Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fingerstylen aloittelijalle hyvä perusteos hakusessa?
1
Stone
05.12.2010 16:59:49 (muokattu 06.12.2010 09:37:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, olen aloittamassa fingerstyle harrastusta ja haluaisin suositusta jostain asiallisesta perusteoksesta, jotta oppisin ainakin asiallisen perustekniikan.
Itseäni pääasiassa kiinnostaa 'roots' tyyppinen musiikki, mutta myös muunlainenkin fingerstyle kiinnostaa.
Olen surffaillut ulkomaisilla fingerstyle foorumeilla ja seuraavanlaisia asuosittuja opuksia olen sieltä kerännyt listaani:
 
-Hamburger, David
The acoustic guitar fingerstyle method + cd
 
-James, Steve
Roots and blues fingerstyle guitar + cd
 
-Berle, Arnie
Beginning fingerstyle blues guitar + cd
 
-Hanson, Mark
The art of contemporary travis picking + cd
 
Onko kukaan päässyt pläräämään näitä, että voisi sanoa mielipiteensä näistä, että onko joku näistä toistaan parempi vasta-alkajalle?
Mielipiteitä tai kokemuksia noista?
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
Sergei Fallinen
05.12.2010 17:23:00 (muokattu 05.12.2010 17:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E. eipä mitään sittenkään
 
Stone
07.12.2010 22:40:05 (muokattu 07.12.2010 22:41:44)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päädyinpä sitten tilaamaan "Beginning fingerstyle blues guitar + cd (Berle,Arnie)",kun sitä monet bluesdiggarit ulkomaisilla foorumeilla hehkuttaneet. Eiköhän tuolla luulisi ainakin pääsevän edes alkuun.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
weelie
08.12.2010 10:08:20 (muokattu 08.12.2010 10:08:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Päädyinpä sitten tilaamaan "Beginning fingerstyle blues guitar + cd (Berle,Arnie)",kun sitä monet bluesdiggarit ulkomaisilla foorumeilla hehkuttaneet. Eiköhän tuolla luulisi ainakin pääsevän edes alkuun.
 
Tuota en olisi valinnut. Se on niin perusteet vaan. Steve Jamesilla on parempi ote bluesiin, mulla on sen hieno opus joka käy koko pikkailubluesin historian läpi.
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
Stone
08.12.2010 12:10:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: Tuota en olisi valinnut. Se on niin perusteet vaan. Steve Jamesilla on parempi ote bluesiin, mulla on sen hieno opus joka käy koko pikkailubluesin historian läpi.
 
Minkähän niminen ja tuleeko CD mukana? Toisaalta en halltse vielä sormisoiton perusteita, kun tullut vaan sähkistä soiteltua :)
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
weelie
08.12.2010 12:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Minkähän niminen ja tuleeko CD mukana? Toisaalta en halltse vielä sormisoiton perusteita, kun tullut vaan sähkistä soiteltua :)
 
ROOTS & BLUES FINGERSTYLE GUITAR.
 
Itse diggasin myös Kenny Sultanin vanhoista kirjoista, uudempia en ole nähnyt.
 
Happy Traumin DVD:t ovat selkeitä, "easy steps" sarjalla pääsee varmasti hyvin liikkeelle. Grossmanilla tietty on pitkä liuta kaikkea guitarsvideos.com, eri opettajien tekeminä myös.
 
Keith Wyattin acoustic blues DVD oli liian simppeli. Samaan tapaan kuin tuo Berlekin.
 
...Kaikki nämä olen itse lukenut/katsonut kirjastosta. Kaukolainoina: http://monihaku.kirjastot.fi/fi/frank/search/ riipuu omasta kirjastosta paljonko kaukolaina maksaa. Pääkaupunkiseudulla maksaa 4€, jossain muualla voi olla tyyliin 1€.
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
Stone
08.12.2010 15:20:19 (muokattu 08.12.2010 19:38:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weelie: ROOTS & BLUES FINGERSTYLE GUITAR.
 
Itse diggasin myös Kenny Sultanin vanhoista kirjoista, uudempia en ole nähnyt.
 
Happy Traumin DVD:t ovat selkeitä, "easy steps" sarjalla pääsee varmasti hyvin liikkeelle. Grossmanilla tietty on pitkä liuta kaikkea guitarsvideos.com, eri opettajien tekeminä myös.
 
Keith Wyattin acoustic blues DVD oli liian simppeli. Samaan tapaan kuin tuo Berlekin.
 
...Kaikki nämä olen itse lukenut/katsonut kirjastosta. Kaukolainoina: http://monihaku.kirjastot.fi/fi/frank/search/ riipuu omasta kirjastosta paljonko kaukolaina maksaa. Pääkaupunkiseudulla maksaa 4€, jossain muualla voi olla tyyliin 1€.

 
Kiitos info paketista. Itseasiassa vaihdoinkin tilaukseni (suosituksestasi) 'Roots And Blues Fingerstyle Guitar' + cd (James, Steve) tilaukseen. Joku taisi joskus mainitakkin jotain tuosta kirjasta, että siinä olisi paljon hyviä soitettavia biisejäkin, mikä tekee aina vaan miellyttävämpää itseopiskelusta. Toivon vaan ettei kirja ole liian haastava tällaiselle "fingerstyle aloittelijalle".
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «