Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvää ja halpaa noise gatea
1
Jugeen
28.11.2010 21:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, eli onko sellaista edes? Toimivatko mm. Artecin noise gatet aivan kuin bossinkin?
Pilaavatko halvemmat noise gatet saundin?
Tässä Artecin noise gate: http://www.thomann.de/fi/artec_noise_gate.htm
 
Jukka/MetalFear
McNulty
28.11.2010 22:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändimies: Niin, eli onko sellaista edes? Toimivatko mm. Artecin noise gatet aivan kuin bossinkin?
Pilaavatko halvemmat noise gatet saundin?
Tässä Artecin noise gate: http://www.thomann.de/fi/artec_noise_gate.htm

 
Millä tahansa saa soundinsa pilalle. Enpä ole tuota Artecin laitetta testaillut, mutta jos tunnet suurta tarvetta noise gatelle, niin mikset suosiolla osta esim. ISP Decimatoria tai meikäläiselläkin käynyttä MXR Smart Gatea? Smart Gate ainakin toimitti tehtävänsä paremmin kuin hyvin.
 
Aristospedes666: god, sä olet pelle.
cr4b
30.11.2010 19:44:55 (muokattu 30.11.2010 19:47:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä se Bossin gatekaan ei ole kovin hyvä, enkä usko että tuohon hintaan lähtee kovin hyvää gatea. Decimator sen sijaan on esimerkki hyvästä noise gatesta. En usko, että niilla saa soundia pilalle kovin helposti, vaan kyse on pikemminkin siitä, kuinka hyvin ne tekevät tehtävänsä.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Deepfreeze
30.11.2010 22:24:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin bossin NS-2:sen ja mielestäni se toimii ihan kivasti. Wahia se tuntuu jollain lailla syövän... Sooloja vetäessä en muutenkaan käyttäisi sitä ollenkaan, kun tahtoo "ne" pienet vingutukset poistavan melko tehokkaasti. Säädettyähän tuota tosin saa sen verran ettei pienet tuhnut poistu ihan heti.
 
Empä juuri moittimista tuossa näe, ihan hyvä peli ja rahansa väärti.
 
Shitstorm
cr4b
30.11.2010 22:59:44 (muokattu 30.11.2010 23:01:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deepfreeze: Empä juuri moittimista tuossa näe, ihan hyvä peli ja rahansa väärti.
 
Ehkä minun tulisi selittää, miksi en itse pitänyt kyseisestä tuotteesta. Moitteeni koskee sitä, että se ei sulje gatea tarpeeksi nopeasti vaikka decayn laittaisi minimiin. Toisin kuin Decimator, se jättää ikäviä pikku vingahduksia riffeihin paikoitellen. Olen varma, että tämä ei ole kaikilla soundeilla ongelma, mutta minulle se oli. Lisäksi pedaali ei vaimenna signaalia tarpeeksi edes mute-toiminnolla, ja aavistus signaalia vuotaa läpi.
 
If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best.
Juicy
01.12.2010 00:38:32 (muokattu 01.12.2010 00:39:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota mute-hommaa en kyllä ole pannut merkille, mutta saisihan siinä ehkä enemmän säätövaraa ja nopeutta olla. Sooloissa juurikin sen joutuu ottamaan pois, se vaimentaa huiluäänet aika herkästi. Mut soundeja se ei mun mielestä syö oikeastaan ollenkaan.
 
Miten muuten teillä on kytketty, käyttääkö kukaan muu sitä silleen ristiin efektiloopissa ja nupin edessä?
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
the-Antero
01.12.2010 09:27:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten muuten teillä on kytketty, käyttääkö kukaan muu sitä silleen ristiin efektiloopissa ja nupin edessä?
 
Mulla menee näin
 
Kitara -> NS-2 (sendistä ulos) -> whammy -> ts9 -> (returniin)NS-2 -> nuppi
 
kid ego
02.12.2010 03:42:09 (muokattu 02.12.2010 03:42:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaiset kokemukset teikäläisillä on G-Systemin noise gatesta verrattuna erillisiin laitoksiin? On vähän GAS:ia siihen suuntaan.
JuSu
02.12.2010 10:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo tainnut koskaan kokeilla oikeasti hyvää gatea, koska mun mielestä ne syö aina tuntumaa. Ärsyttäviä vehkeitä.
 
Mä oon tähän asti pystynyt pitämään isoillakin gaineilla hurinat kurissa laatuisilla piuhoilla, virtalähteillä jne.
 
Eipä tää tietty kauheasti antanut vastausta alkuperäiselle kysyjälle, anteeksi siitä. Mutta jos hurinat häiritsee, niin mä lähtisin ensin tutkimaan, mistä ne johtuu ja voiko niitä muuten hillitä, ennenkuin alkaisin tuumia noisegatea.
 
JuSu
 
Annoin lusikalla, kauhalla sain.
s8na
02.12.2010 13:38:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Millä tahansa saa soundinsa pilalle. Enpä ole tuota Artecin laitetta testaillut, mutta jos tunnet suurta tarvetta noise gatelle, niin mikset suosiolla osta esim. ISP Decimatoria tai meikäläiselläkin käynyttä MXR Smart Gatea? Smart Gate ainakin toimitti tehtävänsä paremmin kuin hyvin.
 
ISP on mun kokeilujen mukaan huomattavasti parempi laite kuin smart gate. Yksinkertaisempikin vielä. Smartgatessa on namikoita, joilla en tehnyt yhtään mitään ja sitä ei koskaan tuntunut saavan säätöihin. Joko se ei poistanut kohinaa tai sitten se tumppuunnutti soundin.
 
ISP:ssä vähän epäilyttää tuo rakenne, tommonen kiinalainen mikrokytkin "digitechi" kun tuo on.
 
www.mikseri.net/peppiyhtye/
McNulty
02.12.2010 14:35:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: ISP on mun kokeilujen mukaan huomattavasti parempi laite kuin smart gate. Yksinkertaisempikin vielä. Smartgatessa on namikoita, joilla en tehnyt yhtään mitään ja sitä ei koskaan tuntunut saavan säätöihin. Joko se ei poistanut kohinaa tai sitten se tumppuunnutti soundin.
 
Ihan vain sellaisena huomiona, ettei gaten ole tarkoituskaan poistaa signaalista kohinaa. Gate päästää tai on päästämättä tietyn tasoista signaalia lävitse. Mikäli signaalin vahvuus ylittää tuon "threshold" tason, niin silloin se läpäisee gaten, muussa tapauksessa ei.
 
Smart Gatessa on ihan yksi potikka, sen käyttäminen on helppoa. Sillä säädetään tuo threshold-taso. Sen kaverina on tuo hi-range painike jolla potikan säätöaluetta voidaan hivenen laajentaa. Tuossa Smart Gatessa on lisänä tuo hiss/mid/full noise reduction-säätö, jonka tarkoitus on tosiaan hivenen siivota signaalia. Sen ongelma tulee esiin gatea väärin käytettynä, jolloin se nimenomaan syö yläpäästä heleyttä (esim. hiss-moodi, poistaa sitä suhinaa alakerrasta joo, mutta myös yläkerrasta). Siksipä melkein sen moodin voip jättää poies (varsinkin humbucker-varusteisilla skeboilla) ja pitäytyy full-moodissa. Silloin se gate toimii samoin kuin esim. ISP Decimator.
 
Aristospedes666: god, sä olet pelle.
s8na
02.12.2010 15:19:24 (muokattu 02.12.2010 15:19:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Ihan vain sellaisena huomiona, ettei gaten ole tarkoituskaan poistaa signaalista kohinaa. Gate päästää tai on päästämättä tietyn tasoista signaalia lävitse. Mikäli signaalin vahvuus ylittää tuon "threshold" tason, niin silloin se läpäisee gaten, muussa tapauksessa ei.
 
Smart Gatessa on ihan yksi potikka, sen käyttäminen on helppoa. Sillä säädetään tuo threshold-taso. Sen kaverina on tuo hi-range painike jolla potikan säätöaluetta voidaan hivenen laajentaa. Tuossa Smart Gatessa on lisänä tuo hiss/mid/full noise reduction-säätö, jonka tarkoitus on tosiaan hivenen siivota signaalia. Sen ongelma tulee esiin gatea väärin käytettynä, jolloin se nimenomaan syö yläpäästä heleyttä (esim. hiss-moodi, poistaa sitä suhinaa alakerrasta joo, mutta myös yläkerrasta). Siksipä melkein sen moodin voip jättää poies (varsinkin humbucker-varusteisilla skeboilla) ja pitäytyy full-moodissa. Silloin se gate toimii samoin kuin esim. ISP Decimator.

 
Jep, noise reduction säätö on aivan turha ja hi-trigger range nappi taas on huono kummassakin asennossa. Pohjassa se nappaa etupäässä hyvin säilyttäen ätäkin, mutta tappaa sustainin. Samalla tuo tresholdi namikka muuttu lähes tarpeettomaksi, sen kun voi (on pakko) jättää täysin auki. Jos hi trigger on pois päältä, gate reagoi liian hitaasti taas singnaalin etupäässä.
 
www.mikseri.net/peppiyhtye/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «