Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Excalibur pedaalit ,kokemuksia niistä
1 2
kaukopoika
16.08.2009 11:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täälläpä onkin käynyt helmeilevä keskustelu noista Mad Professoreista ,niin olisiko kokemuksia sitten Excalibureista ,näyttäisi olevan saatavana ainakin distortion ,overdrive ja analogi delay ,tarkemmat mallinimet,värit ja linkit soundiklippeihin löytyy ainakin täälläkin mainostavan Kitarakuun sivulta.
 
Itse omistan siis MP mighty redin ja olen siihen tyytyväinen ja jos vertaan sen klippejä tuohon Excaliburiin ,niin en kyllä eroa löydä TOSIN eri soittaja ja eri näytekappaleet eivä tue vertailua.
 
Olisiko siis mahdollista ,että nämä Excaliburit voisivat olla eräänlainen budjetti vaihtoehto MP:lle ,en tarkoita siis mitään halpakopio vastaan originelli asetelmaa ,vaan kuulostavat vaan klipit sen verran yhtä hyviltä ,että seuraavat hankinnat mulla ,eli overdrive ja delay voisivat olla juurikin Excaliburia ,ovat nimittäin sen verran edullisempia ,hinnat siis satasen nurkissa.
 
Ainakaan haku ei tuntenut tätä merkkiä pedaalien osalta ,eli onko kyseessä uusi merkki ,vai muuten ollut täällä paitsiossa.
 
varakeef
16.08.2009 13:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyyppäsin sekä overdriveä että delayta. Asiallisia, mutta delay on vähän pliisu, sitä ei saa oikein säksättämään. Ei pärjää tässä suhteessa Red Repeatille esimerkiksi. Jos mieto delay on haussa, niin kelpaa mainiosti kyllä.
 
Särö on minusta tuiki tavallinen tube screamer... niitä on markkinoila pilvin pimein muutenkin. Ei niissä voi oikein mennä vikaan.
 
Tukevia, laadukkaita laitteita sinänsä. Luonnossa vielä törkeämmän värisiä kuin kuvissa.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
jarmo vh
16.08.2009 14:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiallisia, mutta delay on vähän pliisu, sitä ei saa oikein säksättämään. Jos mieto delay on haussa, niin kelpaa mainiosti kyllä.
 
Aivan samaa mieltä olen. Peruslaite, ihan jees. Ei niin lämminsoundinen kuin Ibanezin AD9, mutta viiveaika on hieman pidempi. Analogisuuden takia tuota ei ehkä kannata ostaa, kylmä laite mielestäni ja digitaalidelaylla voi hyvinkin saada saman soundin. Hinta toki on edullinen ja laite itsessään jämäkän ja kestävän oloinen.
 
Saattaa sitä joskus tarvita.
Dog Breath
16.08.2009 17:40:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Analogisuuden takia tuota ei ehkä kannata ostaa, kylmä laite mielestäni ja digitaalidelaylla voi hyvinkin saada saman soundin.
 
Ei sillä että asialla juuri merkitystä olisi, mutta onkos AD-350 tarkkaan ottaen "oikea" analogidelay ollenkaan?
 
"Each EXCALIBUR DEVICE comes loaded with Chip for a total of 350 milliseconds of pure, rich, organic analog tone."
 
http://www.axis-online.de/html/analog_device.html
 
Eli DSP siellä lienee sisällä kuitenkin viivettä muodostamassa - vai ymmärränkö nyt tuon "chip"-sanan merkityksen tässä yhteydessä väärin?
 
Shake some action
duc
16.08.2009 18:02:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dog Breath: Ei sillä että asialla juuri merkitystä olisi, mutta onkos AD-350 tarkkaan ottaen "oikea" analogidelay ollenkaan?
 
"Each EXCALIBUR DEVICE comes loaded with Chip for a total of 350 milliseconds of pure, rich, organic analog tone."
 
http://www.axis-online.de/html/analog_device.html
 
Eli DSP siellä lienee sisällä kuitenkin viivettä muodostamassa - vai ymmärränkö nyt tuon "chip"-sanan merkityksen tässä yhteydessä väärin?

 
Joo. Analogipiiri.
Stone
16.08.2009 18:29:41 (muokattu 16.08.2009 18:34:39)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carl Martinin red repatista luovuttuani omistin vähän aikaa Excalibur ad-350 analog delayn.
Hyvin lämmin soundinen ja omasta mielestäni red repeatia parempi (= lämpimämpi).
Mukavat rockabilly slap kompit tuosta sai vaikkakin red repeatissa slap back osasto hivenen parempi. Itse en ole delay miehiä, mutta jos delayta tarvitsisin, niin exalibur olisi omaan musiikkiini vahva vaihtoehto..
 
edit. kuulin myyjäliikkeltä tarinan "eräästä ammattilaisesta" joka aikaisemmin käytti kalliita boutique delayta, mutta jätti ne kuultuaan excalibur ad-350 delayta...huikeata :)
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Dog Breath
16.08.2009 20:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Joo. Analogipiiri.
 
Jep, eipä siinä sitten mitään. Siksi vaan kävin tuota pohtimaan kun Excalibureista tietoa etsiessäni törmäsin niinkin villiin väitteeseen kuin että AD-350 olisi käytännössä sama laite kuin Belcat DLY-303 tai Modtone MT-AD jotka taas pohjautuvat PT-2399-lastuun. Ovat saattaneet nämä hevosmiesten tietotoimiston huhut lähteä liikkeelle yksinkertaisesti siksi että kaikki kolme ovat ulkoisesti vähän samannäkösiä.
 
Eipä silti että asialla olisi sinänsä kummempaa merkitystä ollut; on jokseenkin sama onko laite analoginen vai digitaalinen jos se kuulostaa hyvältä. Ainakin tuli tuo Belcat-huhu näin todettua perättömäksi. :)
 
Shake some action
jarmo vh
16.08.2009 21:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Aivan samaa mieltä olen. Peruslaite, ihan jees. Ei niin lämminsoundinen kuin Ibanezin AD9, mutta viiveaika on hieman pidempi. Analogisuuden takia tuota ei ehkä kannata ostaa, kylmä laite mielestäni ja digitaalidelaylla voi hyvinkin saada saman soundin. Hinta toki on edullinen ja laite itsessään jämäkän ja kestävän oloinen.
 
Itse itseäni lainaten vähän pehmennän mielipidettäni. "Kylmä" on ehkä turhan jyrkkä sana. AD9:än verrattaessa soundi on kirkkaampi ja ehkä enemmän kuivan signaalin samanlaisena toistava kuin AD9. Siitäpä tuli tuo kylmä mieleeni.
 
Saattaa sitä joskus tarvita.
kaukopoika
16.08.2009 21:45:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos hyvistä kommenteista ,todettakoon ,että todella rankkoja ja monipuolisia delay-kaikuja vartenhan mulla on toki useitakin nauhakaikuja ,esim Rolandeissa
ei jää kaiut laimeiksi !
Mutta juuri tuollainen varmatoiminen helppo perusdelay on nyt juuri haussa äänityshommiin ja keikoillekin särösooloja hiukan maustamaan.
Rautalanka projekteihin lähtee edelleenkin Rolle tai Echolette mukaan!
 
J.Hollström
29.12.2009 21:53:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutama video täällä: http://www.youtube.com/user/quumies1
 
Stone
21.10.2010 20:46:17 (muokattu 22.10.2010 09:15:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakaan haku ei tuntenut tätä merkkiä pedaalien osalta ,eli onko kyseessä uusi merkki ,vai muuten ollut täällä paitsiossa.
 
Itsekkin vähän ihmeissäni, että yllättävän vähän "vieläkään" mitään kommentteja exalibureista...eikä pelkästään suomessa vaan yleensä missään, vaikka onhan näitä ollut jo hyvän aikaa markkinoilla. Olisiko valmistettu sitten määrällisesti vähempi vrt. esim. MP pedaaleihin? Joku pikku pajahan siis näitä saksassa tehtailee ilmeisesti pienellä reservillä. Itselleni on jäänyt epäselväksi, että onko sarjatuotanto vai "hand made" pedaaleja...veikkaan sarjatuotantoa. Mielenkiintoista olisi lukea vaikkapa harmony-centralista käyttäjäarvioita eri setupeilla.
 
Itse yhä hämmästelen tone screamerin monipuolisuutta hintaansa nähden, jossa on mielestäni suht' laaja tone/säröskaala (ainakin omaan tarpeeseeni)...ei kuitenkaan siis mikään hevisärkijä. Sain sillä kuitenkin sellaista 'old school' fuzz tonea säädöt täysillä, kun blues juniorin etuaste oli jo valmiiksi rutussa. Tone Screamer on muuten hyvin kuvaava nimi tälle purkille ja paino sanalle "tone". Paljon on kaikenlaisia hyviä purkkeja itselläni käynyt haastamassa tone screameria vaan vielä toistaiseksi lunastanut paikkansa käytössäni (no okei...kerran luovuin, mutta hommasin takaisin). Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista myös tehdä joskus sokkotesti; excalibur vs. ibanez ts9.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
TripleR
30.11.2010 13:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään tietoa Excalibur Tone Screamerin kytkennöistä? Huomasin nimittäin tuossa soitellessa, että signaali ei kulje ko. pedaalin läpi, jos virtalähde (ulkoinen tai paristo) ei ole kytkettynä. Ilmeisesti True Bypassia koneessa ei ainakaan ole. Kymysys siis lyhykäisyydessään: Miten Excalibur Tone Screamerin päälle/pois kytkentä on toteutettu?
 
Dr. Muff
30.11.2010 14:50:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Itsekkin vähän ihmeissäni, että yllättävän vähän "vieläkään" mitään kommentteja exalibureista...eikä pelkästään suomessa vaan yleensä missään, vaikka onhan näitä ollut jo hyvän aikaa markkinoilla. Olisiko valmistettu sitten määrällisesti vähempi vrt. esim. MP pedaaleihin? Joku pikku pajahan siis näitä saksassa tehtailee ilmeisesti pienellä reservillä. Itselleni on jäänyt epäselväksi, että onko sarjatuotanto vai "hand made" pedaaleja...veikkaan sarjatuotantoa. Mielenkiintoista olisi lukea vaikkapa harmony-centralista käyttäjäarvioita eri setupeilla.
 
Itse yhä hämmästelen tone screamerin monipuolisuutta hintaansa nähden, jossa on mielestäni suht' laaja tone/säröskaala (ainakin omaan tarpeeseeni)...ei kuitenkaan siis mikään hevisärkijä. Sain sillä kuitenkin sellaista 'old school' fuzz tonea säädöt täysillä, kun blues juniorin etuaste oli jo valmiiksi rutussa. Tone Screamer on muuten hyvin kuvaava nimi tälle purkille ja paino sanalle "tone". Paljon on kaikenlaisia hyviä purkkeja itselläni käynyt haastamassa tone screameria vaan vielä toistaiseksi lunastanut paikkansa käytössäni (no okei...kerran luovuin, mutta hommasin takaisin). Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista myös tehdä joskus sokkotesti; excalibur vs. ibanez ts9.

 
Eiköhän se kerro ihan kaiken oleellisen ettei ylistysarvoita ole mutta torilla näitä on jatkuvasti myynnissä.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
aristoteles666
30.11.2010 19:24:23 (muokattu 30.11.2010 19:25:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TripleR: Onko kenelläkään tietoa Excalibur Tone Screamerin kytkennöistä? Huomasin nimittäin tuossa soitellessa, että signaali ei kulje ko. pedaalin läpi, jos virtalähde (ulkoinen tai paristo) ei ole kytkettynä. Ilmeisesti True Bypassia koneessa ei ainakaan ole. Kymysys siis lyhykäisyydessään: Miten Excalibur Tone Screamerin päälle/pois kytkentä on toteutettu?
 
tod näköisesti fetillä muodostettu kytkin, monissa on tehty niin, soundillisesti hyvä ratkaisu ja saadaan hiljainen kytkin ilman poksumisia..
 
varakeef
01.12.2010 09:44:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dr. Muff: Eiköhän se kerro ihan kaiken oleellisen ettei ylistysarvoita ole mutta torilla näitä on jatkuvasti myynnissä.
 
Kaikkia tubescreamer-johdannaisia on jatkuvasti myynnissä.
 
Se kertoo vain siitä, että kaikista valmistajien väitteistä huolimatta ne ovat vain tube screamer-johdannaisia, simppeleitä säröpurnukoita. Niissä ei ole sellaisia taianomaisia oleellisia eroja, ettei pettymyksiä tulisi, jos uskoo jotain mullistavaa saavansa.
 
Eli kiertoon ja uutta matoa koukkuun.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Corto
01.12.2010 11:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef:
Se kertoo vain siitä, että kaikista valmistajien väitteistä huolimatta ne ovat vain tube screamer-johdannaisia, simppeleitä säröpurnukoita. Niissä ei ole sellaisia taianomaisia oleellisia eroja, ettei pettymyksiä tulisi, jos uskoo jotain mullistavaa saavansa.

 
Mä vähän uumoilen samaa. Ei kait noissa mitään pahasti pielessä ole, mutta tuskin mitään tajunnanräjäyttävääkään on tiedossa.
 
Ainoa itse tuumailemani dilemma Excalibureissa on, että miksi maksaa saksalaisesta laadusta(?) kun M.netin kimppatilauksen kautta (tai ebaysta) voi hankkia vaikkapa sitten Biyangin spedun Aasiasta Excalibureja halvemmalla (jopa alle puoleen hintaan). Toki elektrooniset osat on vähän erilaisia ja eri järjestyksessä siellä sisuksissa, mutta samanlaista pörinää niistä kaikista halppis-scriimereistä tuuppaa tulemaan.
 
Miksi ylipäänsä maksaa yli satku perustason pedaalista? Mä itse ainakin yleensä hommaan joko suht halvan (40-70€) purnukan jolla pärjää just ja just tai sitten satsaan kunnolla laatuun ja katsotaan hintalapun sijaan ihan vaan niitä ominaisuuksia. Jatkuvan persaukisuuden takia tosin olen aika pitkälle mennyt just sen eka vaihtoehdon mukaan... :)
 
Toki kukin taaplaa tyylillään. Onhan se ihan kiva että perus-Bossien/Behringerien ja "vintage boutique"-spedujen välimaastossakin on tarjontaa.
 
Ei ollu minusta stratomieheksi.
Jungleman
01.12.2010 11:55:54 (muokattu 01.12.2010 16:22:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto:
Ainoa itse tuumailemani dilemma Excalibureissa on, että miksi maksaa saksalaisesta laadusta(?) kun M.netin kimppatilauksen kautta (tai ebaysta) voi hankkia vaikkapa sitten Biyangin spedun Aasiasta Excalibureja halvemmalla (jopa alle puoleen hintaan).

 
Jostain syystä minulle on syntynyt vaikutelma että Excaliburit olisivat sitä samaa kaukoidästä tulevaa bulkkia. Voiko joku osoittaa mielikuvan vääräksi?
 
...ei sillä että alkuperämaa tekisi liukuhihnapedaalia huonommaksi tai paremmaksi.
 
Edit. korjasin yhdys sanavirheen.
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Corto
01.12.2010 14:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jungleman: Jostain syystä minulle on syntynyt vaikutelma että Excaliburit olisivat sitä samaa kaukoidästä tulevaa bulkkia. Voiko joku osoittaa mielikuvan vääräksi?
 
Voi ollakin. Kitarakuu ainakin mainostaa sivuillaan, että "AMAZING EFFECTS PEDALS FROM GERMANY". Mutta voihan tässä olla joku mainoskikkameininki.
 
Pistää vaan miettimään että kun noita Bosseja, Ibanezeja ja Biyangeja saa halvemmalla, niin missä määrin nää Excaliburit tarjoaa sitten enemmän vastinetta rahalle, sillä maagisella analogisuudellako? Vai yritetäänkö Excalibureista luoda mielikuvakikkailulla jonkinlaista halpaa laatupedaalia, onhan se "tehty Saksassa"? Mene ja tiedä, olen itse jotenkin skeptinen.
 
Ei ollu minusta stratomieheksi.
jii.haanpaa
01.12.2010 15:07:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corto: Voi ollakin. Kitarakuu ainakin mainostaa sivuillaan, että "AMAZING EFFECTS PEDALS FROM GERMANY". Mutta voihan tässä olla joku mainoskikkameininki.
 
Pistää vaan miettimään että kun noita Bosseja, Ibanezeja ja Biyangeja saa halvemmalla, niin missä määrin nää Excaliburit tarjoaa sitten enemmän vastinetta rahalle, sillä maagisella analogisuudellako? Vai yritetäänkö Excalibureista luoda mielikuvakikkailulla jonkinlaista halpaa laatupedaalia, onhan se "tehty Saksassa"? Mene ja tiedä, olen itse jotenkin skeptinen.

 
No jumankekka, tää mun excaliiperini maksoi 90 euroa ja olinpa vielä sen verran reteenä, että ihan uuden ja kiiltävän ostin paikalliselta yrittäjältä. Bosseista ja Ibanezeista olen joskus kuullut, Bojoing ei sano mitään, mutta aika halvalla niitä ilmeisesti saa, jos toi 90 euroa uudesta purkista on riistoa?
 
Itse spedaali kuulostaa omaan korvaani oikein hyvältä. Tosin säröä siitä lähtee omiin tarpeisiini aivan liikaa ja tonestakin jää puolet skaalasta käyttämättä. Yläkerta menee kihinäksi, vaikka Heikki Kummeli onkin asiasta eri mieltä. Päädyin juuri tähän purkkiin lähinnä siitä syystä, että sen muotokieli sointui hyvin yhteen lastenhuoneen ikeasta ostetun maton kanssa. On tuossa matossa myös sweet honey overdriven oranssia, joten ehkä seuraavaksi testaan sitä.
 
Corto
01.12.2010 16:43:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: No jumankekka, tää mun excaliiperini maksoi 90 euroa ja olinpa vielä sen verran reteenä, että ihan uuden ja kiiltävän ostin paikalliselta yrittäjältä. Bosseista ja Ibanezeista olen joskus kuullut, Bojoing ei sano mitään, mutta aika halvalla niitä ilmeisesti saa, jos toi 90 euroa uudesta purkista on riistoa?
 
Kuten jo aiemmin sanoin, ihmettelen vain miksi maksaa liikaa jos halvemmallakin saisi saman asian. Juutuubisamplejen perusteella Excaliburit kuulostavat olevan aika lailla samalla viivalla esim. noiden Biyoijoingien kanssa. Ainoastaan kaksinkertaisella hintalapulla.
 
Mutta jos susta tuntuu hyvältä ja pedaali soundaa sen 90 egen arvoiselta niin mikäs siinä, nauti toki pedaalistasi. Ethän sä mitään ole varsinaisesti menettänyt jos kerta koet saaneesi rahoillesi vastinetta.
 
Ei ollu minusta stratomieheksi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «