Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: B52 rikki
1
SamPpaa
02.12.2010 10:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Shuren Beta 52A ei anna pihaustakaan. Lieneekö joku johto irronnut. Grillin irti ruuvaaminen ei paljastanut mitään näkyvää vikaa. Onko näissä joku vakio vika, mikä hajoaa ekana? En oo viittiny pidemmälle aukaista tuota, kun näytti vähän hankalalta.
 
Onko vinkkejä miten tästä eteenpäin? Saako kapselin irroitettua rungosta helposti? Ei viittis viedä mihinkään huollettavakskaan, kun maksaa kuitenkin lähemmäs uuden mikin verran..
 
Tekemällä oppis..
Katti
02.12.2010 10:36:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SamPpaa: Mun Shuren Beta 52A ei anna pihaustakaan. Lieneekö joku johto irronnut. Grillin irti ruuvaaminen ei paljastanut mitään näkyvää vikaa. Onko näissä joku vakio vika, mikä hajoaa ekana? En oo viittiny pidemmälle aukaista tuota, kun näytti vähän hankalalta.
 
Onko vinkkejä miten tästä eteenpäin? Saako kapselin irroitettua rungosta helposti? Ei viittis viedä mihinkään huollettavakskaan, kun maksaa kuitenkin lähemmäs uuden mikin verran..

 
Siis ei anna mitään ulos? Ei edes semmoista piereskelevää soundia?
 
Kuulostaa kovasti siltä, että siellä on nyt liitoksia auki.
 
Mulla itsellä on justiin lähdössä (kunhan ehdin kotiin joulukuun puolivälillä) yks D6 korjattavaksi. Siinä tulee semmoista säröytymistä esim. basarissa, kun taas pienemmän kuorman kohteissa (esim bassoskope) se on toiminu vielä ihan jees. Tuosta yksilöstä on siis mitä suurimmalla todennäköisyydellä kapseli menny hieman huonoon happeen... Korjauskustannukset on luokkaa 100 egeä uuden hinta yli 200...
 
...kannattaa ainakin soittaa ja kysyä Noretronilta mitä tuommoisen mikroskoopin korjaaminen maksais ennen kuin ostaa uutta ja vaikka aika montaa asiaa itse korjailenkin, olen noi mikkikorjaukset jättänyt kyllä ihan valtuutettujen ihmisten tehtäväksi...
 
Pauli Lappalainen
02.12.2010 11:10:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piuha irti liittimen ja muuntajan väliltä (tai kapselin ja muuntajan) ?
 
Ota yleismittari ja mittaa vastus XLR:n pinnien 2 ja 3 väliltä pitäsi näyttää jotakin muutaman sadan ohmin luokkaa.
 
SamPpaa
02.12.2010 13:54:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei mitään ääntä tule. Itsekkin veikkaan irronnutta piuhaa jossakin kohdin. Kysymys kuuluukin, että kannattaako tuota edes yrittää aukaista itse? Olen toki kaapeleita kolvaillut ja muutaman simppelin säröpedaalinkin reikälevylle tehnyt, mutta ei viittis särkeä mikkiä omalla säheltämisellä, jos joku sen osais helposti korjata.
 
Tekemällä oppis..
stnprkl
02.12.2010 15:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SamPpaa: Joo, ei mitään ääntä tule. Itsekkin veikkaan irronnutta piuhaa jossakin kohdin. Kysymys kuuluukin, että kannattaako tuota edes yrittää aukaista itse? Olen toki kaapeleita kolvaillut ja muutaman simppelin säröpedaalinkin reikälevylle tehnyt, mutta ei viittis särkeä mikkiä omalla säheltämisellä, jos joku sen osais helposti korjata.
 
Kokeiles ruuvata se XLR liitin irti. Eli siinä kohti, mihin piuha menee siin mikissä, on pieni reikä ja siinä reiässä talttapääruuvi. Ruuvaa se auki (siin on kierteet väärinpäin ja se ruuvi menee sinne sisään kun se on auki), sit varovasti vedät pihdeillä ne pinnit ulos (kaik kolme tulee kerralla) ja tarkista et siellä on kaikki kolme karvaa kiinni. Tän uskaltaa vielä ite tehä, enempää en lähtis ite tekemään.
 
Viltsu audiokantaja
eetu-
03.12.2010 01:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Siis ei anna mitään ulos? Ei edes semmoista piereskelevää soundia?
 
Kuulostaa kovasti siltä, että siellä on nyt liitoksia auki.
 
Mulla itsellä on justiin lähdössä (kunhan ehdin kotiin joulukuun puolivälillä) yks D6 korjattavaksi. Siinä tulee semmoista säröytymistä esim. basarissa, kun taas pienemmän kuorman kohteissa (esim bassoskope) se on toiminu vielä ihan jees. Tuosta yksilöstä on siis mitä suurimmalla todennäköisyydellä kapseli menny hieman huonoon happeen... Korjauskustannukset on luokkaa 100 egeä uuden hinta yli 200...
 
...kannattaa ainakin soittaa ja kysyä Noretronilta mitä tuommoisen mikroskoopin korjaaminen maksais ennen kuin ostaa uutta ja vaikka aika montaa asiaa itse korjailenkin, olen noi mikkikorjaukset jättänyt kyllä ihan valtuutettujen ihmisten tehtäväksi...

 
Muutaman D6 on tullut vastaan missä käynyt samanlailla. Johtunee kuulemma siitä jos jättää basarin edessä sen reijän ulkopuolelle n. 1-5cm.. Tulee liian kovat paineet "inyourface". Pitäs aina laittaa niin sisälle kuin saa..
 
don't you ever ever ever trust my mercy
Katti
03.12.2010 07:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetu-: Muutaman D6 on tullut vastaan missä käynyt samanlailla. Johtunee kuulemma siitä jos jättää basarin edessä sen reijän ulkopuolelle n. 1-5cm.. Tulee liian kovat paineet "inyourface". Pitäs aina laittaa niin sisälle kuin saa..
 
Niinhän se on, eikä ole ihan ensimmäinen itselläkään... Oli vaan hieman ottanut etäisyyttä eräällä keikalla mikki turhan paljon "itsekseen", kun joku poppareista tuuppasi mikkiständiä...
 
...täytyy varmaan hitsailla semmoinen clamppiständi jonka saa siihen basarin rimmiin kiinni...
 
Katti
03.12.2010 07:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Kokeiles ruuvata se XLR liitin irti. Eli siinä kohti, mihin piuha menee siin mikissä, on pieni reikä ja siinä reiässä talttapääruuvi. Ruuvaa se auki (siin on kierteet väärinpäin ja se ruuvi menee sinne sisään kun se on auki), sit varovasti vedät pihdeillä ne pinnit ulos (kaik kolme tulee kerralla) ja tarkista et siellä on kaikki kolme karvaa kiinni. Tän uskaltaa vielä ite tehä, enempää en lähtis ite tekemään.
 
Enempää en itsekään tekis... ja noidenkin (jos ovat irti) kiinnittäminen saattaa olla hieman työlästä, riippuen ihan siitä paljonko siellä on löysiä rungon sisällä...
 
SamPpaa
03.12.2010 08:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Kokeiles ruuvata se XLR liitin irti. Eli siinä kohti, mihin piuha menee siin mikissä, on pieni reikä ja siinä reiässä talttapääruuvi. Ruuvaa se auki (siin on kierteet väärinpäin ja se ruuvi menee sinne sisään kun se on auki), sit varovasti vedät pihdeillä ne pinnit ulos (kaik kolme tulee kerralla) ja tarkista et siellä on kaikki kolme karvaa kiinni. Tän uskaltaa vielä ite tehä, enempää en lähtis ite tekemään.
 
Tämä tehty. Hyvä ku sanoit tuon väärinpäin olevan kierteen... Karvat oli kuitenkin kiinni. Pitääpä mitata vielä sillä yleismittarilla, kunhan saan sen käsiini.
 
Damn. Näyttää kyllä nyt siltä, että korjaukseen menee, mikäli edukas korjaaja löytyy...
 
Tekemällä oppis..
Pauli Lappalainen
03.12.2010 08:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SamPpaa: Tämä tehty. Hyvä ku sanoit tuon väärinpäin olevan kierteen... Karvat oli kuitenkin kiinni. Pitääpä mitata vielä sillä yleismittarilla, kunhan saan sen käsiini.
 
Damn. Näyttää kyllä nyt siltä, että korjaukseen menee, mikäli edukas korjaaja löytyy...

 
Korjauskustannus on tuossa todennäköisesti kapselin hinta. Työaikaa kuluu todennäköisesti firman minimiveloituksen verran.
 
Dj.Dumbass
06.12.2010 00:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä kävi niin, että sm57 antautui rumpalin kapulan iskusta. Meni kerrasta täysin mykäksi, mitään ulkoisia vaurioitumsen merkkejä ei ole. Ei taida korjaaminen kannattaa...
 
But what would Musamies do?
Katti
06.12.2010 18:36:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dj.Dumbass: Täällä kävi niin, että sm57 antautui rumpalin kapulan iskusta. Meni kerrasta täysin mykäksi, mitään ulkoisia vaurioitumsen merkkejä ei ole. Ei taida korjaaminen kannattaa...
 
Todennäköisesti ei, mutta asian haara riippuu tosin hyvin paljolti uuden kapselin hinnasta ja sähkömiehen palkkion suuruudesta...
 
...tyypillisimmillään säästö ei liene ko. mikin kohdalla kovinkaan huima jos korjauttamaan alkaa...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «