Aihe: Mikä on näihin tarpeisiin paras mahdollinen soitin?
1 2
JPQ
26.11.2010 12:50:05

Casio Man: Kyllä 88:lla M3 - M50 88:lla pianoakin soittaa ja urut ovat oikein hyvät, vaikka ei mallinnetut. M3 on aika tavalla kalliimpi ja mä en tykännyt M50:n koskettimista, painotetuistakaan. Korgilta mä ehkä tarjoaisin vielä nopeesti tsekattavaksi SV-1:stä, http://www.youtube.com/watch?v=fivHgX9XImg&feature=related
mutta musta tuntuu, että tämän sällin kohdalla ei kaikki toi synatouhukaan menisi ihan harakoille, jos vain käyttöliittymä ei(eikä se musta niin mahdottomalta näytä ja ainakin vanhemmalla K2600:lla oli ihan kivakin näprätä) ja 88:n mittanen SV-1:kin on kuitenkin aika tyyris. Kurzweiviinhän on ollut jo pidempään tulossa joku isompi päivityskin, joka lisää sen äänivarantoja vielä ainakin FM:llä...ja olikohan siitä lesliesimustakin puhe. En muista, ehkä joku PC3:n omistaja on seurannut innokkaammin.

Kiva kuulla tuo fm yksityiskohta alkaa vaikuttaa tosi Gasin tekevältä laitteelta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
keppada
26.11.2010 13:03:02
Tein kaupat 1450e pari kk liikkeessä näytillä olleesta kurzweil PC3x vehkeestä. Täyden takuun vehjekki viel. Kiitoksia kaikille erittäin paljon vinkeistä! :)
JPQ
26.11.2010 13:39:40

Casio Man: Joo, mä olen täällä kans kauheissa GAS:eissä!!! Pitäskö kipasta Jyväskylässä...

Mulla GASin kanssa talous tilanne ja tilatkin ongelma.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
26.11.2010 13:42:32

keppada: Tein kaupat 1450e pari kk liikkeessä näytillä olleesta kurzweil PC3x vehkeestä. Täyden takuun vehjekki viel. Kiitoksia kaikille erittäin paljon vinkeistä! :)

Pitäisin kiistatta parhaana mitä tällä hetkellä on helpostikkaan tarjolla no mä tykkään orkesteri soundeista tuossa ja rolandissa eniten rolandikin vasta laajennettuna.... ja sitten ne muut soundit lisäksi kaiken kaikkiaan ei demojen pohjalta lista ole älytön puutteiden suhteen. Hassua että minusta paremman kuuloinen kuin moni jossa isompi määrä sampleja... ps. saikohan se budjetti mallikin päivityksen eli pc3le.
keppada
26.11.2010 13:50:30
Kuulemma just ku kaupat puhelimitse tehtiin nii liikkeeseen oli marssinut joku henkilö kyseistä laitetta ostamaan, onneksi kerkesin napata :D
Casio Man
26.11.2010 14:15:58 (muokattu 30.11.2010 12:37:24)
Onneksi olkoon PC3:n saamisen johdosta!!!

JPQ: Hassua että minusta paremman kuuloinen kuin moni jossa isompi määrä sampleja.

Minä olen aina pitänyt tätä samplekoko-miekkailua turhanaikaisena rahan hukkana...siis tietyn pisteen jälkeen samplejen merkitys on minusta vähenentynyt kuulumattomiin. Efekteillä näiden nykykoneiden soundit enemmän tehdään. Otetaan efektit pois ja yhtäkkiä kone kuulostaakin 10 vuotta vanhemmalta. Ja minua ilahduttavasti nimenomaan Kurzweil on alleviivannut tätä väitettä minimaalisilla sampletankeillaan ja siitä huolimatta sen arvostus on ollut omaa luokkaansa. Se synaengine on vaan niin VAST, että sillä voi tehdä miljoona soittajan tekemisiin reagoivaa juttua, joihin staattiset samplet eivät kykene. Se on minusta valtavasti pelkkää kasettinauhurimaista samplejen toisintoa mielenkiintoisempaa...ja syntetisaattorimaisempaa toimintaa määritelmällisessä mielessä. Toivottavasti PC3-linjasto jatkaa suosiotaan(?) ja kasvattaa harrastuneiden VAST-asiantuntijoiden määrää hiljalleen ja tätä kautta saataisiin sieltä VAST:n pohjattonmasta kuilusta kalastettua uusia, muualta löytymättömiä, soundeja ihmisten ilmoille. Harmi että laitteiden suosiota ei pysty seuraamaan mistään. Olisi kiva tietää monessako miljoonassa nyt mennään, että voisi arvella osaavien tekijöiden määrän kasvua samalla.
JPQ
26.11.2010 14:30:03

Tietysti efektit ratkaisee ja sanoisin samplaus taito. et kurzweilin lista kuitenkin tuntui ollevan erilaisten määrssäkin toisaalta ehkä lyhyempi. et kun vastista kyse ei tarvi teoriassa jos en väärin tajua sini,pulssi ja saha ja kohina sampleja romissa ainakaan.
Casse
30.11.2010 00:37:09

Casio Man: Kyllä 88:lla M3 - M50 88:lla pianoakin soittaa ja urut ovat oikein hyvät, vaikka ei mallinnetut. M3 on aika tavalla kalliimpi ja mä en tykännyt M50:n koskettimista, painotetuistakaan. Korgilta mä ehkä tarjoaisin vielä nopeesti tsekattavaksi SV-1:stä, http://www.youtube.com/watch?v=fivHgX9XImg&feature=related

Itse asiassa M50 88:ssa, M3 88:ssa ja SV1:ssä on kaikissa sama RH3-koskettimisto. En tiiä miten paljon noissa on laatueroja valmistuksessa mutta samat koskettimet pitäs periaatteessa olla tarjolla. Toi M50 88 valmistetaan lisäks Kiinan sijaan Japanissa joka kertoo jonkinlaisesta laadun parannuksesta verrattuna ko. kiipparin 61- ja 73-malleihin. Mitään en ole noista ite testannu eli omaa konkreettista mielipidettä ei siis ole :)
Casio Man
30.11.2010 12:48:46
Casse: Itse asiassa M50 88:ssa, M3 88:ssa ja SV1:ssä on kaikissa sama RH3-koskettimisto. En tiiä miten paljon noissa on laatueroja valmistuksessa mutta samat koskettimet pitäs periaatteessa olla tarjolla. Toi M50 88 valmistetaan lisäks Kiinan sijaan Japanissa joka kertoo jonkinlaisesta laadun parannuksesta verrattuna ko. kiipparin 61- ja 73-malleihin. Mitään en ole noista ite testannu eli omaa konkreettista mielipidettä ei siis ole :)

Joo. Sitä mä ihmettelinkin, kun niitä pidetään niin hyvinä, eikä mulla itsellänikään korgin painotetuista yleensä mitään sanomista ole ollut. Hetkinen, SV1 tuntui hyvältä...onkohan mulla ollut vain huono päivä, vai olenkohan kokenut äänellisen vastineen tatsille SV1:ssä miellyttävämmäksi...Pitää käydä vertailemassa ihan vieretysten. Kyllä mulla silti on sellainen tunne, että noista RH3-koskettimistoista on erilaisia versioita.
Casio Man
30.11.2010 13:21:35
JPQ: Tietysti efektit ratkaisee ja sanoisin samplaus taito. et kurzweilin lista kuitenkin tuntui ollevan erilaisten määrssäkin toisaalta ehkä lyhyempi. et kun vastista kyse ei tarvi teoriassa jos en väärin tajua sini,pulssi ja saha ja kohina sampleja romissa ainakaan.

PC3 taitaa generoida VA:lla perusaaltomuodot ja urkumallin ei kai myöskään tarvitse rasittaa samplemuistia, mutta ei näillä vielä selitetä rommin kitsastelua. Jo kymmenen vuotta vanhassa ekassa Motifissakin oli 84 megaa vs PC3:n 64 ja jokainen motiivimalli on tuplannut edellisen samplekoot.
Casse
01.12.2010 15:23:36

Casio Man: Joo. Sitä mä ihmettelinkin, kun niitä pidetään niin hyvinä, eikä mulla itsellänikään korgin painotetuista yleensä mitään sanomista ole ollut. Hetkinen, SV1 tuntui hyvältä...onkohan mulla ollut vain huono päivä, vai olenkohan kokenut äänellisen vastineen tatsille SV1:ssä miellyttävämmäksi...Pitää käydä vertailemassa ihan vieretysten. Kyllä mulla silti on sellainen tunne, että noista RH3-koskettimistoista on erilaisia versioita.

Se ero saattaa tosiaan syntyä just siitä miten se tatsi reagoi syntyvään ääneen kuten sanoitki. Toinen voi olla että jos ympäröivät rakennuspalikat on toisessa laadukkaammat. Kuten esim. M50:ssa runkohan on aika köykänen. Mutta käyhän ihmeessä testailemassa. Pistä vaikka kommenttia miltä tuntu :) Yks mikä ois myös mielenkiintoista tietää on, että millanen tatsi mahtaa olla Korgin SP-250 keikkapianossa. Siinä on nimittäin kans tuo RH3.
JPQ
01.12.2010 17:07:36

Casio Man: PC3 taitaa generoida VA:lla perusaaltomuodot ja urkumallin ei kai myöskään tarvitse rasittaa samplemuistia, mutta ei näillä vielä selitetä rommin kitsastelua. Jo kymmenen vuotta vanhassa ekassa Motifissakin oli 84 megaa vs PC3:n 64 ja jokainen motiivimalli on tuplannut edellisen samplekoot.

Ei tietenkään mutta muutkin tehty talentilla ne samplet ja minusta lisä megoihin nähden lyhyempi kuin jossain et pidempi osuus nimistä päätellen jos oikein muistan tais olla singlecycle tyyppisiä digiaaltoja jotka ei vie paljoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)