Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neljänsuora
1
kihe
24.11.2010 23:21:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muilla kokemuksia kyseisestä orkesterista?Pari kertaa olen ollut samalla keikalla ja täytyy sanoa ,että jätkät hoitaa homman tyylikkäästi..
 
Landola59
24.11.2010 23:35:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on kokemuksia kuuntelemisen osalta ja toimii.
 
Voi onneton mikä nyt on miksi mun suuni on sanaton Mielessä hiljaa sanontaa lainaan sanaisen arkkuni sisällä vainaan.
kukkola
25.11.2010 08:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä on. Rantajamit Lohja ja todella hieno keikka. Pojilla on hyvä meininki lavalla ja juttu kulkee...
 
Ei ku näin se menee...
EP
25.11.2010 14:12:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kihe: Onko muilla kokemuksia kyseisestä orkesterista?Pari kertaa olen ollut samalla keikalla ja täytyy sanoa ,että jätkät hoitaa homman tyylikkäästi..
 
Kauheesti ihmettelisin jollei homma hoituis ja tyylikkäästi.
Hyvä työilmapiiri on ensiarvoisen tärkeä työssä jaksamisen kannalta!
 
Thunder
27.11.2010 18:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään nyt yksi eriäväkin mielipide.Joku tässä orkesterissa suorastaan ärsyttää, en tiedä mikä.Omaan makuuni sellaista tusina iskelmää mitä nykyään työnnetään joka tuutista.Päivän kuunteee iskelmäradiota, niin siellä samalla kaavalla veistettyä tuubaa tulee niin että oksettaa ja kansa valitettavasti tykkää...
 
baron
27.11.2010 21:36:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunder: kansa valitettavasti tykkää...
 
Onhan se ihan epäreilua kilpailua soittaa sellaista mistä kansa tykkää.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Marshall83
28.11.2010 13:20:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunder: Heitetään nyt yksi eriäväkin mielipide.Joku tässä orkesterissa suorastaan ärsyttää, en tiedä mikä.Omaan makuuni sellaista tusina iskelmää mitä nykyään työnnetään joka tuutista.Päivän kuunteee iskelmäradiota, niin siellä samalla kaavalla veistettyä tuubaa tulee niin että oksettaa ja kansa valitettavasti tykkää...
 
Käyppäs livenä kahtomassa poppoota, kyllä toimii kokonaisuutena oikein hienosti. Ja pitkään ovat töitä tehneet menestyksen eteen, nyt on tuottanut mallikkaasti tulosta.
 
-Aaaschja kunnossa.
kukkola
30.11.2010 10:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thunder: kansa valitettavasti tykkää...

Onhan se ihan epäreilua kilpailua soittaa sellaista mistä kansa tykkää.
baron: Onhan se ihan epäreilua kilpailua soittaa sellaista mistä kansa tykkää.

 
Joo näin on:-) Tähän sopisikin hyvin vitsi Sibeliuksesta ja Oskar Merikannosta: Kaverukset istuivat Helsingissa kadunvarsikahvilassa tavalliseen tapaan ja tällä kertaa kiistelivät kumman musiikki on suositumpaa.
 
Sibelius sanoi, että koko Euroopan porvallisto ja älymystö kuuntelee hänen musiikkia. Tähän Merikanto vastasi, että sehän edustaa kuitenkin vähemmistöä ja sitä paitsi hänen musiikkia kuuntelee tavallinen kansa. Väittely jatkui kiivaana kunnes katua pitkin tuli mies hevoskärryn kanssa, jossa oli iso sontakasa. Kärryillä oleva mies vihelteli Kesäillan valssia johon sitten Merikanto sanoi että "tuo on minun tekemä". Sibeliusta hieman harmitti mutta tokaisi sitten että "koko kasako"?
 
Ei ku näin se menee...
tope2
30.11.2010 21:56:46 (muokattu 30.11.2010 21:57:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kyl sitä mieltä, että Neljänsuora on nimenomaan esimerkki sellaisesta bändistä joka EI ole tasoltaan millään osa-alueella erityisen kummoinen. Ja silti tavallaan toimii kokonaisuutena.
 
Ei siis mikään Toto alkuunkaan, ja Toto jos mikä asettaa meille tanssimusan soittajille riman siihen mikä alkaa olemaan "kummoinen". Eiks je? ;)
 
Neljänsuoran uraa kun on seurannu alkuajoista lähtien, niin kyseinen porukka on hienosti pystynyt nousemaan puolitunnetusta perus-huttubändistä melko suosituksi "uudentyyppiseksi" iskelmäyhtyeeksi. Uudentyyppisellä iskelmäyhtyeellä tarkoitan tässä sellaista musiikkilinjaa, joka ei ole liian rock, mutta ei liian huttuakaan.
 
Jollakin rahanahneella tuottajalla lienee myös sormensa pelissä.. ;) Faktahan on että toisaalta mitä vaan saadaan soimaan, jos niin halutaan.
 
Neljänsuora sopii kuitenkin periaatteessa keikalle yhtä hyvin sekä Tavastialle että Paville, mikä sinänsä on harvinaislaatuista tässä maassa.
 
veikko nieminen
30.11.2010 22:09:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellinen veto juurikin Neljän suoran kanssa. Edellisestä kerrasta olikin kulunut jo pari vuotta.
 
Erittäin hyvin toimi. Oli perushumppaa, tangoa jne. ja tietysti myös poppia/ rokkia, miten kukakin nyt luokittelee. Väkeä oli reilu tuhat.
 
Hienot miehet niin soitoiltaan ja jutuiltaan kuten muistikuvani miehistä oli. '
 
Lavashowsta voisi monet ottaa mallia. Se todellakin toimi ja näytti siltä, että sekä yleisö että esiintyjät viihtyivät, ei mitään teeskentelyn tapaista.
 
Vongoethe
30.11.2010 22:37:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Onhan se ihan epäreilua kilpailua soittaa sellaista mistä kansa tykkää.
 
Vox populi, vox Dei?
 
Thunder
30.11.2010 23:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Onhan se ihan epäreilua kilpailua soittaa sellaista mistä kansa tykkää.
 
Minun korviini tosiaan tuo neljänsuora on melkoista perushuttua.Itse kaipaan iskelmältä jotain mieleenpainuvaa ja mielenkiintoista, oli se sitten laulumelodia tai persoonallinen esittäjä. Kumpaakaan näistä ominaisuudesta eivät pysty mielestäni täyttämään iskelmäradion soitetuimmat artistit, kuten neljänsuora, J.Raappana,J.Metsäperä,Charles Plogman jne.Biisien taso vaan on mielestäni kovin vaatimatonta ja siitä huolimatta ne saavat armottomasti soittoaikaa. 1970-1990 luvuilla tehtiin mielestäni paljon laadukkaampia iskelmä biisejä kuin nykyään.
 
Pop ja rock rintamalla menee tässä suhteessa huomattavasti paremmin, on mielenkiintoisia artisteja, hyvät biisit ja hyvin tuotettu.
 
Ja senverran myötäilen, että jos on pitkä historia takana ja nyt sitten päässyt neljänsuora pinnalle, on se toki hatunnoston arvoinen suoritus.En tiennyt yhtyeen historiasta tarkemmin.
 
Ja meni osittain offtopickiksi, pahoittelen.
 
EP
02.12.2010 06:33:58 (muokattu 02.12.2010 06:36:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tope2: Mä oon kyl sitä mieltä, että Neljänsuora on nimenomaan esimerkki sellaisesta bändistä joka EI ole tasoltaan millään osa-alueella erityisen kummoinen. Ja silti tavallaan toimii kokonaisuutena..
 
En ymmärrä mitä ajat takaa, mutta bändin toimiminen nimenomaan kokonaisuutena on mun mielestä kaikkein tärkeintä.
Sooloilut erikseen..
 
Neljänsuoran uraa kun on seurannu alkuajoista lähtien, niin kyseinen porukka on hienosti pystynyt nousemaan puolitunnetusta perus-huttubändistä melko suosituksi "uudentyyppiseksi" iskelmäyhtyeeksi. Uudentyyppisellä iskelmäyhtyeellä tarkoitan tässä sellaista musiikkilinjaa, joka ei ole liian rock, mutta ei liian huttuakaan.
 
Mä en oo niin seurannu, mutta kyllä siinä varmasti työtä on tehty, ainoo ehkä olis pieni miinus niin vähän omaleimaisuutta sais olla ja erottua paremmin, mut toisaalta pyrkimyksenä taitaa tämän päivän iskelmä/tanssipändeillä ollakin se määrätty "samankaltaisuus".
"Huttu"?
http://fi.wiktionary.org/wiki/huttu
 
Jollakin rahanahneella tuottajalla lienee myös sormensa pelissä.. ;) Faktahan on että toisaalta mitä vaan saadaan soimaan, jos niin halutaan..
 
Joo, sen Viihdyttäjä -kisan jälkeen varmaan ja sehän on ihan luonnollista, mut sitä ennen on tarvittu paljon kovaa työtä.
 
tope2
02.12.2010 10:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: En ymmärrä mitä ajat takaa
Sooloilut erikseen..

 
Sitä just tarkoitin, että bändissä oleva "solistisesta" osaamisesta soitossa/laulussa ei voi käyttää adjektiivia "kova". Mutta onko sillä niin väliä jos perushomma toimii ja kansa tykkää?
 
Mä en oo niin seurannu, mutta kyllä siinä varmasti työtä on tehty, ainoo ehkä olis pieni miinus niin vähän omaleimaisuutta sais olla ja erottua paremmin, mut toisaalta pyrkimyksenä taitaa tämän päivän iskelmä/tanssipändeillä ollakin se määrätty "samankaltaisuus"
 
Kyllä kait yleisöä aatellen samankaltaisuus on hyvä asia. Samankaltaisuus siinä mielessä, että bändin musiikillinen ja ulkonäöllinen linja mukailee yleistä "trendiä". Ja tietysti samankaltaisuus siinäkin mielessä, että pojat on saman ikäisiä ja samankaltaisia habitukseltaan, ni se varmaan on myös tärkeää imagen luomisessa ja kohderyhmää kosiskeltaessa.
 
Joo, sen Viihdyttäjä -kisan jälkeen varmaan ja sehän on ihan luonnollista, mut sitä ennen on tarvittu paljon kovaa työtä.
 
No siinähän se varmaan onkin, että Viihdyttäjä-voitto ilmeisesti ei avannutkaan täysin kultasuonta? Keikkoja on varmasti riittänyt, välillä tyhjemmillekin saleille, mutta kyllä kait ihan sen suuren yleisön (sellaisen siis joka ei välttämättä muuten seuraa iskelmäartisteja/käy tansseissa) tietoisuuteen Neljänsuora on noussut vasta aivan parina viime vuonna. Eikä ainoa "syyllinen" ole todellakaan Iskelmäradio, vaan miltei kaikki muutkin valtakunnalliset radiokanavat on alkanu soittaan niitten levyjä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «