JPQ 26.11.2010 16:16:55 | |
---|
Casio Man: Siis siitä mm6:sta tässä vain mutajan: Kyllä varmaan, se vain, että se on niin vanha että mä jännitän vain sen hintaa. Se on jo muinainen halpiskone, jonka käytettyjen hintoja pitää ylhäällä se, että niitä saa vielä kaupasta. MM6 on ekasta Motifista karsittu halpiskone, jonka nimellä pidetään tokastakin Motifista karsitun halpiskoneen hintaa ilmassa. Nyt tuli justiin neljäs motiivi, eiköhän sieltä kohta taas puhalla uusia tuulia Yamahan halpishyllyillekin. Mä ehkä katsoisin myös uudet Casiot tohon hintaan. Ja Torilta löytyy aina tohon hintaan jotain mielenkiintoista. Justiin meni Trinity 200:lla. Kun tosta puuttuu soundien editoiminen ja synteesikoneisto ja Koskettimet ovat kehn...halvat ja efekteissäkin on säästetty, niin se alkaa jotenkin näyttämään markettisoittimelta. Onhan Juno DI kamalaa hintaeroa ei thomann hinnoilla löydy ainakaan. ps. MM6 sisältää soundeja jotka eivät ole motifista vaan ihan halpa yamahoista kuulemma. ja joku kirjoitti mitähän viululle tapahtunu tms joskus. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 27.11.2010 15:20:51 | |
---|
keyboardplayer: Oisko Alesis Fusion mitään? No se vasta oliskin! Se on mun suosikki syna, jota en ole koskaan nähnyt ja varmaan hinta/laatu/määrä -listojen ykkösiä. Mä porasin vuolaasti sen perään yhteen aikaan ja toitotin maksavani ylimääräistä, koska Fusion oli kuin se olisi tehty minua varten. Mutta turhaan, niitä ei vain löytynyt. 88-koskettimisia tarjottiin yllättävän montaa, mutta niistä minulla ei ollut varaa maksaa ylimääräistä. Otin jopa yhteyttä vajaaseen 20:een liikkeeseen ympäri maailmaa, joiden sivuilla vielä näkyi vanha Fusion-mainos, mutta kaikilta tuli sama viesti: "voi ei, ne olivatkin loppu". Ne jotka olivat aikanansa asialla, saivat hyvän(? kuulemma) 88-laudan halvalla kun näitä myytiin pois jollain murto-osalla "Motif on hyvä ja paras, ja aidon kuuloinen" -hegemonian ansiosta. |
Dolly_Keys 27.11.2010 21:19:15 | |
---|
Casio Man: No se vasta oliskin! Se on mun suosikki syna, jota en ole koskaan nähnyt ja varmaan hinta/laatu/määrä -listojen ykkösiä. Mä porasin vuolaasti sen perään yhteen aikaan ja toitotin maksavani ylimääräistä, koska Fusion oli kuin se olisi tehty minua varten. Mutta turhaan, niitä ei vain löytynyt. 88-koskettimisia tarjottiin yllättävän montaa, mutta niistä minulla ei ollut varaa maksaa ylimääräistä. Otin jopa yhteyttä vajaaseen 20:een liikkeeseen ympäri maailmaa, joiden sivuilla vielä näkyi vanha Fusion-mainos, mutta kaikilta tuli sama viesti: "voi ei, ne olivatkin loppu". Ne jotka olivat aikanansa asialla, saivat hyvän(? kuulemma) 88-laudan halvalla kun näitä myytiin pois jollain murto-osalla "Motif on hyvä ja paras, ja aidon kuuloinen" -hegemonian ansiosta. Itteänihän ottaa aivoon lähinnä se, että päädyin ostamaan aikoinaan lyhyemmän mallin, koska siinä pitkässä on huhujen mukaan aivan taivaallinen kosketus. Mitään muuta (isompaa) valittamista ei ole, Motif vapisee Fusionin edessä. No ei vapise, mutta olen silti enemmän kuin tyytyväinen. Hinta peilautuu lähinnä kontrollin puutteeseen (4 knobia, bendi ja modispyörä, pari on/off namiskaa ja 4 pohjassa pidettävää + tietty polyaftertouch jne - siis ongelmana slidereiden puute ja olemassa olevienkin knobien vähäinen määrä) Paljon muutakin rompleripuolta luonnollisesti löytyy kuin hyvä pianosaundi, mutta ne VA:t (ja miksei FM-saundit myös) on kyllä sitä parasta herkkua. Käytettyjä (pitkiä ja lyhyitä) liikkuu kyllä torillakin suunnilleen 2-3kpl vuodessa ja ihan järkihintaan. Kaikki värit haalistuu jossain vaiheessa, myös vihreä. |
Quru 28.11.2010 12:26:30 (muokattu 28.11.2010 12:28:01) | |
---|
Paljonko noilla on yleensä hintaa noilla Fusioneilla? Mulla on vaan Motif. E: Fusion on kyllä ruma. Hyisssss.... Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
JPQ 28.11.2010 16:13:22 (muokattu 28.11.2010 17:43:27) | |
---|
Quru: Paljonko noilla on yleensä hintaa noilla Fusioneilla? Mulla on vaan Motif. E: Fusion on kyllä ruma. Hyisssss.... Niin on Motifkin no eräs malli on. Rolandin Fantomit rulettaa ulkoisesti... no tottapuhuen yksikään ei viehätä pahemmin Yamahat aika askeettisia yleensä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Ja päivitystä metsästysrintamalta: Uusia kiinnostuksen kohteita/potentiaalisia pelejä mulle on löytynyt (onko syytä välttää jotakin näistä): Roland GW-8 Yamaha CS2X Korg SV1 Alesis QS62 Roland Juno-GI Ainoa näistä, jota olen päässyt kokeilemaan on Juno-GI. Tykkäsin kovasti! Pianosoundit oli oikein hyvät ja muista soundeista löytyi nopeasti käyttökelpoisia soundeja monta. Ei ehkä kyllä mikään tweekkaajan unelma, mutta enpä usko että ihan kauheasti edes tulisi säädettyä soundeja. Mukana Juno-Gi:ssä on myös pari extraa, jotka miellyttävät, kun olisi tarkoitus käyttää soitinta myös yhden/kahden miehen esityksissä: tausta-audion soittomahdollisuus USB:ltä, digitaalinen nauhoitus taustojen tekoa varten (mutta ei klikkiä, mitä helvettiä?), kitarasisääntulo ym. Miinuspuolina kohtuullisen iso koko ja aika ankean tuntuiset koskettimet. Mitkä muut synat vastaa spekseiltään lähimmin Juno-GI:tä? Tuntuu, että voisin olla kallistumassa sen puoleen, jos täällä ei käännetä päätä tai ehdoteta vastaavaa parempaa. |
Quru 29.11.2010 19:52:25 | |
---|
MikeS: Ja päivitystä metsästysrintamalta: Uusia kiinnostuksen kohteita/potentiaalisia pelejä mulle on löytynyt (onko syytä välttää jotakin näistä): Roland GW-8 Yamaha CS2X Korg SV1 Alesis QS62 Roland Juno-GI Ainoa näistä, jota olen päässyt kokeilemaan on Juno-GI. Tykkäsin kovasti! Pianosoundit oli oikein hyvät ja muista soundeista löytyi nopeasti käyttökelpoisia soundeja monta. Ei ehkä kyllä mikään tweekkaajan unelma, mutta enpä usko että ihan kauheasti edes tulisi säädettyä soundeja. Mukana Juno-Gi:ssä on myös pari extraa, jotka miellyttävät, kun olisi tarkoitus käyttää soitinta myös yhden/kahden miehen esityksissä: tausta-audion soittomahdollisuus USB:ltä, digitaalinen nauhoitus taustojen tekoa varten (mutta ei klikkiä, mitä helvettiä?), kitarasisääntulo ym. Miinuspuolina kohtuullisen iso koko ja aika ankean tuntuiset koskettimet. Mitkä muut synat vastaa spekseiltään lähimmin Juno-GI:tä? Tuntuu, että voisin olla kallistumassa sen puoleen, jos täällä ei käännetä päätä tai ehdoteta vastaavaa parempaa. Jos twiikkaus ei kiinnosta, niin tuon GW-kasin voisi varmaan tiputtaa listalta. Tu GW-sarja taitaa olla enemmän säestyskiippari kuin syntikka. Gi on varmasti hyvä valinta, varsinkin kun olet päässyt kokeilemaan ja se miellyttää. Ainakin Juno-Di:ssä (joka tavallaan pikkuvelimalli) on erillinen klikkiulostulo, luulisi Gi:stäkin löytyvän. Sarjassaan se on sitäpaitsi varsin pienikokoinen ja painoakin on vähän, eli mukava roudattava. Korgin SV-1 on enemmän stagepiano, eli ei twiikattavaa tai synasoundeja siinä. Ja painoakin on aika paljon. Kun viikset omaava mies koskee hammondiin, syntyy AINA suhinaa ja pörinää. Hammondeja on valmistettu kahta sorttia: hyviä ja huonoja.Tyypillinen hammondien soittotekniikka on murjominen. |
JPQ 29.11.2010 20:11:00 (muokattu 29.11.2010 20:13:38) | |
---|
GW on tosiaan säestys soitin oikeammin. ja alesis on qs6.2 ei qs62. ja itselläni on Juno-G joka osin parempi kuin GI mutta mä en ole varma mutta tuskin siinä kamalasti metsään menään. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 29.11.2010 20:32:57 (muokattu 29.11.2010 20:53:49) | |
---|
Joo. Muuten samat sanat, mutta mun täytyy rehellisyyden nimissä ottaa aiemmat sanani takaisin. Toi GW8 kuulosti hyvältä. Mä olinkin sekoittanut sen johonkin toiseen(ehkä GW5), mutta tämän demot kuulostivat niin hyvältä, että mä rupesin aivan kuolaamaan rahan ja urkujen puutteessa tätä torilta löytyvää yksilöä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=472847Siinä on käsittääkseni Fantomin sisälmykset ja ilmeisesti parhaita paloja laajennuskorteista, jotta sen pitäisi kuulostaa lähinnä Juno G - Gi:ltä ja Fantomeilta, ja esim. urut kuulostivat äkkiseltään paremmilta kuin mä fantom-X:stä muistinkaan. Ja vaikka tuo onkin säestäjä, oli siinä myös jonkin sortin soundi-nikkarointia mukana. |
MikeS 30.11.2010 19:29:28 | |
---|
No mutta entäs Roland Fantom X? Vaikuttaa lupaavalle tutkimuksen perusteella ja sellaisen saisi noin 700e:llä käytettynä. Kuinka tuo eroaa Juno-G:stä/Gi:stä? |
Casio Man 30.11.2010 19:50:32 (muokattu 30.11.2010 20:11:52) | |
---|
MikeS: No mutta entäs Roland Fantom X? Vaikuttaa lupaavalle tutkimuksen perusteella ja sellaisen saisi noin 700e:llä käytettynä. Kuinka tuo eroaa Juno-G:stä/Gi:stä? Se on loistava kone ja edustaa parhaita suomihintoja. Jopa siinä määrin, että sen vierellä monet torin tuotteet näyttävät naurettavilta. Rolandilta on tullut tuon päälle vain yksi ehostettu lippulaiva-työasema, se on siis edelleen melkein viimeisen päälle. Siinä on eräitä parhaimmista syntikoiden pianoista ja koskettimien tatsi on jämerän laadukas ja inspiroiva. Hyvä aftertouch ja 16 monikäyttöistä pädiä moni-aftertouchilla, esim rumpujen soittamiseen tai samplejen käynnistelyyn. Mukana helppokäyttöinen ja monipuolinen sampleri, erinomainen sekvensseri, joita on mahdottoman mukava käyttää fantastisen käyttöliittymän avulla. Suuri näyttö, ei ole kosketusnäyttö, mutta ei tarvitsekaan. Itse olen kosketusnäyttö-entusiasti, mutta siitä huolimatta Fantom-X:ssä on mielestäni paras käyttöliittymä, jota olen ikinä syntikassa nähnyt. Käyttis oli jopa niin mukava, että se oli melkein itsessään instrumentti; se inspiroi välittömästi huomaamatta kokeiluvaiheessa luomaan useita biisiaihioita. Soundien näprääminen on helppoa ja mukavaa, myös riittävän kattavaa. Soundit ovat mahtavia ja niitä on paljon-riittävästi. Rummut ja bassot olivat heittämällä parhaita, mitä minulla on ikinä ollut ja esim Korg M50:ssä puuttui tiullinen munaa Fantomiin totuttuani. Itse en pitänyt Rolandin supersaha-fixaatiosta synasoundeissa ja urut olivat aika heikot...taikka söivät kaikki efektit. Efektejä Fantom jaksaa rouskuttaa 3+reverbit ja kaiut samanaikaisesti ja ne ovat erinomaisia ja niiden säätäminen on helppoa ja havainnollista. Laajennuspaikkoja oli muistaakseni riittävästi, taikka enemmän kuin mihin useimmilla on varaa. Juno G nauhoittaa muun sekvensserin lisäksi muistaakseni 4 raitaa audiota ja Gi 8, mutta siinä ei ole sekvensseriä. Ne perustuvat samaan koneistoon, kuin Fantom-X. G:ssä on myös alkeellinen sampleri ja vain yksi laajennuspaikka. Fantom-X:ään saa ns Audio Track Expansion -laajennuksen, joka lisää sekvensseriin 8-raiturin. Tämä on siis todellinen herkku-työasema ja monitoimikone, eikä laimea vesitys kauheilla suomihinnoilla. Tossa muuten vielä demovideo X:stä. Musasta voi olla vaikka mitä mieltä, mutta siinä näkyy välähdyksiä käyttiksestä: http://www.youtube.com/watch?v=xT9vrJebfC8 |
Vessajono 06.12.2010 01:39:05 (muokattu 06.12.2010 01:40:26) | |
---|
MikeS: No mutta entäs Roland Fantom X? Vaikuttaa lupaavalle tutkimuksen perusteella ja sellaisen saisi noin 700e:llä käytettynä. Kuinka tuo eroaa Juno-G:stä/Gi:stä? Jos olet hakemassa jotain ns. allaround-vehjettä, kuten aloitusviestistä ymmärsin niin Fantomin kanssa et voi kyllä hirveästi mennä metsään. Juno-G/Gi ovat eräänlaisia karvalakkimalleja Fantomista, toisaalta niiden soundiengine on muistaakseni juurikin sama kuin X-sarjan Fantomeilla. Vehkeestä tosiaan löytyy siis pianoa, akustisia instrumentteja ja synapörinöitä. Soundeja voi editoidakin ja loppupeleissä Fantomin engine taipuu aika monenlaisiin temppuihin vaikkei se mikään virtuaalianalogi olekaan. Samplerikin löytyy toki, jos nyt sellaista sattuu tarvitsemaan. Mulla on itelläni Fantom-Xa ja oikeastaan juuri muuta nurisemista en keksi kuin aftertouchin puutteen ja ainakin minulle hieman vaikeaselkoisen käyttöliittymän. Aftertouch toki löytyy sekin noista kalliimmista malleista, Xa olikin sarjan budjettimalli. En toisaalta tiedä eroaako noiden parempien mallien käyttis jotenkin oleellisesti Xa:sta, voi olla niinkin. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |
Vessajono 06.12.2010 01:41:55 | |
---|
Casio Man: Laajennuspaikkoja oli muistaakseni riittävästi, taikka enemmän kuin mihin useimmilla on varaa. X6:ssa, X7:ssa ja X8:ssa on neljä srx-paikkaa. Xa:ssa yksi. "On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org |