Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 5113 114 115 116 117122 123 124 125 126
Vieno
28.11.2010 21:09:06
Taitaa Markkuliina olla ainakin osasyyllinen tähän Edge-vimmaan..
hansakemanelius
28.11.2010 22:26:07

markkuliini: Omaan korvaan ilmateitse oli erityisnannaa plus se yhdistettynä saliäänen massiivisuuteen pisti hymyilyttämään.
Edit: snarea monitoriin? Ei mulla koskaan, onko muilla?

Mulla tulee korvamonitoreihin koko bändin ulosmenevä balanssi + oma lauluääni vähän korostettuna. Shuren E5-napit vaahtomuovipäillä demppaa ulkopuolisia ääniä jotain 25 db:tä ja näin ollen pystyn nauttimaan bändistä ihan kuin stereoita kuuntelisi.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
totomiettinen
28.11.2010 23:54:25
markkuliini: Omaan korvaan ilmateitse oli erityisnannaa plus se yhdistettynä saliäänen massiivisuuteen pisti hymyilyttämään.
Edit: snarea monitoriin? Ei mulla koskaan, onko muilla?

Jeah. Veikkaan et tulee pyydettyy useimmiten silloin, kun kulmasta huutaa kaikki muu jo liian lujaa ja oma snare hukkuu. Lieneis järkevintä laskee muita, eikä ottaa sinne enää lisäelementtejä kohkaamaan. Täytyypä ajatellakin tätä kautta seuraavan kerran, kun snarea ei kuule.
-I like my sugar with coffee and cream-
Krisse82
29.11.2010 07:42:36
totomiettinen: Jeah. Veikkaan et tulee pyydettyy useimmiten silloin, kun kulmasta huutaa kaikki muu jo liian lujaa ja oma snare hukkuu. Lieneis järkevintä laskee muita, eikä ottaa sinne enää lisäelementtejä kohkaamaan. Täytyypä ajatellakin tätä kautta seuraavan kerran, kun snarea ei kuule.

Tästä se lähtee. Rumpalilla on mielestään ihan jees settibalanssi ja ehkä jopa muidenkin mielestä. Laitetaan tulpat syvälle päähän, vielä tietenkin keltaiset! No siinähän se menikin jo perseelleen. Symbaalien ja virvelin ääni kyllä vaimenee runsaasti. Tätä tietenkin kompensoidaan lyömällä kyseisiä instrumentteja lujempaa, tottakai. Tähän päälle muut alkavat sovittamaan omaa lavavolaansa. Vahvistimet lähes täysille, rumpali ei enää juuri kuulekkaan itseään. No onneksi meillä on monitorit. Ensin sinne laitetaan "vähän kaikkea", se peittää yhä edelleen rumpujen tuottamaa ääntä allensa. Mutta kun monitori kerran löytyy, voidaan sinne ajaa myös rumpalin iloksi rumpuja. Vähän säädetään muita vahvistimia kovemmalle kun monitorit peittävät vahvistimien ja rumpujen tuottaman metakan alleen.

Sitten ihmetellään kun salin puolelta tulee kommentti, tulee liian lujaa. Tähän on tietenkin vastaus: rummun hyvä soundi tulee kovasta lyönnistä.

Suurimmalla osalla keikoista, missä minä soitan tulee koko bändi toimeen laulija ja kiippareita monitoroimalla. Arvatkaa kummalle on tehtävissä enemmän ulostulevalle äänelle, meillä vai tuolla edellisellä bändillä josta kirjoitin?

Kyseinen kertomus on fiktiivinen, mutta samaan aikaan todella monen bändin kohdalla raakaa faktaa. Ei ole osoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti, mutta ihan jees mietittävää varmaan meille jokaiselle, niin itsellenikin.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
OPJ1974
29.11.2010 07:57:55

Krisse82: Suurimmalla osalla keikoista, missä minä soitan tulee koko bändi toimeen laulija ja kiippareita monitoroimalla....

...Kyseinen kertomus on fiktiivinen, mutta samaan aikaan todella monen bändin kohdalla raakaa faktaa. Ei ole osoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti, mutta ihan jees mietittävää varmaan meille jokaiselle, niin itsellenikin.

Tämähän pitää paikkansa. Aikanaan bändi, jossa nuorempana soitin, jotenkin automaattisesti sisäisti lavavolyymin merkityksen. Miksaajat aina ihmettelivät ja kiittelivät, kun miksipöydällä pystyi oikeasti tekemäänkin jotain :) Ja oli itselleenkin mukavampaa, kun oikeasti itsensä lisäksi kuuli kaikki muutkin - usein ilman omaa monitorointia.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Ruutikallo
29.11.2010 11:14:17
OPJ1974: Tämähän pitää paikkansa. Aikanaan bändi, jossa nuorempana soitin, jotenkin automaattisesti sisäisti lavavolyymin merkityksen. Miksaajat aina ihmettelivät ja kiittelivät, kun miksipöydällä pystyi oikeasti tekemäänkin jotain :) Ja oli itselleenkin mukavampaa, kun oikeasti itsensä lisäksi kuuli kaikki muutkin - usein ilman omaa monitorointia.

Olen ollut itsekin onnekas tuon suhteen. Noilla vakiokokoonpanoila lavavolat on todella inhimilliset, eikä helvetinmoista ukkosen jylinää, niin ettei edes snarea itse kuule.
Ja pääsääntöisesti muutenkin balanssit on olleet hyvät. Tosin poikkeuksiakin löytyy:

Joskus olin tuuraamassa ns.heevu-bändin rumpalia ja oli se jotain hirveää.
Silloin en kuullut edes snarea kuin hädin tuskin.

Kysyin asiallisesti, että voisiko lavavolyymia pudottaa ettei aivan jalökoihin jää ja pidä mätätä niin lujaa että edes napsauksen kuulisi.
Rökkenrööööyyyl vastaus oli tietysti: "Mun MARSHALLLLL TARTTEE OLLA LUJAA ETTÄ KITARA SOUNDAA SILTÄ KU PITÄÄ".

Samoin basson jylinä oli pudottaa baaritiskiltä lasit telineistään =)
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Kailis
29.11.2010 13:26:49 (muokattu 29.11.2010 13:28:39)

Läppäri;
http://www.sony.fi/product/vn-f-series/vpcf12m1e-h
Toivottavasti pyörittää sujuvasti prosessiviidakkoa äänikortilla. Kyllä tuolla pitäis pystyä pelaamaankin. Onhan se sutjakan näköinenkin =D

"Mun MARSHALLLLL TARTTEE OLLA LUJAA ETTÄ KITARA SOUNDAA SILTÄ KU PITÄÄ".

Tää oli ongelma joskus. Nykyinen kitaristi hankki keinokuorman. Problem solved.
Ruutikallo
29.11.2010 14:53:49
Kailis:
Tää oli ongelma joskus. Nykyinen kitaristi hankki keinokuorman. Problem solved.

Sellainen tuolla meidan vakikokoonpanon kitaristilla onneksi on. Kuitenkin 50w putki Mesa, niin kaiketi se ei oikein tyydytä ellei volaa ole.

Tuo esimerkki oli sellaisesta..jääköön mainitsematta tilanteesta =)
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Speedy
30.11.2010 00:51:00 (muokattu 30.11.2010 00:51:21)

Pari paria Balbexin G7A keppejä, sekä hyvää syntymäpäivää minulle: tilattuna on Byzance extra dry thin 18" crash, Pearlin penkki ja tuloillaan on myös Fiberskyn resokalvo nimmareilla Kumuihin.. Kiitos minulle..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Velli
30.11.2010 01:03:44
Speedy: Pari paria Balbexin G7A keppejä, sekä hyvää syntymäpäivää minulle: tilattuna on Byzance extra dry thin 18" crash, Pearlin penkki ja tuloillaan on myös Fiberskyn resokalvo nimmareilla Kumuihin.. Kiitos minulle..=)

Teit juuri itsesi onnelliseksi, olet hyvä mies :).
Speedy
30.11.2010 11:18:55

Velli: Teit juuri itsesi onnelliseksi, olet hyvä mies :).

Onni on pienistä asioista kiinni..=D
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Niq
30.11.2010 11:53:19 (muokattu 30.11.2010 11:54:29)

Kasitonniset keltaiset jammut on nyt kotiutettu ja starclassikoille toivotettiin hyvää matkaa. Pari viikkoa tutustumisaikaa vielä on, mutta kyllä nää ihan toivotulta vaihtelulta tuntuu. Siinä missä starkut on hifiä ja siistiä soundeiltaan ja ulkoasultaan, niin nää yamahat on munakkaat rokkityökalut. On pöhinää ja sitä huonoa vintage-soundia. Rautakin on enemmän harrikkaa kuin hackmania. Mää tykkään. :)
iekku84
30.11.2010 12:01:23
Niq: Kasitonniset keltaiset jammut on nyt kotiutettu ja starclassikoille toivotettiin hyvää matkaa. Pari viikkoa tutustumisaikaa vielä on, mutta kyllä nää ihan toivotulta vaihtelulta tuntuu. Siinä missä starkut on hifiä ja siistiä soundeiltaan ja ulkoasultaan, niin nää yamahat on munakkaat rokkityökalut. On pöhinää ja sitä huonoa vintage-soundia. Rautakin on enemmän harrikkaa kuin hackmania. Mää tykkään. :)

Onnittelut yammuista! Ne on hyvät!!!
Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla.
Kailis
30.11.2010 12:36:07

Niq: Kasitonniset keltaiset jammut on nyt kotiutettu ja starclassikoille toivotettiin hyvää matkaa. Pari viikkoa tutustumisaikaa vielä on, mutta kyllä nää ihan toivotulta vaihtelulta tuntuu. Siinä missä starkut on hifiä ja siistiä soundeiltaan ja ulkoasultaan, niin nää yamahat on munakkaat rokkityökalut. On pöhinää ja sitä huonoa vintage-soundia. Rautakin on enemmän harrikkaa kuin hackmania. Mää tykkään. :)

You did it man! Respect!
Niq
30.11.2010 12:38:46

iekku84: Onnittelut yammuista! Ne on hyvät!!!

Muuten kyllä mut basari häviää kyl aika merkittävästi starkkubasarille, vaikka se oli 2" pienempikin. Ehkä kalvo/viritysriippuvainen ongelma. On muuten ekat rummut ikinä missä tomeissa kirkas ambassador kuulostaa hyvältä lyöntipuolella.
kincy
30.11.2010 13:00:34

Niq: Muuten kyllä mut basari häviää kyl aika merkittävästi starkkubasarille, vaikka se oli 2" pienempikin. Ehkä kalvo/viritysriippuvainen ongelma. On muuten ekat rummut ikinä missä tomeissa kirkas ambassador kuulostaa hyvältä lyöntipuolella.

Onnea uusista, ne Yammut on ihan pirun komeat. Mulle on itelle setissä tärkeää juuri basarin kunnon jymähdys. Sen vaan pitää tumahtaa munakkaasti.
Niq
30.11.2010 13:08:16

kincy: Onnea uusista, ne Yammut on ihan pirun komeat. Mulle on itelle setissä tärkeää juuri basarin kunnon jymähdys. Sen vaan pitää tumahtaa munakkaasti.

Mulle on oleellista että se on mukava soittaa. En tykkää pitää lyöntikalvoa ihan löysällä koska se on ikävä soittaa tatsiltaan, siispä jos ainoa käyttökelpoinen soundi tulee noin niin basari on huono. Tykkään että soundi on kiinteä ja selkeä ilman isoja demppauksia. Mikitetään se kuitenkin keikoilla ja äänityksissä että jytkää, se ei niin oleellista ole, kunhan soundi on hyvä.
VeKrio
30.11.2010 13:32:57

Amen Niku. Tällä hetkellä intressit liikkuu rokkijytinästä kevyempään. Siksi mä taas nautin tästä pienemmästä basarista ja kymppitomista. Täällä on Starkut vielä työhuoneen nurkassa pinossa. Nyt on tosta basarista aika kovat odotukset, mutta huomenna se selviää kun lähden reenikselle koputtelemaan.

Mä ite tykkäsin noissa 8000:ssa nimenomaan tomisaundeista. Ne on jotenkin niin klassikot. Kirkas amba tuo siitä esiin just sen tonen, eikä tule niin paljoa sitä lätsyä, mikä taas vaikka pinstripeillä lähtee. Basari taas enempi vain rokkitömps löysällä vireellä. Sehän voi olla että tossa syvyydessä ei kireä vain toimi. Hmm.

Sanoitko että noi on -94 noi starkut? Silloin ne nimittäin on ihan ensimmäisiä, silllä koko Starclassic Maplse esiteltiin just 1994. Runkorakenne on näköjään muuttunut vuosien varrella, sillä tänäpänä ne on 6-ply 5 mm kun toi taas on kyllä selvästi musta 9-ply ja ehkä jotain 7 mm. Tietäisköhän kukkaan?
Niq
30.11.2010 14:55:45

VeKrio: Amen Niku. Tällä hetkellä intressit liikkuu rokkijytinästä kevyempään. Siksi mä taas nautin tästä pienemmästä basarista ja kymppitomista. Täällä on Starkut vielä työhuoneen nurkassa pinossa. Nyt on tosta basarista aika kovat odotukset, mutta huomenna se selviää kun lähden reenikselle koputtelemaan.

Mä ite tykkäsin noissa 8000:ssa nimenomaan tomisaundeista. Ne on jotenkin niin klassikot. Kirkas amba tuo siitä esiin just sen tonen, eikä tule niin paljoa sitä lätsyä, mikä taas vaikka pinstripeillä lähtee. Basari taas enempi vain rokkitömps löysällä vireellä. Sehän voi olla että tossa syvyydessä ei kireä vain toimi. Hmm.

Sanoitko että noi on -94 noi starkut? Silloin ne nimittäin on ihan ensimmäisiä, silllä koko Starclassic Maplse esiteltiin just 1994. Runkorakenne on näköjään muuttunut vuosien varrella, sillä tänäpänä ne on 6-ply 5 mm kun toi taas on kyllä selvästi musta 9-ply ja ehkä jotain 7 mm. Tietäisköhän kukkaan?

Sarjanumeroista se selviääpi, oisko sittenkin ollut 96 tai 97. Hatarat on muistikuvat joktap. Se basari on vaan niin hyvä, mulla oli siellä ainoastaan yks pieni pyyhe levitettynä pohjalle koskemassa lyönti- ja resokalvoon ja soundi oli just nams. Toimii se kyllä ilmankin kun reson jaksaa virittää, mutta ei vaan osaa soittaa niin isolla reboundilla eikä oikein musaankaan sopinut niin avoin soundi.

Tuon 12" etutomin soundi on tosiaan niin herkullinen, ihan kuin Anna Puun "Kaunis Päivä" -alkufillissä, eli likimain täydellinen. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)