Aihe: Soittokunnasta jälleen..
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16 17 18
Kuljukka
19.05.2010 14:54:47
Nostoa...

Noh, postiluukusta kolahti kirje: mut valittiin rumpaliks Lahden soittokuntaan, saapumiserään I/2011.
Onks täälllä muitakin tulokkaita? Tunnustaaks kukaan? :)
Rumour has it that Guthrie Govan can't play G3 because he'd be two of the G's.
markkuliini
19.05.2010 17:02:11 (muokattu 19.05.2010 17:02:18)

Kuljukka: Nostoa...

Noh, postiluukusta kolahti kirje: mut valittiin rumpaliks Lahden soittokuntaan, saapumiserään I/2011.

SNTO!LPO!SNTO!LPO! LAKKIIIII PÄÄSTÄ!

Onnea palio! :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
OPJ1974
19.05.2010 18:09:07

markkuliini: SNTO!LPO!SNTO!LPO! LAKKIIIII PÄÄSTÄ!

Onnea palio! :)

Harmi, että enää ei saa RViiNJRJSTY! TAAKSPSTU! :a harrastaa. Sol mukavata :)
"Onks toi rumpu?" (kysyi eräs henkilö yleisöstä sambasetin jälkeen, osoittaen 26-tuumaista bassorumpua)
Kuljukka
19.05.2010 21:27:20
markkuliini: Onnea palio! :)

Palio kiitoksia :)
Rumour has it that Guthrie Govan can't play G3 because he'd be two of the G's.
köyhän miehen Miles
02.06.2010 11:55:53 (muokattu 02.06.2010 12:11:41)
Pitipä ihan jo pelkästään tätä threadia selailtuani liittyä muusikoiden.net käyttäjäksi, ehkä oli korkea aikakin...

Asiaan, eli itsellänikin kutsunnat ovat syksyllä edessä ja Lahteen olisi kova halu päästä soittokuntapalvelukseen, mikään muu paikkakunta/yksikkö ei voisi napata maitopurkin avaamista enempää. Itse palvelukseen astuminen tapahtuu allekirjoittaneella mitä ilmeisemmin tamminkuun erässä 2012.

Kyselisinkin, että onko kenelläkään trumpetistilla kokemuksia/yleisiä vinkkejä miten päästä sisälle Lahteen? Itselläni soittokokemusta jo kohtapuolin 10v. takana ja sivusoitinosaamista, teoriaopintoja ja yhtyesoittokokemusta löytyy. Suurin huolen aihe on juuri sama mistä edellä on ollutkin jo puhetta, eli palveluspaikkakunta; Lahti on ehdottomasti itselläni se numero uno vaikka lähempänäkin on soittokuntia tarjolla ( Rovaniemi, miten Oulu, otetaanko enää edes varusmiehiä?) ja jos palveluspaikakseen Lahden haluaa millaiset ovat vaikuttamismahdollisuudet kutsuntavaiheessa?

Tietenkin jos on trumpetisteilla/ muilla pillipiipareilla kokemuksia itse pääsökokeista niin laittakaa ihmeessä tarinoita.

Kiitän ja kummarran jo etukäteen!

edit. pistin viestin rumpuosastolle kun puhaltimien vastaavissa aika hiljaista.
moderndrummer88
02.06.2010 13:34:36
No ei niitä trumpetisteja varmaan tälläkään puolella pyöri.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
köyhän miehen Miles
03.06.2010 11:45:37
moderndrummer88: No ei niitä trumpetisteja varmaan tälläkään puolella pyöri.

I'll get me coat,then..

Saahan sitä aina yrittää.
"To escape criticism- do nothing, say nothing, be nothing." -Elbert Hubbard
VeKrio
17.07.2010 23:26:50

Pieni rumpalipoika: Ainakin Panssarisoittokunnassa oli noita. Itsehän ymmärrän marssivirvelöinnistä vielä vähemmän kuin hyrräkeloista, mutta tuo jäi mieleen kun yhden parin otin muistoksi : )

Tässä yksi joka tunnustaa olleensa myös Panssarisoittokunnassa. 2000 vuonna. Mietä oli viis, ja mä vastasin pääosin isorummusta. Mä pääsin silloin tosi outoa kautta, ihan ilmoitustaululla olevan ilmoituksen ja soittokokeen kautta. Olin silloin morttina PsjKssa.

Miten sä päädyit sinne?
Zoso
01.09.2010 17:20:37
Tänään oli kutsunnat. Se special forces -hakemus pitää viimeistään lähettää tämän vuoden lopussa, mutta kai mä voin nyt jo täyttää sen ja lähettää sinne? Eikä tarvii tehdä muuta, sitten pääsee pääsykokeisiin ens keväällä? :)
There are only two kinds of music. Good and Bad.
Vic Firth
23.11.2010 20:37:52

Zoso: Tänään oli kutsunnat. Se special forces -hakemus pitää viimeistään lähettää tämän vuoden lopussa, mutta kai mä voin nyt jo täyttää sen ja lähettää sinne? Eikä tarvii tehdä muuta, sitten pääsee pääsykokeisiin ens keväällä? :)

Thats right. Laita ihmeessä ajoissa lappu menemään. Posti tuo sitten kutsua valintakokeisiin..

T reservin korpraali I/10
msalama
26.11.2010 22:56:40

markkuliini: Onnea palio! :)

Näin sivarina sanoisin, että palio enempi tuli aikoinaan Kristianiassa rumpua opeteltua ku armeijassa.

Joo sori suksin viduun. Yhyy.
markkuliini
27.11.2010 19:40:59

msalama: Näin sivarina sanoisin, että palio enempi tuli aikoinaan Kristianiassa rumpua opeteltua ku armeijassa.

Joo sori suksin viduun. Yhyy.

Jätkä käyny sekä sivarin että armeijan. Huhhuh...
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
mattjuha
28.11.2010 22:25:02
Itse olen hakemassa rumpaliksi saapumiserään I/2012. Onko jollain tietoa, kannattaako erinäisiä suosituksia keraillä siihen hakemukseen liitteeksi? Onko niillä suurta vaikutusta? Tutkintoja en ole ensimmäistäkään suorittanut, koska olen käynyt lähinnä yksityisillä tunneilla. Sen sijaan soittokokemusta ja jopa marssikokemusta löytyy kuuden vuoden ajalta puhallinorkesterissa.
moderndrummer88
28.11.2010 22:58:29
luolamies5: Itse olen hakemassa rumpaliksi saapumiserään I/2012. Onko jollain tietoa, kannattaako erinäisiä suosituksia keraillä siihen hakemukseen liitteeksi? Onko niillä suurta vaikutusta? Tutkintoja en ole ensimmäistäkään suorittanut, koska olen käynyt lähinnä yksityisillä tunneilla. Sen sijaan soittokokemusta ja jopa marssikokemusta löytyy kuuden vuoden ajalta puhallinorkesterissa.

Eiköhän ne näytöt anneta siinä soittokokeessa, eikä nimmareiden muodossa...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Velli
28.11.2010 23:03:29
luolamies5: Itse olen hakemassa rumpaliksi saapumiserään I/2012. Onko jollain tietoa, kannattaako erinäisiä suosituksia keraillä siihen hakemukseen liitteeksi? Onko niillä suurta vaikutusta? Tutkintoja en ole ensimmäistäkään suorittanut, koska olen käynyt lähinnä yksityisillä tunneilla. Sen sijaan soittokokemusta ja jopa marssikokemusta löytyy kuuden vuoden ajalta puhallinorkesterissa.

Millään suosituksilla ei ole mitään merkitystä. Jos olet kerran marssia soittanut, niin vedä joku marssibiisi Nardista tai Wilcoxonista. Mieluusti joku sellainen jossa on paljon dynamiikan vaihteluja. Ja soita se vastaotteella, laskevat sen suureksi plussaksi.

Jos haluat varmistaa paikkasi, niin soita myös patarummuilla ja marimballa joku helppo kappale. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmaa päästä sisään.
Vic Firth
30.11.2010 16:21:37

Velli: Millään suosituksilla ei ole mitään merkitystä. Jos olet kerran marssia soittanut, niin vedä joku marssibiisi Nardista tai Wilcoxonista. Mieluusti joku sellainen jossa on paljon dynamiikan vaihteluja. Ja soita se vastaotteella, laskevat sen suureksi plussaksi.

Jos haluat varmistaa paikkasi, niin soita myös patarummuilla ja marimballa joku helppo kappale. Sen jälkeen ei ole mitään ongelmaa päästä sisään.

Jep, mutta kuinka vituttaakaan soittaa konskissa samaa paskaa 6 kuukautta. Välillä tuntui hienommalta ajatukselta tetsata..
Velli
08.12.2010 02:16:24 (muokattu 08.12.2010 02:19:12)
Vic Firth: Jep, mutta kuinka vituttaakaan soittaa konskissa samaa paskaa 6 kuukautta. Välillä tuntui hienommalta ajatukselta tetsata..

Ne oli hienoja fiiliksiä käydä ensin soittamassa maanantaina jossain HP-tilaisuudessa humppabändillä, palata aamulla klo 5.00 takaisin kasarmille ja herätä jälleen 6.30 päivän hommiin. Nooh, luonnetta se vain kasvatti ja ei se välillä sen kummempaa tänäkään päivänä ole :).

edit. Ai niin ja mä pääsin soittokauden jälkeen taas tetsaamaankin muutamaksi kuukaudeksi. Täytyy sanoa, että silloin vitutti kyllä vielä enemmän kuin kuviomarssiharjoituksissa tai puhallinorkesteritreeneissä :D.
Anonymous-jazz
08.12.2010 09:00:05

Kuljukka: Nostoa...

Onneksi olkoon

t. 2002/II Lahden PvVmSK:n lyömäsoitinlegioonan jääkäri
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
miica
17.03.2011 11:46:35
Tuli kutsu nyt tonne Lahden pääsykokeisiin.

Onko rock-rumpalilla tsäänssejä päästä soittokuntaan?
En siis ole mikään kouluja käynyt teoriaosaaja, vaan parin rockbändin rumpali.
Keikkoja on tehty joku sata, pari musavideota, tällä hetkellä toista pitkäsoittoa duunamassa jne.

Eli onko turha edes lähteä pääsykokeisiin?

Mites kun tuossa kutsussa oli, että pitää soittaa joku oma kappale.
Onko ne nyt sitten jotain musiikkiopisto-kappaleita vai? Vai voinko soittaa käytännössä rumpusoolon?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)