Loijaa 22.11.2010 18:49:23 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=t2unEflUm5E tuolla on Goalby ollut vielä äänessä vuonna 1993, muttei tosiaan sen jälkeen ole mitään havaintoja. Se teki muuten 80-luvun lopussa soololevyn, jota ei syystä tai toisesta koskaan julkaistu. Se löytyy multa, ihan ok melodista rockia. You know that I would be a liar |
StJerky 24.11.2010 13:28:42 | |
---|
|
Jokapaikanapina 24.11.2010 19:37:04 | |
---|
|
Regalis Apertura 26.11.2010 17:55:52 | |
---|
Jaahas taitaa olla Heep-leirissä luovuus huipussaan kun näin äkkiä alettiin tehdä Sleeperille seuraajaa:). No mikä ettei jos taso tulee olemaan samaa (miksei parempaakin) sarjaa... |
UriahHeepisgreat 26.11.2010 20:40:44 | |
---|
Loijaa: Hyvä tiivistys 70-luvun musiikista ylipäänsä. Mutta onhan se Salisbury sellasta hakemista, bändi ei oo löytänyt vielä sitä omaa juttuaan. Mä ite tykkään kuiteskin, kolmessa ekassa levyssä on sitä "viatonta" kokeilunhalua, joka nykyään on musiikkiteollisuudessa aika lailla saatu kitkettyä pois uusilta artisteilla. Salisbury osoittaa jo Heepin musiikillisen tyylin, vaikka kokeilujakin löytyy (The Park, Lady In Black). |
Loijaa 28.11.2010 01:51:34 | |
---|
UriahHeepisgreat: Salisbury osoittaa jo Heepin musiikillisen tyylin, vaikka kokeilujakin löytyy (The Park, Lady In Black). Niin se tekee, mutta bändin jätkille itselleen ei ollut vielä täysin selvää, missä mennään..mahtava levy on kyllä Salisbury. Ulkopuolelle jätetty Here Am I-kappalekkin on sitä ihteään. You know that I would be a liar |
|
Nazareth 30.11.2010 16:26:46 | |
---|
Sitkeä rotta. Räkäjarrujen läpi karannut räkä päätyy musiikkiin. Nää soi. |
StJerky 30.11.2010 19:49:37 | |
---|
UriahHeepisgreat: http://rateyourmusic.com/list/Mickbeatle/my_top_10__bassists Hyvä että edes joku osaa arvostaa tätä mainiota basistia! Minusta se on aika arvostettu. Toinenkin Heep-mies John Wetton oli listoilla. Trevor Bolderkin ansaitsisi paikkansa siellä eikä Daisley ja Newtonkaan kauas jää. Huippubasisteja ollut aina Heepissä. |
Tohtori Flang 03.12.2010 20:24:36 | |
---|
StJerky: Minusta se on aika arvostettu. Toinenkin Heep-mies John Wetton oli listoilla. Trevor Bolderkin ansaitsisi paikkansa siellä eikä Daisley ja Newtonkaan kauas jää. Huippubasisteja ollut aina Heepissä. Samaa mieltä. Vaikka itse en muuten jaksa Heepistä innostua, on bändin basistit olleet huippuluokkaa. Asiasta kiinnostuneille sanottakoon, että Gary Thain soitti hienosti jo Keef Hartleyn levyillä, varsinkin Time is Near, Overdog ja 77nd Brave sisältävät hienoa puputusta. "Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy |
oh2lcq 04.12.2010 16:35:32 | |
---|
Juu Kyllä Heep on aina ollut lähellä sydäntä. Muistan keväällä 1070 kun oli 15v ja kuulin ekan kerran Gypsy-biisin levysoittimesta höyryradiolla vahvistettuna. Se oli menoa. Olen sittemmin laulanut bändeissä samasta vuodesta ja vasta 2000 luvulla löysin soittajia jotka oikeasti osaavat soittaa mm. UH musiikkia. Sitä on nyt sitten tullut laulettua biisitolkulla. Sangen haastavaa on vedellä Byronin kanssa samoista sävel-lajeista. Se Bird of Pray falsettivirtaatoineen ei oole helpoimmasta päästä. Nykyisin vedellään The Fatal Error:in kanssa (Nurmijärvi) aika paljon UH tavaraa, muutakin classicRock tavaraa on kyllä ohjelmistossa. Suomessa toimii UHSF klubi johon voi liittyä kaikki UH diggarit ikään ja sukupuoleen katsomatta. http://www.uriah-heep.fi/ tietoja löytyy tuolta. Terveisin Roude 55v |
hevikivinen 04.12.2010 21:37:47 | |
---|
oh2lcq: Juu Kyllä Heep on aina ollut lähellä sydäntä. Muistan keväällä 1070 kun oli 15v ja kuulin ekan kerran Gypsy-biisin levysoittimesta höyryradiolla vahvistettuna. Se oli menoa. No varmaan oli. Tuosta muistelusta ei voi enää kukaan panna paremmaksi. :D |
Nick Bone 05.12.2010 11:22:30 | |
---|
Löytyyks muita pervertikkoja, jotka diggaa noita John Lawtonin aikasia lättyjä? Mulle varsinkin Firefly on ollut aina kova levy eikä Fallen Angel paljoa huonommaksi käy. Olen diggaillut aina äijän äänestä ja kyllähän noi levyt materiaalinsakin puolesta toimii, vaikka olisivatkin sitä Ken Hensleyn pop-trippailua :) Nyt mut saa ampua tohjoksi. All work and no play makes Nick a dull boy!
www.myspace.com/blackflyfinland |
Nazareth 05.12.2010 13:53:55 | |
---|
Nick Bone: Löytyyks muita pervertikkoja, jotka diggaa noita John Lawtonin aikasia lättyjä? Mulle varsinkin Firefly on ollut aina kova levy eikä Fallen Angel paljoa huonommaksi käy. Olen diggaillut aina äijän äänestä ja kyllähän noi levyt materiaalinsakin puolesta toimii, vaikka olisivatkin sitä Ken Hensleyn pop-trippailua :) Nyt mut saa ampua tohjoksi. Hyviä levyjä kyllä, Firefly on varsinkin tosi vahva, Fallen Angel on enempi vähän hilpeä mut tosi menevä levy sekin. Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. Nää soi. |
Loijaa 05.12.2010 15:13:14 (muokattu 05.12.2010 15:13:52) | |
---|
Nick Bone: Löytyyks muita pervertikkoja, jotka diggaa noita John Lawtonin aikasia lättyjä? Mulle varsinkin Firefly on ollut aina kova levy eikä Fallen Angel paljoa huonommaksi käy. Olen diggaillut aina äijän äänestä ja kyllähän noi levyt materiaalinsakin puolesta toimii, vaikka olisivatkin sitä Ken Hensleyn pop-trippailua :) Nyt mut saa ampua tohjoksi. Levyjen taso heittelee enemmän, kuin Byronin aikana, mutta Lawtonin ääni on helvetin upea. Ja säilynyt sellaisena tähän päivään asti. Parhaimmat tuon ajan biisit ovat klassikkokamaa, kuten tää: http://www.youtube.com/watch?v=wPyNdwfYDDo You know that I would be a liar |
Nick Bone 05.12.2010 15:23:44 | |
---|
Kyllähän tässä seuraavassa biisissä ollaan aika kaukana siitä mystiikka-Heepistä, mutta tää on mulle aina maistunut: http://www.youtube.com/watch?v=EBeHWIj9k1g Helkkarin hieno bassolinja, komeaa laulua ja melodiaa ja bändi aika iskussa :) Hienosti maustaa biisiä toi "rankempi" riffittely tuolla kertseissä. Kyllä näkisin Lawtonin edelleen mielellään Heepin keulilla. All work and no play makes Nick a dull boy!
Loijaa 05.12.2010 15:34:57 | |
---|
Nick Bone: Kyllähän tässä seuraavassa biisissä ollaan aika kaukana siitä mystiikka-Heepistä, mutta tää on mulle aina maistunut: http://www.youtube.com/watch?v=EBeHWIj9k1g Helkkarin hieno bassolinja, komeaa laulua ja melodiaa ja bändi aika iskussa :) Hienosti maustaa biisiä toi "rankempi" riffittely tuolla kertseissä. Kyllä näkisin Lawtonin edelleen mielellään Heepin keulilla. Hieno biisi on, Fallen Angelin parhaimpia. Hensley muistaakseni jossain haastattelussa sanoi, että biisi on erittäin "hittihakuinen", vielä enemmän kuin muut sen levylle tekemät biisit. Hyvin toimii. You know that I would be a liar |
Musta Arkipyhä 05.12.2010 17:04:08 | |
---|
Nick Bone: Löytyyks muita pervertikkoja, jotka diggaa noita John Lawtonin aikasia lättyjä? Mulle varsinkin Firefly on ollut aina kova levy eikä Fallen Angel paljoa huonommaksi käy. Olen diggaillut aina äijän äänestä ja kyllähän noi levyt materiaalinsakin puolesta toimii, vaikka olisivatkin sitä Ken Hensleyn pop-trippailua :) Nyt mut saa ampua tohjoksi. Totta munassa löytyy! Lawtonin aikaisella Heepillä on helvetin hienoa kamaa eikä vähiten Lawtonin kantavan ja komean tulkinnan ansiosta.Hutejakin löytyy ,mutta kokonaisuutena ollaan komeasti plussan puolella. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Nick Bone 05.12.2010 19:25:31 | |
---|
Unohdinpa mainita levyn Innocent Victim, nyt olen sitä tässä pitkästä aikaa tänään luukuttanut, kyllä on kova lätty tämäkin. Kannattaisko näistä kaikista hommata ne de luxe-editionit, onko mitään kunnon spesiaalia ja entäs sointi? Kertokaahan Heep-gurut! All work and no play makes Nick a dull boy!
hevikivinen 05.12.2010 19:36:07 | |
---|
Kuulin Lawtonia livenä Haapamäellä Rockin' Ukko Pekka -tapahtumassa, olikohan se nyt kolme vuotta sitten. Komeesti veti mies edelleen mm. Hanging Tree -biisin, joka on aina ollut suosikkejani Heepin tuotannossa. Gypsykin soi tanakasti, uruissa oli silloin vanha Wigwam-mies Esa Kotilainen! |