Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppiä Laney Gh50L kanssa
1
spadde
05.12.2008 21:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tuolla jelppikerhon puolella jo kysäisinkin ja nyt viellä täällä eli nyt on tiedot ja taidot lopussa, nimittäin: Laneyn tulee ääni todella hiljaa, itse kun olen näissä putkiasioissa ihan torvi, niin ajattelin lujaa hehkuvissa ja lähes käryvissä päättäreissä vian olevan. Vaihdoin alkuperäiset TAD:it EL34set ja laitoin Mesan samanlaiset tilalle, vaan missä vika kun sama ongelma taas piinaa. Auttaisiko etuasteputkien vaihto ? Ideoita? vaan ei minulla
 
kiitokset vastaajille t spade
 
jhamarila
05.12.2008 21:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä tuolla jelppikerhon puolella jo kysäisinkin ja nyt viellä täällä eli nyt on tiedot ja taidot lopussa, nimittäin: Laneyn tulee ääni todella hiljaa, itse kun olen näissä putkiasioissa ihan torvi, niin ajattelin lujaa hehkuvissa ja lähes käryvissä päättäreissä vian olevan. Vaihdoin alkuperäiset TAD:it EL34set ja laitoin Mesan samanlaiset tilalle, vaan missä vika kun sama ongelma taas piinaa. Auttaisiko etuasteputkien vaihto ? Ideoita? vaan ei minulla
 
kiitokset vastaajille t spade

 
Kytketkö suoraan vahvistimeen vai onko pedaaleja/efektit välissä? biaskytkin?
 
spadde
05.12.2008 21:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Efektilenkkiä olen kokeillut, en käytä. Biaskytkin löytyy joka nyt EL34 asetuksella.
 
'Miksi ostaa halpaa jos haluaa kallista ?'
pekurides
05.12.2008 21:45:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleinen vika etusputkien kanssa.
 
Jos sulta löytyy lisää etusputkia niin kokeile vaihdella yksi kerrallaan niin löytyy viallinen..... ehkä :)
 
Putket on periaatteessa samanmoisia kuin hehkulamput, eli voipi rysähtää milloin tahansa.
 
Tunteella päin vittua.
spadde
06.12.2008 16:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asia selvä, eli etuset vaihtoon. Onko suosituksia lämpimään ''päätesärö'' saundiin esim. Robben Ford.
 
'Miksi ostaa halpaa jos haluaa kallista ?'
teejk
01.12.2010 09:50:08 (muokattu 01.12.2010 10:01:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiikos GH50L:n kanssa muut jalkakytkimet, kuin Laneyn oma? Vaikka Orangen FS-1? Tai joku muu, mikä?
 
Edit. Ihan selvennykseksi, että tuohon parinkympin hintaan DIY ei ole vaihtoehto.
 
teejk
29.07.2013 20:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terveisiä treenikseltä. GH50L pamahti kesken soiton ja ääni katosi lähes täysin. Sen verran katoin, että takana olevat sulakkeet on ehjät ja kaikki putketkin hehkuu, mutta kaks etuasteen yksilöä neljästä ehkä hiukan heikommin. Olisko se vika sitten noissa, vai?
 
Luottokone kun on ollut, niin ei ole putkien kanssa pahemmin ollut tarvetta kikkailla.
Antti1
29.07.2013 20:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mittasitko ne sulakkeet, vai katsoitko vain? Hyvin usein ulkonäkö pettää, jos vain silmällä mulkasee. Todennäköisesti ovat kärähtäneet ja putket voivat sulakkeista huolimatta hehkua, riippuu täysin kytkennästä. Mä veikkaan kyrvähtäneitä päättäreitä, jotka veivät sulakkeen mukanaan.
 
"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
teejk
30.07.2013 08:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silmillähän mä tutkailin. Näytti ainakin, että langat olis ollu ehjiä, mutta ehkä ei sit kannata siihenkään luottaa. Täytyy kiikuttaa se jonnekin remonttiin.
Jaava
30.07.2013 09:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lainsuodatin: Silmillähän mä tutkailin. Näytti ainakin, että langat olis ollu ehjiä, mutta ehkä ei sit kannata siihenkään luottaa. Täytyy kiikuttaa se jonnekin remonttiin.
 
Putkethan tosiaan hehkuu, jos pääsulake on ehjä, mutta tommosissa vehkeissä on yleensä useampi sulake. Sen verran helppoa niiden sulakkeiden tarkistaminen ja vaihtaminen on, että en veisi huoltoon maksulliseen korjaukseen ennen kuin on varmaa, ettei se ole se sulake.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Tami
30.07.2013 10:19:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lainsuodatin: Terveisiä treenikseltä. GH50L pamahti kesken soiton ja ääni katosi lähes täysin.
 
Hmm. Ääni katosi lähes täysin? Kuuluuko ääni läpi, mutta hiljempaa vai onko vekotin mykkä?
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Laulava Kylätohtori
30.07.2013 10:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa muistaa, että vaikka löytyisi palanut sulake, niin siihen voi olla joku vakavampi syy, miksi se sulake on palanut. Ehkä vain vanhuuttaan tai tilapäisen virtapiikin takia tai sitten koneessa on pahempi vika, joka polttaa sulakkeen heti uudestaan (huonolla tuurilla voi hajota jotain muutakin)...
 
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
teejk
30.07.2013 11:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Putkethan tosiaan hehkuu, jos pääsulake on ehjä, mutta tommosissa vehkeissä on yleensä useampi sulake. Sen verran helppoa niiden sulakkeiden tarkistaminen ja vaihtaminen on, että en veisi huoltoon maksulliseen korjaukseen ennen kuin on varmaa, ettei se ole se sulake.
 
Onhan mulla noita sulakkeita, mutta ne on kotona kenkälaatikos piilos, ettei varkaat tuu ja vie.
 
Tami: Hmm. Ääni katosi lähes täysin? Kuuluuko ääni läpi, mutta hiljempaa vai onko vekotin mykkä?
 
Kesken soiton paukahti ja mykistyi. Mutta tarkemmin kun kuunteli, niin ihan olematon ääni kuului läpi. Sammutin ja testasin uudestaan, mutta tilanne pysyi ennallaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «