Perkkis 28.11.2010 20:49:24 | |
---|
Les Fender: Ne käyttää tiikerilakkaa;) Selitähän toki! |
Les Fender 28.11.2010 20:52:42 | |
---|
Perkkis: Selitähän toki! PeRSsillä petsi vedellään puuhun, kun esim iso G tapaa värjätä lakkaa. Siks PeRSsit näyttää komeilta kuvissa, mutta sellainen 3D ilmiö häviää. Lakan sekaan värjätessä pinta näyttää elävämmältä livenä, nääs... "Living is easy with eyes closed!" |
Confidentum 28.11.2010 21:41:39 | |
---|
Eemil: Olen samoilla linjoilla, että PRS-kitarat ovat kaikilta ominaisuuksiltaan erinomaista tasoa, ainoastaan saundi jakaa mielipiteitä. Puhutaan PRS-saundista, joka vaatisi vähän tarkempaa tietoa mitä malleja on soitettu. Mulle PRS-saundi meinaa sitä double cut-runkoisten mallien saundia joka tosiaan on jotain Gibsonin ja Fenderin välistä. Double Cutteja siis on Standardit ja Customit ja vähän enempi fenkun suuntaan kallellaan oleva CE, sekä Gibsonin suuntaan kallistuva McCarty. Tää se on jännä juttu, että kitaroiden soundia verrataan lespan tai straton tai telen soundiin ja jos se ei kuulosta joltakulta niistä, niin soundi on joku "välimalli". Jos lespa on sininen ja strato on punainen niin prs ei mielestäni ole violetti. Joku muu väri se on. Mitä enemmän sillä soittaa, niin omanlaisensa se on eikä ainakaan minulla ole tarvetta verrata sen soundia lespaan tai stratoon. Yritän vaan hyödyntää sen PRS:n hyvät soundit ja soitettavuuden...viimeksi eilisen illan 7-tunnin maratonkeikan ajan. Kaiuttimesta kuuluu ääniä |
mitja 28.11.2010 22:40:37 | |
---|
Les Fender: PeRSsillä petsi vedellään puuhun, kun esim iso G tapaa värjätä lakkaa. Siks PeRSsit näyttää komeilta kuvissa, mutta sellainen 3D ilmiö häviää. Lakan sekaan värjätessä pinta näyttää elävämmältä livenä, nääs... Mjaa? Mä luulin että se on just toisinpäin, eli kun petsi hierotaan puuhun, niin se "curl" näyttää enemmän "3D:ltä". |
Les Fender 29.11.2010 00:23:04 | |
---|
mitja: Mjaa? Mä luulin että se on just toisinpäin, eli kun petsi hierotaan puuhun, niin se "curl" näyttää enemmän "3D:ltä". Niin sitä vois luulla, mut näin se vaan on. "Living is easy with eyes closed!" |
Krice 29.11.2010 00:55:49 (muokattu 29.11.2010 00:56:14) | |
---|
PRS on kitaramerkki rikkaille. Eikä se haittaa, täytyyhän sellainen aina olla. |
McNulty 29.11.2010 01:01:12 | |
---|
Krice: PRS on kitaramerkki rikkaille. Eikä se haittaa, täytyyhän sellainen aina olla. Ei välttämättä. SE-sarjasta löytyy ihan hyviä käyttökitaroita alle tonnin budjettiin. Aristospedes666: god, sä olet pelle. |
Vladi 29.11.2010 01:02:38 | |
---|
Krice: PRS on kitaramerkki rikkaille. Eikä se haittaa, täytyyhän sellainen aina olla. PRS on kitaramerkki niille, jotka haluavat halvimmiltakin malliston soittimilta erittäin korkeaa laatua. Kyllä se siitä. |
P-man: Matala soittotuntuma eli tallan korkeus suhteessa runkoon, hyva ergonomia, 24 nauhaa ja niille ylanauhoille paasee hyvin. Ja omat kokemukset on Custom24:ta, muista en mene sanomaan mitaan. Dweezilille ei riittänyt perinteinen soololovi: http://www.prsguitars.com/news/2010/img/dweezil.jpg http://www.truthinshredding.com |
Krice 29.11.2010 12:08:44 (muokattu 29.11.2010 12:09:21) | |
---|
McNulty: Ei välttämättä. SE-sarjasta löytyy ihan hyviä käyttökitaroita alle tonnin budjettiin. Korealaisia muistaakseni, nekin huomattavan kalliita. PRS perusmallit on kolmen tonnin luokkaa. Jees. Eipä noissa voi maksaa kuin merkki ja se, että markkinoilta löytyy sektori kalliille kitaroille tai siis rikkaille ostajille. |
Mr. Speed 29.11.2010 12:25:27 | |
---|
Krice: Korealaisia muistaakseni, nekin huomattavan kalliita. PRS perusmallit on kolmen tonnin luokkaa. Jees. Eipä noissa voi maksaa kuin merkki ja se, että markkinoilta löytyy sektori kalliille kitaroille tai siis rikkaille ostajille. Täällä tulee taas kovaa faktaa pitkällisen kokemuksen perusteella? Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Estranged 29.11.2010 13:28:20 | |
---|
Krice: Korealaisia muistaakseni, nekin huomattavan kalliita. Huomattavan kallista, jos esim SE Singlecut tai Custom on siihen viiden satkun pintaan? Kokemuksen syvä rintaääni, änd. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen |
Confidentum 29.11.2010 13:32:26 | |
---|
Krice: Korealaisia muistaakseni, nekin huomattavan kalliita. PRS perusmallit on kolmen tonnin luokkaa. Jees. Eipä noissa voi maksaa kuin merkki ja se, että markkinoilta löytyy sektori kalliille kitaroille tai siis rikkaille ostajille. Hih!...plussat tälle...tuli niin mukavan äveriäs olo...päiväni on valoisa ;) Kaiuttimesta kuuluu ääniä |
Trifon 29.11.2010 13:39:04 | |
---|
crestfall: Stoptail-tallalla varustetuissa kitaroissa ei juuri mahdollisuutta intonaation säätöön, joka voi olla ongelma paksuilla kielillä ja/tai matalilla vireillä. Jos soitat ysi- tai kymppisetillä ja tykkäät pitää kitaran E-vireessä, tai löytyy ylimääräisiä satasia säädettävän tallan hankintaan, on kiinteätallainen PRS näpsäkkä valinta. Oman Singlecut SE:n stoptail-talla sietää mukisematta 10-52 kielet ja D-vireen. Erinomaisen hyvä ja halpa kitara. |
Snapo 29.11.2010 14:26:37 | |
---|
Sieltä varmaan tulee kohta kovaa faktaa Godineista. Eihä siinä ketää, merkkiuskollisuus on hyvä juttu! "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Fromi 29.11.2010 14:36:09 | |
---|
Perkkis: Niin eikös siinä ollut EMGayt alunperin? Mitkäs vaihdoit siihen? ostin sen vanhemman mallin jossa ei ollu viel EMG:t, kaula mikiks tuli Seymour duncanin jazzi ja tallamikiks seymour duncanin jeff becki. Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti.. |
Mr.Rogers 29.11.2010 15:13:16 | |
---|
Kyllähän torilta löytää PRS:iä ihan samoihin hintoihin kuin esim. Stankku Les Pauleja. |
Tsugu Way 29.11.2010 15:49:54 | |
---|
Mielenkiintoinen ketju. Itse olen viimeaikoina alkanut hieman pälyilemään PRS:n suuntaan. Yhtään en ole koskaan vielä soittanut. Mielenkiintoista tuo keskustelu ns. "perustyökalusta". Mukava oiskin ite saada keikoille yksi kelpo perustyökalu. Nyt maakuntien baarikeikoilla täytyy vetää Baddingia, Shadowsia, Hurriganesia ja lopuksi ZZToppia. Yleensä aloitankin Stratolla ja vaihdan sitten menon kiihtyessä Lespaan. Mutta olisipa mukava vetää samalla koko setti. PRS:llähän varmaan taittuis nuo kaikki? Ja sitte kun kerran ite diggaan pirusti Santanan ja garymooren soundista, niin kotona (tai bluesjameissa) samalla taittuis nämäkin? Mutta tässä ketjussa ei hirveästi puhuttu PRS:sien hinnoista. Eikö niitä nykyään saa jotain malleja uutena alkaen 700e? Tekeekö niillä mitään? Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
JeK 29.11.2010 16:36:09 (muokattu 29.11.2010 16:36:53) | |
---|
Krice: Korealaisia muistaakseni, nekin huomattavan kalliita. PRS perusmallit on kolmen tonnin luokkaa. Jees. Eipä noissa voi maksaa kuin merkki ja se, että markkinoilta löytyy sektori kalliille kitaroille tai siis rikkaille ostajille. Mikä se perusmalli sitten on? Esim. tässä jenkkimalli http://www.dv247.fi/invt/79727/ 801e. Ei tarvi maksaa kolmea tonnia jos ei tahdo, custom 24:kin saa linnuilla ja 10-topilla reilusti alle kolmen tonnin. |
Joees 29.11.2010 16:59:05 | |
---|
Riverman: Mielenkiintoinen ketju. Itse olen viimeaikoina alkanut hieman pälyilemään PRS:n suuntaan. Yhtään en ole koskaan vielä soittanut. Mielenkiintoista tuo keskustelu ns. "perustyökalusta". Mukava oiskin ite saada keikoille yksi kelpo perustyökalu. Nyt maakuntien baarikeikoilla täytyy vetää Baddingia, Shadowsia, Hurriganesia ja lopuksi ZZToppia. Yleensä aloitankin Stratolla ja vaihdan sitten menon kiihtyessä Lespaan. Mutta olisipa mukava vetää samalla koko setti. PRS:llähän varmaan taittuis nuo kaikki? Ja sitte kun kerran ite diggaan pirusti Santanan ja garymooren soundista, niin kotona (tai bluesjameissa) samalla taittuis nämäkin? Mutta tässä ketjussa ei hirveästi puhuttu PRS:sien hinnoista. Eikö niitä nykyään saa jotain malleja uutena alkaen 700e? Tekeekö niillä mitään? Tuli tässä ohimennen perustyökalusta(ja noista orkestereista joita luettelit, tai lähinnä niiden tyylisuunnista) mieleeni jotta Gibsonin ES-345 ja ES-355 vois olla aikalailla meikäläisen valintoja. Bigsbyllä varustettuna. Miksei tietty ES-335 mut siinä ei ole Varitonea jota noilla kahdella aiemmin mainitulla haeskelin. Toki ei sitä stratoksi saa ja silleensä. Eikä PRS:ksi sitä saa myöskään. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |