Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 5 6 7 8 9128 129 130 131 132
SiwamieS
19.03.2004 18:56:57
mun mielestä taas delayn on pakko olla särön jälkeen. koska särö kuitenkin kompressoi niitä kaikuja aika reilusti niin kaikutasoja on mahdoton säätää sekä cleanilla että säröllä toimivaksi. tremolossa sama juttu, jos pistää särön tremolon jälkeen niin se efekti häviää melkein kokonaan

No mulla toi delay kyllä soundaa ihan hyvältä nyt sekä säröllä että ilman... Ja säröähän löytyy sekä ennen että jälkeen tremolon..
There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life..
goose
21.03.2004 12:08:28
Vihdoin aikaa nikkaroida pedaalilautaa.
Siinä pari kuvaa miten ratkaisin line6 pedaalien tilaongelman aselaukkuun.

http://system7.tky.hut.fi/~kokkola/pedalboard/

Lisää kuvia tiedossa kun projekti etenee.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Lego
21.03.2004 12:24:38

Tyylikäs ratkaisu, mutta näyttää siltä että tuon ylemmän line6:n polkaisut voi olla hankalaa. Onko? Hieno boardi on kyllä tulossa.
-------------- Allekirjoitus --------------
Dumb
21.03.2004 13:05:47

näyttää siltä että tuon ylemmän line6:n polkaisut voi olla hankalaa.

Tuli sama mieleen itsellenikin.
Fortune
21.03.2004 13:10:29 (muokattu 21.03.2004 13:14:18)
Tyylikäs ratkaisu, mutta näyttää siltä että tuon ylemmän line6:n polkaisut voi olla hankalaa. Onko? Hieno boardi on kyllä tulossa.

Tuonhan voisi ratkaista parilla rimanpätkällä tai parin sentin paksuisella vanerilevyllä, joka on pedaalin kokoinen.

Itse ainakin joudun kyhäämään moiset Drivemasterille ja wahille, muuten ei pysty polkemaan niitä päälle ilman akrobatiaa.

Laatikon kannessahan kyllä on tilaa, jyrsii sitä pehmustetta sen verran pois siltä kohdalta.

Toinen mieleentuleva juttu tuon sinervän Linekuutosen kohdalla on sen sijoittuminen laudan takareunaan nähden: et pysty sulkemaan laatikkoa niin, että plugit ovat paikoillaan -> ei hyvä juttu mielestäni. Ainakin tuo näyttää olevan niin lähellä takareunaa, että ei siihen sovi minkäänsortin plugeja kiinni, onko näin?
"Look behind you, a three-necked guitar!"
zorro
21.03.2004 15:01:32 (muokattu 21.03.2004 15:06:43)

Plugitkin vie tilaa ton vihreän pedaalin takaosasta, joten sillon kun plugit on paikoillaan, luulisi että tulee olemaan äärimmäisen vaikeata sen sinisen pedaalin polkeminen

Edit- empä tiiäkkään! tuosta ylhäältäpäin otetusta kuvasta selvisi etät saatoinpa kirjottaa höpönlöpöä

sellasta vielä, että ei ehkä kannata tota sinistä pedaalia jättää noin tonne ylös, koska tuossa tapauksessa joudut ehkä vissiinki aina irrottamaan sinisen pedaalin piuhat aina kannen kiinni laitettaessa (??)
OSTETAAN: Digitech WH1
goose
21.03.2004 18:02:56

Asia on moneen kertaan pohdittu ja totesin, että tämä on paras ratkaisu tilan kannalta.
Polkeminen onnistuu ja on kokeiltu.
Sijoitin delayn eteen koska poljen sitä kuitenkin hartaammin loopperin ja tap tempon takia.
Lego
21.03.2004 18:06:13
Asia on moneen kertaan pohdittu ja totesin, että tämä on paras ratkaisu tilan kannalta.
Polkeminen onnistuu ja on kokeiltu.

Asia selvä, kuvista katsottuna vain näytti siltä että olisi hankalaa.
goose
21.03.2004 18:08:36
Tuonhan voisi ratkaista parilla rimanpätkällä tai parin sentin paksuisella vanerilevyllä, joka on pedaalin kokoinen.

Itse ainakin joudun kyhäämään moiset Drivemasterille ja wahille, muuten ei pysty polkemaan niitä päälle ilman akrobatiaa.

Laatikon kannessahan kyllä on tilaa, jyrsii sitä pehmustetta sen verran pois siltä kohdalta.

Toinen mieleentuleva juttu tuon sinervän Linekuutosen kohdalla on sen sijoittuminen laudan takareunaan nähden: et pysty sulkemaan laatikkoa niin, että plugit ovat paikoillaan -> ei hyvä juttu mielestäni. Ainakin tuo näyttää olevan niin lähellä takareunaa, että ei siihen sovi minkäänsortin plugeja kiinni, onko näin?

Kannen tila menee mulla aika tiukille. Toi pohja vaneri jo pelkästään syö sitä vähän yli kymmenen milliä.
Joudun parista paikasta poistamaan pehmusteen lähes kokonaan.

Olisin kyllä halunnut sinisen laatikon napit ylemmäs, mutta sitten delayn plugit olis ottanu vastaan, joten piti tehdä kompromisseja.
Yhdestä kuvastahan näkyy kun olen nostanut molempia line6:sia takareunasta rimanpätkillä juuri tämän plugitilanteen takia.

Pitää paikkansa että plugit eivät voi olla paikoillaan kun suljen laatikon.
Tämäkin oli yksi pakollisista kompromisseista, mutta ei mielstäni ylitsepääsemätön pulma. Vahvistimeen lähtevä plugi lähtee jokatapauksessa irti, joten vain virtajohto ja input täytyy korjata laitojen sisäpuolelle suljettaessa kansi. Ei ollenkaan paha juttu taaskaan verrattuna siihen miten paljon tilaa säästyy.
goose
21.03.2004 18:10:46
Plugitkin vie tilaa ton vihreän pedaalin takaosasta, joten sillon kun plugit on paikoillaan, luulisi että tulee olemaan äärimmäisen vaikeata sen sinisen pedaalin polkeminen

Edit- empä tiiäkkään! tuosta ylhäältäpäin otetusta kuvasta selvisi etät saatoinpa kirjottaa höpönlöpöä

sellasta vielä, että ei ehkä kannata tota sinistä pedaalia jättää noin tonne ylös, koska tuossa tapauksessa joudut ehkä vissiinki aina irrottamaan sinisen pedaalin piuhat aina kannen kiinni laitettaessa (??)

Piuhotan ton laudan siis george L:n piuhalla ja kulmaplugeilla, joten delayn plugit eivät tule häiritsemään ollenkaan modulaattorin polkemista. Näette sen sitten tulevista kuvista.

Modulaattorin plugijuttu tulikin jo selväksi. Jesh.
Dumb
21.03.2004 18:57:11

Mitä muuta tohon lautaan on tulossa kiinni? Lähinnä mietin, että eikö noi molemmat Line6:set olisi voinut olla vierekkäin?
Lego
21.03.2004 18:58:46
Mitä muuta tohon lautaan on tulossa kiinni? Lähinnä mietin, että eikö noi molemmat Line6:set olisi voinut olla vierekkäin?

Kas, ajatuksemme käyvät yksiin, mietin nimittäin juurikin samaa. Mutta jos sinne tulee jotain vielä matalampia tai muuten vaan kummallisia polkimia taakse niin sittenhän se ei passaa.
goose
21.03.2004 21:21:50 (muokattu 21.03.2004 21:23:54)

Tää ratkasu osoittautui kaikista parhaaksi juuri myöskin sen takia koska lineKutoset on aika korkeita laatikoita ja leveyssuunnassa ne olis vieny liikaa tilaa koska esim wah vie koko pituuden ja tarvitsen wahin toiselle puolelle vielä muutaman paavopaikan.

Lautaan tulee siis line6:ten ja pedalpowerin lisäksi vielä wahi, overdrive, distortion, fuzz, envelope follower, tuner ja kompura.

Whammyn jätän ulkopuolelle koon ja erillisen muuntajan takia. Enkä aio sitä kuitenkaan jokapaikassa rahdata.
barnabas
22.03.2004 19:00:04
Onko muuten kukaan keksinyt millä tavalla Ibanezin jakopiuhan pään saa sopimaan CryBabyyn. Itse en ole sitä saanut millään, ja siksi käytänkin CryBabyä vielä pattereilla.
Ois vaan kiva saada se toimii verkkovirralla niin ei tulis ikäviä patterin loppumisia kesken kappaleen.
Hyvin menee.
teleman
22.03.2004 19:43:11
Onko muuten kukaan keksinyt millä tavalla Ibanezin jakopiuhan pään saa sopimaan CryBabyyn. Itse en ole sitä saanut millään, ja siksi käytänkin CryBabyä vielä pattereilla.
Ois vaan kiva saada se toimii verkkovirralla niin ei tulis ikäviä patterin loppumisia kesken kappaleen.

Vuolemalla liitintä (muoviosaa) ohuemmaksi esim. mattoveitsellä.
goose
22.03.2004 22:10:09
Nyt kun tuli puheeksi niin osaako joku suositella jatkovirtapiuhoja, joissa olisi kulmapää? Tai joku väliplugi laitteen ja virtapiuhan väliin joka tekee 90 asteen kulman.
zorro
22.03.2004 22:21:53 (muokattu 22.03.2004 22:23:00)

voithan toki ottaa kolvin ja sakset käteen ja vaihtaa liittimeen siitä haluamastasi kohdasta

sillä tavalla minä tein smallstonen kans. mulla on samanlainen ibanezijakopiuha
OSTETAAN: Digitech WH1
HulluSimo
23.03.2004 14:56:17 (muokattu 23.03.2004 14:56:53)
Mitenkäs tää sit, kun mulla on muuntaja, jonka pää sopii ihan hyvin mun delay-speduun, mutta kun siihen muuntajaan pistää jakopiuhan vielä lisäks, niin jakopiuhan plugi ei mahdukaan millään tohon speduun, niin kuin ois liian iso siihen? Silti jakopiuhan ja muuntajan plugit sopii kummatkin muihin pedaaleihin.

Ja jakopiuha on tollanen Ibanezin.
goose
23.03.2004 15:26:59
Mitenkäs tää sit, kun mulla on muuntaja, jonka pää sopii ihan hyvin mun delay-speduun, mutta kun siihen muuntajaan pistää jakopiuhan vielä lisäks, niin jakopiuhan plugi ei mahdukaan millään tohon speduun, niin kuin ois liian iso siihen? Silti jakopiuhan ja muuntajan plugit sopii kummatkin muihin pedaaleihin.

Ja jakopiuha on tollanen Ibanezin.

Oliskohan sun Rocktronin delayssa 2,5mm barrel-naaras. Eli se piikki virtaliittimen keskellä on liian iso tavalliselle barrel liittimelle. Esimerkiksi Line6:n stomboxeissa on samanlainen juttu.
Sun jakopiuha on siis tavallinen ja muuntaja sattuu olemaan 2,5 millinen barreli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)