Jucciz 29.11.2010 17:07:10 | |
---|
Methis: Miksei tietty ES-335 mut siinä ei ole Varitonea jota noilla kahdella aiemmin mainitulla haeskelin. Eipä ole mun 355:ssäkään Varitonea. Osassa malleista on, osassa ei. Bigsby sen sijaan löytyy. On se kyllä ihanan monipuolinen, tyylikäs, hyväsoundinen ja helpposoittoinen keppi. Toki ei sitä stratoksi saa ja silleensä. Eikä PRS:ksi sitä saa myöskään. Sheptonelta on tulossa Les Paul -mikit, joilla pitäisi päästä tarvittaessa ennenkuulumattoman lähelle Stratocaster-soundeja. Odotan innolla ja tilaan sellaiset varmasti, kunhan vaan ilmestyvät - ihan jo pelkästä mielenkiinnosta. Mikseipä moiset toimisi jotenkin myös puoliakustisessa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Joees 29.11.2010 17:12:26 | |
---|
Jucciz: Eipä ole mun 355:ssäkään Varitonea. Osassa malleista on, osassa ei. Bigsby sen sijaan löytyy. On se kyllä ihanan monipuolinen, tyylikäs, hyväsoundinen ja helpposoittoinen keppi. Joo ei ole aina mut hyvällä todennäköisyydellä moiseen törmää jos moista etsii. Noissa ES-335-henkisissä ritsoissa oon aina pitänyt juurikin siitä monipuolisuudesta. Helposti saa dumpattua moneen menoo. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Confidentum 29.11.2010 17:47:55 | |
---|
Riverman: Mielenkiintoinen ketju. Itse olen viimeaikoina alkanut hieman pälyilemään PRS:n suuntaan. Yhtään en ole koskaan vielä soittanut. Mielenkiintoista tuo keskustelu ns. "perustyökalusta". Mukava oiskin ite saada keikoille yksi kelpo perustyökalu. Nyt maakuntien baarikeikoilla täytyy vetää Baddingia, Shadowsia, Hurriganesia ja lopuksi ZZToppia. Yleensä aloitankin Stratolla ja vaihdan sitten menon kiihtyessä Lespaan. Mutta olisipa mukava vetää samalla koko setti. PRS:llähän varmaan taittuis nuo kaikki? Ja sitte kun kerran ite diggaan pirusti Santanan ja garymooren soundista, niin kotona (tai bluesjameissa) samalla taittuis nämäkin? Kaikkia noita tuli viikonloppuna samalla keikalla veivattua, tosin vielä se pakollinen paranoidi kansan pyynnöistä huolimatta siihen päälle :) Kaiuttimesta kuuluu ääniä |
Jorkka68 29.11.2010 19:36:48 | |
---|
Sheptonelta on tulossa Les Paul -mikit, joilla pitäisi päästä tarvittaessa ennenkuulumattoman lähelle Stratocaster-soundeja. Sheptone Tributet on maailman parhaat mikit mihin tahansa kitaraan ja musiikkityyliin, koska niihin on koottu kaikkein parhaista mikeistä parhaat ominaisuudet eikä yhtään huonoja. Nuo uutuudet saattavat sitten olla vielä paremmat. Jorkka |
TKosk 29.11.2010 21:33:14 | |
---|
Jorkka68: Sheptone Tributet on maailman parhaat mikit mihin tahansa kitaraan ja musiikkityyliin, koska niihin on koottu kaikkein parhaista mikeistä parhaat ominaisuudet eikä yhtään huonoja. Nuo uutuudet saattavat sitten olla vielä paremmat. Omistautumisesi Sheptonen mikkien kehumiseen alkaa saavuttaa kunnioitettavat mittasuhteet. Ei vaan. Aikuinen ihminen, eikö tuo ala olla jo aika lapsellista? There can be only one |
mitja 29.11.2010 22:15:05 | |
---|
Jorkka68: Sheptone Tributet on maailman parhaat mikit mihin tahansa kitaraan ja musiikkityyliin, koska niihin on koottu kaikkein parhaista mikeistä parhaat ominaisuudet eikä yhtään huonoja. Nuo uutuudet saattavat sitten olla vielä paremmat. HALLELUJAAAAAA!!!! |
Kontiak 29.11.2010 23:16:57 | |
---|
Saako Custom 24:sta kiinteällä tallalla? Mikä järki tuossa rotary switchissä on? http://www.truthinshredding.com |
Estranged 29.11.2010 23:19:07 | |
---|
Kontiak: Saako Custom 24:sta kiinteällä tallalla? Ei. Mikä järki tuossa rotary switchissä on? Tämä sen sijaan on erittäin hyvä kysymys. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
oiva tumpeloinen 29.11.2010 23:22:00 | |
---|
|
Estranged 29.11.2010 23:26:50 | |
---|
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
fox 29.11.2010 23:40:20 | |
---|
oiva tumpeloinen: Se on kyllä kohtuullisen kauhea laitos. Kitaraelektroniikan kannalta tuota Paul R. Smithin visualisoimaa kytkentää ei oikein muulla tavoin saa tehtyä. Totutte siihen! |
Pankille? |
Kontiak 30.11.2010 10:10:20 | |
---|
fox: Kitaraelektroniikan kannalta tuota Paul R. Smithin visualisoimaa kytkentää ei oikein muulla tavoin saa tehtyä. Totutte siihen! Back to the drawing board, Paul! http://www.truthinshredding.com |
J Silver 30.11.2010 12:11:21 | |
---|
Jotenkin tämän ketjun perusteella lukijalle tulee mielikuva, että maailmassa on siis vain kaksi kitarasoundia. Toinen on Straton ja toinen Les Paulin soundi. Kaikki muut kitarat sitten yrittävät vain kopioida noiden kahden soundia!?!?!?! Stratoni jo möin, mutta omistamassani Les Paulissa ei ole kylläkään samanlainen soundi kuin C 24:ssani. Selityskin tälle lienee looginen: P-90:t vs. HFS treble/Vintage Bass. Ja mitä tulee rotary switchiin, niinkin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, siihen ja sen käyttöperiaatteeseen kyllä tottuu. Tätähän ei tietenkään kannata edes uskoa jos on vannoutunut strato/ paula mies. |
oiva tumpeloinen 30.11.2010 12:46:56 | |
---|
J Silver: Ja mitä tulee rotary switchiin, niinkin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, siihen ja sen käyttöperiaatteeseen kyllä tottuu. Tätähän ei tietenkään kannata edes uskoa jos on vannoutunut strato/ paula mies. Se on, miten sen nyt haluaa nähdä. Mä olen pyöritellyt tommosta rotarya nyt jokusen vuoden. Kyllähän se kääntyy, ei siinä mitään, mutta ei se niin nopeasti käänny kuin noissa muissa mainituissa merkeissä olevissa malleissa. Ja kun nyt seuraavaksi kuitenkin suositellaan kokeilemaan erilaista nuppia potikan päähän, niin sekin on kokeiltu. Tuo "innovaatio" ei vain ole niin hyvin toimiva kuin nopeasti huitaistava lever. Siihen pitää aina tarttua. Sen takia mä olen toiseen PRS:ään vaihtanut 3-asentoisen kytkimen ja nostopotikan. Toiseenkin todennäköisesti vaihdan jossain välissä. Siinä kyllä menettää osan soundipaletista (mikä on oikein jees rotary-kytkimellä), mutta käytettävyys paranee. Summa summarum: ei siihen välttämättä totu. |
fox 30.11.2010 12:59:49 | |
---|
|
Joees 30.11.2010 14:35:53 | |
---|
J Silver: Jotenkin tämän ketjun perusteella lukijalle tulee mielikuva, että maailmassa on siis vain kaksi kitarasoundia. Toinen on Straton ja toinen Les Paulin soundi. Tietyssä mielessähän tuo on ymmärrettävää. Järjettömän suuressa osassa levyjä noita ruoskia on käytetty ja niillä on tehty monet klassikkosoundit. Ja kun taas monet soittajat haluavat toisintaa näitä soundeja niin... Niin. Ei siitä pidä nokkiinsa kenenkään ottaa. Ei se nimittäin tarkoita sitä että olisi vain ne kaksi. Niillä kahdella vaan pääsee vaikka mihin soundiensa puolesta. Niinkin paljon kuin PRS on oma juttunsa niin jossain siellä noiden kahden välimaastossa se yrittää pyöriä kaikesta huolimatta. Onko se sitten paha? Se riippuu ihan sen ruoskan käyttäjästä. Mulle suurin osa PRS:n kitaroista on jäänyt jostain syystä vähän luonnetta vaille. Hyvin tehtyjä, soundiltaan mainiota ja hyviä soitettavia ovat joo mut... Joku siinä jää uupumaan silti. Ei ne liian hifejä ole, soitanhan mä Ruokankaillakin. Mut niissä taas on se joku mitä saa mut niihin tarttumaan. Samaten kuin niissä vanhan designin ruoskissa. Jos joku PRS nappais mulle kovaa ja tekis hommat paremmin kuin mitä LP ja Strato niin ottaisin mä moisen heti. Mut toistaiseksi näin ei ole käynyt. Ja mitä tulee rotary switchiin, niinkin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, siihen ja sen käyttöperiaatteeseen kyllä tottuu. Tätähän ei tietenkään kannata edes uskoa jos on vannoutunut strato/ paula mies. Voi olla. Ja mä en ole edes vannoutunut strato-mies enkä megapaula. Minen ole ikinä tottunut 5-asentoiseen leveriin vaikka se ehkä yksi fiksuimmista kytkimistä onkin. Ja mulla moinen käytössä onkin stratossani... Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
oiva tumpeloinen 30.11.2010 14:46:29 | |
---|
fox: Rotary on kumminkin helppokäyttöinen, ja hei, se on kuusiasentoinen! Noi leverit kun tuppaa jäämään siihen viiteen.. ;) *vänkää hieman* Kyllä mun PRS:n rotary on viisiasentoinen..... |
fox 30.11.2010 14:49:00 | |
---|
oiva tumpeloinen: Kyllä mun PRS:n rotary on viisiasentoinen..... Mm'm, mutta 6-asentoisella saadaan se yks "lisäsoundi" kätevästi. Ja moinen switchi ei sitte ilman isoja puutöitä mee siihen leverin paikalle.. ;) |
Jii 30.11.2010 22:01:49 | |
---|
fox: Rotary on kumminkin helppokäyttöinen, ja hei, se on kuusiasentoinen! Noi leverit kun tuppaa jäämään siihen viiteen.. ;) *vänkää hieman* No nyt korjaan (ellei joku ole jo korjannut). Rotary on aina tainnut olla 5-asentoinen, Cu24:ssä ainakin. En oppinut luontevasti tuota omassani ikuna käyttämään. Nykyisessä on 5-asentoinen liukukytkin ja soitin on käytettävämpi (toki erilaiset mikitkin vaikuttavat). Ja siis tehtaalta suoraan tulevasta Cu24:sta puhun. Eikös PRS:n "kuusiasentoiset" ole 3-valintaisella mikkikytkimellä ja push/pull -kytkimellä? |