Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkinuppia 2000 eurolla
1 2
Jo.7
25.11.2010 18:00:17 (muokattu 25.11.2010 18:00:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.
 
Kuten otsikossa lukee. Ei paljoa kokemusta putkinupeista, tehoista, äänestä, ylensäkkään vahvistimista. Olisi kiva saada lisätietoa esim. putkien eroista (6L6, EL34, 6550 jne.) Tähän asti olen pärjännyt 100w Randallin combolla, mutta nyt pitäisi saada lisää ääntä. Soitan pääasiassa jotain Bulbbia ja muuta DFHS sontaa.
 
Mielessä olisi mahdollisimman tiukka ja bädäss vahvistin. Olen nyt katsellut muutaman kuukauden Englejä Thomannilta, mutta kun ei pääse missään kokeilemaan niin ei uskalla vielä tilata mitään.
 
Kaikki vastaukset otetaan ilolla vastaan.
 
http://www.soundclick.com/bands/pag … fo.cfm?bandID=147108&songID=9786020
 
EDIT: Ja tuo 2000 on ehdoton maximi!
 
oiva tumpeloinen
25.11.2010 18:04:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt ala mitään sen enempiä kuvailemaan soundieroja. Mutta tuolla budjetilla mä kehottaisin sua katselemaan tämän palstan torille. Unohda kaupat kokonaan. Kun seuraat toria jonkin aikaa, selviää sulle aika hyvin käytettyjen hintataso. Sen jälkeen voipi kohtuullisen nollabudjetilla pyörittää useammankin vahvarikokeilun. On paljon kivempi ostaa ja kokeilla rauhassa kotona. Jos ei maistukaan, niin laittaa saman tien takaisin kiertoon. Sitä kautta löytyy itselle sopivin vaihtoehto kaikista helpoiten. Täällä on tietyissä paikoissa muutenkin ollut muotisanontana jonkin aikaa: ostamatta en testaa.
 
Juicy
25.11.2010 18:08:53 (muokattu 25.11.2010 18:10:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuta kuin sieltä valkkaamaan. =)
 
http://www.youtube.com/user/fearedse#g/c/FD424C62ECFC8364
 
Englin Savagella/Invaderilla/Blackmorella tuskin joudut pettymään, pitääkö tuohon hintaluokkaan saada kaappikin, vai pelkkä nuppi? Kyllähän tuossa hintaluokassa kahtoisin jo Diezeleitä ja H&K:n Triamppejakin, jos pelkkää nuppia ollaan hakemassa.
 
E: Käytettyinä, luonnollisesti ja melkeinpä ehdottomasti.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Nöyrä
25.11.2010 18:28:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: On paljon kivempi ostaa ja kokeilla rauhassa kotona. Jos ei maistukaan, niin laittaa saman tien takaisin kiertoon. Sitä kautta löytyy itselle sopivin vaihtoehto kaikista helpoiten. Täällä on tietyissä paikoissa muutenkin ollut muotisanontana jonkin aikaa: ostamatta en testaa.
 
Jep, näinhän sen pitäisi mennä ja tätä voisi ehdottomasti suositella, yhdellä pienellä varauksella. Nimittäin helvetti kun itse en kyllä koskaan onnistu myymään mitään pois.. Koska kyllähän minä niillä kaikilla joskus soitan ja onhan niille kaikille omat käyttökohteensa ja mukavampihan tuommoinen konkreettinen materia on kuin numerot tiliotteessa ja vaikka mitä.. Terveisin juuri matkahuollosta taas yhden nupin raijannut, ei kuukausiin kunnolla soitellut keräilijä. Aikaa minä tarvitsisin soittamiseen enkä enempää kamoja. Valitettavasti jälkimmäinen vaihtoehto on helpompi toteuttaa käytännössä..
 
"Kyllä mää sitten ens kerralla laitan jo jotain myyntiinkin". Kamarunkkauksen musta-aukko. Ostan teidän kaikkien kamat.
 
Muovinen
25.11.2010 18:39:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nöyrä: Aikaa minä tarvitsisin soittamiseen enkä enempää kamoja.
 
Näinhän se tahtoo mennä kun on töissä. Mutta sitten on kamat valmiina jahka työttömäksi jää ja yhtäkkiä löytyykin aikaa soitoille! Minä voisin kyllä ottaa sekä aikaa että kamaa ;)
the-Antero
25.11.2010 18:49:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa H&K tuotteet...Duotone, Triamp....ja Niinku tuolla mainittiin ni ENGL Blackmore
 
nakedzen
25.11.2010 18:56:41 (muokattu 25.11.2010 18:59:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse maksoin Diezelin Herbertistä karvan verran alle tuon 2k. Suosittelen lämpimästi, ei itsellä enää ole gas vaivannut lainkaan. Britti- ja saksa-ebayt kun lukee välillä läpi, kyllä noita liikkuu.
 
E: Näyttäisi yksi löytyvän britti-ebaysta 2100e, kannattaa tehdä tarjous.
pekurides
25.11.2010 19:02:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Itse maksoin Diezelin Herbertistä karvan verran alle tuon 2k. Suosittelen lämpimästi, ei itsellä enää ole gas vaivannut lainkaan. Britti- ja saksa-ebayt kun lukee välillä läpi, kyllä noita liikkuu.
 
E: Näyttäisi yksi löytyvän britti-ebaysta 2100e, kannattaa tehdä tarjous.

 
Onkos huubertista jo missäänpäin klippejä ihmeteltävissä?
 
They see me rollin, they hatin.
Jo.7
25.11.2010 19:31:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuppia pelkästään, koitan pärjätä behringerin kaapilla ja katon sitten myöhemmin parempaa kaappia. Wikipedia mukaan Savage 120 oikea watti määrä on 80. Kuinka paljon putkiwatteja oikeasti tarvitsen esim. basson ja rumpujen kanssa?
 
Numb
25.11.2010 19:45:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo.7: Kuinka paljon putkiwatteja oikeasti tarvitsen esim. basson ja rumpujen kanssa?
 
Viis. Jos ei tartte cleaneja.
 
En nyt puutu tähän, että watit ovat tehon mitta, jolla ei ole tekemistä sen kanssa millä ne tuotetaan.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
baba o riley
25.11.2010 20:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo.7: Nuppia pelkästään, koitan pärjätä behringerin kaapilla ja katon sitten myöhemmin parempaa kaappia. Wikipedia mukaan Savage 120 oikea watti määrä on 80. Kuinka paljon putkiwatteja oikeasti tarvitsen esim. basson ja rumpujen kanssa?
 
ei jumaleitukka, ollaanko nyt taas näissä putkivateissa. Nyt teet pienen taustatutkimuskierroksen mitä watteihin tulee, ja sitten putkivahvistimiin yleensä. googleta ja pengo mnetin arkistoa hakusanoilla.
 
Jo.7
25.11.2010 21:05:55 (muokattu 25.11.2010 21:06:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kun ei ole asioista tietoinen ja kysyy apua niin kaikki aukoo päätä?
 
Tami
25.11.2010 21:10:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: ei jumaleitukka, ollaanko nyt taas näissä putkivateissa. Nyt teet pienen taustatutkimuskierroksen mitä watteihin tulee, ja sitten putkivahvistimiin yleensä. googleta ja pengo mnetin arkistoa hakusanoilla.
 
Joo, mua hiljaa itekseen ihmetyttää tuo ajatusmaailma, että joku on sijoittamassa max 2000e laitteeseen joista ei ymmärrä mitään, joista ei tiedä mitä on hakemassa ja pyytää toisilta ylimalkaisia vinkkejä netistä, soittaa 2000 euron nupilla behkun kaapin läpi.... jessus se on 12000 mummoa...
 
=> Mieti mimmoista musaa itse soittelet ja mitä kalustoa idolisi tai suosikkimusaasi soittavat pitkätukat käyttävät
=> kuuntele Youtubesta ko. vahvarista tai niistä muutamasta vahvarista ensin 100 klippiä
= > hae keskusteluista ko. vahvaredein nimillä kokemuksia...
 
=> Muodosta oma puoltojärjestys suosikeistasi ja sitten kokeilemaan. Jos ei lähettyvillä ole ko. laitetta kuultavissa niin sitten herra hyppää junaan/ autoon ja ajelee kokeilemaan.
Tai tee rohkeasti päätös ja osta vekotin sokkona. Yleensä nuo laitokset saa tuolta torin kautta kierrätettyä pois jos ei korvaa miellytä.
 
Kaiken yllämainitun ohella seuraa toria ja muita markkinapaikkoja ja tee sieltä silmäänpistävien mielenkiintoisten laitteiden kanssa tuommoista CSI-tyyppistä tutkimusta.
SIllä viisiin oppii aika pirusti vahvistimista, niiden heikkouksista ja vahvuuksista. Eikä maksa mitään muuta kuin aikaa netin ääressä..
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Nacher
25.11.2010 21:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savagessa tuo 80watin väite perustuu siihen, että nupissa taisi olla kolme pääteputkea. 2x6550 ja yksi joku pienempi. Jos en nyt ihan väärin muista, niin nuo 6550 ovat yleensä 30w pääteputkia? Itsekin olen ihmetellyt 2+1 pääteputken vahvarissa tuota 120W ratingia. Kyse siis tässä väitteessä ei nyt ollut putkiwateista, vaan ihan siitä epäilystä että tuo nuppi oikeasti ei puske tehoa ulos 80W:tä enempää.
 
Mutta jos tuohon yrittää antaa käytännöllisen vastauksen jolla on merkitystä, niin ei, Savagella et jää rumpalin ja basistin jalkoihin. Ennemminkin helposti toisinpäin, koska tuo nuppi tuuttaa niin jumalattoman leikkaavaa ja jykevää säröä.
 
Savage on silkkaan mättöön yksi parhaita koneita, mitä löytyy. Muita kovia on mm. ENGL Special Edition, VHT (Tai nykyään fryette) Ultralead, Hughes&Kettner Coreblade, Diezel VH-4 tai Herbert, Bogner Uberschall, Mesa Dual/Triple Rectifier jne. Nuo koneet vaihtelevat 2000-3000e hintaluokassa, käytettynä jos löytää niin noin 2000e:llä viimeistään pitäisi irrota. Nämä ovat siis niitä mättövahvistimien kuninkuudesta taistelevia koneita, joista millään ei voi kovin pahasti mennä metsään. Enemmän riippu omasta mausta, mikä sopii itselle parhaiten. Vähän halvemmasta luokasta löytyy esim ENGL Blackmore, Fireball 100, Peavey 6505, Koch Powertone 2 ja lukuisia muita, joilla myös saa kaadettua hautakiviä ihan sopivan hyvin.
 
nakedzen
25.11.2010 21:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Onkos huubertista jo missäänpäin klippejä ihmeteltävissä?
 
Onhan nuita:
 
http://www.netmusicians.org/index.php?section=user&value=nakedzen
 
http://www.youtube.com/nakedzen
Jo.7
25.11.2010 21:50:20 (muokattu 25.11.2010 21:51:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Joo, mua hiljaa itekseen ihmetyttää tuo ajatusmaailma, että joku on sijoittamassa max 2000e laitteeseen joista ei ymmärrä mitään, joista ei tiedä mitä on hakemassa ja pyytää toisilta ylimalkaisia vinkkejä netistä, soittaa 2000 euron nupilla behkun kaapin läpi.... jessus se on 12000 mummoa...
 
Haluan nupin jolla voi soitaa sitte missä vaan ja josta oikeasti riittää saundia. Tottakai otan mielummin 1200 eurolla vähän huonomman, esim. Fireball 100 tms. mutta kun ei koskaan tiedä mitä saa ja missään et pääse kyseistä nuppia testaamaan. Olen soittanut 6 vuotta 100wattisella Randalilla, enkä halua enää transistoria. Ylimalkaisia vinkkejä?
 
Fearedse käyttää videoissaan Harley Bentonin kaappia jossa on varmaankin Celestionit kiinni, Mesan, Englin ja monen muun n. 2000 euron vahvistimen kanssa. Kaverillani on myös samanlainen Behringerin kaappi ja käyttää sitä MadProfessorin nupin kanssa, "kyllä tää ihan hyvä on".
 
=> Mieti mimmoista musaa itse soittelet ja mitä kalustoa idolisi tai suosikkimusaasi soittavat pitkätukat käyttävät
 
Pistin linkin. Soitan Bulbbia ja muuta DFHS sontaa. Bulbbi käyttää Engliä. Invaderia lähinnä, joten Engliin olen sen takia kiintynyt. Tykkään myös super kirkkaista kliineistä joita on esim. AAL:lla. Hekin käyttävät Engliä.
 
=> kuuntele Youtubesta ko. vahvarista tai niistä muutamasta vahvarista ensin 100 klippiä
 
Tuhatkaan ei riitä. Clipeistä ei oikeasti saa tietää mitä nuppi sisältää.
 
= > hae keskusteluista ko. vahvaredein nimillä kokemuksia...
 
Monet sanoo että Savage on huippu vahvistin, mutta Invaderilla saa minkälaisen saundin haluaa. Fireballista en sitten tiedä mitään.
 
Kiitokset Nacherille infosta.
 
Snapo
25.11.2010 22:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=465639
 
Tuosta! Erottelee ku perkele ja sitä rataa. Bulbinki käytössä, ainaki oli. Vissiin kaikki kolome vissii käyttää nykyää axefx?
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Antti1
25.11.2010 23:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=465639
 
Tuosta! Erottelee ku perkele ja sitä rataa. Bulbinki käytössä, ainaki oli. Vissiin kaikki kolome vissii käyttää nykyää axefx?

 
Niinno, 150W malli uutena Suomesta 1890€. Olkoonkin midihiirulainen mukana, niin ehkä vähän hintava.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
sepisti
25.11.2010 23:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=465639
 
Tuosta! Erottelee ku perkele ja sitä rataa. Bulbinki käytössä, ainaki oli. Vissiin kaikki kolome vissii käyttää nykyää axefx?

 
Keikkaihottumaa, mutta soitettu vaan vähän ja kulkenut ainoastaan kodin ja treeniksen väliä:)
 
Indican Jenny on ihana http://www.youtube.com/watch?v=poP3EXwbpps
novo
25.11.2010 23:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Keikkaihottumaa, mutta soitettu vaan vähän ja kulkenut ainoastaan kodin ja treeniksen väliä:)
 
Ei siinä sanottu, että kulkenut vain sitä väliä, vaan että se on kulkenut vain pari kertaa kodin ja treeniksen väliä :D Vähän hyödytön tieto kylläkin.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «