Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia EMG j mikeistä ja BTC system yhdessä?
1
Villek
24.11.2010 21:15:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä mikit on jo tutut. Hakisin lisää tone säätöjä lisäämällä BTC system rinnalle. Lienee sopivat yhteen, mutta onko hyötyä? Samalla laitan 9V lisää potkua eli 18V.
 
Antti K.
24.11.2010 22:06:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villek: Elikkä mikit on jo tutut. Hakisin lisää tone säätöjä lisäämällä BTC system rinnalle. Lienee sopivat yhteen, mutta onko hyötyä? Samalla laitan 9V lisää potkua eli 18V.
 
No niin. Pojat jo odottavatkin (!!!) minun kommenttia, joten tässäpä tätä.
 
EMG:n mikit ovat todellakin mieluisat minulle. BTC on myöskin tuttu, kuin myös BQC. Passiivitonea en kaipaa noiden aktiivisäätöjen tilalle.
 
Tällä hetkellä mulla on kuusi bassoa, joista yhdessä on EMG-J setti BTC:llä (Jazz basso), toisessa EMG-PJ setti BTC:llä (Precision) ja kolmannessa EMG-MMCS BQC:llä (OLP Sub-kaulalla)
 
Itse käytän paljon pelkkää jasson takamikkiä siten, että BTC:stä bassot on about 8 ja treble about 2 asteikolla 0-10. Tosi hyvä narina.
 
18v systeemi on erinomainen, mikäli saat vain paristot mahtumaan. Itse käytän noita 24v paristoja, jotka sopivat pieneen tilaan.
 
http://cgi.ebay.co.uk/EMG-24-VOLT-M … tar_Accessories&hash=item4cf3137d9f
Villek
25.11.2010 09:32:06 (muokattu 25.11.2010 09:41:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia, tämäpä vahvistaa asiaa. Taitaa mennä BTC tilaukseen. Saa toki kommentoida asiaa lisää. Ei tästä liikaa löydy keskustelua.
 
PasiB
25.11.2010 11:02:34 (muokattu 25.11.2010 11:04:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 5-kielisessä EMG PJ-mikit ja BTC, kilinää on joskus liiaksikin, yläpäätä leikkaan yleensä hiukkasen pois, alapäätä ei tarvi säätää. Ero 9V ja 18V sähköissä on korvin kuultava, ehdottomasti 18V jos paristot sopii sisään. Pitäis joskus kokeilla tuo Antti K:n käyttämä paristomalli.
 
Näyt Villek asustavan aika lähellä, jos kiinnostaa testata, niin laita pikistä katotaan jos onnistuisi. Mulla on bassossa ohitus tuolle BTC:lle, siinä kuulee hyvin millainen vaikutus sillä on.
 
calster
25.11.2010 12:46:14 (muokattu 25.11.2010 12:54:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Ero 9V ja 18V sähköissä on korvin kuultava, ehdottomasti 18V
 
Millainen tuo ero on? Mitä äänessä tapahtuu 9v vs. 18v ?.
 
Minulle on tulossa uusi basso jossa Emg HZ mikit ja Emg BT aktiivietunen, varmaan tuo siinäkin toimii, vai?
 
ps. En muuten ole ikinä nähnyt missään 24 voltin patteria, tosin ei sellaiseen ole koskaan ollut tarvettakaan niin ehkä aivot ovat blokanneet suorilta moisen tiedostuksesta :D .
 
Antti K.
25.11.2010 13:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: Millainen tuo ero on? Mitä äänessä tapahtuu 9v vs. 18v ?.
 
Minulle on tulossa uusi basso jossa Emg HZ mikit ja Emg BT aktiivietunen, varmaan tuo siinäkin toimii, vai?
 
ps. En muuten ole ikinä nähnyt missään 24 voltin patteria, tosin ei sellaiseen ole koskaan ollut tarvettakaan niin ehkä aivot ovat blokanneet suorilta moisen tiedostuksesta :D .

 
(Joo, ne on vähän pienempiä kuin se 240v malli.) Toki kyse on kahdesta 12V paristosta, joista yhteensä tulee se 24V.
 
http://www.batteryprice.com/sanyocr123alithiumbattery3v1400mah.aspx
 
(Ja aekuisten oekeesti tuollasta 240v mallia ei ole olemassa).
PasiB
26.11.2010 10:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: Millainen tuo ero on? Mitä äänessä tapahtuu 9v vs. 18v ?.
 
Minulle on tulossa uusi basso jossa Emg HZ mikit ja Emg BT aktiivietunen, varmaan tuo siinäkin toimii, vai?
 
ps. En muuten ole ikinä nähnyt missään 24 voltin patteria, tosin ei sellaiseen ole koskaan ollut tarvettakaan niin ehkä aivot ovat blokanneet suorilta moisen tiedostuksesta :D .

 
Soundi muuttuu selkeämmäksi ja tukevammaksi. Tuleeko sulle BTC vai BTS etunen?
Tuossa on aika kattavasti tietoa: http://www.emginc.com/content/wirin … grams/Power%20Tips%200230-0197A.pdf
 
calster
26.11.2010 11:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Soundi muuttuu selkeämmäksi ja tukevammaksi. Tuleeko sulle BTC vai BTS etunen?
Tuossa on aika kattavasti tietoa: http://www.emginc.com/content/wirin … grams/Power%20Tips%200230-0197A.pdf

 
EMG BT Tone circuit
 
Lainaus Spectorin sivuilta->
"..features of this bass such as the EMG BT Tone Circuit "... (Bass and treble, boost and cut).
 
Että olisikohan tuo jokin Emg:n ja Spectorin oma juttu??.. Emg:n sivuilta en moista löytänyt.
 
Antti K.
26.11.2010 12:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: EMG BT Tone circuit
 
Lainaus Spectorin sivuilta->
"..features of this bass such as the EMG BT Tone Circuit "... (Bass and treble, boost and cut).
 
Että olisikohan tuo jokin Emg:n ja Spectorin oma juttu??.. Emg:n sivuilta en moista löytänyt.

 
Mie oon ymmärtännä, jotta BTC ja BTS ovat yks ja sama asia. Ero on siinä, että BTC on yhdellä potikalla, jossa on kaksi liukua, ja BTS sitten erillisillä potikoilla. Siitäpä tuo on helppo erottaa...
dewfall
26.11.2010 13:06:17 (muokattu 26.11.2010 13:29:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: EMG BT Tone circuit
 
Lainaus Spectorin sivuilta->
"..features of this bass such as the EMG BT Tone Circuit "... (Bass and treble, boost and cut).
 
Että olisikohan tuo jokin Emg:n ja Spectorin oma juttu??.. Emg:n sivuilta en moista löytänyt.

 
Rex tulossa? Eiköhän tuo ole ihan BTS, kun potikat ovat erikseen (separate). Eli pystyy kytkemään 18 voltille - sikäli kun paristot mahtuvat sisään - kaaviot tässä http://emginc.com/content/wiringdiagrams/EMG-BTseries.pdf
 
Aloittajalle; ennemmin hommaisin BQS/BQC -romut, middle-säätö useimmiten tarpeeseen tulee.
 
j4kk1
26.11.2010 16:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas tyypit täällä pitää BTx:ien rajataajuuksiin vaikuttavia dippikytkimiään?
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
PasiB
26.11.2010 16:15:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Mie oon ymmärtännä, jotta BTC ja BTS ovat yks ja sama asia. Ero on siinä, että BTC on yhdellä potikalla, jossa on kaksi liukua, ja BTS sitten erillisillä potikoilla. Siitäpä tuo on helppo erottaa...
 
Ihan oikein oot ymmärtännä, näin se menee.
 
ReBeat
26.11.2010 17:24:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C = combined, S = separate
 
dewfall
26.11.2010 17:58:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: C = combined, S = separate
 
C = concentric
 
/nusnus :)
 
http://emginc.com/products/index/104/146/4
 
ReBeat
26.11.2010 18:03:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: C = concentric
 
No kuitenkin puolet osui kohdalleen kun keksin noi omasta päästä :)
 
PasiB
26.11.2010 18:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: No kuitenkin puolet osui kohdalleen kun keksin noi omasta päästä :)
 
Melekein ois lussan paikka :-)
 
calster
26.11.2010 23:45:01 (muokattu 26.11.2010 23:53:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Rex tulossa? Eiköhän tuo ole ihan BTS, kun potikat ovat erikseen (separate). Eli pystyy kytkemään 18 voltille - sikäli kun paristot mahtuvat sisään - kaaviot tässä http://emginc.com/content/wiringdiagrams/EMG-BTseries.pdf
 
Aloittajalle; ennemmin hommaisin BQS/BQC -romut, middle-säätö useimmiten tarpeeseen tulee.

 
Joo REX on tulossa, Joo kyllä mäkin sitä olen veikkaillut että BTS olisi tuo systeemi, mutta juurikin tuo asian "ilmoitus" basson kotisivuilla JA EMG:n sivuilla yhden kirjaimen erolla (BT/BTS) on jättänyt tajunnan vajaaksi :D.. heh..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «