Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta putkivahvaria hommaamassa
1
riku14
02.12.2010 18:03:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli etsin enintään 50w putki vahvaria Keikka soittoon
ja myös välillä himassa pitäs soitella ..
 
Pari Vaihtoehtoa:
 
Fender Vibrolux Custom Reverb
 
Laney TT50
 
tai Orange Thunder 30C
 
Ehdotelkaa suosikkejanne
 
novo
02.12.2010 18:08:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miks just noi? Käytetty/uusi? Budjetti?
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Chemo
02.12.2010 18:10:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuommoinen Fenkun Vibrolux Custom Reverb puhtaita soundeja varten, ja tykkään erittäin kovasti. Vahvistin reagoi todella hienosti soittoon - vaativakin, mutta palkitseva styrkkari.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
lavaamo
02.12.2010 18:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitähän siellä keikalla soitetaan?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
riku14
02.12.2010 18:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Miks just noi? Käytetty/uusi? Budjetti?
 
Siis nuo sen takia koska niitä olen miettinyt ja saa olla käytetty taikka uusi.
Budjetti about 800€
 
riku14
02.12.2010 18:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Mitähän siellä keikalla soitetaan?
 
Rockkia mutta välillä pitäisi saada myös rennompaa soundia
 
novo
02.12.2010 18:21:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riku14: Siis nuo sen takia koska niitä olen miettinyt ja saa olla käytetty taikka uusi.
Budjetti about 800€

 
No mutta ois ollu mukavaa tietää miksi olet miettinyt ja katsellut just noita tuossa hintaluokassa =)
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
riku14
02.12.2010 18:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: No mutta ois ollu mukavaa tietää miksi olet miettinyt ja katsellut just noita tuossa hintaluokassa =)
 
No Orangen vahvaria suositteli pari kaveria, Laneyn mallissa 3 kanavaa ja ihan kelpo pelikin tuntuisi olevan.
Fender oisi todella hyvä ja saisin sen 800€ ja uusi about1300€
 
vänkylä
02.12.2010 19:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

riku14: No Orangen vahvaria suositteli pari kaveria, Laneyn mallissa 3 kanavaa ja ihan kelpo pelikin tuntuisi olevan.
Fender oisi todella hyvä ja saisin sen 800€ ja uusi about1300€

 
Fenderissä hyvät puhtaat,kökkö särö.Laney TT50 ylivoimaisesti monipuolisin,niin puhtailla kuin säröillä.
 
Entropia666
03.12.2010 10:50:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos laney kiinnostaa, niin mulla on myynnissä 50w täysputkikombo kasarilta (ei oo mitään kiinatuotantoo...). Testailtiin kaverin epiphone SG:llä ja rokkiin kyllä omiaan. Hintaaki 400e, joten voit sitten jäljelle jäävällä budjetilla ostaa vaikka uuden kepin tai pedaaleita. Tuu testaamaan.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=471025
 
Chemo
03.12.2010 11:04:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Fenderissä hyvät puhtaat,kökkö särö.
 
Mä olen noista säröistä eri mieltä: kun uus-Vibroluxia vähän buustaa ja kääntää volahanikkaa kovemmalle (> 3...4 riippuen buustauksesta) niin varsin muikeasti se lähtee säröytymään.
 
Mutta sehän ei tietenkään ole mikään brittisärö. Marshall-soundiin mäkin käytän Marshallia. Riippuu mitä hakee - kuulematta ei kande kuitenkaan dumata. Mitkään hevanderisirkkelit eivät kai olleet hakusessakaan.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
vänkylä
03.12.2010 13:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chemo: Mä olen noista säröistä eri mieltä: kun uus-Vibroluxia vähän buustaa ja kääntää volahanikkaa kovemmalle (> 3...4 riippuen buustauksesta) niin varsin muikeasti se lähtee säröytymään.
 
Mielipiteitä on yhtä paljon kuin p-reikiä,kaikilla omansa :) Mun mielestä toi Laneyn TT50 on käsittämttömän monipuolinen vahvain,soundia löytyy jokaiseen musiikkityyliin puhtaista aina sinne kirkonpolttoheavyyn asti.
 
erty
03.12.2010 13:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chemo: Mä olen noista säröistä eri mieltä: kun uus-Vibroluxia vähän buustaa ja kääntää volahanikkaa kovemmalle (> 3...4 riippuen buustauksesta) niin varsin muikeasti se lähtee säröytymään.
 
Mutta sehän ei tietenkään ole mikään brittisärö. Marshall-soundiin mäkin käytän Marshallia. Riippuu mitä hakee - kuulematta ei kande kuitenkaan dumata. Mitkään hevanderisirkkelit eivät kai olleet hakusessakaan.

 
Toi Custom Vibroluxhan menee aika nopeesti särölle jos vertaa vaikka Hot Rod-sarjalaisia (kummatkin 40w). Omaan korvaan kuulosti erittäinkin hyvälle. Tässä Johnny Marrin mietteet: http://www.youtube.com/watch?v=NQyiXjcsUlc
 
FreshPots
03.12.2010 15:36:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vänkylä: Fenderissä hyvät puhtaat,kökkö särö.
 
En kyllä tätä allekirjoita. Fendereitä on monenlaisia, jotkut ovat kehnosaundisia, mutta siellä kyllä on niitä vahvistimia, joiden saundeja on haviteltu aina tähän päivään asti (tweed, blackface). Omistan fenkun Deluxe Reverbin. Puhtaat saundit ovat aivan parhautta ja volanamiska siellä kuuden paikkeilla saundit muuttuvat hunajaisiin mietosärösaundeihin. Pedaaleitakin syö hyvin. Vintage-sarjalaiset ovat kitaravahvareiden aatelia.
 
Mikäs on aloittajan rock-saundin määritelmä?
 
Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle.
FreshPots
03.12.2010 15:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Toi Custom Vibroluxhan menee aika nopeesti särölle jos vertaa vaikka Hot Rod-sarjalaisia (kummatkin 40w). Omaan korvaan kuulosti erittäinkin hyvälle. Tässä Johnny Marrin mietteet: http://www.youtube.com/watch?v=NQyiXjcsUlc
 
Vibroluxhan on sellainen vintage re-issue ja Hot Rod taas ihan "uusi" vahvari.
 
Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle.
erty
03.12.2010 15:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Vibroluxhan on sellainen vintage re-issue ja Hot Rod taas ihan "uusi" vahvari.
 
Ei toi mun käsittääkseni oo ihan yks yhteen re-issue alkuperäsestä Vibroluxista, mistä tuo Custom-etuliitekin johtunee. Eli molemmat on musta ihan yhtä "uusia". Molemmat kuitenkin 40W 6l6-vehkeitä, siksi tuo vertaus.
 
FreshPots
03.12.2010 16:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Ei toi mun käsittääkseni oo ihan yks yhteen re-issue alkuperäsestä Vibroluxista, mistä tuo Custom-etuliitekin johtunee. Eli molemmat on musta ihan yhtä "uusia". Molemmat kuitenkin 40W 6l6-vehkeitä, siksi tuo vertaus.
 
Kuitenkin vibrolux liikkuu siellä vintagemaastossa (alkuperäiset 60-70 -luvulla valmistettu, ilmeisesti uusissa muutama modi) ja Hot Rod on aivan uusi. Vibrolux on ollut sellainen aukko tässä kitarointisivistyksessä, että en mene mitään vannomaan. Molemmat kyllä samoilla tehoilla ja putkilla olevia otuksia.
 
Blackface-fenkkujen kytkennät ovat hyvinkin samanlaisia.
 
Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle.
erty
03.12.2010 16:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Kuitenkin vibrolux liikkuu siellä vintagemaastossa (alkuperäiset 60-70 -luvulla valmistettu, ilmeisesti uusissa muutama modi) ja Hot Rod on aivan uusi. Vibrolux on ollut sellainen aukko tässä kitarointisivistyksessä, että en mene mitään vannomaan. Molemmat kyllä samoilla tehoilla ja putkilla olevia otuksia.
 
Blackface-fenkkujen kytkennät ovat hyvinkin samanlaisia.

 
Jos mennään ihan muodollisuuksiin tän vahvistimen kohdalla niin Fenderin sivuillakin lukee ettei ole re-issue. :o) Ja aina kun oon lukenut juttua noista niin papat tulee pätemääen ettei toi Custom Vibrolux ole "esikuvansa" kuulonen. Ja onhan Hot Rodienkin tavoitteena tuoda niitä Fenderiksi tunnistettavia cleanejä muutamilla moderneilla uudistuksilla. Mutta eihän näillä mitään väliä ole jos styrkkari saundaa hyvältä omaan korvaan.
 
FreshPots
03.12.2010 16:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Jos mennään ihan muodollisuuksiin tän vahvistimen kohdalla niin Fenderin sivuillakin lukee ettei ole re-issue. :o) Ja aina kun oon lukenut juttua noista niin papat tulee pätemääen ettei toi Custom Vibrolux ole "esikuvansa" kuulonen. Ja onhan Hot Rodienkin tavoitteena tuoda niitä Fenderiksi tunnistettavia cleanejä muutamilla moderneilla uudistuksilla. Mutta eihän näillä mitään väliä ole jos styrkkari saundaa hyvältä omaan korvaan.
 
No eipä tuohon mitään lisättävää. Luulisi silti että saundi ollaan vibrolux customissa säilytetty jonkinverran aitoon vibroluxille uskollisena. Omaa korvaa miellyttävät kyllä blackface-fenderien hunajaiset saundit...
 
Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle.
Chemo
06.12.2010 19:52:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Fenderin sivuillakin lukee ettei ole re-issue.
 
Jes, vahvistan: ei se ole tehty 1:1 narrow-, brown-, black- tai silverfacen mukaan. Se ei ole ollut tarkoituskaan, ja konetta kandeekin arvioida nimenomaan sen perusteella mitä se itse on.
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «