalkaliikkeestä saa halvemmalla samanlaisen. No onhan siinä se väri...

Saunassa rupesin miettimään tätä hommaa tarkemmin.

Muistaakseni silloin viime keväänä olin itsekin ihan innoissani, uutta kimppaa suunnitellaan ja Wolfilta oli saatavilla RR-mallin kitara, ja sai vieläpä hieman muokata speksejä! Mieleeni piirtyi edellisten kimppojen neck-thru S2:t, naturalina, mutta RR:n rungolla... Ehkä jopa seitsemäs kieli, ja floikka, kullatut osat... 12. nauhan tassulogo eebenotelaudal... No äkkiä tuli kuitenkin selväksi, ettei seiskakieliselle ollut paljoa halukkaita, eikä floikallekaan, ainakaan riittävästi.

No, ainakin neck-thru, ebenotelauta, ja ehkäpä jotkut vängät otelaudan merkit (tai jopa ilman) olisivat mahdollisia. Yritin vielä vaikuttaa siihen, että saatais Hipshot-tyylinen fixed bridge (kuten esim. RG321:ssä). Kuitenkin vain harvalla oli mitään suurempia mieltymyksiä suuntaan tai toiseen, siis TOM-tallojen ja noiden perus fixed-tyylisten väliltä. Samalla ilmeni, että parempi on kun ei kovin paljoa muuteta niitä speksejä ja muutenkin lyötiin hieman jarrua. Muistutettiin siitä että on myös mahdollista että tulee jotain ihan muuta mitä on tilattu. Myös tuosta rungon muodosta oli epävarmuutta, sillä katalogeissa oli huomattavasti enemmän Jacksonin RR3:sta muistuttava kuva (toi nykynen lapa tosin) ja sitten tuo Harley Benton-viivoitin-look.

Tässä kohtaa mulla katosi mielenkiinto, enkä jäänyt seuraamaan vääntöä otelaudan merkeistä, materiaaleista tai väreistä. Itse asiassa en ole seurannut koko hommaa sitten kesän jälkeen. Jotenkin kyllä arvasin, että tyydytään niihin ratkaisuihin jotka kelpaa mahdollisimman monelle. Nyt juuri äsken huomasin, että tuo pulttikaulahomma oli jokin tehtaan moka, ilmeisesti olitte kuitenkin neck-thrusta sopineet? Sinänsä silloin hommassa olis jokin tolkku ollutkin.

No mites tässä kävikään, sama keppi mutta eri värisenä on saatavilla Thomannilta halvemmalla (jopa postikuluineen) ja huomattavasti paremmalla kuluttajansuojalla. On takuut ja palautusoikeudet...

Älkää ottako henkilökohtaisesti, mutta onhan tämä jo koomista. :----D
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Mr. Speed
08.12.2010 21:16:02
Juicy: Hetkonen, onko tää vielä siis se sama tilaus, jossa piti olla hieman varaa kustomoinnillekin? Hyvin jätkät kyllä osannut speksit valita, kun kivijalkaliikkeestä saa halvemmalla samanlaisen. No onhan siinä se väri...

Saunassa rupesin miettimään tätä hommaa tarkemmin.

Muistaakseni silloin viime keväänä olin itsekin ihan innoissani, uutta kimppaa suunnitellaan ja Wolfilta oli saatavilla RR-mallin kitara, ja sai vieläpä hieman muokata speksejä! Mieleeni piirtyi edellisten kimppojen neck-thru S2:t, naturalina, mutta RR:n rungolla... Ehkä jopa seitsemäs kieli, ja floikka, kullatut osat... 12. nauhan tassulogo eebenotelaudal... No äkkiä tuli kuitenkin selväksi, ettei seiskakieliselle ollut paljoa halukkaita, eikä floikallekaan, ainakaan riittävästi.

No, ainakin neck-thru, ebenotelauta, ja ehkäpä jotkut vängät otelaudan merkit (tai jopa ilman) olisivat mahdollisia. Yritin vielä vaikuttaa siihen, että saatais Hipshot-tyylinen fixed bridge (kuten esim. RG321:ssä). Kuitenkin vain harvalla oli mitään suurempia mieltymyksiä suuntaan tai toiseen, siis TOM-tallojen ja noiden perus fixed-tyylisten väliltä. Samalla ilmeni, että parempi on kun ei kovin paljoa muuteta niitä speksejä ja muutenkin lyötiin hieman jarrua. Muistutettiin siitä että on myös mahdollista että tulee jotain ihan muuta mitä on tilattu. Myös tuosta rungon muodosta oli epävarmuutta, sillä katalogeissa oli huomattavasti enemmän Jacksonin RR3:sta muistuttava kuva (toi nykynen lapa tosin) ja sitten tuo Harley Benton-viivoitin-look.

Tässä kohtaa mulla katosi mielenkiinto, enkä jäänyt seuraamaan vääntöä otelaudan merkeistä, materiaaleista tai väreistä. Itse asiassa en ole seurannut koko hommaa sitten kesän jälkeen. Jotenkin kyllä arvasin, että tyydytään niihin ratkaisuihin jotka kelpaa mahdollisimman monelle. Nyt juuri äsken huomasin, että tuo pulttikaulahomma oli jokin tehtaan moka, ilmeisesti olitte kuitenkin neck-thrusta sopineet?

No mites tässä kävikään, sama keppi mutta eri värisenä on saatavilla Thomannilta halvemmalla (jopa postikuluineen) ja huomattavasti paremmalla kuluttajansuojalla. On takuut ja palautusoikeudet...

Älkää ottako henkilökohtaisesti, mutta onhan tämä jo koomista. :----D

Hoho!

Plop plop
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Juicy
08.12.2010 21:37:06 (muokattu 08.12.2010 22:11:37)

Ilmeisesti tuosta pulttikaula-mokasta johtuen kitarat on saatavilla reippaalla alennuksella, joten alunperin noi kai on olleet hintavammat. Ovatko sitten HB:n vastaavia laadukkaammat, ehkä.

Ja kaiketi jotain neck-thru-versioita sieltä kuitenkin tulee, eivät siis mokanneet kaikkia? Onneksi edes jotain hyvää. Just luen noita huoneen viestejä, sori kun vähän hätäilin. =)
Twinkle
08.12.2010 22:38:48
Joo, on tuossa samaa näköä kuin harlikassa mutta harlikat tulee thomannin mukaan kiinasta ja nuo todistetusti, cargo manifestin ja carnettien perusteella tulevat Koreasta. Eli samoja ne ei ole.

Juicy:
Ja kaiketi jotain neck-thru-versioita sieltä kuitenkin tulee, eivät siis mokanneet kaikkia?

pulttikaulat on on tosiaan valmistajan väärillä spekseillä, vahingossa tekemiä malleja ja yleisön pyynnöstä kysyin optiota ostaa ne siitäkin huolimatta että valmistaja lupasi tehdä veloituksetta uudet. Tingin noista pulttikauloista hintaa sitten poispäin. Ne soittimet mitä sieltä on tulossa on neckthrulla ja niissä on tuo tallamikki oikeassa paikassaan.
Muuki
09.12.2010 06:41:15
Juicy: Ovatko sitten HB:n vastaavia laadukkaammat, ehkä.

No on tää sun spekulointikin aika koomista, kun et ole selvästi edes nähnyt kumpaakaan kitaraa oikeasti. :D
Eio
_Petri_
09.12.2010 09:54:04

Muuki: No on tää sun spekulointikin aika koomista, kun et ole selvästi edes nähnyt kumpaakaan kitaraa oikeasti. :D

Pakko osallistua ihan vähän :) Ite oon nähny lukuisia Folffeja ja yhden Benttolin. Laatuero on ihan huikea Susien eduksi. Just näistä malleista en sitten tiiä, miten kävis AB-testissä. Niinkuin ei vielä kukaan muukaan. Wolf-lotto on kuitenkin hauska harrastus!
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
Muuki
09.12.2010 10:18:27 (muokattu 09.12.2010 10:19:59)
_Petri_: Pakko osallistua ihan vähän :) Ite oon nähny lukuisia Folffeja ja yhden Benttolin. Laatuero on ihan huikea Susien eduksi. Just näistä malleista en sitten tiiä, miten kävis AB-testissä. Niinkuin ei vielä kukaan muukaan. Wolf-lotto on kuitenkin hauska harrastus!

Joo kyllä nuo benttonit on munkin mielestä susia syntyessään. Ja kai tuossa wolfissa saa jokseenkin olla arpaonnea, mutta sen verran seikkailunhalua sentään löytyy.

Halpa ja hyvä soitin ei näemmä foorumin "legendojen" mukaan ole mahdollinen yhdistelmä. Siispä suotakoon heille vain jenkkilän kitaroita.

E: Niin ei tarvitte mitään sanasotaa alottaa jos ei tykkää vaikkapa wolfeista, tää aihe menikin jo tarpeeksi väärään suuntaan, joutaisi sulkea.
Eio
Krice
09.12.2010 14:35:19

Kertokaa joskus kokemuksia näistä halvemmista kitaroista.
lavaamo
09.12.2010 15:13:02
Krice: Kertokaa joskus kokemuksia näistä halvemmista kitaroista.

Eikös se oo tavannu olla niin, että uus Godin tai Wolf on aina parempi kuin jokin "loppuunsoitettu" vanhempi +2000€(uutena) hintaluokan keppi?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Juicy
09.12.2010 16:24:38 (muokattu 09.12.2010 16:28:26)

On se nyt kumma kun keskustelupalstalla ei saisi mitään spekuloida. Aika hiljaista täälläkin olisi, jos saisi vain niistä kamoista puhua joita on omistanut.

En väitä, etteikö 142€ kitara voisi olla hyvä... Mutta tuon kuvan perusteella vaikka siinä olisi Jacksonin custom-shopin leima, se tuskin olisi kovin mukava soittaa ainakaan mun sylissä, edellämainittujen rakennejuttujen vuoksi. Kai minä sitten oon jotenkin outolintu, kun mä oon valmis maksamaan enemmänkin rahaa jotta saisin hieman paremmin omiin käpäliin sopivan kepin, kuin mahdollisimman halvan vähän sinnepäin olevan kitaran.

Tässähän periaatteessa olis ollut mahdollisuus tilata vielä erikoisemmilla spekseillä (naturalina, fixed bridge, ehkä se seitsemäskin kieli), niin lievästi huvituin tästä lopputuloksesta, johon ollaan päädytty (hinta+speksit). Silloin kun spekseistä keskusteltiin, niin kyllä mä olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin rahaa jotta oltais saatu edes hieman normi-kivijalkaliikkeen kitarasta poikkeavilla spekseillä. Neckthru-reiskoja saa kuitenkin jo reippaasti alle tonnilla, mutta seiskakielistä reiskaa ei taida saada muuta kuin customeina. Tässähän on nyt valmistaja mokannut tuon kaulaliitoshomman, mainitsinkin tuolla aiemmin että ideahan oli sinänsä suht hyvä kun yleensä noi neckthru-RR:t maksaa mansikoita. Tosin pulttikaulaisenakin seiskakielinen olisi harmittanut vähemmän...

Ei mulla tietenkään ole perus-kimppatilaustoimintaa vastaan mitään. Ja olihan tässäkin vielä se, että noi kitarat olikin huomattavan alennuksen jälkeen tuon hintaisia, minä kuvittelin että ne on alun pitäenkin tuota hintaluokkaa olleet.

Tämäkin jaarittelu ja vänkääminen olisi voitu välttää, mikäli aloitusviestissä olisi suoraan kerrottu, että miksi nämä kepit lähtee niin halvalla...
fox
09.12.2010 17:04:50

Krice: Kertokaa joskus kokemuksia näistä halvemmista kitaroista.

Mulla on kolmesta mallista tuolla artikkeleissa jotain juttua, pitäs taas jälleen päivittää vaan. Käy sieltä lueskelemassa.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
09.12.2010 21:50:45
Juicy: Tämäkin jaarittelu ja vänkääminen olisi voitu välttää, mikäli aloitusviestissä olisi suoraan kerrottu, että miksi nämä kepit lähtee niin halvalla...

Juu, ihan selvästi joku muu nyt mokasi.
novo
09.12.2010 21:55:54
Kyl mää maar mieluusti aina käpistelen Wolfeja ja Sunsmileja, hyviä ovatten olleet kaikki omalla tavallaan mitkä kohalle sattuneet, mutta monien vuosien takaa on jäänyt kyl niin nihkeet mielikuvat kavereitten ostamista Bentoneista jotka taisivat tosiaan joutua saunan sytykkeiksi, kun ei niitä saanut mihinkään soittokuosiin.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Juicy
09.12.2010 23:23:26

Twinkle: Juu, ihan selvästi joku muu nyt mokasi.

Tärkeintä on se ettei tee elämässä virheitä.
Muuki
10.12.2010 08:24:38 (muokattu 10.12.2010 08:26:48)
Juicy: Tärkeintä on se ettei tee elämässä virheitä.

Kheh, no laitetaan ny sitte.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=l1L6C1noV48
Eio
Miikathebest
10.12.2010 14:19:06

Kyllä tämäkin näköjään iloksi kääntyi :)
Liikaa säröä!
Krice
10.12.2010 14:54:56 (muokattu 10.12.2010 14:55:27)

lavaamo: Eikös se oo tavannu olla niin, että uus Godin tai Wolf on aina parempi kuin jokin

Lähinnä sitä, että alkaako kaula vääntyä mutkalle muutaman kuukauden jälkeen ja semmoista. Aika halvalla noita rakennellaan kuitenkin. Ei siis pelkästään ensivaikutelmia.
lavaamo
10.12.2010 14:59:13
Krice: Lähinnä sitä, että alkaako kaula vääntyä mutkalle muutaman kuukauden jälkeen ja semmoista. Aika halvalla noita rakennellaan kuitenkin. Ei siis pelkästään ensivaikutelmia.

Kyllä koko tekstinkin saa lainata!

Voihan ne ihan ok pelejä olla, mielenkiintoinen olis testata vaikken nyt omaksi himoitsisikkaan.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)