vvaltsu 05.12.2010 16:28:35 | |
---|
KariKK: Mitäs mieltä metalli-plektroista? Kukaan ei vielä maininnut.. http://www.thomann.de/fi/dunlop_stainless_steel_038_pick.htm Itse olen tuota 0.38 mm terästä käytellyt vuoden verran, ja onhan siinä jäätävän hyvä ja reaaliaikainen tatsi. Ohut, mutta joustamaton, siten nopea =) Eikä syö kieliä juurikaan, toki niin voisi helposti kuvitella... Mulla on joku Dunlopin alumiininen teckpick. Aika onneton, ei ollu mieleen se tatsi eikä soundi varsinkaan. Sitä brushy-brushyä oli niin paljon liikaa että Gilbertkään ei tykkäisi. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
arppah8 05.12.2010 16:34:41 | |
---|
Oon kokeillut aika montaa erilaista metalliplekua. TeckPick, D&B, joku tosi ohut vuonna miekka ja kirves (ei merkistä mitn muistikuvaa) ja taitaa löytyä vielä joku kaverilta saatu mysteeripleku joka on aika tuhti. Noi kaikki värjäsivät sormet ja söivät kieliä enämpi tai vähempi. Lemppari metalliplekuista on ollut Davan nikkelihopeakärkinen Master Control. Muovigripin ansiosta pysyy sormet puhtaina eikä tunnu syövän kieliäkään kovin hurjasti. Tykkään metalliplekujen atakista ja soundista mutta nyt on käytössä Dunlopin Ultexit taas vaihteeksi. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Kivijalka 06.12.2010 10:47:51 | |
---|
arppah8: Oon kokeillut aika montaa erilaista metalliplekua. TeckPick, D&B, joku tosi ohut vuonna miekka ja kirves (ei merkistä mitn muistikuvaa) ja taitaa löytyä vielä joku kaverilta saatu mysteeripleku joka on aika tuhti. Noi kaikki värjäsivät sormet ja söivät kieliä enämpi tai vähempi. Lemppari metalliplekuista on ollut Davan nikkelihopeakärkinen Master Control. Muovigripin ansiosta pysyy sormet puhtaina eikä tunnu syövän kieliäkään kovin hurjasti. Tykkään metalliplekujen atakista ja soundista mutta nyt on käytössä Dunlopin Ultexit taas vaihteeksi. Perhana sentään. Tämän luettuani kaivoin vuosia sitten lattialta löytämäni Davan tuolta plektralaatikosta ja sehän toimii yllättävän hyvin muutamassa jutussa. Nyt kiinnostaisi tilata tuollainen Davan Rock Control-testipussi jossa ilmeisesti tulee jokaista mallia pari kappaletta ja tsekata olisiko esimerkiksi tuollaisesta metallikärkisestä meikäläiselle uudeksi lemppariksi. Kuka tietää mistä niitä saa halvimmalla? A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
arppah8 06.12.2010 11:04:01 | |
---|
Plektra.comista omat MasterControlini tilasin. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Kivijalka 06.12.2010 11:05:47 | |
---|
arppah8: Plektra.comista omat MasterControlini tilasin. Tämä selvä, tarkistanpa kyseisen putiikin tarjonnan. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Kontiak 06.12.2010 11:29:42 (muokattu 06.12.2010 12:04:35) | |
---|
http://www.truthinshredding.com |
Muuki 06.12.2010 11:49:48 | |
---|
Omituista. Olen ikäni melkein soittanut pienellä jatsiplekulla. Yksi kuukausi koitin vanhaa kunnon läpyskää, suunnilleen tällaista http://tinyurl.com/2vbrkgw ja kas kummaa, soittaminen jostain syystä helpottui. Eio |
LaMotta 06.12.2010 11:58:19 (muokattu 06.12.2010 12:24:33) | |
---|
Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida? |
Nytph: Ostin tossa pari päivää sitten muutaman Dunlopin Big Stubbyn (2.0mm) ja perskele kuinka toimivat hyvin. Meikälle ehkä jopa paremmin kuin Ultex sharp player's pickit. Stubby pysyy hyvin kourissa ja tuntuu muutenkin mehevän mukavalta. Suosittelen! Nää on ihan hyviä plekuja, muoto on loistava ja saa kai näillä vähän ärhäkämmän soundinkin. Loppujen lopuksi petyin vähän, koska onhan ne meleko liukkaita kavereita. Erkkaria (lätkäteippiä) laitoin yhteen, mutta onhan näitä grippi-metkuja lukuisia. Eio |
Deepfreeze 06.12.2010 15:29:13 | |
---|
pick 86: (vaaleansininen krokotiili) Itse soitin noilla about 3-4 vuotta. Eräänä päivänä satuin ottaan Mustan krokon ( 2.0 mm ) hanskaan ja se jäi siihen sitten pysyvästi. Kielinä käytän Ernien 11-54 ja vire Dropped C. Tykkäsin tuohon siirtyisessä siitä että kun toi 2,0 ei anna enää yhtää "periksi" vaan kunnonryminä sahaukset tulee jotenki tiukemmalla tatsilla. Ite tykkään taas ihan perus sointukomppauksessa/ ja akkarilla käyttää ohuempi plekuja. Ei kolise ja rämise heti niin prkleeesti ku noilla jöötimillä krokoilla. Shitstorm |
McNulty 06.12.2010 17:14:31 | |
---|
Deepfreeze: Itse soitin noilla about 3-4 vuotta. Eräänä päivänä satuin ottaan Mustan krokon ( 2.0 mm ) hanskaan ja se jäi siihen sitten pysyvästi. Kielinä käytän Ernien 11-54 ja vire Dropped C. Tykkäsin tuohon siirtyisessä siitä että kun toi 2,0 ei anna enää yhtää "periksi" vaan kunnonryminä sahaukset tulee jotenki tiukemmalla tatsilla. Ja toinen on se, että tuossa 2mm Gator Gripissä on reilumpi se reunan pyöristys eli bevel. Samasta syystä mä tykkään xtra-heavy celluloid plekuista, koska niissä on sopivasti pyöristetty bevel. Liukuu kivasti kielen yli, on jotenkin helpontuntuinen soittaa. Shake-A-Bone-Capone! |
Spike 07.12.2010 12:59:24 (muokattu 07.12.2010 13:03:33) | |
---|
e: ei mitn |
Kontiak 07.12.2010 13:06:30 | |
---|
Muuki: Nää on ihan hyviä plekuja, muoto on loistava ja saa kai näillä vähän ärhäkämmän soundinkin. Loppujen lopuksi petyin vähän, koska onhan ne meleko liukkaita kavereita. Erkkaria (lätkäteippiä) laitoin yhteen, mutta onhan näitä grippi-metkuja lukuisia. Stubbyt olisivat ihan parhautta, jos ei niissä olisi paksuille (yli 2 mm) plektroille tyypillistä kirskahdusta äänessä. Noilla triangle-mallisilla ei juurikaan ole tarvinnut grippiä miettiä. http://www.truthinshredding.com |
Kivijalka 07.12.2010 13:32:01 | |
---|
Kivijalka: Tämä selvä, tarkistanpa kyseisen putiikin tarjonnan. Hih, pari metallikärkistä rämpytintä tilattu. Saapa nähdä miten saundi muuttuu. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
-HP- 11.12.2010 16:57:36 | |
---|
Itellä käytössä tällä hetkellä tollasia 1.00 dunlopin nyllikkejä. Ehkä vähän liian taipuisia mun makuun. Metallinen plektra on mulle täys mahottomuus. Liian liukas, liian ohut oli ja ääni ei miellytä. Imo 1mm teräväkärkiset vihreät tortexit on parhaita. Tuntee selvästi jokaisen pikkauksen ym. 10-52 setillä mennään, drop D. Ja kyllä, tekniikka jotain aivan karmeata -> plektrat kuluu nopeasti. Solution was a lie. |
Muuki 13.12.2010 19:32:56 | |
---|
Tänään tuli mm. näitä http://bohemianfusion.com/images/E48.jpg ilman siis noita pirun tilpehöörejä. On muuten aivan helkatin hyviä soittaa mun mielestä. Nuo Ultexitkin oli mulle uutta, nyt ymmärrän mistä puhutaan. Eio |
Muovinen 13.12.2010 21:03:19 | |
---|
Porukka vetelee aika paksuilla kun milli näyttää olevan standardi. Piti ihan tsekata omat plekut ja lähistöltä löyty keltainen Tortexin .73 mm, joka on asteen lemppariani eli oranssia paksumpi. Mun mielestä ohut on monikäyttösempi, koska sen voi soittaessa jäykistää otetta muuttamalla (kröhömmm...) kun taas paksu on aina se sama jööti. Tykkään hakata kieliä suht kovaa ja ns kantilla, että saapi soundiin kunnon nitinää ja narsketta. |
Kontiak 09.01.2011 19:59:41 (muokattu 09.01.2011 20:00:25) | |
---|
http://www.truthinshredding.com |
StratokarstaA 11.01.2011 21:36:41 | |
---|
Meidän orkesterin nokkamies tykkää soitella LesPaulilla jollain 2mm plekulla joka ei sovi omaan käyttöön ollenkaan. Monta eri vaihtoehtoa on kokeiltu ja sopivimmalta .009-.042 setin kanssa toimii Dunlopin Tortex .88. Ohuempi ei jotenkin tartu kieleen ja paksumpi ei mene läpi!?!. Ote on aika tiukka eli pleku joustaa ei sormet, ja soitan niin että plektra on linjassa kielen mukaan eikä vinossa. |
Kimmo72 06.03.2011 01:28:46 | |
---|
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |