ReBeat 23.11.2010 21:37:54 | |
---|
efunkelist: en muuten usko Mä luulen että asiakas kyllä joutui palauttamaan sen naarmuuntuneen, mutta tyypin ei siis tarvinnut jäädä odottelemaan että sen palautuspaketti ehtii ensin perille, ennenkuin ne lähettää sieltä uutta tilalle. |
efunkelist 24.11.2010 08:18:27 | |
---|
ReBeat: Mä luulen että asiakas kyllä joutui palauttamaan sen naarmuuntuneen, mutta tyypin ei siis tarvinnut jäädä odottelemaan että sen palautuspaketti ehtii ensin perille, ennenkuin ne lähettää sieltä uutta tilalle. tää kuulostaa jo paremmalta :) meitsillä kotiutui juuri 100w putkinuppi. Iso ja painava ja paljon putkia. Siitä irtoaa laitteen omat soundit. Hitto että axefx vois olla kätevämpi - mutta silti tässä nupissa on paljon "mojoa" enkä tiedä onko sitä axessa. Taitaa mussa vähän puristin vikaa olla kun epäilen tuota. Jotain kivaa tässä nuppien ja pedaalien fyysisyydessäkin on... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Mrezzye 24.11.2010 11:46:08 | |
---|
Mikko L: Myöskin se että aina kun ostaa Axen niin paketissa tulee mukana suklaapatukka. Aah... Minulla Ultran toimitus hieman venähti niin laittoivat ihan kunnon konvehtirasian. ;) Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
CHAOSWEAVER |
Mrezzye 24.11.2010 12:13:41 | |
---|
Oletteko muuten koittaneet heittää mitään od-pedaalia Fractalin eteen? Itse olen suunnitellut kokeilevani DOD YJM308:aa notta saisi viimeisen päälle ne Ynkkä-soundit irti. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
CHAOSWEAVER |
LaXu 25.11.2010 02:29:40 | |
---|
Mrezzye: Oletteko muuten koittaneet heittää mitään od-pedaalia Fractalin eteen? Itse olen suunnitellut kokeilevani DOD YJM308:aa notta saisi viimeisen päälle ne Ynkkä-soundit irti. Eipä ole tullut juuri tarvetta, kun laite itsessäänkin sisältää jo ihan hyvän liudan säröpedaalimallinnuksia. Jos ei sitä omaa suosikkipolkusinta löydy omana mallinaan, niin kyllä sellaisen soundit saa aika hyvin viilattua kun jaksaa vaan säätää jonkun mallinnuksen asetuksia. |
Mrezzye 25.11.2010 08:41:07 | |
---|
LaXu: Eipä ole tullut juuri tarvetta, kun laite itsessäänkin sisältää jo ihan hyvän liudan säröpedaalimallinnuksia. Jos ei sitä omaa suosikkipolkusinta löydy omana mallinaan, niin kyllä sellaisen soundit saa aika hyvin viilattua kun jaksaa vaan säätää jonkun mallinnuksen asetuksia. Tottapa tämäkin. Tuo DOD on vaan niin helppo konsti saada ne ynkät irti jopa microcubesta. Saisivat vielä DOD250:n legendaarisen harmaan version mallintaa tuohon Fractaliin niin jopa pissaisin hunajaa. Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
CHAOSWEAVER |
Mikko L 25.11.2010 14:18:57 | |
---|
efunkelist: Noin kalliista laitteesta, en muuten usko näinä päivinä tätä tarinaa. Jos pintaan on tullu naarmu ja laite on virheetön niin ois tehdas voinu ottaa normisti takuuvaihtoon sen pelin, vaihtaa kuoret ja myydä täyteen hintaan tuotteen. Tää tapaus on sellainen että fractal on ollut vielä tuntemattomampi firma ja axe ei mennyt ihan normijampalle. Kylläkin oli ostanut tämän tuotteen itse. Suomessa olevalle tutulle kävi niin että se tilas nuilta tuollasen Reactorin ja siinä oli se ylä-äänipilli revennyt ja se rösetti niin se kyllä kans sai uuden Reactorin jo ennenkuin ehti lähettää omansa takaisin. Tais olla sellainen että sai testata että onko sama vika siinä toisessakin Reactorissa. Kai nuilla pojilla on luottoa asiakkaisiin. Toisaalta ne kyllä tietää minne ovat laitteensa lähettäneet että jos asiakas alkaa varkaaksi niin melko nopeasti tuo asia saadaan käsiteltyä...... Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mikko L 29.11.2010 03:17:42 (muokattu 29.11.2010 03:22:17) | |
---|
Teinpä sitten Linkin Parkkia purkkiin! Ihqua! Tarkoituksena oli kokeilla miten lähelle pääsen soundissa Axe-Fx:llä. http://www.mediafire.com/?turi7zpatuirii7 Oon itseasiassa keksinyt keinon ottaa nuista dollarinauhoitusten kitararaidoilta IR-tiedostoksi nuo kaapit joita sitten voi käyttää Axe-Fx:ssä ja miksei kaikissa muissakin. Tällä hetkellä oon tehnyt about 10 eri Petrucci-mikitystä ja kaikkea rändömiä aina RHCP:stä Paramoreen ja Disturbedista Metallicaan. Niille joille tämä tiedesanasto menee yli hilseen: Voin käyttää samaa kaappimikitystä kuin mitä nämä artistit käyttivät nauhoittaessaan tuota levyä. Eli jos on joku oma lempisoundi olemassa niin sen saa sieltä ripattua kunhan tulee sopiva kitarabreikki jossain vaiheessa. Toistaiseksi mallintavien maailmassa kuitenkin vain Axe-Fx:ssä mahdollista käyttää omia custom-kaappeja. Tietenkin VST-plugarina toimivia IR-vempaimia on monia. "Poulin LeCab" varmaan paras ja ilmainen eli nämä mun kaapit toimii vaikka Line6:n kanssa kun jättää kaappimallinnuksen pois päältä ja käyttää tällaista plugaria. Laatu on samaa luokkaa kuin tämä Linkin Park nauhoitus. Kuka haluaa? :) Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mrezzye 29.11.2010 06:49:01 | |
---|
Hephep!!! Mulle kelpais nuo!!! Onnistuuko spostilla lähetys osoitteseen antti piste sinikangas ät gmail piste com ? Kiitos, kiitoss! Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
CHAOSWEAVER |
Hep, mulle voi kans laittaa. kitarisa ät hotmail piste com. Hienoo, että jaksat vääntää:) |
efunkelist 29.11.2010 10:16:39 | |
---|
kerro ihmeessä lisää! Miten teit impulssivasteen? ja irrit kelpaa suu vaahdossa: efunkelist at gmail piste com "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Antti1 29.11.2010 10:27:30 (muokattu 29.11.2010 17:42:26) | |
---|
efunkelist: kerro ihmeessä lisää! Miten teit impulssivasteen? Etsii sellaisen biisin, jossa kitara soi mieluisalla tavalla ja vieläpä täysin yksinään. Siitä pieni sample sopivasta kohtaa? Samalla tavalla mä kähvelsin joskus viitisen vuotta sitten rumpusampleja itselleni. :) PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE! |
Eddie 29.11.2010 10:46:25 (muokattu 29.11.2010 10:50:07) | |
---|
Mahtavaa, että jotkut osaa ja jaksaa. :) Mullekin kelpaisi impulssit olli.oja ÄT gmail piste com. Ja piru vie, komeesti lähtee laulut! Ostetaan soittotaito. |
efunkelist 29.11.2010 11:28:15 | |
---|
Joo on muuten iskevä biisi ja erittäin hyvät voksut. LinkinParkista en tosin niin välitä joten siinä mielessä tämäkään ei muhun kolahda kun on erittäin esikuvansa oloinen, mutta toteutus on _erinomainen_. Vielä impulsseista, joo, ymmärsin että jostain biisistä missä kitara soi yksin mutta miten siitä saa tehtyä impulssivasteen jonka lataan plugariin? "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Mikko L 29.11.2010 11:41:39 | |
---|
En oo nyt kämpillä mutta kun oon niin voin jakaa ne impulssit täällä niin ei tuu tätä sähköpostiketjua kasvatettua liikaa. :) Se on aika monimutkainen prosessi miten mä teen ne, mutta periaatteessa Ozone4:nen tekee kaiken EQ:ttamisen kun siinä on se automaattinen EQ-matchaus. Kuuntelen Ozonen Infinite-modella läpi pelkkää kitararaitaa kunnes "käyrä" on melko tasainen. Sitten otan Ozonella snapshotin siitä käyrästä. Sen jälkeen soitan täsmälleen saman riffin Axe:lla tarkasti mutta ilman kaappimallinnosta. Sitten otan siitä käyrästä snapshotin ja pistän Ozonen vertaamaan niitä käyriä keskenään. Tästä jää sitten jäljelle näiden kahden oton erotus joka tässä tapauksessa on se että toisessa ei oo kaappia mikitettynä ja toisessa on. Ohjelma tekee itsestään EQ-käyrän joka on tämä mikitetty kaappi. Se EQ-käyrä vaan pitää laittaa 100% tasaisen impulssin päälle ja sittenhän se on valmis. Kysymyksiä? :D Nämä raidat on otettu RockBand1 ja 2sesta irti. Sieltähän löytyy aivan sairaasti kappaleita joille voi tehdä saman kohtelun. Sitten tietenkin aina kitarabreikit toimii hyvänä kohtana mistä ottaa pätkä. Mä varmaan teen jonku verran näitä vielä että jos teillä on jotain suuria haaveita niin mä saatan pystyä toteuttamaan ne. :) Huom. EHKÄ! Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Exhausted 29.11.2010 11:45:53 | |
---|
Tokihan levyltä löytyvässä kitararaidassa on muutakin prosessointia kuin kaiutin ja mikrofoni, ja tottakai oma soittotatsi, kitara ja se vahvistinmallinnus vaikuttaa asiaan. Eli ei tällä ihan saa varastatettua dollaristudioiden signaaliketjuja sellaisenaan, mutta sitä en kiellä etteikö voisi saada käyttökelpoisia ja mielenkiintoisia impulsseja. |
MoreK 29.11.2010 13:33:23 | |
---|
|
Mikko L 29.11.2010 16:50:46 | |
---|
Niin siis mähän oon tuo Clark Kent tuolla fractal foorumilla. :) Älkää ottako nuita IR:iä fractal foorumilta. En pistä sinne näitä hyviä ku ei ne osaa arvostaa tätä meininkiä. Täältä saa ne paremmat: http://www.mediafire.com/?6rvbqe6cc8jycy2 Olkaa hyvät! Exhausted: Tokihan levyltä löytyvässä kitararaidassa on muutakin prosessointia kuin kaiutin ja mikrofoni, ja tottakai oma soittotatsi, kitara ja se vahvistinmallinnus vaikuttaa asiaan. Eli ei tällä ihan saa varastatettua dollaristudioiden signaaliketjuja sellaisenaan, mutta sitä en kiellä etteikö voisi saada käyttökelpoisia ja mielenkiintoisia impulsseja. Joo onhan siellä enemmän tapahtuvia asioita kuin pelkkä mikitys kaapille siinä välissä, mutta sehän se on se soundi levyllä jonka sitten kuulemme eli sen saa about saman. Soittotatsi, kitara ja vahvistinmallinnus tottakai vaikuttaa näihin asioihin paljolti. Sen takia tein aika tarkkaan tuon soittotatsihomman eli keskityin ihan nuotin tarkkuudella soittaan samallain ne kohdat. Sitten sen jälkeen vaihdoin aina kitaraa sen mallinnettavan artistin mukaiseksi. Käytin vahvistinmallinnuksena Rectoa niin että EQ:tin vahvistinEQ:n ulostulon ihan flätiksi... elikkäs middleä suht runsaasti. Recton pääte ei väritä soundia käytännössä ollenkaan niin sen takia se on hyvä tähän hommaan ja melko moni näistä mallinnettavista soundeista oli Rectoja että sekin auttoi. :) Mutta joo... nää toimii kyllä yllättävän hyvin vaikka itse sanonkin. Esim. tuo Linkin Park pätkä. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
jipeeällä 29.11.2010 18:30:02 | |
---|
Miten Fractal toimii vakiokaapin, kuten Marshall 4x12" 1960:n kanssa? Vai onko näissä eroja? Mikä kaappi yleensä on tuon tason etusen tasoinen? Pääte on Marshall. |
efunkelist 29.11.2010 20:15:29 | |
---|
Kiitos Mikko, sinähän varsinainen Robin Hood olet :) Maltan tuskin odottaa että pääsen kokeilemaan noita, etenkin metallican black-soundi kuumottelee ;) Arvelinkin että "resepti" noihin impulsseihin on sen verta monimutkainen ja kalustoakin vaativa ettei meikäläiseltä taittuis. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |