Aihe: Kari Tapio R.I.P.
1 2 3 4
Drakon
08.12.2010 18:06:41
Harmi homma. Todella. Karismaattinen ja pidetty mies. Ja ennen kaikkea todella kova ryyppy ja seuramies. Muija oli joskus töissä eräässä hotellissa siivoojana kesän ja hänelle kerrottiin että Kari Tapio bändeineen oli hommannut mestaan porttikiellon koko porukalle. Karin lakanat olivat olleet myös kusessa ja paskassa aamulla. Mutta..nuo on niitä hauskoja juttuja joita voi muistella pitkän uran varrelta. Lepää rauhassa mestari.
sub zero
08.12.2010 19:43:09 (muokattu 08.12.2010 19:44:21)
okei, ei mitään
a gypsy woman told my mother before i was born you have a boy chile comin' gonna be alemman tason mies
MaD PiAnIsT
08.12.2010 19:51:17

Kevyet mullet.
"Olen edelleenkin sitä mieltä että kakkonen on mielettömästi ykköstä parempi." -Kikolaa
Stradlin
08.12.2010 20:09:44 (muokattu 08.12.2010 20:25:37)
Mieess, viiksetmm... kepeitä multia.

E: http://www.youtube.com/watch?v=CVs9MTXnUG0
This guy could fuck up a cup of coffee
Jankku
08.12.2010 20:20:58
Kevyehköt mullat...
Kunnon Fenderiä sä et enää nykypäivänä saa ku custom shopista ;) Ja tämä lama-ajan blues minunkin kotona soi!
kiriminni
09.12.2010 11:19:02
Kansan mies lähti viimeiselle taksimatkalle jonnekin mihin me kaikki joskus menemme.Mies söi eilisessä dokumentissa läskisoosia ja vastaili vilpittömän kärsivällisesti tyhmiin kysymyksiin.
Kaikki staran elkeet puuttuivat,kenelle nyt kansa avautuu huolistaan?
Nyt on kaikki mukavat suomesta kuollut...R.I.P.
Andy Six
09.12.2010 11:50:41
En oikein koskaan ymmärtänyt,miksi miestä pidettiin niin ylimaallisen ihmeellisenä artistina...Noin pitkä ura kuitenkin on aina kunnioitettava suoritus...
kiriminni
09.12.2010 12:03:46
Andy Six: En oikein koskaan ymmärtänyt,miksi miestä pidettiin niin ylimaallisen ihmeellisenä artistina...Noin pitkä ura kuitenkin on aina kunnioitettava suoritus...
Vähän kunniotusta ja ymmärrystä,kun tänne eksyit.
Kari Tapio oli Basso-baritoni ja pystyi jopa laulamaan välillä tenorin puolellekin.
Mitä et siis ymmärtänyt?Tulkitsi aina täysillä.
Andy Six
09.12.2010 12:12:58
kiriminni: Vähän kunniotusta ja ymmärrystä,kun tänne eksyit.
Kari Tapio oli Basso-baritoni ja pystyi jopa laulamaan välillä tenorin puolellekin.
Mitä et siis ymmärtänyt?Tulkitsi aina täysillä.

Enkö minä juuri sanonut,että kunnioitan miehen pitkää uraa...? Pitäiskö nyt sitten valehdella,että mies teki minuun suuren vaikutuksen...? Kai osaanottonsa voi ilmaista ilman hurskasteluakin.....
jyrkalt
09.12.2010 12:17:56
Mun mielipide on se että tuolla tasolla laulaminen, millä Kari Tapio lauloi, on todella vaikeaa, eikä sitä opi kuin vuosien ja kilometrien kautta.
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
kiriminni
09.12.2010 17:15:58
Andy Six: Enkö minä juuri sanonut,että kunnioitan miehen pitkää uraa...?
Et sanonut kunniottavasi vaan sanoit:"Noin pitkä ura kuitenkin on aina kunnioitettava suoritus".
Puhuit yleisellä tasolla et maininnut itseäsi.
Cimble
09.12.2010 18:15:50 (muokattu 09.12.2010 19:09:00)
Andy Six: Enkö minä juuri sanonut,että kunnioitan miehen pitkää uraa...? Pitäiskö nyt sitten valehdella,että mies teki minuun suuren vaikutuksen...?

Ei kyse ole siitä, että sinun pitäisi valehdella. Ja hyvä jos kunnioitat kenen tahansa pitkää uraa, mutta kyllä Kari Tapion äänessä ja sen äänen karismassa sekä äänen sielukkuudessa oli poikkeuksellista ominaisuutta. Sitä ei ole kovin monella suomalaisella laulajalla tuossakaan tyylissä niin paljoa kuin Kari Tapiolla. Ja Kari on ollut ja tulee olemaan tunnettu myös persoonansa ja ja vaikuttavuutensakin kautta, joissa on ollut niissäkin valtavasti karismaa ja ymmärrystä. Hän on ollut myös ihmisenä kunnioitettu ja pidetty, vaikkakin se "joka paikan höylä", alkoholi, on ollut vahvasti vaikuttamassa tässäkin tapauksessa. Se kun harvoin kohtuuttomana käyttönä tekee hyvää itse käyttäjälle tai lähiympäristölle.

Niin vahva, rehellinen, lämmin ja hyvin vaikuttava kokonaisuus, se oli Kari Tapion menestyksen salaisuus. Sen vaikutusta ei vähennä edes se, että kaikilla artisteilla on ihailijansa, vihailijansa ja neutraalijoukko. Ja itse en edes saa iskelmästä tai kantrista paljoa irti, mutta Kari Tapio oli merkitykseltään jotain. Ihan niin kuin Juice tai Kirka. Kaikki omilla tavoillaan, ominaisuuksillaan ja lahjoillaan.

Äitini torjui XX-luvulla erään kaupungin yökerhossa Karin sitkeän ja henkilökohtaisen liehittelyn. Tästä johtuen minusta ei tullut Kari Tapion poika, mutta olen silti haikea tällaisen artistin poismenosta, vaikka kuolema on loppujen lopuksi hyvin luonnollinen asia. :)

Hymiö siksi, koska harva vainaja haluaisi häntä surtavan. Muistelkaa hyvällä ja olkaa onnellisia, ihmiset.

Muistaakseni ainoa kerta, kun melkein kirjaimellisesti törmäsin Kari Tapioon, oli joskus erää kaupungin kaupungintalon edessä. Vaimonsa ajoi muistaakseni Mersua Kari kyydissään ja vaihtoi kaistaa melko räväkästi ilman vilkkua suoraan eteen. Muuten olisin repinyt raivarit, mutta kun ajoin viereen luodakseni tutkivan katseen ja näin keitä autossa oli, nousi respect. ;)
Andy Six
10.12.2010 12:18:19
kiriminni: Et sanonut kunniottavasi vaan sanoit:"Noin pitkä ura kuitenkin on aina kunnioitettava suoritus".
Puhuit yleisellä tasolla et maininnut itseäsi.

Saivartele ihan niin paljon kun tykkäät...
Andy Six
10.12.2010 12:22:08
Cimble: Ei kyse ole siitä, että sinun pitäisi valehdella. Ja hyvä jos kunnioitat kenen tahansa pitkää uraa, mutta kyllä Kari Tapion äänessä ja sen äänen karismassa sekä äänen sielukkuudessa oli poikkeuksellista ominaisuutta. Sitä ei ole kovin monella suomalaisella laulajalla tuossakaan tyylissä niin paljoa kuin Kari Tapiolla. Ja Kari on ollut ja tulee olemaan tunnettu myös persoonansa ja ja vaikuttavuutensakin kautta, joissa on ollut niissäkin valtavasti karismaa ja ymmärrystä. Hän on ollut myös ihmisenä kunnioitettu ja pidetty, vaikkakin se "joka paikan höylä", alkoholi, on ollut vahvasti vaikuttamassa tässäkin tapauksessa. Se kun harvoin kohtuuttomana käyttönä tekee hyvää itse käyttäjälle tai lähiympäristölle.

Niin vahva, rehellinen, lämmin ja hyvin vaikuttava kokonaisuus, se oli Kari Tapion menestyksen salaisuus. Sen vaikutusta ei vähennä edes se, että kaikilla artisteilla on ihailijansa, vihailijansa ja neutraalijoukko. Ja itse en edes saa iskelmästä tai kantrista paljoa irti, mutta Kari Tapio oli merkitykseltään jotain. Ihan niin kuin Juice tai Kirka. Kaikki omilla tavoillaan, ominaisuuksillaan ja lahjoillaan.

Tässä oli hienosti valotettu kyseisen artistin kokonaiskuvaa...Myönnän tämän luettuani olleeni asiassa liian kapeakatseinen...Mies oli toki muutakin kuin hitti-iskelmiä...
Cimble
10.12.2010 17:23:28
Andy Six: Mies oli toki muutakin kuin hitti-iskelmiä...

Nimenomaan oli. Sanoikin, että hitit tulevat ja menevät. Temppuja ei ole eikä tule, vaan hän on halunnut itselleen vain hyvän ammattitaidon tehden työtään pelkästään intohimosta. Ja kun ajaa Rovaniemelle 800 km säässä kuin säässä ja paikalla on yksikin ihminen, joka on kovasti odottanut, silloin se on sitä mitä on tultu hakemaan ja miksi siellä ollaan.

Kari Tapio oli kaikkea muuta kuin pinnallinen hittien metsästäjä, vaikka isotkin hitit kuuluvat väkisinkin tuon tason artistin uralle. Mikään musiikkibisnesmieskään se ei ollut eikä halunnut, vaan esimerkiksi työntekijänä maksoi suosiolla yli 50 % prosentin verot rakastamastaan laulajan työstään, jota halusi tehdä hautaan asti.
DJKaaos
10.12.2010 19:08:44
Drakon: Ja ennen kaikkea todella kova ryyppy ja seuramies. Muija oli joskus töissä eräässä hotellissa siivoojana kesän ja hänelle kerrottiin että Kari Tapio bändeineen oli hommannut mestaan porttikiellon koko porukalle. Karin lakanat olivat olleet myös kusessa ja paskassa aamulla.

Ei perkele! :D
Minä olen minä.
Marshallga
10.12.2010 19:16:32 (muokattu 10.12.2010 19:17:05)
Koskaan en ole juuri miehen tuotannosta pitänyt. Se ääni ja karisma on jotain, mitä ei löydy monelta kotimaiselta artistilta. Kepeät mullat.
"Support music, not rumors."
HaloOfFlies
10.12.2010 20:26:51

Uskalsihan Kari Tapio koskea myös suomirockiin kun levytti Don Huonojen Piikkilankaa-kappaleen Donkkareiden rytmiryhmän soittaessa taustalla. Kalle Ahola saattoi ehkä laulaa sen kappaleen, mutta Kari Tapio tulkitsi sen.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Bluesmies
11.12.2010 00:55:51
Mulle Kari Tapio ei ikinä merkannut mitään, enkä yhtään tykännyt miehen musiikista. Mutta ikäviä nämä ovat ja suruvalittelut omaisille. Liian nuorena menehtyi.

P.S. Voisiko tuon otsikon P:n perään lisätä sen pisteen? Tänks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)