Onkohan kukaan palstan lukijoista törmännyt Encore 4.2 -käynnistymisongelmaan joka ilmenee, kun Windows 98 on päivitetty XP Pro:ksi? Olen asentanut Encoren uudelleen pariinkin otteeseen XP:n päivityksen jälkeen, mutta käynnistettäessä Encorea tulee vain tyly ilmoitus.. "The procedure entry point SMapLs_IP_EBP_12 could not be located in the dynamic link library Kernel 32.dll" ..eikä Encore suostu käynnistymään. Olen yrittänyt myös käynnistää Encorea XP:n "Compability" ominaisuuden avulla, jolla XP saadaan emuloimaan vanhempia Windowseja, mutta tämäkään ei auta, sama virheilmo putkahtaa esiin. Nyt meinaa mennä viimeisetkin karvat päästä ja liivistä hihat, koska olen kirjoittanut SATOJA kappaleita Encorella silloin, kun koneessa oli vielä 98SE. Mikäli XP:llä näitä ei saa enää auki, onko ainut vaihtoehto palata ajassa taaksepäin 98:iin? Auttakkee miestä mäessä! Hyvän vinkin antajalle tarjoan "virtuaalikahvit" netissä :-)) Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) |
Onkohan kukaan palstan lukijoista törmännyt Encore 4.2 -käynnistymisongelmaan joka ilmenee, kun Windows 98 on päivitetty XP Pro:ksi? Googleta sanoilla Encore 4.2 and xp ( http://www.google.fi/search?hl=fi&a … ore+4.2+and+xp&btnG=Google-haku) Käsittääkseni Encore ei toimi XP:ssä, mutta yksi vaihtoehto on, että formatoit kovon ja asennat ensin win 98:n ja sitten XP:n RINNALLE, EI päälle. Tällöin saat kummatkin käyttikset käyttöön ja bootin yhteydessä voit valita kumpaa käytät. 98:lla väännät sitten Encore hommia ja XP:llä joitakin muita hommia. Pelko On Elinvoima, Siinä Me Kylvemme |
Kiitokset Kivivuori! Asia on juuri näin, että Encore 4.2 ja vanhemmat versiot eivät ole enää yhteensopivia XP Pro:n kanssa. Sain tänään vahvistuksen asiaan Encore-ohjelmistoa lanseeraavalta GVOX:lta, jonka helpdeskiin lähetin asiaa koskevan kyselyn myös. Ainoat vaihtoehdot lienevät joko ostaa Encoren uusin versio 4.5.5, joka toimii XP:ssä (ja vanhemmissa Windowseissa), tai tehdä koneesta multiboottaava, kuten ehdotit. Terv. Jone Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen) |