Aihe: Keskustelua divaritason roots-skabasta
1 2 3 4 59 10 11 12 1398 99 100 101 102
Korggari
27.11.2010 20:37:58

JaSo: Joo tota virettä ei tullut tarkastettua kun oli tarkoitus vaan napata reeniveto sisään. Aika ei antanut kuitenkaan myöten enää fiilailuun ja niin jäi nuo epätarkkuudetkin korjaamatta. Voi kyllä olla että ei ole lankku ihan vireessä kun on seissyt tuossa pari viikkoa soittamatta. Kiitos rohkaisevasta kommentista!

Juu itte asiassa diggailin kovastikkin tosta sun soolosta ja se oli muuten mun makuun varsin jees mutta toi vire homma siinä vaan jollain tapaa mua häiritti - paremmalla vireellä toihan olis ollu tosi makupala !
blaekie
27.11.2010 20:47:17

JaSo: Joo tota virettä ei tullut tarkastettua kun oli tarkoitus vaan napata reeniveto sisään. Aika ei antanut kuitenkaan myöten enää fiilailuun ja niin jäi nuo epätarkkuudetkin korjaamatta. Voi kyllä olla että ei ole lankku ihan vireessä kun on seissyt tuossa pari viikkoa soittamatta. Kiitos rohkaisevasta kommentista!

Slidesoittoon liittyen tarkoitetaan yleensä sitä soitossa itsessään esiintyvää virettä ja tarkuutta nuoteissa, ei niinkään kitaran staattista virettä. Toki vm on syytä olla kunnossa myös, niin kaikki on helpompaa.
Samaa mieltä Korggarin kanssa että tuossa sun slidefraseerauksessa olis ollut
ainesta vaikka mihin, mutta se huono vire tavallaan lässäytti homman.

Itsellä on slidesoitossa huono vire ja fraseeraus vielä päälle, paitsi jos joskus menee "vahingossa" oikein.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
jhh
27.11.2010 21:12:13

Divari 5 äänestys käynnissä. Uurnille mars!
Vade retro religio
Illu
28.11.2010 02:09:31 (muokattu 28.11.2010 02:12:17)
Illu: Kuuluu mun mielestä jo tonne liigaan :D muuten olis tullu 2p

Vanha divarijyrä kiittää, mutta kun ei ihan riitä rahkeet sinne...
JaSo
28.11.2010 20:26:28
blaekie: Slidesoittoon liittyen tarkoitetaan yleensä sitä soitossa itsessään esiintyvää virettä ja tarkuutta nuoteissa, ei niinkään kitaran staattista virettä. Toki vm on syytä olla kunnossa myös, niin kaikki on helpompaa.
Samaa mieltä Korggarin kanssa että tuossa sun slidefraseerauksessa olis ollut
ainesta vaikka mihin, mutta se huono vire tavallaan lässäytti homman.

Luulen että tuossa oli molempia (soitto ainakin), aika karmealta tuo kuulosti omaankin korvaan kun tarkemmin kuuntelin. Lämmin kiitos palautteista, jatkan slidereenejä jatkossakin täällä divarissa kun vaan aika antaa myöten.
Bless is more...
SikaSilu
28.11.2010 21:28:12
liljam: SikaSilu: taidokasta, Monipuolista ja rohkeaa soittoa, taidoiltaan miehen soitto kuuluisi lähinnä Tuonne varsinaiseen Rootsskaba osioon, mutta eihän kukaan soitannollisesti kehittyisi jos ei olisi kunnon haastajaa : )

No siis omasta mielestäni mä ja "taitoni" kuuluttais lähinnä johonkin muskarilaisten rootskisoihin, mutta kun ei sellasia ole...
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Grugi
28.11.2010 21:30:56 (muokattu 28.11.2010 21:31:54)
JaSo

Grugi - ihan ok veto, vähän vibraa mukaan ja pientä hiontaa friteeraukseen (vai mikä se oli...) niin hyvä tulee.

Joo pitää koittaa friteeraa enskerralla paremmin ja vähä flambeeraa, redusoin kokonaisuuden paremmin esillepantavaks.
SDMF
hippelihuijaa
29.11.2010 00:26:10
Grugi: Joo pitää koittaa friteeraa enskerralla paremmin ja vähä flambeeraa, redusoin kokonaisuuden paremmin esillepantavaks.

Ja näin saa fisun valmiiksi, jotta voittaa Mestarikokki-tittelin!
p3na
29.11.2010 19:48:28
Pakko vähän kommentoida tänne tosta omasta, paljon kritisoidusta saundista. Sehän siis tulee itse tehdyn tone bender johdannaisen läpi joka on jo yleensä potikoiltaan melko pienellä ja kitaran vola monesti rajoittaa hieman lisää..

Omat musiikki ihanteet löytyvät lähinnä sieltä 60 luvun loppupuolen britanniasta ja erityisesti zeppelinin ja creamin livetallenteet ovat päivittäisessä kuuntelussa. Näitä kuunnelleet tietävät, että juurimiehille pahin vutsipläjäys on vielä edessäpäin vaikka tuo edellisen skaban wahioverdose olikin jo aika överi.. Mukavahan se on että on vaihtelua, eikä aina ole se ts808 ja blues junior straton perässä? Sekin tosin hyvältä kuullostaa, mutta ei taida olla se oma juttu. Tiedä jos parinkymmenen vuoden päästä siitäkin enempi innostuis. Kukin tyylillään siis....

Referenssiä:
http://www.youtube.com/watch?v=lck6AMwl-Ng
jhh
29.11.2010 20:10:01

Skabasäännöissä lukee:

ÄÄNESTYS:
-kaikki voivat äänestää, itseään ei saa äänestää

pitäiskö muuttaa muotoon:

-kaikki osallistujat voivat äänestää, itseään ei saa äänestää
Vade retro religio
Illu
29.11.2010 20:20:15
jhh: Skabasäännöissä lukee:

ÄÄNESTYS:
-kaikki voivat äänestää, itseään ei saa äänestää

pitäiskö muuttaa muotoon:

-kaikki osallistujat voivat äänestää, itseään ei saa äänestää

Mun puolesta muutkin kuin osallistujat saavat äänestää.
mopar
29.11.2010 20:20:44

p3na: Pakko vähän kommentoida tänne tosta omasta, paljon kritisoidusta saundista.

Mä en ainakaan halua omilla kommenteillani ketään kritisoida, tai sanoa että joku teki jotain väärin. Mun kommentit on vain ja ainoastaan mun omia mielipiteitä.
Tää koskee siis kaikkia mun kommentteja, ei vaan sulle kohdistuneita. :)
p3na
29.11.2010 20:27:10
mopar: Mä en ainakaan halua omilla kommenteillani ketään kritisoida, tai sanoa että joku teki jotain väärin. Mun kommentit on vain ja ainoastaan mun omia mielipiteitä.
Tää koskee siis kaikkia mun kommentteja, ei vaan sulle kohdistuneita. :)

Joo totta hyvin korjattu! En siis itseeni noita todellakaan ole ottanut, kuhan vaan toin hieman taustatietoa esille. :) Johan se vutsi ois rosikseen lentäny jos tommosista loukkaantus. Omia mielipiteitähän nää kaikki on, kun ei musiikista voi oikein faktojakaan esittää. Jollekkin huono taimi tai fraseeraus on yleensä toiselle tiukkaa tavaraa jnejne.
mopar
29.11.2010 20:28:50

Musta ois toisinaan parempi jos sais antaa jokaiselle vedolle pisteitä esim yhdestä viiteen, tai yhdestä kolmeen, tai jms. Tuntuu et joka äänestyksessä joutuu arpomaan jonkun ulos ku pisteet ei riitä. Tämä tietty korostuu vielä entisestään jos sattuu tasalaatuisia vetoja. Onko muut miettiny päissään tämmöstä...
liljam
29.11.2010 20:32:18 (muokattu 29.11.2010 20:33:45)
Kyl minunkin mielestä muutkin voi äänestää kunhan pysyy asiallisiana!!

edit: voishan noita pisteitä olla vaikka tuplasti!!

Pakko vähän kommentoida tänne tosta omasta, paljon kritisoidusta saundista

Kyllähän monenlaista/ persoonallista ilmaisutapaa pitäisi olla mahdollisuus käyttää ja se on sitä rikkautta.

Haasteena tonebenderissä lienee se saundin runsas rosoisuus ja sen hyödyntäminen soitossa elementtinä ja saada sitä soitannollista harmoniaa aikaiseksi.

tässäpä esimerkkiä:

http://www.youtube.com/watch?v=xwI2-SSTQaE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=R-y5 … list=PLB38E5BB016E398EC&index=9

soittamalla ja runsainmäärin harjoittelemalla asiat jalostuu!!
ei muuta ku eteenpäin
mopar
29.11.2010 20:35:58

p3na: Joo totta hyvin korjattu! En siis itseeni noita todellakaan ole ottanut, kuhan vaan toin hieman taustatietoa esille. :) Johan se vutsi ois rosikseen lentäny jos tommosista loukkaantus. Omia mielipiteitähän nää kaikki on, kun ei musiikista voi oikein faktojakaan esittää. Jollekkin huono taimi tai fraseeraus on yleensä toiselle tiukkaa tavaraa jnejne.

Juu näin on. Ja kai jokainen näitä omia saundejaan säätää jonkun esikuvan, tai oman mieltymyksen mukaan. Mut kaikki ei tykkää kaikesta. Joku tykkää jopa kaalilaatikosta, sitä en voi ymmärtää... :D
mopar
29.11.2010 20:41:33

liljam:

edit: voishan noita pisteitä olla vaikka tuplasti!!

Niin, esimerkiksi. Mut jäiskö sitte huonommat suoritukset edelleen ilman pisteitä? Ja parhaat vedot sais helvatisti pisteitä. Entiä...
jhh
29.11.2010 20:46:26

No onhan se vähän hölmöä että äänestämättä jättäneiden tuloksia ei lasketa, mutta sitten joku voi tulla ihan puskista äänestämään, jotka taas lasketaan mukaan.
Vade retro religio
JaSo
29.11.2010 21:06:49
p3na: Pakko vähän kommentoida tänne tosta omasta, paljon kritisoidusta saundista. Sehän siis tulee itse tehdyn tone bender johdannaisen läpi joka on jo yleensä potikoiltaan melko pienellä ja kitaran vola monesti rajoittaa hieman lisää..

Samaa mieltä kun moparikin. Eli omat kommenttini heijastavat ainoastaan omaa osittain kapea-alaista katsantokantaa roots-musiikin syövereihin. On hienoa ja tervetullutta että erotutaan massasta vaikka kyseessä onkin juurimusiikki, johon tietysti omassa päässä mieltyy tietynlainen soundimaailma ja tietynlainen soittotapa. Aina voi yrittää avartaa katsantokantaa, vaikka se välillä kovin hankalaa onkin : )
Bless is more...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)