Simeonii 25.11.2010 18:00:25 | |
---|
Onkos muilla miten kestäneet CV telen nauhat? Itsellä alkaa olla jo pahasti kuluneet, vaikka kitara ollut käytössä vasta vuoden verran. Myos jakin pidike tuppaa irvistelemään. "Ei ole väliä millä paskaa lapioi kunhan paska lentää" -Albert Järvinen |
Freewheeler 27.11.2010 11:19:12 (muokattu 27.11.2010 11:29:03) | |
---|
http://www.propellihattu.fi/wilkotele.jpg Vanhana Dr Feelgood -fanina väsäsin Wilko Johnson -Telecasterin. Leppäbody Koreasta, kaula Japanista, tallamikki DiMarzion vanha ja loistava VT-1 (Twang Kingin faija), etumikki Fenderin -72 uudelleenkäämittynä. Talla Fender, muut osat sieltäjatäältä. Pleksi on spreiattu punaisella maalilla niinkuin Wilkokin teki peittääkseen valkoisen pleksin veriroiskeet :-) Hyvä keppi ja kuulostaa 60-luvun alun Teleltä niin kuin pitääkin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
WnbPunk 27.11.2010 11:24:56 | |
---|
Minkäslaisia nuo Road worn Deluxe telet on? Nätiltä näyttää ainakin. Onko näin? |
doktorkoo 27.11.2010 12:10:41 | |
---|
Freewheeler: http://www.propellihattu.fi/wilkotele.jpg Vanhana Dr Feelgood -fanina väsäsin Wilko Johnson -Telecasterin. jeah, autenttisen näköinen! Paitsi että Wilko on lahjoittanut Telensä pojalleen, ja soittaa nykyään samanväristä Stratoa! Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
http://www.myspace.com/themisbeats |
Freewheeler 27.11.2010 12:53:02 | |
---|
doktorkoo: jeah, autenttisen näköinen! Paitsi että Wilko on lahjoittanut Telensä pojalleen, ja soittaa nykyään samanväristä Stratoa! On Wilko taas viime aikoina keikkaillut Telelläänkin. Lisäksi Wilko vetää joskus 80-luvun Japsitelelläkin, musta punaisella pleksillä tietty. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
doktorkoo 27.11.2010 15:57:11 | |
---|
Freewheeler: On Wilko taas viime aikoina keikkaillut Telelläänkin. Lisäksi Wilko vetää joskus 80-luvun Japsitelelläkin, musta punaisella pleksillä tietty. jaa en tiedä. Just vajaa kuukausi sitten Wilkon luottovalokuvaaja kommentoi: "Wilko's playing a strat now because he likes it,nothing more nothing less...he started using it again while Phillipe was working on the old one and he's just carried on, so no he doesnt need another Tele he's already got one! It's now being used by his son Simon..JT" Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
http://www.myspace.com/themisbeats |
Freewheeler 27.11.2010 17:21:43 | |
---|
doktorkoo: jaa en tiedä. Just vajaa kuukausi sitten Wilkon luottovalokuvaaja kommentoi: "Wilko's playing a strat now because he likes it,nothing more nothing less...he started using it again while Phillipe was working on the old one and he's just carried on, so no he doesnt need another Tele he's already got one! It's now being used by his son Simon..JT" Luin noi jutut jostain nettihaastattelusta. Voin siis olla väärässäkin. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
gasser 30.11.2010 21:13:03 | |
---|
-?- |
jukej 01.12.2010 15:31:12 | |
---|
Mitä Teleä suosittelisitte hinta luokassa 1000 - 1500e? Tällä hetkellä soittelen Baja Telellä ja tuollainen perinnehenkinen Tele olis hakusesa. AVRI '52? Joku muu? Onko huomattavaa laatueroa American vintagen ja Custom shoppien välillä? How many kilometers to the nearest disco? |
jukej: Mitä Teleä suosittelisitte hinta luokassa 1000 - 1500e? Tällä hetkellä soittelen Baja Telellä ja tuollainen perinnehenkinen Tele olis hakusesa. AVRI '52? Joku muu? Onko huomattavaa laatueroa American vintagen ja Custom shoppien välillä? AVRI '52 on loistava kitara. Tai ainakin omani oli. Jäsen väsykäsi varmaan vahvistaa tämän. |
ebonite 08.12.2010 13:19:06 | |
---|
Noin tyhmänä kysymyksenä sellainen, että jos Telen etumikki onkin P-90 eikä sellainen perinteinen single-coil, niin minkä verran se muuttaa kitaran sointia? Monipuolistuuko kitara vai onko se vaan johonkin tiettyyn musiikkityyliin enemmän sopiva? |
Numb 08.12.2010 13:33:50 | |
---|
ebonite: Noin tyhmänä kysymyksenä sellainen, että jos Telen etumikki onkin P-90 eikä sellainen perinteinen single-coil, niin minkä verran se muuttaa kitaran sointia? P90 soundaa erilaiselta kuin perinteinen single coil, että kyllähän se muuttaa soundia tietty. Tuo "minkä verran" onkin sitten oikeastaan mahdoton vastattava muuten kuin ääninäytteillä. Se on vähän niin kuin humbuckerin suuntaan menevä single coil. Voit hakea juutuupista esim. P-Rails -demoja. Siinä on samassa mikissä single coil, P90 ja humppari. Ja kun ne ovat samassa kitarassa, siitä voi kuulostella miten soundi muuttuu. Tässä esim. yksi demovideo: http://www.youtube.com/watch?v=fZhJXcSVnfs Monipuolistuuko kitara vai onko se vaan johonkin tiettyyn musiikkityyliin enemmän sopiva? Munsta se on vain erilainen. Ei monipuolistu eikä rajoitu. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Riffien_Kuningas 08.12.2010 13:35:08 | |
---|
ebonite: Noin tyhmänä kysymyksenä sellainen, että jos Telen etumikki onkin P-90 eikä sellainen perinteinen single-coil, niin minkä verran se muuttaa kitaran sointia? Monipuolistuuko kitara vai onko se vaan johonkin tiettyyn musiikkityyliin enemmän sopiva? Siitä tulee humbuckermäinen, mutta ehkä vähän terävämpi. Mutta hurinat ei häviä kovaa soitettaessa niinkuin humpparilla. Ihan hyvä soundi lähtee P-90:stä. Itse soitan P-90-telellä ihan kaikkea. |
ebonite 10.12.2010 14:07:15 (muokattu 10.12.2010 14:11:56) | |
---|
Keith Richards soittelee teleänsä tuolla G-virityksellä josta on matala E-kieli poistettu. http://members.tripod.com/blue_lena/guitar2.html Itse en ole rohjennut vielä heivata sitä kieltä pois vaan olen virittänyt sen D:ksi. Kuulostaa silleenkin ihan riittävästi rollari-soundilta meikäläiselle. Eikös tuollainen yhden kielen poistaminen saa pidemmän päälle kaulan jotenkin epäbalanssiin? |
Numb 10.12.2010 14:42:27 | |
---|
ebonite: Eikös tuollainen yhden kielen poistaminen saa pidemmän päälle kaulan jotenkin epäbalanssiin? Onhan Keeffi vetäny vissiin vuosikymmenet ainakin sillä yhdellä viiden kielen telellä. En usko, että vetäis jos ei olis kaula kuosissa. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
tommijk 10.12.2010 21:16:13 (muokattu 10.12.2010 21:17:43) | |
---|
|
Andy Six 11.12.2010 09:32:30 | |
---|
Tuli hankittua Skuju cv custom tele.....Vallan on hyvän tuntuinen peli.... |
Mäci 11.12.2010 11:03:27 | |
---|
Andy Six: Tuli hankittua Skuju cv custom tele.....Vallan on hyvän tuntuinen peli.... Yhdyn edelliseen puhujaan. Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia- |
LaMotta 11.12.2010 11:07:34 (muokattu 11.12.2010 11:08:33) | |
---|
ebonite: Noin tyhmänä kysymyksenä sellainen, että jos Telen etumikki onkin P-90 eikä sellainen perinteinen single-coil, niin minkä verran se muuttaa kitaran sointia? Monipuolistuuko kitara vai onko se vaan johonkin tiettyyn musiikkityyliin enemmän sopiva? Itselläni on Fendereissä soitinrakentajan tekemät steel pole-mikit. Tekijänsä mukaan ne on soundillisesti niin lähellä p-mikkiä kuin tässä kokoluokassa mahdollista. Niistä ainakin irtoaa ykskelaisen klangi. Voimakkaammalla keskiäänialueella, ulostuloteholla ja dynamiikalla tosin. Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida? |
LaMotta 11.12.2010 18:53:15 | |
---|
Yx kitaristi sano kerran, että Telecaster on tyttöjen kitara. Duodam. Onko keskustelun tarkoituksena päästä johonkin tulokseen vai pelkästään spekuloida? |