Casio Man 24.11.2010 16:22:20 | |
---|
Lisäkortit on kalliita. Yamahan EX5:ssä on hyvät pianot, hyvät jokapäiväiset leipäsoundimme, sampleri, va, puhaltimien fysiikan mallinnus ja vielä joku erikoisempi synteesi joka löytyy vain tästä(ja halvemmasta ex7:stä). EX7:a on vilahtanut melkeen tollasen kortin hinnalla. 6 nuppia, 3 pyörää ja ribboni. |
Leikari 24.11.2010 16:44:02 (muokattu 24.11.2010 16:46:09) | |
---|
Juho L: Mitenkäs muuten noissa vanhoissa työasemissa on niiden laajennuskorttien laita? Ainakin Motifissa taisi olla jokin VA-laajennuskortti. Jos sellaisen bongaisi käytettynä, niin tulisi sekä rompleri, että sitten perus-VA samassa paketissa. . niinpä - vaan en juurikaan muista motifeja "varusteltuina" myytävän eli: perus-motif ja tämmöinen: http://www.thomann.de/fi/yamaha_plg150an.htm hinnoittelu ja käyttö"mukavuus" so. ei analogisen käyttöön yleensä liitettävää "hands on" -ominaisuutta eli nuppeja ja nappeja ja liukuja yms. säätöjä ei kylläkään ole - siispä joku virtuaalianalogimoduli kuitenkin olisi kiinnostava .... . Jos pelkät analogisoundit riittävät hankalammalla käyttöliittymällä niin kulkee kyllä motifin sisässä - ei minusta huono - mofifeja saa sopuhinnalla melkein jatkuvasti ed: vaikka kyllähän perus-tritonilla/motifilla/fantomillakin suhinoiden ja pulputusten kanssa alkuun pääsee ja jotkut pärjää pitkällekin |
Kaakatus 24.11.2010 17:58:59 | |
---|
Soitetaan nopeammin kuin osataan. |
JPQ 24.11.2010 18:12:15 (muokattu 24.11.2010 18:20:34) | |
---|
CS2X ei tuossa ole mitään analogimallinnusta samplesynassa vaan on nuppeja etupaneelissa no itselläni oli Cs1x ja voin sanoa että piano oli jälkikäteen ajatellen hyvä ja kylllä synasoundeistakin pidin totta puhuen harmittaa vietävästi välillä että möin. ja kyllä tosiaan modernilla samplesynallakin saa kivaa analogin tapaista matskua. jopa niin paljon että näillä Rolandin tarjokkailla voisin melkein yksinäänkin pärjätä Juno-Geestä ennustaen. Korgilla (syy erityisesti piano) enkä usko että Yamahallakaan (mutulla epäilen että vähän jouset tökkisi ainakin) pärjäisin. ja siis kaikessa ei vain synasoundeissa... ja tuon videon cs2x soundeista pidin osasta enempi kuin oman yamahani aikas noloa kun yamahani on uudempi ja kait kalliimpikin kun tuo koskaan ja mulla siis s30. tottapuheun cs1xän synajousien tiettyä (mulle lämpöä) en ole saanut s30 irti. sanoisin ongelma on d/a muunnos. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 24.11.2010 20:51:58 (muokattu 24.11.2010 20:53:51) | |
---|
Näistä digi-cs:läisistä toi cs6x voisi tulla paremmin kyseeseen. Se on rompleri auttavilla työasemaominaisuuksilla, ja jossa on nuppeja monet VA:tkin hakkaavaan säätämiseen. Rom muisti taisi olla perimältään vähän transsihenkinen, mutta tottahan siellä jotakin pianoa ja viuluakin oli. Kaksi laajennuspaikkaa avartaa tietysti vielä mahdollisuuksia vaikkapa VA:n tai FM:n suuntaan tai sitten oikein kunnon pianoon ja Big-bändilliseen torvea. Yamahan korteissa on se mukava piirre, että ne eivät ole vain kallis tapa hankkia lisää sampleja, vaan niissä on uutta engineä ja efektejä synan oikein todellista uudistamista varten. Motifeista poiketen tämän kanssa ei AN-laajennuksesta puutu enää nuppejakaan ribbonikin löytyy(jota ei tainnut olla ekassa motiivissa). Tämä taitaa olla nyt täysosuma! Meinasin muuten justiin tilata tällaisen Englannista 300€:lla, mutta Suomessa täytyy varmaan varautua lähestymään 500€:a. |
ownar 24.11.2010 21:14:09 | |
---|
MikeS: Terve. Olen ostamassa ensimmäistä synaa pop-, rock-, ja indiemusan vääntämiseen. Olen tehnyt tosi paljon nettitutkimusta ja huomannut, että mun toiveita vastaavia synia ei ole tarjolla kovinkaan paljoa (tai sitten en osaa vain etsiä). Voisitteko paremmin tietävät valottaa mitkä nykytuotannon synat omaavat seuraavat piirteet: 1) sekä syna- että -pianosoundit (Missä kaikissa synissa on synteesin lisäksi piano-sampleja?) 2) 49-61 kosketinta (tämä tuntuu rajoittavan eniten vaihtoehtoja..mutta mulle tärkeä juttu) 3) näppärä koko ja kevyt paino 4) helpohko ohjelmoitavuus/säädettävyys (ei tarvitse pystyä megana säätämään, mutta en jaksa hirveästi valikoita tai tietokone-softaa - mieluiten säädöt näkyvillä) 5) pystyy myös syna-pulputuksiin ja suhinoihin ja röpöttelyyn ja lo-fi -'rumuuteen' Itse olen löytänyt kuvausta vastaavina ainoastaan seuraavat (jotka ei täydellisiä): *Roland GAIA SH-01 (tosi jees synaosasto mun mieleen, mutta ei pianosoundeja) *Korg PS60 (muuten hyvä, mutta ei taida pystyä kunnon pulputuksiin ainakaan ilman hirmu sähläämistä) *Waldorf Blofeld (onko tämä soundeiltaan lähinnä dance-musaan soveltuva, kuten foorumeilla sanotaan? Ja tää on aika painava 9kg.) *Nord Wave (HUIPPU, mutta liian kallis taitaa olla..) *Nord Lead 2x (katso edellä..) Onko erillisten pianon ja synan ostaminen ainoa mahdollisuuteni? Ei saa olla totta! Tänks. V-synth, kurzweil PC3. Toi GAIA on minun tietääkseni ihan puhdas VA eli ei saa pianoa. Kurzweilin saa nyt väliaikasesti typerän halvalla, voisi olla aika hyvä peli. Toisaalta presetit on kyllä aivan P****t. Tai no siis, se syna osio puuttuu preseteistä suunnilleen kokonaan, pianot ja yms on varmasti parempia kuin mitä blofeldista esim saa. Ja efektit on synien kauraa. Blofeldin samplet varmastikkin pohjautuu dancemaiseen hommaan. Sen efektit on myös aika huonot, syna erinomainen jos äänenlaadusta pitää. (kirjota youtubeen Blofeld trance). Jos haluat noita perinteisiä dance/trance ääniä niin paras syna on varmaan JP8000. |
Casio Man 24.11.2010 21:35:36 | |
---|
Eikös PC3:ssa ole VA:kin? |
tepposal 24.11.2010 21:38:17 (muokattu 24.11.2010 21:49:48) | |
---|
Casio Man: Yamaha EX5 ja 7. Yamahan EX5:ssä on hyvät pianot, hyvät jokapäiväiset leipäsoundimme, sampleri, va, puhaltimien fysiikan mallinnus ja vielä joku erikoisempi synteesi joka löytyy vain tästä(ja halvemmasta ex7:stä). EX7:a on vilahtanut melkeen tollasen kortin hinnalla. 6 nuppia, 3 pyörää ja ribboni. EX5 on kaikkea muuta kuin pieni... Ja voisin tarkentaa kun mielestäni tuo on epäselvästi sanottu, että EX7:sta puuttuu se VL fyysinen mallinnus. Muut synteesit yhteisiä, mukaanlukien se FDSP efekti-synteesi. Analogimallinnus on sitten vain kahden nuotin polyfonialla... (VL-on monofoninen) Enkä myöskään suosittele näitä sampleriksi. Halvalla kyllä lähtee tänäpäivänä ja paljon asiallista synteesiä tulee mukana. |
tepposal 24.11.2010 21:55:20 | |
---|
ownar: V-synth.... Tässä on (niinkuin yleensäkin jostain urbaanilegenda-syystä) haukuttu Korgin pianoja, niin V-synth on kyllä enempi syna/sounddesign heiniä. Ainakaan vakiona tuosta ei tavallista pianoa edes löydy. V-synth ei ole ihan perusrompleri ja se näkyy myös hinnassa, ja tietty analogimallinnusosastokin löytyy. Eikä se ole edes niin "pieni" kuin mitä olen ymmärtänyt että olisi hakusessa. |
Casio Man 24.11.2010 22:28:44 (muokattu 24.11.2010 22:41:21) | |
---|
tepposal: EX5 on kaikkea muuta kuin pieni... Ja voisin tarkentaa kun mielestäni tuo on epäselvästi sanottu, että EX7:sta puuttuu se VL fyysinen mallinnus. Muut synteesit yhteisiä, mukaanlukien se FDSP efekti-synteesi. Analogimallinnus on sitten vain kahden nuotin polyfonialla... (VL-on monofoninen) Enkä myöskään suosittele näitä sampleriksi. Halvalla kyllä lähtee tänäpäivänä ja paljon asiallista synteesiä tulee mukana. Tarkennetaan sitten kunnolla, kun kerran aloitettiin: EX7:n VA on vain monofoninen ja eri moottoreiden sekoittelu on myös (vielä) EX5:ttä rajoittuneempaa ja siinä on vain puolet polyfoniaa romplerissa. FDSP synteesiä EX7 soittaa "vain" 8 ääntä(vs EX5:n 16) ja EX7:n ei jaksa soittaa FDSP:ää ja virtuaalianalogista ääntä sekaisin. |
Ansokki 25.11.2010 10:57:41 | |
---|
Vähän aihetta siivuten, mutta kertokaas nyt amatöörille että mikä niissä Korgin pianoissa oikein mättää? Ei se vaihtamalla parane! |
JPQ 25.11.2010 12:06:38 | |
---|
Ansokki: Vähän aihetta siivuten, mutta kertokaas nyt amatöörille että mikä niissä Korgin pianoissa oikein mättää? Soundi yksikertaisesti en tarkkaan tiedä mutta mitä olen analysoinut korvillani sitä ei pysty korjaamaan equulla edes. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Bronks 25.11.2010 12:55:09 | |
---|
Ansokki: Vähän aihetta siivuten, mutta kertokaas nyt amatöörille että mikä niissä Korgin pianoissa oikein mättää? Liiallinen kilke - ballsit puuttuu. Korg SV1 on kokeilemistani korkeista ensimmäinen, jossa on uskottava akkaripiano. Don't take me serious, I'm just playing. |
Joo siis Korgin pianot ovat maineensa veroisia, kylmiä ja värittömiä aina Tritoniin asti...Extremestä en tiedä. Uskon Extremen korjanneen asian ja M3/M50 ovat viimeistään jo ihan hyvä. M3:eenhan on tullut vielä uusia pianoja päivityksenä, mutta jo vanhastaan oli ihan hyvät munaskuut |
ownar 25.11.2010 16:29:22 | |
---|
Korgin pianot on huonoja pianon soittoon. Tosin erinomaisia "trance pianoon". Korg M1:ssähän on se klassikko piano ääni... Tosin kyllä tossa M3 on ihan OK piano äänet. M3 radias expansiolla voikin lisätä listaan. |
MikeS 26.11.2010 14:04:39 | |
---|
Moi taas! Noh mites olisi Yamaha MM6? Mitä kokemuksia tästä porukoilla on? Pianosoundit taitaa olla kohtuulliset? |
JPQ 26.11.2010 14:42:36 | |
---|
ownar: Korgin pianot on huonoja pianon soittoon. Tosin erinomaisia "trance pianoon". Korg M1:ssähän on se klassikko piano ääni... Tosin kyllä tossa M3 on ihan OK piano äänet. M3 radias expansiolla voikin lisätä listaan. yksi klassikko nykyaan ajatellen aika kauhea asiaa sivuten on Roland JD800 piano. ja tr61-mallin jälkeen alkoi näkyä toivoa heidänkin pianoissa. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
JPQ 26.11.2010 14:43:48 | |
---|
MikeS: Moi taas! Noh mites olisi Yamaha MM6? Mitä kokemuksia tästä porukoilla on? Pianosoundit taitaa olla kohtuulliset? Pahalaatuinen lelu ymmärtääkseni. Hinta ei vastaa laatua. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Casio Man 26.11.2010 14:47:19 (muokattu 26.11.2010 14:48:31) | |
---|
Siis siitä mm6:sta tässä vain mutajan: Kyllä varmaan, se vain, että se on niin vanha että mä jännitän vain sen hintaa. Se on jo muinainen halpiskone, jonka käytettyjen hintoja pitää ylhäällä se, että niitä saa vielä kaupasta. MM6 on ekasta Motifista karsittu halpiskone, jonka nimellä pidetään tokastakin Motifista karsitun halpiskoneen hintaa ilmassa. Nyt tuli justiin neljäs motiivi, eiköhän sieltä kohta taas puhalla uusia tuulia Yamahan halpishyllyillekin. Mä ehkä katsoisin myös uudet Casiot tohon hintaan. Ja Torilta löytyy aina tohon hintaan jotain mielenkiintoista. Justiin meni Trinity 200:lla. Kun tosta puuttuu soundien editoiminen ja synteesikoneisto ja Koskettimet ovat kehn...halvat ja efekteissäkin on säästetty, niin se alkaa jotenkin näyttämään markettisoittimelta. |
keyboardplayer 26.11.2010 15:21:07 | |
---|
Oisko Alesis Fusion mitään? |