Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall, we have a problem!
1
Fisher
03.12.2010 17:35:19 (muokattu 03.12.2010 18:08:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhumme siis Marshall JCM800 2203 Reissue vahvistimesta jonka ostin noin 3 kuukautta sitten uutena.
 
Tapahtui eilen:
- Pistin vahvistimen powerin ON asentoon.
- Odotin pari minuuttia ja samalla viritin kitarani.
- Vahvistimen volume sekä kitaran volume olivat nolla (0) asennossa.
- Laitoin standbyn ON asentoon.
- Samalla kun laitoin standby ON asentoon kaapista kuului kovahko POKS sekä vahvistimen sisältä näkyi välähdys. Välähdys näkyi sekä power ja standby switchin takaa että seinästä heijastaen vahvistimen takaa.
- Säikähdin ja laitoin välittämästi standbyn OFF asentoon.
- Koitin kuitenkin kohta uudestaan ja kaikki toimi normaalisti.
 
Tapahtui tänään:
Katsottuani tämän videon:
http://www.youtube.com/watch?v=wSl-l9aWDHw&feature=player_embedded
Päätin katsoa vahvistintani vähän lähemmin.
 
- Irroitin vahvistimen takaa suojakehikon.
- Laitoin powerin ON asentoon ja katsoin kuinka putket alkoivat hehkua.
- Kun laitoin powerin ON asentoon kuulin vahvistimesta samankaltaista ääntä kuin jääpuikkoja olisi rikottu kasa (helinää) mutta hyvin hiljaa. Voisiko kenties johtua siitä että täällä kotona on sen verran kylmä että putket lämmetessään tekivät sen äänen?
- Ainut putki mikä ei hehkunut oli vasemmanpuoleisin metallilla suojattu pieni putki vahvistimen takaa katsottuna.
- Parin minuutin jälkeen laitoin standbyn ON asentoon ja tämäkin hehkumaton putki alkoi hehkua.
- Seurasi muutama sekuntti kunnes kuului voimakas BUZZZ ja POKS sekä näin välähdyksen vahvistimen oikealla puolella takaapäin katsottuna (samassa kohtaa kuin viimeksi).
- Säikähdin ja laitoin vahvistimen välittömästi kiinni.
 
Onko kellään mitään hajua mitä tässä nyt on käynyt/käymässä?
Pitäisikö tuo kiikuttaa huoltoon vai voiko kyse olla jostain simppelimmästä kuten viallisesta putkesta?
 
Hassua että näin uusi vahvistin on jo näin helvetin romuna.
 
-Late
 
I3enjam1n
03.12.2010 17:40:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko takuuta jäljellä?
Itse veisin takuuhuoltoon/vaihtoon suorilta, kun noin uusi vehje on.
 
Fisher
03.12.2010 17:49:49 (muokattu 03.12.2010 17:51:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Onko takuuta jäljellä?
Itse veisin takuuhuoltoon/vaihtoon suorilta, kun noin uusi vehje on.

 
Toki, about 2 vuotta 9 kuukautta jäljellä.
Toimiiko tuo takuuhuolto nyt niin että vien sen liikkeeseen mistä ostin vai pitääkö minun itse selvitellä tätä asiaa?
 
-Late
 
oiva tumpeloinen
03.12.2010 17:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fisher: Toki, about 2 vuotta 9 kuukautta jäljellä.
Toimiiko tuo takuuhuolto nyt niin että vien sen liikkeeseen mistä ostin vai pitääkö minun itse selvitellä tätä asiaa?
 
-Late

 
Älä mene itse sörkkimään sinne vahvistimen sisään, kun et mitään sen sielunelämästä tiedä. Tulee vielä kynsille ikävästi. Viet vaan huoltosedälle sen. Tai siis liikkeeseen, mistä ostit sen.
 
Twinkle
03.12.2010 17:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fisher: Toki, about 2 vuotta 9 kuukautta jäljellä.
Toimiiko tuo takuuhuolto nyt niin että vien sen liikkeeseen mistä ostin vai pitääkö minun itse selvitellä tätä asiaa?

 
Joo, pitää itse selvitellä kun se kerran sinun kone on, kukaan täällä ei sitä tule selvittämään. Aloita nyt soittamalla sinne liikkeeseen ja kysy, että miten toimitaan. Takuuseen tuo menee kuitenkin, onhan se selvästi rikki ja jos toimit niinkuin tuossa kerroit, niin laitteessa on joku valmistusvirhe. Se myynyt taho kuitenkin neuvoo asiassa tarkemmin, antavatko uuden koneen tilalle vai takuukorjaavatko vanhan.
 
Fisher
03.12.2010 18:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Älä mene itse sörkkimään sinne vahvistimen sisään, kun et mitään sen sielunelämästä tiedä. Tulee vielä kynsille ikävästi. Viet vaan huoltosedälle sen. Tai siis liikkeeseen, mistä ostit sen.
 
Selvennettäköön nyt että en koskenut muuhun kuin takana olevan ritilän ruuveihin niin että sain paremman näön sisällä oleviin putkiin.
 
-Late
 
jaripat
03.12.2010 18:42:40 (muokattu 03.12.2010 18:44:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haloo! Mikä on vika? Se että säikähdit? Mulla lyö pistorasiakin tulta kun laitan töpselin seinään. Villi arvaus; Standbyn jälkeen hehkumisen aloittava putki on tasasuuntausputki? Jos kaikki toimii normaalisti, anna palaa. Rock on!
 
Toki jos siellä räiskii, niin huoltoon vaan. Sovi asiasta myyjäliikkeen kanssa.
 
aristoteles666
03.12.2010 18:45:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripat: Haloo! Mikä on vika? Se että säikähdit? Mulla lyö pistorasiakin tulta kun laitan töpselin seinään. Villi arvaus; Standbyn jälkeen hehkumisen aloittava putki on tasasuuntausputki? Jos kaikki toimii normaalisti, anna palaa. Rock on!
 
Toki jos siellä räiskii, niin huoltoon vaan. Sovi asiasta myyjäliikkeen kanssa.

 
pieleen, siinä on diodeilla, ihan pii, tasasuuntaus.
 
ReBeat
03.12.2010 18:56:53 (muokattu 03.12.2010 19:00:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos huvittaa niin voit sää kokeilla ottaa vaikka pääteputkista ensin puolet pois (keskimmäiset tai ulommaiset) ja sitten lämmittelet uudestaan ja soittovaihde päälle. Börähtääkö taas? Jos kyllä, laitat takaisin ne putket ja otat toiset pois.
 
edit: Tarkasta että vaiheenkääntöputki on kunnolla kiinni. Ehkä se vois periaatteessa räpsyä siellä jos ei istu kunnolla kannassaan.
 
oiva tumpeloinen
03.12.2010 18:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: No jos huvittaa niin voit sää kokeilla ottaa vaikka pääteputkista ensin puolet pois (keskimmäiset tai ulommaiset) ja sitten lämmittelet uudestaan ja soittovaihde päälle. Börähtääkö taas? Jos kyllä, laitat takaisin ne putket ja otat toiset pois.
 
Mä en kyllä kokeilisi takuuvehkeestä yhtikäs mitään, jos en tiedä tarkalleen, mitä teen. Siinä vaiheessa, kun vie laitteen huoltoon ja ne kysyy, tuliko kokeiltua jotain, ne sanoopi ettei korvaa. Vaikka ongelma ei johtuisi omasta näpräämisestä. Ja vaikeapa sitä on siinä sitten myyjälle perustella, jos ei tiedä, mitä oikeastaan teki......
 
jaripat
03.12.2010 19:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putket voi koittaa vaihtaa. Takuu ei niitä kuittaa kuitenkaan ja kaikissa vehkeissä on uutena aina halvimmat mahdolliset putket. Mutta kannattaako? Takuu päällä - ei muuta ku myyjälle. Hyvällä feissillä ja oikeilla puheilla voit onnistua puhumaan uutta putkeakin.
 
oiva tumpeloinen
03.12.2010 19:11:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaripat: Putket voi koittaa vaihtaa. Takuu ei niitä kuittaa kuitenkaan ja kaikissa vehkeissä on uutena aina halvimmat mahdolliset putket. Mutta kannattaako? Takuu päällä - ei muuta ku myyjälle. Hyvällä feissillä ja oikeilla puheilla voit onnistua puhumaan uutta putkeakin.
 
Kyllä uusissa vahvareissa jonkin moinen takuu on putkillekin. Tosin se menee jossain 3 kuukauden kohdilla, että sinänsä kannattaa viedä nuppi huoltoon mahdollisimman nopeasti.
 
Numb
03.12.2010 21:10:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä en kyllä kokeilisi takuuvehkeestä yhtikäs mitään, jos en tiedä tarkalleen, mitä teen.
 
Tämä. Aina.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
s8na
03.12.2010 21:45:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarttee täältä kysyä niin huoltoon vaan. Ei mitään kettuilua, näin tekisin itsekkin. Veisin itseasiassa sinne vaikka tietäisin missä vika on.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Fisher
03.12.2010 23:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alright, huomenna marssin paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja kysäisen asiaa.
Kiitos vastauksistanne!
 
-Late
 
Kivijalka
04.12.2010 08:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihanan neuroottista.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Fisher
04.12.2010 09:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Ihanan neuroottista.
 
Mikä niin?
 
-Late
 
Fisher
10.12.2010 19:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, hain tänään vahvistimen takaisin ja kuulemma yksi pääte-asteen putkista oli ollut sökö/jotain hämärää.
Unohtuipa vaan kavereilta pistää se minun virtapiuha mukaan pakettiin joten en voi testata ennen kuin huomenna haen sen.
 
-Late
 
joku muu sikko
10.12.2010 20:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nimenomaan asiakas saa hoitaa takuuasiat MYYJÄliikkeen kanssa eikä juoksentele nuppi kainalossa huoltofirmoissa vaikka myyjä kuinka yrittäisi ulkoistaa itsensä siitä välistä.
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «