Shikage 29.11.2010 22:28:11 | |
---|
Lainaan tätä threadia ku ois samanlainen ongelma täällä päin. Eli uutta systeemiä olen hankkimassa. Soitan vain ja ainoastaan heviä. Ihanteellinen soundi ois kirkas ja erotteleva. Ei semmosta sirkkeliä. Vaihtoehdot: - ENGL Thunder 50 nuppi + HB:n vintage 4x12 kaappi. Sopiiko V30 ton ENGLin kanssa yhteen? Pitäiskö harkita jotain toista kaappia? - Laney GH50L nuppi + sama kaappi. Irtooko tosta Laneysta tarpeeksi säröä ilman että pitää boostia? Ihannesoundia: http://www.youtube.com/watch?v=IsyWHNlUrVkRock the metal! |
Dropped C 29.11.2010 22:33:53 (muokattu 29.11.2010 22:34:41) | |
---|
Shikage: Lainaan tätä threadia ku ois samanlainen ongelma täällä päin. Eli uutta systeemiä olen hankkimassa. Soitan vain ja ainoastaan heviä. Ihanteellinen soundi ois kirkas ja erotteleva. Ei semmosta sirkkeliä. Vaihtoehdot: - ENGL Thunder 50 nuppi + HB:n vintage 4x12 kaappi. Sopiiko V30 ton ENGLin kanssa yhteen? Pitäiskö harkita jotain toista kaappia? - Laney GH50L nuppi + sama kaappi. Irtooko tosta Laneysta tarpeeksi säröä ilman että pitää boostia? Ihannesoundia: http://www.youtube.com/watch?v=IsyWHNlUrVk Heh. Vielä vähän aikaa sitten torilla oli Tölkin entinen Laney (VH100R) myynnissä... Siinä ois ollu sulle nuppia. |
nakedzen 29.11.2010 22:51:29 | |
---|
|
Shikage 29.11.2010 23:43:30 | |
---|
Dropped C: Heh. Vielä vähän aikaa sitten torilla oli Tölkin entinen Laney (VH100R) myynnissä... Siinä ois ollu sulle nuppia. Juu huomasin sen silloin :D vitutti ku ei oo rahaa niin isoon.... Mutta tuo näyte kuulosti ihan ok, vähän liian löysä rytmisoundi kyllä. Laney GH50L on kuulemma paljon VH100R:ää muistuttava peli, sen puolesta kiinnostaisi kyseinen nuppi. ENGLiä pohdin kanssa mutta on vaan vaikia tietää kummalla päsisin lähemmäksi tota Strato-soundia. Rock the metal! |
Antti1 29.11.2010 23:46:45 | |
---|
Shikage: Laney GH50L on kuulemma paljon VH100R:ää muistuttava peli, sen puolesta kiinnostaisi kyseinen nuppi. Mun mielestä ei. On niissä jotain samaa ehkäpä, mutta on ne aivan selkeästi eri soundiset vahvarit. VH100R on paljon tiukempi ja siinä on sellaista "potkua", joka GH-sarjasta monesti uupuu. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Shikage 30.11.2010 00:02:56 | |
---|
Antti1: Mun mielestä ei. On niissä jotain samaa ehkäpä, mutta on ne aivan selkeästi eri soundiset vahvarit. VH100R on paljon tiukempi ja siinä on sellaista "potkua", joka GH-sarjasta monesti uupuu. Hmm tjaah... Lisää vaan päänvaivaa :D Onko kokemusta tosta ENGListä? Siitä taas jotkut on kirjotellu että ois mutanen? Rock the metal! |
Antti1 30.11.2010 00:05:15 | |
---|
Shikage: Hmm tjaah... Lisää vaan päänvaivaa :D Onko kokemusta tosta ENGListä? Siitä taas jotkut on kirjotellu että ois mutanen? No mä aikanaan ite päädyin Screameriin ominaisuuksien vuoksi, mutta en mä tota mutaiseksi sanois missään nimessä. Vähän botneton tietyllä tapaa ja sellainen yläkireä enempikin. Kyllä ENGL aika paljon tota GH50L:ää paremmin mun mielestä erottelee ja siriseekin isoilla gaineilla paljon vähempi. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Shikage 30.11.2010 00:06:59 | |
---|
Antti1: No mä aikanaan ite päädyin Screameriin ominaisuuksien vuoksi, mutta en mä tota mutaiseksi sanois missään nimessä. Vähän botneton tietyllä tapaa ja sellainen yläkireä enempikin. Kyllä ENGL aika paljon tota GH50L:ää paremmin mun mielestä erottelee ja siriseekin isoilla gaineilla paljon vähempi. Okkei kiitos paljon selvennyksestä! Enköhän mää tuohon päädy. Rock the metal! |
Nacher 30.11.2010 00:26:33 | |
---|
Siis mikä tuo Jet City on? Kuulostaa tuossa youtube-videossa ihan julmetun hyvältä. Onko se oikeasti noin hyvä, vai "valehteleva" video? |
Antti1 30.11.2010 00:28:44 | |
---|
Nacher: Siis mikä tuo Jet City on? Kuulostaa tuossa youtube-videossa ihan julmetun hyvältä. Onko se oikeasti noin hyvä, vai "valehteleva" video? Tuu joku kerta mun treenikselle Paimioon testaamaan, jos se 50W vehje kiinnostaa. Kyllä se hyvä vehje on, mutten oo ihan 100% varma onko mulla optimaalinen kaappi/elementit sitä varten. Ei toisaalta valittamista, mutta olis jännä testata sitä omaa kaappiaan. Siinä on nyt Matampin 212A Eminence Lynch Super V12 -tötteröiden kanssa. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Estranged 30.11.2010 00:29:01 | |
---|
Nacher: Siis mikä tuo Jet City on? Kuulostaa tuossa youtube-videossa ihan julmetun hyvältä. Onko se oikeasti noin hyvä, vai "valehteleva" video? Soldanon suunnittelemia halvempia vehkeitä, noin lyhyesti. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Antti1 30.11.2010 00:30:21 (muokattu 30.11.2010 00:31:12) | |
---|
Estranged: Soldanon suunnittelemia halvempia vehkeitä, noin lyhyesti. Väittävät firman taholta etuasteen olevan kytkikseltään identtinen SLO:n ja Hot Rodin kanssa. Komponentteja vaihdeltu vaan halvempiin yms. ja muuntajat suunniteltu uusiksi. E: Vähän sellanen turhan kirpeä myös ennenku masteri kipuaa kolmosen kohdalle. Sit avautuu ihan ykskaks. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
novo 30.11.2010 00:32:21 | |
---|
Antti1: No mä aikanaan ite päädyin Screameriin ominaisuuksien vuoksi, mutta en mä tota mutaiseksi sanois missään nimessä. Vähän botneton tietyllä tapaa ja sellainen yläkireä enempikin. Kyllä ENGL aika paljon tota GH50L:ää paremmin mun mielestä erottelee ja siriseekin isoilla gaineilla paljon vähempi. Kiree ja ns. hevimpi kuin Lanikka joka on reilusti enemmän kallellaan brittien suuntaan. Molemmat jeesejä pelejä, erilasia vain kovin. Engl taipuu myös oikein mukavasti rokkitouhuihin, vaikka siinä onkin sit vähän elottomampi. Hienoja adjektiiveja. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
Antti1: Mun mielestä ei. On niissä jotain samaa ehkäpä, mutta on ne aivan selkeästi eri soundiset vahvarit. VH100R on paljon tiukempi ja siinä on sellaista "potkua", joka GH-sarjasta monesti uupuu. Etuasteethan niissä on samat... |
Antti1 30.11.2010 01:21:21 (muokattu 30.11.2010 01:22:53) | |
---|
Moridin: Etuasteethan niissä on samat... Soundi ei. :) E: Tietty minkä kukin mieltää samaksi soundiksi jne. PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
hevikukko 30.11.2010 02:00:58 (muokattu 30.11.2010 02:07:04) | |
---|
Kaytetty Mesa. Edit: Ajattelin vaan jotain mielessäni, mutta ehkä ei sovi sittenkään tähän. Käytetyssä tavarassa kannattaa pysyä ehdottomasti. Saat 1000:lla egellä kunnon soundit. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Estranged 30.11.2010 02:02:43 | |
---|
hevikukko: Käytetty Mesa. Hoho. Ehdit editoida. Mark IV menee ehkä vähän yli budjetista. :) "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
hevikukko 30.11.2010 02:06:18 (muokattu 30.11.2010 02:32:05) | |
---|
Joo ehdin editoida taas, sorry. Tonnilla ENGL ja HB kaappi olis kova sana. ENGL on vaan pirun tumma, mutta tehokas raskaassa musassa hintaisekseen. HB:n kaapeista on ollut puhetta paljon, ja itse huomasin 2x12 V30 kaapin toimivan hemmetin hyvin. Hiukan kirkas ääninen ja sehän sopisi Enkelin kanssa yhteen. Jos olen väärässä, olkaa iloiset ja heittäkää lumipallolla naamariin =) Ehkä tuo tummasoundinen nupikka ja kirkas kaappi ei ole kuiteskaan yhdessä hyvä, mutta jos saisin valita nyt, kokeilisin heti yhdessä näitä. Onhan ENGL nupikassa säätövaraa ihan taivaallisesti ja muutenkin on maineessa joka puolella. V30 ämyrit taittuu jokatapauksessa hyväksi Metallipuolella sellaisena "toimii" vermeenä. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
SininenIII 30.11.2010 07:57:11 | |
---|
Shikage: Ihanteellinen soundi ois kirkas ja erotteleva. Ei semmosta sirkkeliä. - Laney GH50L nuppi + sama kaappi. Irtooko tosta Laneysta tarpeeksi säröä ilman että pitää boostia?
Särö riittää aivan varmasti, gainit ehkä 5-6:n pintaan (0-10 asteikko) Stratovaarius-särön määrään. Tiukentaa voi ehkä jollain petaalilla. Kantsee testata kyseinen nuppi! |
Jorkka68 30.11.2010 09:17:50 | |
---|
Budda Superdrive (point-to-point) on paras vahvistin ihan kaikkeen. Siinä on paras mastervolume. Bogner Duende on myös paras vahvistin ihan kaikkeen. Ja nyt näyttää siltä, että myös Kingsley tulee olemaan maailman paras vahvistin. Jorkka |