Aihe: Motif(ES)Kilta
1 2 3 4 59 10 11 12 1320 21 22 23 24
samulijp
22.03.2004 22:29:54
Mä veikkaan et se vois onnistua jos tohon hommais sämplerin. Sen vois sit säätää säätämään sitä samplea, et voit liikuttaa edestakaisin. Jotenkin niin siis. Mut ei kai oikein muuten, en mäkään ainakaan keksi.

Ihan ku mun mielestä motiffissa olis jo sämpleri..... :)
baron
22.03.2004 22:41:12

Sen käyttöohje on aika paksu, mut sitähän lukee vain raukkikset.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
samulijp
23.03.2004 17:54:04
Ei oo huono ajatus ja saa toimimaan näppärästi. Uusia laitteita saa aina vähän opetella aluksi.

Osta Motif!
mr.muzak
23.03.2004 18:36:35
Ei oo huono ajatus ja saa toimimaan näppärästi. Uusia laitteita saa aina vähän opetella aluksi.

Osta Motif!

No niin mä olen vähän ajatellutkin ostaa, mutta pahin kilpailija Fantom-X pistää odottamaan vielä. Saa nähdä kumpi voittaa taiston. Ja kaikkihan nuo laitteet ovat vähän sekavia alkuun jos ei jaksa manuaalia avata.. Aika järkyttävä hinnan ero on vaan noissa 88-malleissa, siis motifin ja fantomin välillä, ainakin thomann:in mukaan. Onneksi en oo ostamassa kuin pikkumallia.
oizo
23.03.2004 21:00:55
Kertokaapas Motif -ihmiset että olisiko huono ajatus käyttää pikku motif:ia yläkiipparina ja soittaa alakiipparilla myöskin motifin soundeja? Elikä onko koneessa potkua keikkatilanteeseen jossa sähköpianolla soittaa midipiuhan välityksellä esim. Motif:n pianosoundeja ja itse koneella jotain muuta esim. leadia? Ja kuinka hankala on ohjelmoida näitä (multitimbral) presettejä ja varsinkin käyttää livenä tuossa tarkoituksessa? Polyfonian puolesta ei pitäisi olla kai ongelmia..

Mä teen just noin keikalla että ohjaan digipianolla motifia ja sit soitan osan saundeista motifilla itsellään. Toimii hyvin.
Jabbe
23.03.2004 21:21:31

Siis. Samplemuistia pitäs saada, eihän sillä muuten mitään tee.
My name is Baron, Jabbe Baron. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita.
Jabbe
23.03.2004 21:24:39
Kertokaapas Motif -ihmiset että olisiko huono ajatus käyttää pikku motif:ia yläkiipparina ja soittaa alakiipparilla myöskin motifin soundeja? Elikä onko koneessa potkua keikkatilanteeseen jossa sähköpianolla soittaa midipiuhan välityksellä esim. Motif:n pianosoundeja ja itse koneella jotain muuta esim. leadia? Ja kuinka hankala on ohjelmoida näitä (multitimbral) presettejä ja varsinkin käyttää livenä tuossa tarkoituksessa? Polyfonian puolesta ei pitäisi olla kai ongelmia..

Mä meinasin eka just noin mut päädyin ottamaan astetta isomman eli ES7:n, koska tää on ehdottomasti paljon parempi Masterkiippariksi kuin soundimoduliksi. Performanceja kun ei voi säätää siten että eri voicet sois eri midikanavalla, vaan pitää käyttää sekvensseriä jos haluu motifin kiipparilla soittaa yhtä soundia ja toisella ohjata toista soundia. Ja silloin taas ei taida saada kahta soundia päällekkäin niinkuin performanceissa. Mut Zonet jne. löytyy joten tää on kyl loistava masterkiippariks.

Lyhyesti: Suosittelen et teet just toisin päin, eli ohjaat Motifilla kaikkea muuta.
timwee
23.03.2004 21:25:59
Siis. Samplemuistia pitäs saada, eihän sillä muuten mitään tee.

Minkäslaistia muistia ja käytännössä kuinka paljon sitä tarvitsisi olla? Tuo on alkanut kiinnostaa enemmän ja enemmän.
Jabbe
23.03.2004 21:27:24
No niin mä olen vähän ajatellutkin ostaa, mutta pahin kilpailija Fantom-X pistää odottamaan vielä. Saa nähdä kumpi voittaa taiston. Ja kaikkihan nuo laitteet ovat vähän sekavia alkuun jos ei jaksa manuaalia avata.. Aika järkyttävä hinnan ero on vaan noissa 88-malleissa, siis motifin ja fantomin välillä, ainakin thomann:in mukaan. Onneksi en oo ostamassa kuin pikkumallia.

Riippuu mihin haluat. Akustiset/realistiset soundit Motifissa pieksää kevyesti kaikki kilpailijat, konemusaosastolla Fantom on ehkä vähän parempi, kiitos joustavamman samplesysteemin (mm. usb toimii suoraan soundien siirtoon ja isolla näytöllä on helpompi editoida). Mut Motifissa on kyl oikeesti loistavat akustiset soundit sekä kiipparisoundit muutenkin (rhodeseista moogeihin), joten ainakin mulle tää oli ihan selvä valinta Fantomin sijaan.

Ainoa syy miks meinasin jo ottaa Fantomin tais liittyä jotenkin tohon pitkähköön odotusaikaan... ;)
Jabbe
23.03.2004 21:29:16
Minkäslaistia muistia ja käytännössä kuinka paljon sitä tarvitsisi olla? Tuo on alkanut kiinnostaa enemmän ja enemmän.

Ihan tavalliset tietokoneiden RAM-muistit (DIMM-palikoita) tuohon käy. Pitää asentaa 2 palikkaa, eli joko 2x128mb, 2x256mb tai jopa 2x256mb, tosin jälkimmäinen n. 1gb on aika tuskallisen hidasta ladata koneen muistiin. Itse meinasin et vois ostaa joskus mahd. 2x256mb, tosin softasampleri ois myös ihan järkevä hankinta, joten saa nähdä tulenko koskaan tätä sämpläilyyn käyttämään. Filtterit ja envelopet jne. on tietty ihan eri luokkaa kuin softasysteemeissä, mut silti..
Jabbe
23.03.2004 21:29:49
Sen käyttöohje on aika paksu, mut sitähän lukee vain raukkikset.

Millonkahan ton manuaalipussin jaksais aukaista... :)
mr.muzak
24.03.2004 00:23:36
Lyhyesti: Suosittelen et teet just toisin päin, eli ohjaat Motifilla kaikkea muuta.

No itse en diggaa pahemmin yamahan painotetuista kiippareista rolandiin tottuneena. Ja A-90 on aika pirun näppärä masterkiipparina ja en olisi siitä kovin mielelläni luopumassa. Keikkakäytössä painava, mutta iso motif taitaa painaa vielä enemmän. Fantom-x:n 88-versio on vaihtarina, mutta se on hinnoiteltu ainakin alustavien tietojen mukaan aivan taivaisiin...

Mutta soundejen puolesta yhdyn täysin mielipiteisiisi, motif rulaa.
mr.muzak
24.03.2004 00:45:31
Noita motifES ja fantom-X:n ominaisuuksia lueskellessa tulee taas mieleen miten edelläkävijänä joissakin ominaisuuksissa Kurzweil:n synat ovat pitkän aikaa olleet. Esim. fantomX:n "uusi" Skip Back Sampling -ominaisuus on ollut K2500S -malleissa jo vuosia. Ja esim. kaikissa K:issa keikkakäyttöä ajatellen numeronäppäimistö muuttuu pikavalitsimeksi soundeille/setupeille...tällaistakaan ominaisuutta ei välttämättä kaikissa pro-luokan koneissa jostain syystä ole, livenä kun aina ei ole aikaa painella kovin montaa nappia. Ja K-2000:stakin pystyisi helposti käyttämään edellä olevassa viestissä kysymälläni tavalla (tosin polyfonia tulisi liian äkkiä vastaan).

Harmi vaan että kurret ovat preset soundejensa puolesta ehkä jääneet yammun ja rolandin jalkoihin. Ja hellas-piano teki aikanaan hinnoittelupolitiikallaan selväksi että kurreja ei liikaa suomessa myyty.
mr.muzak
24.03.2004 00:49:08
Millonkahan ton manuaalipussin jaksais aukaista... :)

Mä luin oman K-2500 manuaalini kannesta kanteen soittokunta-aikana, mut enää ei kyllä riittäis aika millään, siinäkin kun oli muuta sivu... Tosin olen kyllä sitä mieltä, että jos käyttää suuren summan rahaa koneeseen, niin voisi sitä sitten opetella oikeasti käyttämäänkin:)
samulijp
24.03.2004 11:39:03
-clip-Ja silloin taas ei taida saada kahta soundia päällekkäin niinkuin performanceissa. Mut Zonet jne. löytyy joten tää on kyl loistava masterkiippariks.
-clip-

Siis saanhan mä vaikka kaikki 16 parttia samalle midikanavalle jolloin mulla on 16 soundia päällekkäin? Tai niinnno 15 ja yhtä voi sitten sitella sillä motiffilla. Eli eikös se ole edelleen ihan sama kummin päin sen tekee? Kuitenkin joutuu MIXin kautta sotkemaan soundit?
samulijp
24.03.2004 11:45:49
Ihan tavalliset tietokoneiden RAM-muistit (DIMM-palikoita)

Muuten, jos oot viimeaikoina muistikaupassa käynyt, niin ihan tavallisia ram dimmejä ei ole olemassa. Tän hetken tietokoneen kun käyttää jo ihan eri muistia kuin Motiffi. Motiffiin menee sdram muisti. Ongelma on siinä että sitä ei enään valmisteta kuin pieniä määriä => hinta on kova jos hauaa ison määrän. Isossa määrrässä se ongelma, että ennen 512megan kammat kun ei olleet kauheen suosittuja. Motiffissa pitää sitten olla kaks kampaa kiinni. Eli jos haluut puol gigaa muistia, osta kaksi neljännesgigan(256) kampaa. Kannattaa kattella käytettynä ennemminkin kuin kaupasta. Oon tossa suurimman osan pk-seudun kaupoista kysellyt läpi. Vielä yksi ongelma on siinä että motiffi on hieman valikoiva noissa muisteissa.
Ja kyllä, motiffi siis ohjekirjan mukaan syö vaan 512 mutta hoitaa gigan.

Ja Motiffin sämplerin puolesta puhun siinävaiheessa kun pojat jo jäädyttelee raitoja toivoessaan joulupukilta tehokkaampaa konetta :)
Jabbe
24.03.2004 16:06:19
Siis saanhan mä vaikka kaikki 16 parttia samalle midikanavalle jolloin mulla on 16 soundia päällekkäin? Tai niinnno 15 ja yhtä voi sitten sitella sillä motiffilla. Eli eikös se ole edelleen ihan sama kummin päin sen tekee? Kuitenkin joutuu MIXin kautta sotkemaan soundit?

Periaatteessa noinkin. Tosin en oo varma et miten noi sais samalle midikanavalle. Ja sit joutuu vielä tekee hirveen työn kun väsää kaikista soundeista tollaset multisetupit. Mut toisaalta, samahan se on Performancejenkin kanssa. Mä nyt kuitenkin otin tän 7:n kun ei kuitenkaan ole mahdollisuutta heti ostaa mitään painotettua kiipparia. Ja voi tehdä tällä yksinäänkin kaikkea, ei tarvi sitä toista kiipparia aina.
BotneLapio
24.03.2004 22:30:21
Performanceja kun ei voi säätää siten että eri voicet sois eri midikanavalla, vaan pitää käyttää sekvensseriä jos haluu motifin kiipparilla soittaa yhtä soundia ja toisella ohjata toista soundia. Ja silloin taas ei taida saada kahta soundia päällekkäin niinkuin performanceissa.

voivoivoivoivoi..... ;)
-=Botnee!!=-
BotneLapio
24.03.2004 22:31:23
Noita motifES ja fantom-X:n ominaisuuksia lueskellessa tulee taas mieleen miten edelläkävijänä joissakin ominaisuuksissa Kurzweil:n synat ovat pitkän aikaa olleet. Esim. fantomX:n "uusi" Skip Back Sampling -ominaisuus on ollut K2500S -malleissa jo vuosia. Ja esim. kaikissa K:issa keikkakäyttöä ajatellen numeronäppäimistö muuttuu pikavalitsimeksi soundeille/setupeille...tällaistakaan ominaisuutta ei välttämättä kaikissa pro-luokan koneissa jostain syystä ole, livenä kun aina ei ole aikaa painella kovin montaa nappia. Ja K-2000:stakin pystyisi helposti käyttämään edellä olevassa viestissä kysymälläni tavalla (tosin polyfonia tulisi liian äkkiä vastaan).

Harmi vaan että kurret ovat preset soundejensa puolesta ehkä jääneet yammun ja rolandin jalkoihin. Ja hellas-piano teki aikanaan hinnoittelupolitiikallaan selväksi että kurreja ei liikaa suomessa myyty.

Kivaa, et täälläkin on samanhenkisiä!
-=Botnee!!=-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)