Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusia efektipedaaleja ?
1
Nieminen94
02.12.2010 17:07:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes !
 
Olisin aikeissa hommailla uusia efekti pedaaleja, esim. hyviä särö pedaaleja.
Oisko jollain jotain ehdotuksia minkälaisia kantsis hommata ?
 
Tietääkö joku millanen efekti homma tässä videossa on kyseessä:
http://www.youtube.com/user/tanzu94?feature=mhum#p/a/f/0/htVWglsHJN0
 
Mielestäni hyviä (särö)efektejä on seuraavilla kitaristeilla:
Paul Gilbert, Van Halen, Steve Vai jne.
 
Budjettia ei varsinaisesti ole, mutta en nyt mitään kovin suuria summia ole ajatellut käyttää..
 
-t
 
novo
02.12.2010 17:23:28 (muokattu 02.12.2010 17:24:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Videossahan tuo dude jollain looperilla vaan pistää pätkiään soimaan päällekäin. Minkäslaista musakkia sie meinasit soittaa? Noita säröjä varsinkin, kun tuppaa olemaan melko moneen lähtöön ja toimivattenkin vielä eri tavoin. Mukavaa ois myös tietää, että millä romppeilla sie soitat.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
dropD
03.12.2010 08:49:14 (muokattu 03.12.2010 08:49:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäs vahvistimen kanssa pedaaleita pitäisi käyttää? Vaikuttaa soundiin vähintään yhtä paljon kuin se pedaalikin...
 
Van Halen-soundia -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=471606
Toimii hyvin brittihenkisen putkivahvarin kanssa. Fenderinsukuisten ei niinkään. Trankuista ei tiiä....
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Nieminen94
03.12.2010 10:34:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Minkäs vahvistimen kanssa pedaaleita pitäisi käyttää? Vaikuttaa soundiin vähintään yhtä paljon kuin se pedaalikin...
 
Van Halen-soundia -> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=471606
Toimii hyvin brittihenkisen putkivahvarin kanssa. Fenderinsukuisten ei niinkään. Trankuista ei tiiä....

 
Mulla on tällä hetkellä Marshall ja vox, mutta oon kyllä uutta jo kattellu..
 
Nieminen94
03.12.2010 10:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Videossahan tuo dude jollain looperilla vaan pistää pätkiään soimaan päällekäin. Minkäslaista musakkia sie meinasit soittaa? Noita säröjä varsinkin, kun tuppaa olemaan melko moneen lähtöön ja toimivattenkin vielä eri tavoin. Mukavaa ois myös tietää, että millä romppeilla sie soitat.
 
Musiikkityylini on aikas vaihteleevaa, mutta pääasiassa soitan metalli musiikin eri muotoja... Vahvareina marsu ja vox, ei oo putkii valitettavasti. Kitara Ibanez rg 2550z tai Gibson.
 
Knight Rider
03.12.2010 11:48:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta mielummin hyvä vahvistin ku jotain halpoja säröpedaaleita. Vahvistin on se tärkein osa mitä soundiin tulee.
 
Nieminen94
04.12.2010 20:08:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Knight Rider: Osta mielummin hyvä vahvistin ku jotain halpoja säröpedaaleita. Vahvistin on se tärkein osa mitä soundiin tulee.
 
joo oon jo kattelluki joitai, mutta kyllä ne pedaalit tekee sen ihan oman saundinsa
 
Antroid
04.12.2010 20:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieminen94: joo oon jo kattelluki joitai, mutta kyllä ne pedaalit tekee sen ihan oman saundinsa
 
Joo, niin tekee "ihan oman soundinsa", mutta se riippuu todella paljon siitä minkä päälle ne sen soundin tekee. Eli voi hyvin olla, että ostat nyt jotain pedaaleja, jotka soundaa hyvältä nykyisten vahvistimiesi kanssa ja kuralta jonkun muun kanssa. Olettaisin, että sulla on muutaman huntin trankkuvahvari? Mun mielestä ei oo mitään järkeä ostaa jotain satasen säröpedaalia sellaisen kanssa, kun mieluummin vaan säästät rahaa, myyt nykyiset pois ja ostat vaikka jonkun Englin Screamerin tms. hyväsoundisen vahvarin torilta käytettynä. Saat todennäköisesti paljon paremmat soundit, kehityt enemmän soittajana ja sit voit siihen päälle kasailla myöhemmin erilaisia säröpurkkeja jos tuntuu siltä. Pääset myös todennäköisesti paljon lähemmäs noiden sun mainitsemien artistien soundeja. Mut jos haluat ostella säröjä, niin suosittelen ostamaan mahdollisimman yleispäteviä ja hyväksi havaittuja, jotka mahdollisimman suurella todennäköisyydellä toimivat myös seuraavan vahvistimen kanssa. Tällaisia ovat esim. Ibanez TS9, Boss DS-1, jne.
 
Nieminen94
04.12.2010 23:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Joo, niin tekee "ihan oman soundinsa", mutta se riippuu todella paljon siitä minkä päälle ne sen soundin tekee. Eli voi hyvin olla, että ostat nyt jotain pedaaleja, jotka soundaa hyvältä nykyisten vahvistimiesi kanssa ja kuralta jonkun muun kanssa. Olettaisin, että sulla on muutaman huntin trankkuvahvari? Mun mielestä ei oo mitään järkeä ostaa jotain satasen säröpedaalia sellaisen kanssa, kun mieluummin vaan säästät rahaa, myyt nykyiset pois ja ostat vaikka jonkun Englin Screamerin tms. hyväsoundisen vahvarin torilta käytettynä. Saat todennäköisesti paljon paremmat soundit, kehityt enemmän soittajana ja sit voit siihen päälle kasailla myöhemmin erilaisia säröpurkkeja jos tuntuu siltä. Pääset myös todennäköisesti paljon lähemmäs noiden sun mainitsemien artistien soundeja. Mut jos haluat ostella säröjä, niin suosittelen ostamaan mahdollisimman yleispäteviä ja hyväksi havaittuja, jotka mahdollisimman suurella todennäköisyydellä toimivat myös seuraavan vahvistimen kanssa. Tällaisia ovat esim. Ibanez TS9, Boss DS-1, jne.
 
Kiitos hyvästä kommentista.
 
Oon harkinnut tämmöstä -> http://www.thomann.de/fi/mesa_boogie_express_525_1x12.htm
 
Mun kitara opettaja myis aika halvalla 700e pitäiskö ostaa ?
Oli jo viikon testi käytössä ja oli kyllä aika magee :P
 
Celeb
05.12.2010 00:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieminen94: Kiitos hyvästä kommentista.
 
Oon harkinnut tämmöstä -> http://www.thomann.de/fi/mesa_boogie_express_525_1x12.htm
 
Mun kitara opettaja myis aika halvalla 700e pitäiskö ostaa ?
Oli jo viikon testi käytössä ja oli kyllä aika magee :P

 
Jos ei kelpaa nii sano että myy mulle.
 
Antroid
05.12.2010 11:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieminen94: Kiitos hyvästä kommentista.
 
Oon harkinnut tämmöstä -> http://www.thomann.de/fi/mesa_boogie_express_525_1x12.htm
 
Mun kitara opettaja myis aika halvalla 700e pitäiskö ostaa ?
Oli jo viikon testi käytössä ja oli kyllä aika magee :P

 
En oo ite tota Mesaa kokeillu, mutta luulen, ettei tolla paljon metsään mennä, ainakaan tolla hinnalla. Hyvä diili siis. Jos soundi miellyttää, niin osta ihmeessä pois.
 
Nieminen94
06.12.2010 19:48:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: En oo ite tota Mesaa kokeillu, mutta luulen, ettei tolla paljon metsään mennä, ainakaan tolla hinnalla. Hyvä diili siis. Jos soundi miellyttää, niin osta ihmeessä pois.
 
joo kai mää sen ny sitten ostan
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «