Tarmo74 29.10.2010 17:24:57 | |
---|
zak69: No ei mitään hyötyä mun nähdäkseni. Hmm....mitäs vielä vois koittaa, nyt keksin! Alan suunnittelemaan tomeihin ja snareen, ja miksei basariinkin, uutta virityshommelia. Ei tarvii enää avainta viritykseen, vaan viritys hoidetaan nuppia kääntämällä jolla naru kiristää tasaisesti ylä- ja alavannetta. Jos olisi siis 10-luginen virveli niin siinä olisi 10 kpl sellaista vähän kuin snaren dempparin nuppia, jossa tietty portaaton säätö ja lukitus. Vanteet tietty puuta kuten asiaan kuuluu ja se lankakin pitäis olla jotain "erikoista". Mitä Saari-rumpuihin tulee niin aina olen arvostanut kädentaitoja korkealle, mutta en nyt oikein mitään uutta mullistavaa noissa huomaa. Pääasia että käyttäjät tykkää, eikös niin :) Kierrettävän nupin halkaisija tarvis olla vähintään 50mm ja lisäks minkälaisilla välityksillä saa naruun saman voiman mitä perinteiseen viritysruuviin kohdistuu??? Taitas tulla kokoa virpalle :) Siihen on aikaa mikä kiinnostaa |
rumpaliville 01.12.2010 21:23:43 | |
---|
Balanssit täysille ja virppaa ja snarea kovemmalle.
Ei kokolihaa bändille. Rumpalille nokkamuki. |
Nolte 01.12.2010 21:36:14 | |
---|
Tätä en allekirjoita! |
rumpaliville: Saari-rumpujen ensimmäinen ääninäyte on nyt MySpacessa:http://www.myspace.com/saarirummut. Nyt voi sitten arvioida rumpuja muutenkin kuin kuvien perusteella... Mun korvaan soundi kuulostaa erittäin erittäin laadukkaalta :) Terävä, puhdas, selkeä ja kirkas soundi. Maplemiehenä tuo on ehkä korostetun koivumainen soundi. On kait niin ohut runko ja älyttömän kovaa puuta valittu? Olisko Policemainen soundi? :) |
Kailis 02.12.2010 12:30:08 | |
---|
Helvetin hyväsoundiset rummut! Miten toi ääninäyte on toteutettu? Monta mikkiä ja paljonko prosessointia? |
mukis 02.12.2010 14:09:15 | |
---|
Kailis: Helvetin hyväsoundiset rummut! Miten toi ääninäyte on toteutettu? Monta mikkiä ja paljonko prosessointia? Ihan samat kysymykset täältä!! Hyvältä kuulostaa (myös soitto). |
Aekuinen Naenen 02.12.2010 14:35:00 | |
---|
|
rumpaliville 02.12.2010 14:50:40 (muokattu 02.12.2010 15:01:43) | |
---|
Näyte on äänitetty Ville Lehtovaaran Saari-setillä soittokämpällä kahdella setin eteen (n. 50cm korkeudelle) asetetulla Röde NT1-A -mikrofonilla minidiscille. Ääntä tai soundeja ei sen jälkeen ole käsitelty tai muokattu millään lailla. Setin speksit: BD 22x14", TT 12X10", FT 14x12", FT 16x14" ja lämpökäsitelty koivusnare 14x 5". Symbaalit: Bosphorus. Myös tässä demossa soi sama Saari-setti vain nauhamikeillä äänitettynä: http://www.myspace.com/suprafonics/ … c/songs/Dollar-For-Mr.-Lee-77131422Balanssit täysille ja virppaa ja snarea kovemmalle.
Kailis 02.12.2010 17:40:07 | |
---|
rumpaliville: Näyte on äänitetty Ville Lehtovaaran Saari-setillä soittokämpällä kahdella setin eteen (n. 50cm korkeudelle) asetetulla Röde NT1-A -mikrofonilla minidiscille. Ääntä tai soundeja ei sen jälkeen ole käsitelty tai muokattu millään lailla. Setin speksit: BD 22x14", TT 12X10", FT 14x12", FT 16x14" ja lämpökäsitelty koivusnare 14x 5". Symbaalit: Bosphorus. Myös tässä demossa soi sama Saari-setti vain nauhamikeillä äänitettynä: http://www.myspace.com/suprafonics/ … c/songs/Dollar-For-Mr.-Lee-77131422 Ok. Ootko muuten vasenkätinen? |
rumpaliville 02.12.2010 18:56:38 | |
---|
Öö..en. Miks? Balanssit täysille ja virppaa ja snarea kovemmalle.
Kailis 02.12.2010 20:29:52 | |
---|
rumpaliville: Öö..en. Miks? Koska tuossa ääninäytteessä on stereokuva "väärin päin", eli L ja R menneet toisinpäin. Oliko sulla mikseri MD:n ja mikkien välissä? |
Niq 03.12.2010 10:22:11 | |
---|
Kailis: Koska tuossa ääninäytteessä on stereokuva "väärin päin", eli L ja R menneet toisinpäin. Oliko sulla mikseri MD:n ja mikkien välissä? Täähän on ihan koulukuntaero. Laitetaan se stereokuva sen mukaan ketä varten musaa soitetaan. Jatsarit laittaa paneroinnin rumpalin näkökulmasta ja popparit yleisön. |
Strumbali 03.12.2010 11:33:36 | |
---|
Aika usein tuntuu olevan rumpalin vinkkelistä stereo-kuva, vaikka jotenkin tuntus kivemmalta, että ois setin edestä. Meikä onkin poppari? No ilmankos. Ihan hyvät näytteet soundeista. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
mukis 05.12.2010 20:02:41 | |
---|
Niq: Täähän on ihan koulukuntaero. Laitetaan se stereokuva sen mukaan ketä varten musaa soitetaan. Jatsarit laittaa paneroinnin rumpalin näkökulmasta ja popparit yleisön. Mä olen aina levyllekin tykännyt laittaa rumpalin näkövinkkelistä, on jotenkin helpompi miksatakin. Monesti toivoisi, että useammissa levyissä olis myös rumpalinäkökulma miksauksessa - olis huomattavasti kivempi eläytyä kuunnellessa rumpalin rooliin.. |
Velli 05.12.2010 20:19:30 | |
---|
mukis: Monesti toivoisi, että useammissa levyissä olis myös rumpalinäkökulma miksauksessa - olis huomattavasti kivempi eläytyä kuunnellessa rumpalin rooliin.. Mun mielestä tuolla stereokuvalla ei ole mitään väliä. Ei se stereokuva samoin päin kuitenkaan aina pysy, jos laitetaan rumpalin näkökulmasta. Toiset kun ovat vasenkätisiä. |
Groovi 05.12.2010 23:32:52 | |
---|
Äänitteillä ei ole olemassa mitään "oikeaa" stereokuvaa. Muutenkin koko asia menee enemmänkin miksaamisen kuin soittamisen puolelle, ja sitäpaitsi rummut saa kuulostamaan hyvin munakkaalta vaikka monona. "the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein |
Epämuusikko 06.12.2010 11:24:45 | |
---|
Velli: Mun mielestä tuolla stereokuvalla ei ole mitään väliä. Ei se stereokuva samoin päin kuitenkaan aina pysy, jos laitetaan rumpalin näkökulmasta. Toiset kun ovat vasenkätisiä. Genesistä kuunnellaan korvat nurinpäin (+ kävellään saman puolen käsi ja jalka simultaanissa). I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
markkuliini 07.12.2010 20:13:07 | |
---|
Juu, tosiaan ei ole "oikeaa" stereokuvaa rumpujen suhteen. Itse miksaan näköjään yleensä yleisön puolelta, niin että haitsu on eniten oikealla, ja lattiatomi eniten vasemmalla, mutta ihan yhtä hyvin voisin tehdä toisinkin päin. Asialla ei ole oikeastaan mitään väliä, musiikin kuuntelijoista kun on rumpaleita murto-osa ja suurin osa heistään ei välitä kummin päin asia on. Silloin asialla on vain merkitystä jos esim. haitsuun soitetaan paljon ja musiikissa on joku samanlainen soundi/rytmi. Silloin panoroinnissa se kannattaa ottaa huomioon, eikä välttämättä kannata sijoittaa stereokuvassa samanlaisia soundeja ihan vierekkäin. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
arse 12.12.2010 16:13:02 | |
---|
Silloin asialla on vain merkitystä jos esim. haitsuun soitetaan paljon ja musiikissa on joku samanlainen soundi/rytmi. Silloin panoroinnissa se kannattaa ottaa huomioon, eikä välttämättä kannata sijoittaa stereokuvassa samanlaisia soundeja ihan vierekkäin. (Ohkanen haitsusaundi + akkarin harjauskomppi + vähän sinnepäin soitettu sheikkeri) x joku "tyylikäs" digitaalikaiku = AI ETTÄ! Näitä kuulee edelleen. Mun mielestä koko rumpujen panorointi on vähän kyseenalaista. Miksei vaikka kitaroita tai lauluja äänitetä niin, että eri äänet kuuluu eri korvista? Vois olla aika villin kuuloista :) Pianon jätin ihan tarkoituksella mainitsematta, että ei mennä vielä siihen. Ei tästä muuta. Saarirummut kuulostaa hyvältä. My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol! |
markkuliini 12.12.2010 16:43:19 | |
---|
arse: Mun mielestä koko rumpujen panorointi on vähän kyseenalaista. Miksei vaikka kitaroita tai lauluja äänitetä niin, että eri äänet kuuluu eri korvista? Vois olla aika villin kuuloista :) Pianon jätin ihan tarkoituksella mainitsematta, että ei mennä vielä siihen. Ei tästä muuta. Saarirummut kuulostaa hyvältä. Ei rumpuja yleensä leveälle panoroidakaan. Ihan vaan sen verran levitetään ettei tule sellaista oloa että koko setti on yhdessä pisteessä. Muutama aste esim bassarin ja virvelin välillä auttaa niitä erottumaan toisistaan ja tomien levitys esim klo 11 ja 13 välille tuo filleihin pientä liikkeen tuntua. Jos ja kun rumpuja äänitetään tilamikeillä stereona niin sen jälkeen itse äänitys jo sisältää stereoinfoa ja samalla siis tavallaan panorointiakin. Ja kyllä kitaroita ja lauluja miksataan vaikka miten laidoille. Etenkin delayn ja kaikujen yhteydessä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |