Aihe: Bad Monkey vs. Boss SD-1
1 2
dropD
29.11.2010 09:37:02

Tuota olen kuullut väitettävän käypäseksi boosteriksi http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=iu6fp9mh9fvkhhus1ojj2b4ij3

Paras boosteri mihin toistaiseksi olen törmännyt on IK mojoscream, mutta noiden saatavuus on aika sattumanvaraista. Jos aikaa on, niin toria kyttäämään...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Point
29.11.2010 17:41:31
Ei mun mielestä Bad Monkey mitenkään liikaa soundia syö pois päältä ollessaan. Ehkä jotkut kultakorvat huomaa jotain suurempaa, mutta ei siitä mitään haittaa ole omassa käytössä ollut. Hyväsoundinen pedaali, boostaamiseen ihan omiaan myöskin.
Rämppy
29.11.2010 19:24:07
AKWM: Ei mun mielestä Bad Monkey mitenkään liikaa soundia syö pois päältä ollessaan. Ehkä jotkut kultakorvat huomaa jotain suurempaa, mutta ei siitä mitään haittaa ole omassa käytössä ollut. Hyväsoundinen pedaali, boostaamiseen ihan omiaan myöskin.
Riippuu tietysti millaisella setupilla ja soundeilla soittaa, mutta mun mielestä tuo selkeesti latistaa soundia off-asennossa. Bosseissa ja Ibanezeissa ei tuota ongelmaa ole ainakaan mun korvaan pahemmin osunut. Bad Monkey toimisi aika hyvin myös basson särönä, mutta bassolla tuo soundin latistuminen tulee erityisen hyvin esiin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
erty
29.11.2010 19:45:30
Itse oon huomannut sen että mikäli ns. huonon bufferin/bypass-systeemin omaava pedaali on ekana ketjussa, niin se syö saundia enempi verrattuna siihen jos se olisi jonkun hyväbufferillisen pedaalin jälkeen. Eli riippuu juurikin setupista ja pedaalien järjestyksestä.
s8na
29.11.2010 21:11:30

Kyllä se bad monkey sitä soudia pilaa. Hardwire OD taitaa oikeestaan aika sama pedaali, mutta ilman tuota soundin syönti ongelmaa. Hinta on valitettavasti huomattavasti kovempi.
www.mikseri.net/peppiyhtye/
Boltsa
29.11.2010 21:18:38
Mutta jotain hyvää myös Bad Monkeystä: omassa soitossa (Mesa single recto + Engl 2x12 V30) se yläpään eq leikkaa juuri oikeita taajuuksia pois. Ei tule ilkeää piikkiä ulos. Ja kun hevimeteliä veivaa, niin en ole huomannut kyllä mitään soundin hävikkiä. Ehkä jossain puhtaammassa meiningissä sen jopa huomaa. Mutta en kitarapuolella mikään kultakorva muutenkaan ole.
Boltsa
hevikukko
29.11.2010 22:18:32
Mutta jotain hyvää myös Bad Monkeystä: omassa soitossa (Mesa single recto + Engl 2x12 V30) se yläpään eq leikkaa juuri oikeita taajuuksia pois. Ei tule ilkeää piikkiä ulos. Ja kun hevimeteliä veivaa, niin en ole huomannut kyllä mitään soundin hävikkiä. Ehkä jossain puhtaammassa meiningissä sen jopa huomaa. Mutta en kitarapuolella mikään kultakorva muutenkaan ole.

Näin juurikin. Apinalla on kiva taipumus banaanilla ruokittuna poistaa liian piikikäs yläpää ja säätimet on just hyvät. En ole huomannut mitään hävikkiä soundissa, päinvastoin. Tuolla hinnalla on vaikea löytää parempaa boosteria. Apina kustantaa parin kielisetin verran ja se on tosi vähän.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Antti1
29.11.2010 22:20:15
hevikukko: Apina kustantaa parin kielisetin verran ja se on tosi vähän.

Aika perkeleen kalliilla sä kieliäs ostelet. :)
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Mr. Speed
29.11.2010 22:22:59
hevikukko: Näin juurikin. Apinalla on kiva taipumus banaanilla ruokittuna poistaa liian piikikäs yläpää ja säätimet on just hyvät. En ole huomannut mitään hävikkiä soundissa, päinvastoin. Tuolla hinnalla on vaikea löytää parempaa boosteria. Apina kustantaa parin kielisetin verran ja se on tosi vähän.

Saman piikikkään yläpään saa poistettua myös vahvistimen sävysäätimillä :D No ei kyllä ihan aina..
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
hevikukko
29.11.2010 22:26:09
Aika perkeleen kalliilla sä kieliäs ostelet. :)

No oli huono vertauskuva, myönnetään. 30-50 egee on toimivasta boosterista melkoisen vähän.
Boltsa
29.11.2010 22:32:51
Mr. Speed: Saman piikikkään yläpään saa poistettua myös vahvistimen sävysäätimillä :D No ei kyllä ihan aina..

No riippuu aivan. Tuolla setupilla ja tuolla soundilla Monkeyllä saa paremmin leikattua juuri taajuuden x, joka iskee pahiten korvaan. Tällä kertaa näin.
Boltsa
vänkylä
29.11.2010 22:51:56
hevikukko: Näin juurikin. Apinalla on kiva taipumus banaanilla ruokittuna poistaa liian piikikäs yläpää ja säätimet on just hyvät. En ole huomannut mitään hävikkiä soundissa, päinvastoin. Tuolla hinnalla on vaikea löytää parempaa boosteria. Apina kustantaa parin kielisetin verran ja se on tosi vähän.

Danelectron coolcat transparent overdrive.Halvempi ja parempi ainaski boosterina.Mulla oli myös toi Bad Monkey, mutta se väritti aika paljon vahvistimen omaa soundia,jota Danelectro ei puolestaan tee.
hevikukko
29.11.2010 23:10:05 (muokattu 29.11.2010 23:10:52)
Danelectron coolcat transparent overdrive.Halvempi ja parempi ainaski boosterina.Mulla oli myös toi Bad Monkey, mutta se väritti aika paljon vahvistimen omaa soundia,jota Danelectro ei puolestaan tee.

En ole kokeillut ja kuulostaa mielenkiintoiselta. Oon muutaman kerran miettinyt testata Danelectronin laitteita ja ilmeisemmin olis ihan paikallaan todellakin kokeilla. Jotenkin sellainen melko laihasäröinen purkki, antaa sen puuttuvan ripauksen soundiin. Apinalla mulla on Gain nollassa ja muut säätimet sitten jossain muualla. Tuon Gainin ruuvaaminen liikaa ulos vaan sottaa särön ja tiukkuuden. Jos vahvistimessa ei ole tarpeeksi säröä, niin sitten Gainia on hyvä ruuvata auki enemmän. Jokainen kaivakoon oman apinansa ulos ruuvaamalla niitä purnukoita ;)
vänkylä
30.11.2010 09:39:15
hevikukko: En ole kokeillut ja kuulostaa mielenkiintoiselta. Oon muutaman kerran miettinyt testata Danelectronin laitteita ja ilmeisemmin olis ihan paikallaan todellakin kokeilla. Jotenkin sellainen melko laihasäröinen purkki, antaa sen puuttuvan ripauksen soundiin. Apinalla mulla on Gain nollassa ja muut säätimet sitten jossain muualla. Tuon Gainin ruuvaaminen liikaa ulos vaan sottaa särön ja tiukkuuden.

Tuossa Danelectronissa on myös mahdollista dippikytkimien asennoilla valita käyttääkö sitä OD:na vai boosterina.Mulla on ollut se boostaus asennossa ja jos olet sitä koulu kuntaa joka ottaa säröt vahvistimesta,joka on mun mielestä ainoa oikea tapa,toimii Danelectro boosterina Bad Monkeyta paremmin.
Rämppy
30.11.2010 10:12:55
vänkylä: Danelectron coolcat transparent overdrive.Halvempi ja parempi ainaski boosterina.Mulla oli myös toi Bad Monkey, mutta se väritti aika paljon vahvistimen omaa soundia,jota Danelectro ei puolestaan tee.
Tuo Transparent OD hauska spedu, mulla on tää uudempi V2 (ykkösversiota hehkutettiin kovastikin, mutta valmistus loppui). Jännän rapeat mutta mun korvaan maukkaat säröt, ja monipuolinenkin jos vain viitsii tuhertaa polkimen sisällä olevien minikytkinten kanssa. Saa jopa fuzzmaista säröä. Lisäksi perussäädöt ovat monipuoliset. Ja on TPB, joten ei hukkaa soundia off-asennossa. Erinomainen bassosäristimenäkin. Potikat vaikuttavat mekaanisesti heppoisilta ja ovat tyhmässä paikassa, muuten vehje on hyvä etenkin hintaisekseen. Soundit eivät varmaan ole jokapojan makuun, mutta kalliiksi tuon kokeilu ei tule.
En sitten malttanut olla sanomatta.
vänkylä
30.11.2010 10:25:13
Rämppy: Tuo Transparent OD hauska spedu, mulla on tää uudempi V2 (ykkösversiota hehkutettiin kovastikin, mutta valmistus loppui).

Tai eikö niiden pitänyt lopettaa sen V1:n valmistus kun se oli vissiin aika suora kopio tosta Paul Cochranen Timmy pedaalista.Mulla on ollut toi V1 ja V2 ja mun mielestä toi V2:n kuulostaa jopa paremmalta kuin V1:n.
Jorkka68
01.12.2010 09:00:00
Fulltone OCD v3 on paras ja ainut säröpedaali kaikkien vahvistinten kanssa ja kaikkiin musiikkityyleihin. Muita ei kannata edes kokeilla.
Jorkka
Lilli
01.12.2010 12:31:14
Rämppy: Heh, ilman muuta näinhän se on nähtävä. Minä kun olen vain tämmöinen amatööri, niin mun mielestä OCDei oo mitenkään erityinen spedu, vaikkakin hyvä ja laadukas. Eikä todellakaan toimi kaikilla setupeilla.

Itse olen OCDtä pitänyt Biyang OD-10 perässä boostaamassa ja hyvin on toiminut. Aivan hyväsoundinen myös pelkän vahvistimen särökanavan boostaajana.

Yksi juttu tuosta OCDstä - vaikkei se nyt aivan threadin alkuperäiseen aiheeseen liitykään - mikä ero v3lla ja v4lla on, eli pystyisikö v4sta modifioimaan v3ksi?
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)