Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Syntikalla soittelu ja sen aloittaminen
1
ballfish
05.12.2010 17:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!
 
Kitaraa on tullut soiteltua jo jokusen vuoden ajan ja nyt kiinnostuksen kohteena on elektroninen musa. Työkaluna siis kiipparit/syna. Tavoitteena siis vähän sujuvampi kosketintuntuma ja yleinen pianon(eli koskettimien) perusteiden hallinta. Mistä liikkeelle? Jotenkin vierastan itseopiskelua koskettimien kanssa, kitaran kanssa tuli kyllä opeteltua itse.
 
Pianolla en tule soittamaan aktiivisesti tuskin koskaan. Siitä päästäänkin ongelmaani. Mistä opetusta? Pianoa ja syntikkaa ei soittotuntumaltaan voi paljoa verrata. Tuntuisi vähän pianonopettajan ajanhaaskaukselta jos en voisi samanlaisella instrumentilla kotona harjoitella.
 
Jelppiä! Saman ongelman kanssa painineita? Miten homma ratkesi?
 
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Sergei Fallinen
05.12.2010 17:19:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulis et monil, tai ainakin joillain, popjazzpuolen kosketinopeil olis syntikoitakin kotonaan ja niistä kokemusta. Ihan siis mutuna.
 
BubbleBob
06.12.2010 18:06:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi paikkakunnalta löytyvän jonkun avuliaan kosketinsoittajankin, sitten vaan oppipoikaileen :-)
 
Itsellä toimi näin: Ostin soittimen ja kun on kitaraa soittanut - sekä utelias luonne - niin helppoa ja nautittavaa on ollut synien kanssa. Nyt pystyn pelaan pianokin kun sellaisen tapaan.
 
Tiilet ja Muurit - Sanat ja Lauseet.
elais
06.12.2010 18:41:37 (muokattu 06.12.2010 18:44:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Luulisi paikkakunnalta löytyvän jonkun avuliaan kosketinsoittajankin, sitten vaan oppipoikaileen :-)
 
Itsellä toimi näin: Ostin soittimen ja kun on kitaraa soittanut - sekä utelias luonne - niin helppoa ja nautittavaa on ollut synien kanssa. Nyt pystyn pelaan pianokin kun sellaisen tapaan.

 
Sama, tosin itse olen soitellut koskettimia ja vaihtelevasti pianoa. Täältä m.netistä löytyy ihan kivasti jotain sointujen muodostusta ja muita musiikin teorian perusjuttuja, joilla päsee alkuun. Sitten vielä kun löytää itselleen netistä tai vaikka kirjaston kosketinsoitinoppaasta sointutaulukon, niin ollaan jo hyvällä alulla. Käsien asento ja soittotekniikka on hyvä katsoa kuntoon alussa, itse kyselin tähän neuvoja pianonsoittoa harrastaneilta kavereilta. Loput tulevat sitten harjoittelun myötä. Skaaloja vaan opettelemaan ja etsimään ja sitten armotonta jammailua, kyllä se siitä! :)
 
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Kalmo
06.12.2010 20:20:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittotuntuma on ihan siitä kiinni, mitä syntikkaa käytät. Kyllä monissa laatusyntikoissa on päästy tuntumassa varsin lähelle pianoja, mikäli on yritetty.
 
Ja toisaalta, ei kai se kosketintuntuma ole se, miksi opettajaa kaipaat, vaan itse soittaminen (??)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «