Aihe: Mitä soitat eniten?
1 2 3 4 5
Tonski
15.11.2010 18:05:25

Hillboy:
Alkuun (max tunnin) jaksaa keskittyä ja sitten se lähtee siitä lipumaan kohti turhanpäiväistä paskaa, joka ei kehitä mtn (paitsi paskaa soittoa ja samojen ideoiden toistoa) ja alkaa vaan v*tuttaa

Käsittääkseni kehityspsykologit, yksi saksalainen pianotutkija johon baron viittasi ja mm. George Kollias ovat sanoneet, että aina 45min välein on syytä pitää vartin tauko, jos haluaa oikeasti pitää keskittymistä yllä.

Ite soitan eniten tällä hetkellä omia juttuja ja big band -biisejä: setistä löytyy muun muassa Stevie Wonderia, Michael Jacksonia, Miles Davisia ja Earth, Wind&Firea.
http://www.youtube.com/watch?v=hZi0IHX1Wgg
Ramenia
18.11.2010 00:10:48
Karipiirto: Otin pienen huvi/hyöty-haasteen itselleni tekemiseksi. Opettelen soittamaan Stratovariuksen Speed of lightin. Riffin opin vahingossa korvakuulolta fiilistellessäni ja ajattelin että opetellaan nyt sitten loppukin biisi. Tämä vie luultavasti kauan. :D

No perhana, en näemmä ole ainoa. Kerran bändin reeneissä, kun jammailtiin, niin rupesin vetämään Speed of Lightin riffiä, vaikken ole juurikaan kuunnellut kyseistä biisiä.
Ei tosi metallisti tunteja tarvitse!
Mad-Mike
25.11.2010 19:28:20
Kyllä eniten tulee Axel Rudi Pelliä ja Stratovariusta soiteltua (tällä hetkellä)

Axel Rudi Pell -Forever Angel

Stratovarius -No Turning Back
-Lead Us Into The Light (soolokin helppo)

Nuo ovat nyt eniten suosiossani.
-Half Step Down-
akuankkakomppi
26.11.2010 14:20:33
Huomenna lauantaina pikkujoulukeikka. Tilanteen luonteeseen sopivasti treenailen mm. Matti & Teppo -matskua ja kansansäveliä...

,,,siis mm. "ja rokki soi", "whisky in the jar" jne.
sum ergo cogito
Scrobble
26.11.2010 17:58:28 (muokattu 27.11.2010 23:31:19)
Opethia on sairaan siisti soittaa
esim. Benighted
solitary
27.11.2010 23:01:14
Neil Youngilta paria biisiä, My My, Hey hey sekä Rockin' In The Free World, Lynnäreiden Sweet Home Alabama on myös kestosuosikki, lisäksi soittelen noiden lisäksi paljon Sabbathin eri biisejä, Gunnareita, Metallicaa yms
Scrobble
27.11.2010 23:30:33 (muokattu 27.11.2010 23:31:04)
Säätö
Karipiirto
28.11.2010 02:26:02

Ambitus: Se biisi on "yllättäen" todella vaikea livepala. Itse kyseistä biisiä treenatessa mietin, että mikäs tässä soitellessa, mutta koittakaapa soittaa biisi niin, että kuulette pelkän snaren. Ihan mahotonta. Sekä se saatanan välitilu ennen vikaa kertsiä on kanssa aika mahoton. Oon yrittäny sitä plokata vaikka kuinka kauan, mutta en oo vieläkään satavarma, kuinka Tolkki on sen levylle soittanu. Pikkaus on jotain kvintolin ja sekstolin välimaastoa, mutta vasen käsi vetää 16osan ja kvintolin välimaastoa. Mene ja tiedä...

Mulle sen kaikki välitilut on mysteerejä. Tai noh, siihen ekaan, mikä tulee ennen ku laulu alkaa olen saanut jo tuntuman mutta pitääkö siinä pikata joka nuotti vai vedetäänkö se legatona? Itellä ei vain oikein tahdo onnistua vielä toi kun pleku edelleen vähän "tökkii" kielten kanssa. :D
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Ambitus
28.11.2010 04:38:01

Karipiirto: Mulle sen kaikki välitilut on mysteerejä. Tai noh, siihen ekaan, mikä tulee ennen ku laulu alkaa olen saanut jo tuntuman mutta pitääkö siinä pikata joka nuotti vai vedetäänkö se legatona? Itellä ei vain oikein tahdo onnistua vielä toi kun pleku edelleen vähän "tökkii" kielten kanssa. :D

Pikkaa kaikki ennenkuin tuut ensimmäiseen asemaan (eli d-kielen ekalle nauhalle) siitä eteenpäin aina kun vaihdat kieltä, niin pikkaat vain ensimmäisen nuotin jokaiselta kieleltä, loput pulloffeina. Netistä löytyy aika paljon väärin plokattuja tabeja siihen, mutta se on aika yksinkertainen soittaa: neljän sarjoja harmonista e-mollia alkaen d-kielen 12.nauhalta aina alas saakka.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Johann Onn
28.11.2010 18:55:15 (muokattu 28.11.2010 18:55:50)
"Mitä soitat eniten?"

Omia. Ja vanhoja bändibiisejä, joita riittää, kun 10:ssä eri bändissä, ei pärjätä muutamalla omalla biisillä. Onneks sentään, osaa niistä (omista ja muiden kanssa yhdessä kyhätyistä) 1980-luvun lopun spede/rässimeteli biiseistä, ei muista enää...

...paitsi ehkä keikoilla käyneet, karmeimmisissa painajaisissaan. Turha silti lähettää, yli 20 vuotta psykiatreihin ja terapioihin kuluneista rahoista, laskua tännepäin. Vastuu on aina kuuntelijalla.
ooidort
28.11.2010 19:23:35 (muokattu 28.11.2010 19:25:43)
Ambitus: ...Sekä se saatanan välitilu ennen vikaa kertsiä on kanssa aika mahoton. Oon yrittäny sitä plokata vaikka kuinka kauan, mutta en oo vieläkään satavarma, kuinka Tolkki on sen levylle soittanu. Pikkaus on jotain kvintolin ja sekstolin välimaastoa, mutta vasen käsi vetää 16osan ja kvintolin välimaastoa. Mene ja tiedä...

Minä omasta mielestäni aika tarkkaan tuon sain vedettyä joskus ihan narulle asti... Se tosin on taas näitä lickkejä josta ei nuotinnettuna tai tabiksi väännettynä tule mitään koska se on niin "huonosti" soitettu. :D Samaa sarjaa sen Holy Light tilun kanssa...
www.mikseri.net/osqvalitut
hallu
28.11.2010 20:22:41
påplerå: Eli siis niinkuin otsikosta näkyy niin mitä biisiä soitat eniten tai mikä on mukavin biisi soittaa? Itse soitan eniten varmaan Hurriganes-I will stay

No en osaa nimetä yhtä biisiä kun niitä on koko ajan aika monta työn alla ja sitten vielä ne joilla viihdytän itseäni. No tuossa vähän aikaa sitten oli Myrskyluodon Maija sellaisen fingerstyle versiona työn alla ja Tiko Tiko sellaisen tiluharjoitteena (se Paco deLucian fingerstylehässäkkä on vain kaukainen unelma). Nyt olen palannut blokkaamaan Frank Marinon Im King Bee biisin kitarasoolo-osuuksien lähinnä ne jazzmaiset likit siellä välissä tuntuu teettävän (ei löydy riittävää letkeyttä siihen hommaan multa). Biisien opettelu on mukavaa hommaa tuon teorian ohella ja mulle kummiskin se kaikkein omin ja vanhin tapa opetella soittamisen saloja.
Ambitus
29.11.2010 02:38:40

ooidort: Samaa sarjaa sen Holy Light tilun kanssa...

Se onkin yksi isoimmista mysteereistä ;) Jens kertoi, että se kiipparituplaus on tehty täysin midillä ja hiirellä, koska se ei vaan yksinkertaisesti kyenny soittamaan sitä. Tää kertoo jo aika paljon.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
Tonski
29.11.2010 14:33:34

Keskustelunne innoittamana, koskaan Holy Lightia kuulematta päätin pistää biisin soimaan ja kokeilla nuotintaa tuon mystisen tilun: eihän se nyt niin paha voi oikeesti olla, ettei muka vois viivastolle laittaa! Kerran kuuntelin ja tuhisin..

..kyllä se nähtävästi voi:D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)