Aihe: Millainen bassovahvistin kotiin?
1 2
trippe
19.03.2004 13:24:25

Mulla on kotona tolla 20w nysä, jossa on aika ohut ääni. Ehottakaa jotain 30-120w välillä olevia vahvistimia. Ja plussaa ois tietenki se että jos siitä oli kokemusta..
Aminohappo
19.03.2004 15:53:45 (muokattu 19.03.2004 15:55:21)
No vaikka Marshalilta

B30 http://www.marshallamps.com/images/products/bassstate/b30.html

Ta sitte isompia B65 ja B150
Tryptofaani on aromaattinen aminohappo, jossa on 11 hiiliatomia
Thain
20.03.2004 00:13:22
No vaikka Marshalilta

B30 http://www.marshallamps.com/images/products/bassstate/b30.html

Ta sitte isompia B65 ja B150

SWR LA8 on toiminut mulla kerrostalossa ihan hyvin. Noiden isompien kanssa vaan on niin ettei niitä oikein kovin lujalla voi soittaa, ainakaan kerrostalossa. On vähän niin ku rahan hukkaamista.
Don't break the groove.
Pallisti
20.03.2004 11:49:25
Miten olisi joku podi?
Vaadimme Pallistin pallit kehiin!! -kid ego www.collarbone.tk
basistinalku
21.03.2004 00:00:32
miten ois behringer thunderird bx100
Syö suklaata!
Miekkonen
21.03.2004 01:31:07
Behringer v-amp2.
pardy
21.03.2004 14:59:06

No, öhöm, vaikkapa sellanen n. 7 vuotta vanha Samickin 80 wattinen combo... Tietysti hyväkuntonen, eihän sitä nyt paskaa kannata ostaa. Ja kuinkas ollakkaan, mullahan pyörii sellanen nurkissa! Mites sattu!

Ja olen kuullut ettei noiden hintakaan päätä huimaa...
Kolme sanaa: "Olen basisti."
Niskamies
21.03.2004 15:54:15
Oikeestaan kotona ei ole väliä minkä kokonen on, koska transistoreilla voi soittaa ihan niin kovaa kun haluaa. Itelle on tulossa kotiin 350 wattinen nuppi 4*10" kaapin kanssa, ja kyllä sillä voi soittaa ihan hiljaa. Kannattaa heti hommata hyvä ettei jälkeenpäin ketuta, niinkun itteä teki.
Soita bassoa ja ole uromies!
hemmo
21.03.2004 17:15:28

Oikeestaan kotona ei ole väliä minkä kokonen on, koska transistoreilla voi soittaa ihan niin kovaa kun haluaa.

Hoho. Mutta kerrostalossa ei voi.

Itelle on tulossa kotiin 350 wattinen nuppi 4*10" kaapin kanssa, ja kyllä sillä voi soittaa ihan hiljaa.

Aivan loistava idea ostaa kotiin esmes 1000 W sbassonuppi ja siihen 2 kpl 8x10-sbassokaappeja. Not.

Mulla on pienen pieni Gallien-Krueger MBS-150 ja vain siitä syystä että se vie vähän tilaa.

Kannattaa heti hommata hyvä ettei jälkeenpäin ketuta, niinkun itteä teki.

Kyllä, totta.
Terve.
Niskamies
21.03.2004 17:21:02
Hoho. Mutta kerrostalossa ei voi.

Tarkotin tolla että voi soittaa siis niin hiljaa kun haluaa.
hemmo
21.03.2004 17:30:04

Tarkotin tolla että voi soittaa siis niin hiljaa kun haluaa.

Juu-u, ymmärsin kyllä, mutta miksi ostaa vain kotikäyttöön 350 W nuppi ja kaappi? Ei jymmärrä.

Emmää ainakaan juurikaan tartte kotona vaffaria. Kylmänä vaan soittelen, jos ehin ylipäätään.
Terve.
JK
22.03.2004 23:44:52
EiEiEi!!!!

350w ei riitä mihinkään kotikäytössä. Munsta pitää olla vähintään 750 w kun kerran hiustenkuivaajassakin on 500w ja siitä lähde kovaa pörinää.

Lisäksi pitää olla rantasauna, joka pitää laittaa lattialle selälleen että tulee botnea tarpeeksi.

Ja pitää olla tarpeeksi iso kypärä päässä sekä soittaa ihan kyyryssä että on tarpeeksi headroomia. Lisäksi tarvitaan FendGibRick-Special-Edition-Signature basso, pappa betalar allt.

Sinne rantasaunaan sivuun reikä jotta sinne pääsee sisään asustelemaan. Mukaan kaikki Jaco Pastoriuksen levyt ja DVD:t ja niitä kuunnellessa ja katsellessa sitten samalla lukee otsalampun valossa "Teknistä sanastoa basistille" osat I-III opetellen ne ulkoa.

Ja Kas, puolen vuoden päästä ulos tultuaan on sellainen valistunut Besserwisser, jota kaikki kumartaa ja joka kaiken tietää kaikesta. Sitten vaan kommentoimaan muiden juttuja alentuvaan sävyyn ja antamaan kaikkitietäviä viisauksia asiasta kuin asiasta kokemuksen syvällä rintaäänellä ja soittotaitohan on tullut siinä sivussa laitteiden myötä.

Ja ei tässä vielä kaikki. Seuraavaksi kaupasta kitara ja kaikki alkaa alusta....mutta kestää vain kaksi kuukautta, sillä oppimiseen on jo vanhaa pohjaa bassopuolelta.

Menköön iltasatuna ja on viimeinen kirjoitus jonka tälle palstalle kirjoitan

Tack och adjö!
"Mahdollisuudet on fifty-sixty... "
Niskamies
23.03.2004 08:39:50
Tack och adjö!

Pitäiskö mun ottaa tää kritiikkinä, koska mulla on varaa ostaa hyvät bassokamat himaan?
Teijo K.
23.03.2004 09:00:45

Ja ei tässä vielä kaikki.

Tv-shop?

Jees jees. Minä olen ollut ihan tyytyväinen omaan ratkaisuuni olla hommaamatta mitään kotivahvistimia. Varmaan olisi tuo tatsi ihan olematon, jos kotonakin olisin aina soittanut vahvistettuna, kyllä se sähköbasso kuuluu ihan näissäkin käsissä kotona tarpeeksi ilman mitään vahvistimia.
Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.

-Torsten Ehrenmark.
sirdickyj
23.03.2004 09:09:06
Jees jees. Minä olen ollut ihan tyytyväinen omaan ratkaisuuni olla hommaamatta mitään kotivahvistimia. Varmaan olisi tuo tatsi ihan olematon, jos kotonakin olisin aina soittanut vahvistettuna, kyllä se sähköbasso kuuluu ihan näissäkin käsissä kotona tarpeeksi ilman mitään vahvistimia.

Vaan perkeles kun se vahvistettu soundi kummiskin on eri asia mielestäni. Kaiken maailman ylimääräiset hälyäänet ja muut kuuluu vahvistimen läpi ihan eri tavalla kun paljaalltaan soitettaessa.

Meitsille riittää PC ja sen äänikortin sisäänmeno ja luurit päähän.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Sähköjänis
23.03.2004 09:23:11
Pitäiskö mun ottaa tää kritiikkinä, koska mulla on varaa ostaa hyvät bassokamat himaan?

Kyllä toi JK:n läppä on vähän yliampuva, mutta pikkasen tuntuu kyllä siltä että on siinä totuuden siemen. Kun olen täällä näitä juttuja viimeisen kuukauden ajan lueskellut niin tulee kyllä sellainen fiilis että sulla Niskamies on mopo lähdössä käsistä noiden kamahommien kanssa. Ihan voin suositella omasta kokemuksesta käyttämään aikaa bändisoittamiseen ja treenaukseen jatkuvan kama-fantasioinnin sijasta. Mulla on ollut ihan sama jatkuva kamasäätö-ongelma nuorna poikana.
Jos haluat että susta joskus tulee jotain musiikkirintamalla niin voit olla varma että siihen ei riitä pelkästään ne kalliit kamat. Ei sua kukaan tule kamojen takia kuuntelemaan tai katsomaan, sori vaan.
Ja sit vielä liittyen tohon ylläolevaan lainaukseen sun ed. kommentitsta. Eikös ton pitäisi kuulua:

"Pitäiskö mun ottaa tää kritiikkinä, koska mun faijalla on varaa ja halua ostaa pojalle hyvät bassokamat himaan?"

Sä olet vielä niin nuori sälli että noin suuria rahoja et ole voinut omalla työllä kerätä, ellet sitten ole todella ankarasti säästänyt. Sun kommentoinnista näkee kyllä läpi sen että et ole omaa rahaa käyttämässä. Ja se on ihan ok, munsta on hienoa jos vanhemmat haluaa noin satsata poikansa harrastukseen. Siitä täysi tunnustus sun vanhemmille. Vastavuoroisesti sun kannattaisi sitten sekä oman musiikillisen kehityksesi takia että kunnioituksesta sponsoreitasi kohtaan ne huippukamat saatuasi keskittyä niiden käyttämiseen sen sijaan että keksit kaiken aikaa uusia tosi tarpeellisia hankinnan kohteita. Ei ne kamat miestä tee vaan se soitto.
Teijo K.
23.03.2004 09:24:36

Vaan perkeles kun se vahvistettu soundi kummiskin on eri asia mielestäni. Kaiken maailman ylimääräiset hälyäänet ja muut kuuluu vahvistimen läpi ihan eri tavalla kun paljaalltaan soitettaessa.

Meitsille riittää PC ja sen äänikortin sisäänmeno ja luurit päähän.

Niin, mutta vahvistettuna tulee treenattua taasen treeniksellä. Toisaalta minusta tuntuu, että jos saa sähköbasson soimaan nätisti ilman nauharutinoita akustisesti, niin sitten se soi nätisti myös vahvistettuna. Tuntuu, että se vahvistin paremminkin peittää niitä nauhaääniä, ynnä muita hälyääniä, kuin paljastaa niitä. En tiedä, tämä on vain omaa mutua, joka on kehittynyt näiden soittovuosien aikana...
Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.

-Torsten Ehrenmark.
Maisteri
23.03.2004 10:33:15
Niin, mutta vahvistettuna tulee treenattua taasen treeniksellä. Toisaalta minusta tuntuu, että jos saa sähköbasson soimaan nätisti ilman nauharutinoita akustisesti, niin sitten se soi nätisti myös vahvistettuna. Tuntuu, että se vahvistin paremminkin peittää niitä nauhaääniä, ynnä muita hälyääniä, kuin paljastaa niitä. En tiedä, tämä on vain omaa mutua, joka on kehittynyt näiden soittovuosien aikana...

Juuri näin. Kotona pärjäilen minäkin kivasti ilman vahvistinta. Tosin tuon Epiphonen T-birdin ostaessani sain kaupan päälle 24W kotistyrkkarin, mutta harvemminpa tuota tulee käytettyä. Joskus kun haluaa soitella levyn mukana ilman luureja, tulee tuota hyödynnettyä. Saundihan tuossa on kuitenkin "melko" paska.

Jos sen pelin saa soimaan akustisesti hyvin, soi se varmasti vahvistettunakin loistokkaasti. Akustisesta soinnista kuulee paljon paremmin myös mahdolliset kaulan ja kielien säätötarpeet, kun se vahvistin kuitenkin peittää niitä räminöitä ja nauhaääniä. Ei niillä isoilla ykköskamoilla tarvi kotona soitella.
Reddie
23.03.2004 14:10:46 (muokattu 23.03.2004 14:11:11)
Ite olen aikoinani pohtinut että sitten kun on rahaa niin hommaan kotikäyttöön PODin. V-Amp voi myös ajaa saman asian. PODia pystyy kuitenkin ajamaan lähes minkä tahansa läpi. Suoraan luureihin, stereoiden läpi, tietokoneen läpi..

EDIT: Aijjuu, Pallisti kerkesikin jo samaa ehdottaa...
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)