Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harley Benton- kielet pinnoitettu jollain, millä?
1
trih
04.12.2010 21:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin punottujen hb-kielien päällä sormeni liukuvan kuin teflonilla ja punomattomien olevan tahmaisia ennen asennusta. Kokemusta, tietoa?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
McNulty
04.12.2010 21:11:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Huomasin punottujen hb-kielien päällä sormeni liukuvan kuin teflonilla ja punomattomien olevan tahmaisia ennen asennusta. Kokemusta, tietoa?
 
Ruoste? :)
No joo, huonot jutut huonoina juttuina.
 
Mä veikkaan että niissä on ihan vain tehdaslinjalta tullut koneöljy tai muu rasva. Nykyiset hyviksi havaitut pinnoitusmenetelmät ovat tuotantolinjalla AINA lisäkustannus ja siitä johtuen myös pinnoitettujen kielisettien hinnat ovat tuplaten sen mitä ns. normaalien kielien.
 
Vaikea uskoa että Harley Benton tuotemerkin omistaja(t) olisivat halunneet kauhean isoja dollareita maksaa W. L. Gore and Associates, Inc. tai D'Addarion patenttien käytöstä. Siksipä epäilen että kielissä on yhtään minkäänlaista pinnoitetta... ainakaan mainittavaa sellaista.
 
Aristospedes666: god, sä olet pelle.
trih
04.12.2010 21:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D no joku töhnä näissä kyllä on...
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Muuki
04.12.2010 21:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa aika eksoottiselta :D

Tekis mieli joskus testailla benttonin kieliä, mutta ei raski oikeaan kitaraan laittaa.

Onko nuo benttonit kuinka loistavia, kertokaas, nytkun ketjukin on näin lähellä?
 
Eio
Leri
04.12.2010 22:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa stedata. sormet ei vaikuta soundiin.
 
trih
04.12.2010 22:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Kuulostaa aika eksoottiselta :D

Tekis mieli joskus testailla benttonin kieliä, mutta ei raski oikeaan kitaraan laittaa.

Onko nuo benttonit kuinka loistavia, kertokaas, nytkun ketjukin on näin lähellä?

 
No tässä ne on pari päivää ollu tehokäytössä. 9-setti stratossa normivireessä ja ihan hyvin toimii ja sormet liukuu teflonilla, tai ties millä karsinogeenillä :D.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Evergrey
04.12.2010 23:12:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sain ilmeisesti niistä johtuen ihme vihlontaa sormiin joka kesti monta päivää sen jälkeen kun olin viimeksi koskenut niihin. Saattoi olla sattumaa mutta en oo kyllä sen jälkeen niihin koskenut.
 
Occult_rain
05.12.2010 01:57:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: Mä sain ilmeisesti niistä johtuen ihme vihlontaa sormiin joka kesti monta päivää sen jälkeen kun olin viimeksi koskenut niihin. Saattoi olla sattumaa mutta en oo kyllä sen jälkeen niihin koskenut.
 
Vähän sama homma itselläkin. Lisäksi soundikin oli mitä oli...
 
Erniet ja Daddariot voittavat pelin 6-0.
 
naavanka_
05.12.2010 10:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mnjäm, ite oon muutamissa kitaroissa käyttäny nuita HB 10-46 kieliä eikä niistä oikein mitään huonoa sanottavaa ole.
Pakkausmateriaalia tosin älytön määrä.
Ostakaa ja testatkaa ite, ei oo paham hintanen:)
 
Ukko
05.12.2010 14:34:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Kuulostaa aika eksoottiselta :D

Tekis mieli joskus testailla benttonin kieliä, mutta ei raski oikeaan kitaraan laittaa.

Onko nuo benttonit kuinka loistavia, kertokaas, nytkun ketjukin on näin lähellä?

 
On testattu. Halpoja ovat mutta jotain töhnää niistä irtoaa.
 
COVS jäsen nro 6
Karvamammutti
05.12.2010 14:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaamatta arvelen että joku hiilivetypohjainen vasoliino niissä on pinnassa ehkäisemässä korroosiota. Halvin tapa hoitaa homma.
 
Nallekarkit voi liimata naamaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «