Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tech 21 trankku ja äänen katoaminen - neuvoja korjaukseen?
1
Midrange
02.12.2010 19:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ollu mun Tech 21 TM10 trankussa jo parin vuoden ajan sellainen ongelma että ääni katoaa silloin tällöin kokonaan hetkeksi tai heikkenee.
 
Erikoiseksi ongelman tekee se että verkkovirtaliittimeen koskeminen auttaa ongelmaan hetkeksi (joskaan ei aina), samoin myös vahvistimen uudelleen käynnistys. Olen kuitenkin avannut tuon etuasteen ja verkkovirtaliittimeen tulevat piuhat ovat pikaliittimillä kiinni, jotka olen kaikki kiristänyt ja katsonut läpi, eikä ongelmaa pitäisi olla. Ongelma ilmenee myös niin että jos vahvistin on vaikkapa yli 2 vk käyttämättä, sitä enemmän näitä hiljentymisiä ja äänen katkoja esiintyy.
 
Potikat eivät rohise, eikä niihin koskeminen ongelman ilmenemisen aikana auta.
Mitähän seuraavaksi kannattaisi tarkistaa?
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
blaekie
02.12.2010 20:01:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektiluuppin liitin pätkii, ja katkoo
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Midrange
02.12.2010 21:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ainakaan itselläni
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
mhelin
03.12.2010 19:33:26 (muokattu 03.12.2010 19:54:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua että omassa Behringerin GM110:ssä on samaa vikaa, aika hyvin on kloonaus onnistunut.
 
Käytetäänkö tuossa TL072 opareita? Olen jostain (Douglas Selfin kirjasta, siis tuosta: http://www.amazon.co.uk/Small-Signa … =UTF8&s=books&qid=1291397474&sr=8-1 ) lukenut että niillä on ongelmia signaaleilla jotka ovat lähellä raileja (V+ / V-) ja jotain tuollaisia ongelmia voisi esiintyä. Itse aion kokeilla TL072 opareiden vaihtamista OPA2134:ksi (http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa2134.html ) koska "OPA134 op amps are easy to use and free from phase inversion and overload problems often found in common FET-input op amps. They can be operated from +/-2.5V to +/-18V power supplies". Tuosta FET-input opareiden latch-upista löytyy jotain tietoa googlestakin (vaikka suosittelen kyllä tuon kirjan ostoakin), esim. google ja hakusanaksi "op-amp latch-up" (http://www.google.fi/#hl=fi&q=op-amp+latch-up ).
 
Esim. http://www.analog.com/library/analogDialogue/Anniversary/6.html
 
"Q. What other features of op amps should the user know about?
 
A. A common problem encountered with JFET op-amps is phase inversion. If the input common-mode voltage of a JFET op-amp approaches the negative supply too closely, the inverting and non-inverting input terminals reverse functions. Negative feedback becomes positive feedback and the circuit may latch up. This latchup is unlikely to be destructive, but power may have to be switched off to correct it. This figure shows the effect of such phase inversion in a circuit where latch-up does not occur. The problem may be avoided by using bipolar amplifiers, or by restricting the common-mode range of the signal in some way. "
 
Vialliset konkat voivat olla toinen ongelman aiheuttaja, elkot ja tantaalit väärinperisillä jännitteillä varsinkin. Pääteen biasointi voi hetkeksi mennä pieleen.
 
Olen kyllä huomannut että kun bassoja ruuvaa pienemälle ongelmaa ei esiinny yhtä hanakasti, joten epäilen tuota latch-uppia.
 
Midrange
03.12.2010 20:42:28 (muokattu 03.12.2010 20:48:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Hassua että omassa Behringerin GM110:ssä on samaa vikaa, aika hyvin on kloonaus onnistunut.
 
Käytetäänkö tuossa TL072 opareita? Olen jostain (Douglas Selfin kirjasta, siis tuosta: http://www.amazon.co.uk/Small-Signa … =UTF8&s=books&qid=1291397474&sr=8-1 ) lukenut että niillä on ongelmia signaaleilla jotka ovat lähellä raileja (V+ / V-) ja jotain tuollaisia ongelmia voisi esiintyä. Itse aion kokeilla TL072 opareiden vaihtamista OPA2134:ksi (http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/opa2134.html ) koska "OPA134 op amps are easy to use and free from phase inversion and overload problems often found in common FET-input op amps. They can be operated from +/-2.5V to +/-18V power supplies". Tuosta FET-input opareiden latch-upista löytyy jotain tietoa googlestakin (vaikka suosittelen kyllä tuon kirjan ostoakin), esim. google ja hakusanaksi "op-amp latch-up" (http://www.google.fi/#hl=fi&q=op-amp+latch-up ).
 
Esim. http://www.analog.com/library/analogDialogue/Anniversary/6.html
 
"Q. What other features of op amps should the user know about?
 
A. A common problem encountered with JFET op-amps is phase inversion. If the input common-mode voltage of a JFET op-amp approaches the negative supply too closely, the inverting and non-inverting input terminals reverse functions. Negative feedback becomes positive feedback and the circuit may latch up. This latchup is unlikely to be destructive, but power may have to be switched off to correct it. This figure shows the effect of such phase inversion in a circuit where latch-up does not occur. The problem may be avoided by using bipolar amplifiers, or by restricting the common-mode range of the signal in some way. "
 
Vialliset konkat voivat olla toinen ongelman aiheuttaja, elkot ja tantaalit väärinperisillä jännitteillä varsinkin. Pääteen biasointi voi hetkeksi mennä pieleen.
 
Olen kyllä huomannut että kun bassoja ruuvaa pienemälle ongelmaa ei esiinny yhtä hanakasti, joten epäilen tuota latch-uppia.

 
Tuohan se vika voi hyvinkin olla, muistaakseni TL072 oparit tuossa techissäkin. Sitä en vain ymmärrä miksi virtajohdon heiluttelu usein korjaa tuon ongelman minulla?
 
PS. Kandee miettiä kahteen kertaa ennenkuin vaihdat noita hieman vanhempia TL072:sia noihin yleensä modernin hifi soundin omaaviin OPA-xxx opareihin. Omaan DOD 250 grey klooniin olen kokeillut swapata OPA134:sta ja soundista tuli aivan hirveän ohut ja ontto verrattuna vanhaan klassikko 741:seen
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
mhelin
03.12.2010 21:24:22 (muokattu 03.12.2010 21:25:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tuohan se vika voi hyvinkin olla, muistaakseni TL072 oparit tuossa techissäkin. Sitä en vain ymmärrä miksi virtajohdon heiluttelu usein korjaa tuon ongelman minulla?
 
PS. Kandee miettiä kahteen kertaa ennenkuin vaihdat noita hieman vanhempia TL072:sia noihin yleensä modernin hifi soundin omaaviin OPA-xxx opareihin. Omaan DOD 250 grey klooniin olen kokeillut swapata OPA134:sta ja soundista tuli aivan hirveän ohut ja ontto verrattuna vanhaan klassikko 741:seen

 
FET-tuloiset oparit eivät välttämättä toimi hyvin bipolaaristen tilalla, ja noissa pedaalikytkkiksissä on yleensä menty siitä missä aita on matalin, eli niitä ei ole suunniteltu kaikenlaisille opareille. Yleensäkin stompboxien kytkennät ovat aika syvältä noin niinkuin teknisesti, mutta hyvällä tsäkällä ja kokeilemalla sadalla eri oparilla tms. ne on saatu toimimaan joskus todella hyvinkin. Eihän noita opareita ole ensinnäkään suunniteltu tuottamaan säröä vaan täysin päinvastoin olemaan mahdollisimman säröttömiä.
 
Tuosta TL072:stakin saisi varmaan hyvän saundin kun rajoittaisi sen sisääntulon esim. sopivilla zenereillä siten että se olisi siinä rajoilla ettei latch-uppia tule. Tuo Tech 21:n kytkis (Sansamp yms.) on kyllä aika pätevä, melkein parempi kuin huono putkivahvistin.
 
mhelin
03.12.2010 21:51:29 (muokattu 03.12.2010 22:00:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opareista puheenollen tuo TLV2462 (tai muu TLV246x sarjan opari) http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tlv2462.html voisi olla aika ihanteellinen pedaalikäyttöön esim. tuossa DOD 250 kytkennässä. Lisäksi noissa on shutdown-pinni jolla saadaan virrankulutus minimiin kun efektipedaali ei ole päällä ja lisäksi ulostulo high-impedance-tilaan joka helpottaa bypass-toteutusta.
 
Midrange
03.12.2010 23:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Opareista puheenollen tuo TLV2462 (tai muu TLV246x sarjan opari) http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tlv2462.html voisi olla aika ihanteellinen pedaalikäyttöön esim. tuossa DOD 250 kytkennässä. Lisäksi noissa on shutdown-pinni jolla saadaan virrankulutus minimiin kun efektipedaali ei ole päällä ja lisäksi ulostulo high-impedance-tilaan joka helpottaa bypass-toteutusta.
 
Mielellään testaisi noita erilaisia hifi opareita mutta tuppaavat olemaan pirun kalliita jälleenmyyjillä. OPA134:stäkin pulitin 3 euroa ja nuo vanhat oparit on sen 30-40c joka on vielä jotakuinkin siedettävä hinta.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
teemu-t-k
05.12.2010 16:07:16 (muokattu 05.12.2010 16:13:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä nyt menee korkealta ja kovaa ohi kun opareiden "latchuppia" veikkaillaan.
 
Itsestä tuo kuulostaa vain kovasti ihan perus kosketushäiriöltä. Olisko virtajohdossa vikaa, jotain hajonneita juotoksia, hapettumaa potikoissa, tms. Jos tuo vika vielä entisestäkin yleistyy aina vahvistimen ollessa hetken käyttämättä niin sitäkin varmemmin on kyse jostain hapettumista. Käytännössä toi vika voi kuitenkin olla melkein missä tahansa ja pienikin vahvistimeen kohdistuva tärähdys (esim. kosketat verkkojohtoa) riittääkin sitten korjaamaan kontaktihäiriön - siis hetkellisesti. Sitten se kontakti alkaa taas vähitellen heiketä ja ilmenee just noina vaimentumisina ja mykistymisinä.
 
Ei muuta kun "konepelti" auki, suurennuslasi ja kolvi käteen ja tutkimaan epäilyttäviä juotoksia. Puhdistus kontaktispraylla voi myös saada jotain ihan konkreettista aikaan.
 
Midrange
05.12.2010 18:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teemu-t-k: Kyllä nyt menee korkealta ja kovaa ohi kun opareiden "latchuppia" veikkaillaan.
 
Itsestä tuo kuulostaa vain kovasti ihan perus kosketushäiriöltä. Olisko virtajohdossa vikaa, jotain hajonneita juotoksia, hapettumaa potikoissa, tms. Jos tuo vika vielä entisestäkin yleistyy aina vahvistimen ollessa hetken käyttämättä niin sitäkin varmemmin on kyse jostain hapettumista. Käytännössä toi vika voi kuitenkin olla melkein missä tahansa ja pienikin vahvistimeen kohdistuva tärähdys (esim. kosketat verkkojohtoa) riittääkin sitten korjaamaan kontaktihäiriön - siis hetkellisesti. Sitten se kontakti alkaa taas vähitellen heiketä ja ilmenee just noina vaimentumisina ja mykistymisinä.
 
Ei muuta kun "konepelti" auki, suurennuslasi ja kolvi käteen ja tutkimaan epäilyttäviä juotoksia. Puhdistus kontaktispraylla voi myös saada jotain ihan konkreettista aikaan.

 
Voisi kokeilla vaihtaa tuohon verkkovirtaplugin josko se auttaisi, kunhan uusikin on sellainen johon saa pikaliittimet kiinni.
 
Tuota latch uppia ei välttämättä kannata aliarvioida teoriana, nimittäin eilenkin kun soittelin vahvistin yhtäkkiä nukahti, ja sain sen heräämään jälleen kuten joskus aiemminkin lyömällä todella lujaa yhden soinnun jolloin se heräsi jälleen henkiin. Sen verran mitä olen koekytkentälevyillä opareiden biasoinneilla leikkinyt, niin tuo voisi viitata vähän siihen että vika voisi tosiaan olla tuo latch up. Saattaa olla että tuo oma Tech 21 kärsii sekä siitä että myös osittain TeemuK:n kuvaamasta ongelmasta.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
blaekie
05.12.2010 23:47:48 (muokattu 06.12.2010 01:21:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minustakin tämä alkaa kuulostamaan "unohda perusasiat" , ja oleta että kaikki ok, eihän sen nyt pitäisi , jne ? .
Oireet on niin klassiset, ja monta kertaa nähty ja kuultu. Ts, tuo oparijuttu on aika kaukaa haettu.
 
teemu-t-k: Kyllä nyt menee korkealta ja kovaa ohi kun opareiden "latchuppia" veikkaillaan.
 
Itsestä tuo kuulostaa vain kovasti ihan perus kosketushäiriöltä. Olisko virtajohdossa vikaa, jotain hajonneita juotoksia, hapettumaa potikoissa, tms. Jos tuo vika vielä entisestäkin yleistyy aina vahvistimen ollessa hetken käyttämättä niin sitäkin varmemmin on kyse jostain hapettumista. Käytännössä toi vika voi kuitenkin olla melkein missä tahansa ja pienikin vahvistimeen kohdistuva tärähdys (esim. kosketat verkkojohtoa) riittääkin sitten korjaamaan kontaktihäiriön - siis hetkellisesti. Sitten se kontakti alkaa taas vähitellen heiketä ja ilmenee just noina vaimentumisina ja mykistymisinä.
 
Ei muuta kun "konepelti" auki, suurennuslasi ja kolvi käteen ja tutkimaan epäilyttäviä juotoksia. Puhdistus kontaktispraylla voi myös saada jotain ihan konkreettista aikaan.

 
Juuri näin ! Mutta eikö tuo nyt olisi aika helposti ylipäätään todettavissa katkeaako virta koko purkista, vai onko kyseessä pelkästään audiosignaalin pätkiminen. Kai tuossa masiinassa löytyy joku powerin merkkivalo joka samassa yhteydessä pätkisi, jos ja kun olisi vikaa verkkovirran syötössä tms.? , Ei nyt käy ilmi vikaselosteesta onko näin ? Valitettavasti nämä nykyliittimet on suoraan sanoen paskaa tuossa suhteessa, eli ne alkaa pätkimään, hyvinkin äkkiä. Efektiluupin sisältämän "kytkimen" kontaktipinnat siirtää etuvahvistimesta päättärille signaalin, ja noissa kontakteissa on hyvinkin usein vikaa, joka ilmenee kuvatunlaisena "sekoiluna".
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Midrange
06.12.2010 01:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nyt tehdä tästä väittelyä siitä mikä teoria tai tapa selvittää vikaa on paras. Kaikki neuvot on tietenkin tarpeen. Yritän nyt selvittää mikä tuossa mättää
 
Powerin virtavalo ei sammu ikinä kun katkos esiintyy.
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
blaekie
06.12.2010 02:02:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Ei nyt tehdä tästä väittelyä siitä mikä teoria tai tapa selvittää vikaa on paras. Kaikki neuvot on tietenkin tarpeen. Yritän nyt selvittää mikä tuossa mättää
 
Powerin virtavalo ei sammu ikinä kun katkos esiintyy.

 
Ei väittelyä, mutta ihan selkeätä loogista vianhakuselvittelyä. Ja ihan kivaa ja haastavaa (näin etänä , kun ei oikeasti voi tietää mitä olet testannut ja mitä et.). Mutta jos kerran toteat noin, miksi itse ehdotat ja arvelet että powerliittimissä olisi vikaa, kun kerrot noin ? Ei mene minun logiikkaan. Väitän edelleen (kokemuksen pohjaäänellä) tarkista se efektiluupin jakkiliitin. (Jos olen väärässä, sitten olen)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Midrange
06.12.2010 02:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Ei väittelyä, mutta ihan selkeätä loogista vianhakuselvittelyä. Ja ihan kivaa ja haastavaa (näin etänä , kun ei oikeasti voi tietää mitä olet testannut ja mitä et.). Mutta jos kerran toteat noin, miksi itse ehdotat ja arvelet että powerliittimissä olisi vikaa, kun kerrot noin ? Ei mene minun logiikkaan. Väitän edelleen (kokemuksen pohjaäänellä) tarkista se efektiluupin jakkiliitin. (Jos olen väärässä, sitten olen)
 
Plugin sisällä olevat metallihakaset (ne 3) heiluvat hieman. Tämähän ei tosin tarkoita että se haittaisi mikäli niiden rakenne on kulkee läpi tulpan suoraan, mutta en sen tarkemmin pystynyt tuota katsomaan.
 
Mä jäin ihmettelemään miksi efektiluupin jakkiliitin vaikuttaisi tuohon?
 
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
blaekie
06.12.2010 03:10:12 (muokattu 06.12.2010 03:15:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: ..Mä jäin ihmettelemään miksi efektiluupin jakkiliitin vaikuttaisi tuohon?
 
Sikäli kun vahvistinlaitteessa on efektiluuppi, (transistori-, tai putki-, whatever) , on todennäköistä että kytkentä on ns. sarjakytkentä, eli etuvahvistimen signaali "siirtyy" plugin sisältämien "kytkimien" kautta päätevahvistimeen. Nämä kytkimien liitospinnat on todella herkkiä korroosiolle, lämpötilalle, ainakin nykypäivänä (kokemus on: tietyt valmistajat tekee/käyttää paskaa halpaa plugaria l). Tästä aiheutuu kuvaamaasi "pätkimistä" volumessa, siis katkoksien vuoksi siellä plugarin "kytkimissä".
Muutenhan efektiloopin tarkoitus on se, että siihen saadaan etusen ja päättärin väliin joku efekti, kuten nimikin sanoo.
Lopullinen korjaus on vaihtaa tuo plugari uuteen, tai muuten rassata sitä contact cleanerillä tms. Tosin vm. on väliaikainen ratkaisu.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Midrange
12.07.2012 19:50:12 (muokattu 12.07.2012 19:51:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On taas alkanut temppuilee tämä vahvari, ja tekee sitä aina jos sillä on muutaman päivän soittamatta.
 
Oireet on seuraavat. Ääni katoaa kokonaan tai hiljenee 90%. Tämä katoaa useinmiten välittömästi vain käynnistämällä vahvistin uudelleen. Toisinaan ongelmaan auttaa virtaplugin heilutus. Toisinaan ongelma palautuu vetämällä efektiloopissa olevien johtojen jakkeja voimalla taaksepäin
 
Ajattelinkin että ongelma on niissä. Juotin nuo sisällä piirilevyn kiinnitetyt jakit kokonana uudelleen, mutta ongelma säilyy silti. Eli efektiloopissa olevien johtojen jakkeja pitää vetää voimalla taaksepäin jotta ongelma ei ilmene.
 
Vaikuttaa siltä että jossain kohdin piirilevyä on kylmäjuotos, johon auttaa tuo piirilevynn taivutus. Joskus taas sekään ei auta, vaan ainoastaan erillisen virtaplugin heilutus. En enää keksi mikä tässä voi mättää, enkä jaksa juottaa jokaista piirilevyn juotospistettä uudelleen. Jos vika olisi pelkästään efektiloopin jakeissa, niin en tajua miten piirilevyllä täysin erilleen olevan virtaplugin heiluttaminen on joskus ainoa tapa korjata ongelma.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
ekieki
12.07.2012 21:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko testannut vehjettä ulkoisella kaiuttimella? Mikäli ulkoisella kaiuttimella ei ilmene ongelmia, niin epäilisin ulkoisen kaiuttimen jakkia (näin ainakin omalla kohdallani oli). Ulkoisen kaiuttimen jakki toimii samalla periaatteella kuin efektiluupinkin. Ongelman voi ratkaista sillä, että kytkee kombon oman elementin kyseiseen jakkiin (vaatii vähän askartelua), tai vaihtoehtoisesti putsaa jakin. Pätkivän jakin saa myös helposti selville siten, että löysää jakin mutteria ja heiluttaa varovasti jakkia.
 
Midrange
12.10.2012 00:02:37 (muokattu 12.10.2012 00:04:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvästä vinkistä, kokelin nyt pienen ruuvimeissein päällä raaputella myös Speaker ja Headphone -plugien liitoskohdat ja toistaiseksi ongelma katosi.
 
Pahoin pelkään että se alkaa taas. Ei meinaan mene mun päähän miksi yhden kokonaan piirilevystä ulkoisen virtaplugin heiluttelu aina on usein auttanut ongelmaan. Ainoa kaukaa haettu selitys olisi että tuo jotenkin vaikuttaisi sähköön joka hetkellisesti tuolloin pääsisi siirtymään esim. pahasti hapettuneen speaker jakin läpi. Nimittäin kun sitä virtaplugia heiluttaa niin piirilevy ei heilu siinä samassa,eivätkä nuo plugit.
 
Pitää käydä ostamassa CRC:tä ja laittaa sitä noihin plugeihin hieman. Erikoista että soundi muuttui myös paljon kuivemmaksi ja volumepotikka lakkasi rahisemasta. Kenties sähkö kulkee paremmin nyt speaker-plugin kautta joka vaikuttaa myös soundiin.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
blaekie
13.10.2012 00:03:57 (muokattu 13.10.2012 00:11:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: ...Pitää käydä ostamassa CRC:tä ja laittaa sitä noihin plugeihin hieman. Erikoista että soundi muuttui myös paljon kuivemmaksi ja volumepotikka lakkasi rahisemasta. Kenties sähkö kulkee paremmin nyt speaker-plugin kautta joka vaikuttaa myös soundiin.
 
Sä olet nyt lähestulkoon 2 vuotta pähkäillyt tuon saman vahvistimen ongelman kanssa, (joka on alkuperäisen viestin perusteella ollut päällä jo siihen mennessä 2 vuotta) ja raskit nyt jo ostaa CRC purkin ? Hyvä homma !
Kyllä se sähkö nyt viimeistään alkaa kulkea paremmin ! 8D
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Midrange
13.10.2012 04:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Sä olet nyt lähestulkoon 2 vuotta pähkäillyt tuon saman vahvistimen ongelman kanssa, (joka on alkuperäisen viestin perusteella ollut päällä jo siihen mennessä 2 vuotta) ja raskit nyt jo ostaa CRC purkin ? Hyvä homma !
Kyllä se sähkö nyt viimeistään alkaa kulkea paremmin ! 8D

 
Heh jep. Jos olisin tajunnut heti tuolloin että signaali ilmeisesti kulkee myös Speaker ja Headphone plugien kautta olisi tullut vähemmän harmaita hiuksia.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «