Terry Pantheras 25.11.2010 22:34:16 | |
---|
Riverman: Juu, pussillinen on jo syvällä sieraimissa.. Määrittele "tumppu" ja "hengetön"! Huono ja eloton sointi; ei ilman vahvistinta kieliä rämpäytettäessä rävähdä/syty kuten hyvät kitarat. Sen siis huomaa jo akustisesta soinnista. |
aristoteles666 25.11.2010 22:52:03 (muokattu 25.11.2010 23:01:52) | |
---|
Riverman: Juu, pussillinen on jo syvällä sieraimissa.. Määrittele "tumppu" ja "hengetön"! kutsutaan myös lapaseksi tai vannikkaaksi ym. kättä suojaava kangas, villa , nahka "pussi"jossa peukalolle oma paikka, eristää kylmää ilmaa iholta hansikasta paremmin. (kts hansikas.) ei hengittävä, kuollut, eloton, vastakohta elolliselle, myös yhdenlainen hiuspinni. edit:ei se mikään vannikas ollutkaan kun vanttuu. |
fox 26.11.2010 00:33:08 | |
---|
Type: Mulla on Epiphonen ja Gibsonin LP Studiot. Epi soi ehkä hivenen kirkkaammin ja viimeistely on hieman parempi. Mutta hyviä keppejä kumpainenkin, vaikka G onkin tuplasti kalliimpi. Näinhän ne tarkkakorvaiset on meilläkin studiolla sanoneet. Tosin verrokkeina on ollu LP Standardit, ja kyllä, samoilla mikeillä jopa, tuohon omaan Epipuhelimeeni kun vaihdoin emoyhtiön mikit. Se soundin kirkkaus johtunee puulajien eroista, itämailla käyttävät sitä laua-mahonkia eli Philippine mahoganya. Viimeistelyn (näennäiset??) erot taas tulevat vanhasta kunnon nitro vs. polylakka -eroavuudesta. Polylla saa helposti kiiltävämmän, joidenkin mielestä tosin "muovisemman" pinnan. |
joku muu sikko 26.11.2010 08:47:26 | |
---|
Jos halvalla pitäisi LesPaul tyyppinen kitara ostaa niin itse hankkisin nyt ehkä joko sen Tokain mallin missä on hiottu kaula, tai sitten torilta käytetyn standardin, molemmat varmaan 1200-1400 hintaluokkaa, Tokia uutena ja lp st käytettynä. Itse en anna penninkään arvoa sille että soitin on uusi, useimmiten päinvastoin. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore |
Eemil 26.11.2010 09:11:47 | |
---|
Jos olisin itse hankkimassa Lespaa nyt ja budjetti olisi alle tonnin niin ostisin aivan ehdottomasti tämän: http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50s_tribute_p90_eb.htm Tuo on uusi malli, mutta todella hieno kitara tuohon hintaan ja mahtavilla ominaisuuksilla. Kaikki ei tietenkään diggaile noita P-90 mikkejä mutta... |
dropD 26.11.2010 09:16:49 (muokattu 26.11.2010 09:17:39) | |
---|
Gibsonin studiot ja fadedit on kyllä sen verran kohtuuhintaisia, että jos työkalua kaipaa, niin ei noille hinnan puolesta kannata korvikkeita etsiä. Yksilöitähän toki Gibsonitkin ovat. Jos taas haluaa edullisesti hyvää lespaa eikä ego vaadi tunnettua "merkkiä", niin tuollaisella pärjää pitkälle http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=469574Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Jii-Gee 26.11.2010 09:35:30 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
StJerky 26.11.2010 09:47:37 | |
---|
joku muu sikko: Itse en anna penninkään arvoa sille että soitin on uusi, useimmiten päinvastoin. Sama juttu. Uutta kitaraa en olekaan ostanut -82 jälkeen ;-) Vm -85 Tokai LS-50 on luottokeppini. |
lespool 26.11.2010 09:54:22 | |
---|
Eemil: Jos olisin itse hankkimassa Lespaa nyt ja budjetti olisi alle tonnin niin ostisin aivan ehdottomasti tämän: http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50s_tribute_p90_eb.htm Tuo on uusi malli, mutta todella hieno kitara tuohon hintaan ja mahtavilla ominaisuuksilla. Kaikki ei tietenkään diggaile noita P-90 mikkejä mutta... Valaiskaahan hieman noista mikeistä, itse soittelen lähinnä bluesia (SRV jne.) ja perusrokkia. Minkälaisen soundin tuo p90 mikki tarjoaa? |
tommi m 26.11.2010 10:19:22 | |
---|
lespool: Valaiskaahan hieman noista mikeistä, itse soittelen lähinnä bluesia (SRV jne.) ja perusrokkia. Minkälaisen soundin tuo p90 mikki tarjoaa? Tässä on mun mielestä hyvä vertailu normi lp:n ja studio 50s tributen välillä. Kyllähän se 50s vähän stratolta kuulosta..melkeen lähtee, muttei kuitenkaa... http://www.youtube.com/watch?v=WOYjXOEIeZA&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
Jii-Gee 26.11.2010 10:47:22 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
varakeef 26.11.2010 10:49:36 | |
---|
P90 on yksikelaiseksi tummahko, mutta PAF humbuckeria kirkkaampi, aika räyhäkäs, keskiäänivoittoinen mikki. Siinä on sellainen kevyesti kompressoiva ote, napsahtava atakki. Minusta yksi kaikkien aikojen hienoimmista mikkityypeistä. Parasta laatua rockabillyyn, bluesiin, kantriin, rock'n rolliin ja jatsiin. Ja 70-luvun hardrokkiin. Mielestäni myös rautalankaan ja surffiin. Ja punkkiin ehdottomasti. Mainitsinko jo kantrin? Mainitsin. Mainitsen vielä kerran. Kasarisurinasta ja (sen jälkeisistä surinan alalajeista) en osaa sanoa, kun en niitä harrasta. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Numb 26.11.2010 10:54:31 | |
---|
lespool: Minkälaisen soundin tuo p90 mikki tarjoaa? Mun mielestä sellaisen, että soundista on poistettu sekä humppareiden että tavallisten single coilien huonot puolet :) Paitsi sinkuloiden hurina. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
lespool: Valaiskaahan hieman noista mikeistä, itse soittelen lähinnä bluesia (SRV jne.) ja perusrokkia. Minkälaisen soundin tuo p90 mikki tarjoaa? Ns. nyrkin silmään. E: Jos siis lespalla vedetään. |
dropD 26.11.2010 11:43:58 | |
---|
Numb: Mun mielestä sellaisen, että soundista on poistettu sekä humppareiden että tavallisten single coilien huonot puolet :) Paitsi sinkuloiden hurina. Tää on kyllä toistaiseksi osuvin kuvaus... Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
s8na 26.11.2010 11:46:53 | |
---|
Numb: Mun mielestä sellaisen, että soundista on poistettu sekä humppareiden että tavallisten single coilien huonot puolet :) Paitsi sinkuloiden hurina. Noisegatella munsta noilla menee hevitkin kivasti. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
dropD 26.11.2010 12:24:17 | |
---|
s8na: Noisegatella munsta noilla menee hevitkin kivasti. Munsta menee ihan kivasti ilman gateakin. Ei mulla mitään hurinaongelmaa oo noiden kanssa ollu... Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
joku muu sikko 26.11.2010 12:32:15 | |
---|
Ei ainakaan Duncanin phat catit hurisseet kun olivat minulla Les Paulissa. Huomattavasti vähemmän kiertoherkätkin kuin orig. humpparit. Ohkaisempi soundi tietysti ja kuulaampi ja erottevampi jos sitä haluaa. Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore |
dropD 26.11.2010 12:58:31 | |
---|
Laitoimpa nyt tuollaisen tajunnavirtapätkän P90:stä (Tesla Opus-2). Tuossa jo vähän huriseekin, mutta T-kaupan parin euron kierrepiuha ja nupin vieressä istuskelu ei hurinoita ainakaan vähennä. Pätkässä munsta kuuluu hyvin kuinka tuo P90:lle tyypillinen atakki puskee läpi vaikka millaisen särövallin läpi... http://maihinnousu.net/s/10004Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
FreshPots 26.11.2010 14:55:42 | |
---|
lespool: Valaiskaahan hieman noista mikeistä, itse soittelen lähinnä bluesia (SRV jne.) ja perusrokkia. Minkälaisen soundin tuo p90 mikki tarjoaa? SRV:n soittoon strato, jos samoihin saundeihin aikoo päästä. P90 on singlecoil, mutta vissiin vähän tummempi saundiltaan. Jazzin ja rokin ero: Rokissa soitat kolme sointua miljoonalle ihmiselle, mutta jazzia soittaessasi soitat miljoona sointua kolmelle ihmiselle. |